Ik heb wel al 2 echo’s gehad, ivm bloedverlies. Maar dus alleen echo’s. Als t vandaag dubbel is, had ik het moeten weten toch... Denk ik... De nipt “moet” toch met 11 weken? Bij de 1e 2 heb ik t niet gedaan, maar ben nu iets “ouder”, dus wilde t overleggen... Waarom kiezen jullie wel/niet voor de nipt?
Nipt “moet” niet met elf weken dus daar geen zorgen over maken! Wij hebben de nipt gedaan omdat ik geen contact heb met mijn biologische vader en mijn man niet met zijn biologische moeder. Achtergrond van die kanten van de familie is voor ons dus ook onbekend
Wij hebben geen counseling gehad voor de nipt, hebben donderdag wel counseling voor de verdere prenatale diagnostiek. Overigens eerste echo op 3 april vanwege eerdere miskramen en bbz, 18 april telefonische intake en dus woensdag termijnecho en naar verwachting ook de nipt. Reden dat wij de nipt willen is omdat we nu spontaan zwanger zijn tegen alle statistieken in en ik ouder ben en we er dus al 2 rond hebben lopen. Counseling was hier dus niet specifiek voor de nipt maar voor de verdere onderzoeken vanwege de afwijkingen bij de jongste. We weten al wel dat de afwijking van mijn neefje niet met de nipt naar voren kan komen. We hebben er vorige keer ook over in dubio gezeten maar toen niet gedaan omdat we de beslissing niet wilde en konden maken mocht er iets fouts uitkomen nadat we 4,5 jaar hadden gewacht op een plakker op de juiste plek.
wij kiezen voor de nipt omdat ik het allemaal gewoon erg spannend vind en ik heel erg bang ben dat er iets mis is . Beetje schijnveiligheid denk ik dan? Maarja beter iets dan niets.
Thanks voor de reacties dames Anders overleg ik het straks met de echoscopiste, of vraag ik een telefonische intake aan op korte termijn.
Hier handige uitleg over de NIPT counseling https://www.pns.nl/down-edwards-patau-en-seo/professionals/counseling Hij is in principe verplicht vóór je mag prikken, oewel ik wel vaker hoor dat het niet altijd gebeurd.
Aan de dames met een off day gisteren, hopelijk vandaag weer beter! En aan de echo dames, veel succes! Ik heb gisteren een vrij drukke dag gehad, beetje te druk misschien, maar dan heb ik s avonds altijd zoveel buikpijn. Dus ik voel me een tikkeltje onzeker vandaag eigenlijk...
♡ Uitgerekend 16 t/m 30 november 2020 ♡ 13 november Areca - 27 jaar - 1e kindje♡ 14 november Sado - 27 jaar - 3e kindje ♡ 16 november Spectre - 29 jaar - 2e kindje ♡ mum2be2 - 36 jaar - 3e kindje ♡ Banoe - 31 jaar - 3e kindje ♡ 17 november Sado - 27 jaar - 3e kindje ♡ 18 november Puckebell - 31 jaar - 1e kindje ♡ Labby - 27 jaar - 1e kindje ♡ Mosa - 27 jaar - 2e kindje ♡ 19 november Rabi - 34 jaar - 3e kindje ♡ 20 november hibiscusje - 29 jaar - 1e kindje 21 november Maev - 36 jaar - 3e kindje (2e samen) ♡ 22 november novemberzes - 23 jaar - 2e kindje ♡ 23 november Jo90 - 29 jaar - 3e kindje Riga01 - 27 jaar - 2e kindje ♡ 24 november Miikkaa - 31 jaar - 1e kindje 25 november Lovely123 - 32 jaar - 4de kindje ♡ 27 november 86Hoop - 33 jaar - 1e kindje♡ 28 november Bloem4- 29 jaar - 3e kindje ♡ Fiona1 - 37 jaar - 1e kindje♡ 29 november Ilse84 - 35 jaar - 3e kindje♡ ------------------------------------ Afspraken: Mei 4 mei - hibiscusje - gesprek nipt 4 mei - 86Hoop - controle vk en gesprek nipt 6 mei - Jo90 - termijnecho 6 mei - Spectre - termijnecho 6 mei - Lovely123 - counseling gyn 6 mei - Maev - termijnecho 7 mei - bloem4 - termijnecho 7 mei - Maev - counseling prenatale diagnostiek 8 mei - Sado - controle medisch verloskundige 8 mei - Lovely123 - termijnecho 8 mei - Riga01 - termijnecho 11 mei - Ilse84 - eerste echo 11 mei - mum2be2 - controle + echo gyn 14 mei - Fiona1 - 12 weken echo + NIPT 14 mei - novemberzes - termijnecho 16 mei - 86Hoop - 12 weken echo 18 mei - maev - controle vk 20 mei - Labby - geslachtsecho 26 mei - miikkaa - controle vk 27 mei - Puckebell - geslachtsecho Juni 2 juni - Labby - 16 weken echo 2 juni - Mosa - controle 16 weken 3 juni - Rabi - 16 weken controle vk 5 juni - Banoe - 16 weken controle 5 juni - Sado - controle gynaecoloog 5 juni - Puckebell - controle vk 16 weken 22 juni - Rabi - 20 weken echo 25 juni - Puckebell - 20 weken echo 26 juni - Sado - 20 weken echo 29 juni - Mosa - 20 weken echo 30 juni - Banoe - 20 weken echo 30 juni - mikkaa - 20 weken echo Juli **Sterretjes** Gliss, Froezel, Zonnestraal123, 7missme1987, Silani, jolicoeur, Aoibhe, Silver85 ------------------------------------ jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0)
Oké vind ik wel vreemd, hier de intake telefonisch gehad rond de 7 weken.. En toen heeft ze alles uitgelegd over de nipt, wanneer te prikken etc. Ik ga nu direct na de echo woensdag bloedprikken
Vanochtend ontzettend misselijk en net ineens onwijze trek in warme beenham op een broodje Er lag plakjes beenham in de koelkast dus heb deze in de pan gegooid ik was zelfs verbaasd van mezelf.
Wij kiezen voor de NIPT omdat we zo veel mogelijk kennis willen over de gezondheid van de baby. Niet alles is terug te zien op de 20-weken echo en daarom voelt het voor ons als ‘verstandig’ om óók de NIPT te doen. Bij de NIPT worden syndromen achterhaald die in bepaalde gradaties een zeer slechte tot géén levensverwachting bieden. Mocht de baby niet gezond zijn, wil ik weten wát hij/zij dan heeft, zodat uit verder onderzoek kan blijken in welke gradatie en wat dan de beste volgende stap voor ons zou zijn... We zijn graag voorbereid. En verder; geen zorgen! De NIPT “moet” niet met 11 weken, je hebt tijd
Grrrr, 3 pretechobureaus gemaild, maar niemand wil een afspraak onder voorbehoud maken Balen.... Dan maar even afwachten, zodra versoepeling van de maatregelen wordt aangekondigd sta ik vooraan om een afspraak te maken. Stand van zaken experts op het forum hier: Skull-theorie: jongen Nub-theorie: meisje Sado’s gevoel: meisje Oohhh ik wil het weten
♡ Uitgerekend 16 t/m 30 november 2020 ♡ 13 november Areca - 27 jaar - 1e kindje♡ 14 november Sado - 27 jaar - 3e kindje ♡ 16 november Spectre - 29 jaar - 2e kindje ♡ mum2be2 - 36 jaar - 3e kindje ♡ Banoe - 31 jaar - 3e kindje ♡ 17 november Sado - 27 jaar - 3e kindje ♡ 18 november Puckebell - 31 jaar - 1e kindje ♡ Labby - 27 jaar - 1e kindje ♡ Mosa - 27 jaar - 2e kindje ♡ 19 november Rabi - 34 jaar - 3e kindje ♡ 20 november hibiscusje - 29 jaar - 1e kindje♡ 21 november Maev - 36 jaar - 3e kindje (2e samen) ♡ 22 november novemberzes - 23 jaar - 2e kindje ♡ 23 november Jo90 - 29 jaar - 3e kindje Riga01 - 27 jaar - 2e kindje ♡ 24 november Miikkaa - 31 jaar - 1e kindje♡ 25 november Lovely123 - 32 jaar - 4de kindje ♡ 27 november 86Hoop - 33 jaar - 1e kindje♡ 28 november Bloem4- 29 jaar - 3e kindje ♡ Fiona1 - 37 jaar - 1e kindje♡ 29 november Ilse84 - 35 jaar - 3e kindje♡ ------------------------------------ Afspraken: Mei 4 mei - hibiscusje - gesprek nipt 4 mei - 86Hoop - controle vk en gesprek nipt 6 mei - Jo90 - termijnecho 6 mei - Spectre - termijnecho 6 mei - Lovely123 - counseling gyn 6 mei - Maev - termijnecho 7 mei - bloem4 - termijnecho 7 mei - Maev - counseling prenatale diagnostiek 8 mei - Sado - controle medisch verloskundige 8 mei - Lovely123 - termijnecho 8 mei - Riga01 - termijnecho 11 mei - Ilse84 - eerste echo 11 mei - mum2be2 - controle + echo gyn 14 mei - Fiona1 - 12 weken echo + NIPT 14 mei - novemberzes - termijnecho 16 mei - 86Hoop - 12 weken echo 18 mei - maev - controle vk 20 mei - Labby - geslachtsecho 26 mei - miikkaa - controle vk 27 mei - Puckebell - geslachtsecho Juni 2 juni - Labby - 16 weken echo 2 juni - Mosa - controle 16 weken 3 juni - Rabi - 16 weken controle vk 5 juni - Banoe - 16 weken controle 5 juni - Sado - controle gynaecoloog 5 juni - Puckebell - controle vk 16 weken 22 juni - Rabi - 20 weken echo 25 juni - Puckebell - 20 weken echo 26 juni - Sado - 20 weken echo 29 juni - Mosa - 20 weken echo 30 juni - Banoe - 20 weken echo 30 juni - mikkaa - 20 weken echo Juli **Sterretjes** Gliss, Froezel, Zonnestraal123, 7missme1987, Silani, jolicoeur, Aoibhe, Silver85 ------------------------------------ jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0)
Nou zeg wat stom. Kan toch gewoon onder voorbehoud of weten zij al meer dan wij? Gewoon direct aan de bel trekken zodra het weer kan
Oh ik hier ook ik ben zo nieuwsgierig haha Misschien dat ik toch maar naar Delft rij over 3 weken.. Ik denk bij jou ook een meisje a.d.h van de nub!
Ja, stom he? Ik vond het ook niet zo’n gekke vraag, heb ook in alle drie de mails gezet dat ik het zie als ondervoorbehoud van versoepeling maatregelen, maar ze willen het geen van drieën Ze mailden alle drie terug dat er wss weer persconferentie aankomt volgende week (dat heb ik even gemist...) en dat ze verwachten dat dan aangegeven wordt of en hoe dit soort zaken versoepeld gaan worden. Ach het is een mooie oefening voor zo’n ongeduld als ik