Mijn geslachtsecho staat op 1 juni. Dan ben ik 15.3. Mijn ongeduld is lekker aanwezig, ik wil eigenlijk een week eerder, maar dan moet ik onder werktijd.... Haha.... Dillemma's...
Ha meiden, sorry hoor, was even van de radar. Wat een nieuws hier allemaal! @Ilse84 wat balen dat je je zo voelt. Hopelijk inderdaad snel na de 12 weken beter. En voor Fiona jeetje.. zo ver ook al. Heel heftig. Moment voor ons om extra dankbaar te zijn.. Hier afgelopen woensdag 12 weken dansje gedaan. Kleur op de muren uitgezocht en volgende week komt een vriendin van mij de boel schilderen. Ben ook zó blij dat de pretecho doorgaat en natuurlijk ook heel blij dat vriendlief mee mag! Nog 1,5 week geduld. Verder hebben wij de NIPT uitslag nog niet binnen. Vorige week vrijdag geprikt, dus ik hoop deze week dë uitslag. Dinsdag gaan we in elk geval bij een kinderdagverblijf kijken. Hij/zij staat al ingeschreven. Moeten jullie er ook zo vroeg bij zijn?
Daar heb ik nog helemaal niet over nagedacht ik ga deze week maar id informeren hoe lang de wachtlijsten zijn e.d.
Wow dat is wel heel vroeg! Mijn andere 2 kids kon ik kort van tevoren aanmelden... Maar zal binnenkort eens informeren. Eerst het grote nieuws op mijn werk maar bekend maken!
@Labby nog niet mee bezig geweest haha, maandag mag mijn zoontje weer naar de opvang, hij gaat altijd 2 dagen in de week.. Ik zal de zwangerschap maar bekend maken aan de juffen dan en eens gaan informeren om 2e kindje in te schrijven.
Verder is de zwangerschap nu wereldkundig gemaakt haha, veel leuke reacties gekregen! Kan ook wel wat meer genieten nu, al voel ik mij met momenten wel eens onzeker nog. Daarom toch maar een doppler besteld, zodat ik af en toe zelf het hartje op kan zoeken.
@Spring ja ik zit ook te twijfelen om eerder te gaan mja we doen een reveal dus is wat lullig voor vrienden en familie haha @Labby Lekker vroeg maar volgens mij tegenwoordig helemaal niet raar. Schijnt dat je dat hier ook al heel vroeg moet regelen. Zal eens navragen hoe dat voor ons is in Portugal straks, als we daar nu al naar moeten gaan kijken dan mag ik me schoonouders wel vast op pad sturen denk ik
Wat leuk! Ik ga vandaag een zonnige foto maken van mijn kids met de echo foto. Ik werk in een team van 45 mensen, normaal vertel je zoiets met z'n allen bij elkaar... Maar het wordt nu toch een appje in de Whatsapp groep...
Mijn zoontje is direct na mijn verlof gegaan, ja het was heel erg wennen, vooral voor mij.. maar m'n zoontje vond het prima daar en de leidsters waren erg lief. Bij ons hebben ze ook een app waar ze af en toe berichtjes / foto's in plaatsen. Na een tijdje zat ik wel helemaal in het ritme.
Ja, we gaan emigreren zo snel als mogelijk na de bevalling. Januari/ februari als alles goed gaat natuurlijk
Mijn andere kinderen gingen vanaf een maand of 8... Maar het is inderdaad een kwestie van wennen denk ik..
Onze jongens zijn ook allebei direct na mijn verlof naar de opvang gegaan. Niemand had er moeite mee, de boys niet en wij ook niet. Tuurlijk zou ik liever lekker thuis zijn een tijdje, maar dat kost ons gewoon heel veel geld. Misschien ga ik nog ouderschapsverlof opnemen, maar dat moet ik nog overleggen met mijn man. Als alles goed is maandag ga ik ook direct opvang regelen. Je kan maar beter al een plekje hebben.
Hier gaat de jongste nu ook niet naar de opvang, wel normaal gesproken 1 dag in de week naar mijn moeder. Oudste is pas naar de opvang gegaan toen hij bijna 2 was. Maar zit nu ook niet meer op de opvang. Wij moeten de voorschool nu gaan regelen voor de jongste anders is er geen plek meer. Daar gaat ze dan in 2021 naartoe. Is voor ons ook al nieuw aangezien de oudste vanwege omstandigheden 4 dagen op de opvang zat tot zijn 4e en dus het fenomeen voorschool aan mij is voorbij gegaan.
Weet iemand eigenlijk precies hoe het zit met ouderschapsverlof? Mag je dat helemaal zelf invullen? Ik zou graag 1 dag ouderschapsverlof op willen gaan nemen... maar kan ik dan bijv ook zeggen 'Ik wil eerst 1 volledige maand en daarna 1 dag in de week' ?
Ouderschapsverlof is in overleg met je werkgever toch? Volgens mij heb je x aantal dagen/uren recht op basis van je contract en mag je in overleg met werkgever afspreken hoe je dat op maakt. Zou wel eerst kijken of je het ouderschapsverlof van de oudste op kan maken ik kon indertijd geen ouderschapscerlof opnemen omdat ik schuldsanering had na het uit elkaar gaan (en dus verplichting om 40 uur te werken). Zijn nu aan het berekenen of het voor man haalbaar is om 1 dag in de week te doen als het ook haalbaar is gezien zijn functie. Hij werkte nu in overleg 1 dag thuis. Hij is zoals het er nu naar uitziet wel vrij vanaf de bevalling tot einde kerstvakantie, met uitzondering van belangrijke vergaderingen. Maar dat kan ook zomaar nog veranderen aangezien de prognose nu is dat iedereen thuis werkt tot minimaal september vanwege corona. Projectlocaties zijn niet bepaald coronaproof te maken werd er gezegd.