Uitgerekend 16 t/m 30 november 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rabi, 8 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.080
    17.052
    113
    Jahoor, dat mag.
    Theoretisch gezien mag je werkgever weigeren maar moet daar hele goede argumenten voor hebben (wat in de praktijk nauwelijks voorkomt)

Spectre vindt dit leuk.
  2. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Je mag 26 x het aantal uren dat je werkt opnemen als ouderschapsverlof.
    De invulling regel je met je werkgever, dus als jij met een plan komt kun je dat overleggen, maar ze zijn niet verplicht je exact dat te geven wat jij wilt. (Moet voor bedrijf ook haalbaar zijn)

Ouderschapsverlof 1 dag per week kost mij ook gewoon 650€ per maand, is echt veel... dus dat weet ik ook nog niet hoor.

3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.840
    18.590
    113
    Vrouw
    Wow zo veel? Dan begrijp ik wel dat je daar nog over twijfelt.
    Ik wil van 30 naar 24 uur en dan een dag opvang eraf halen, dus scheelt dan ook weer. Weet nog niet precies hoe ik het wil invullen, bij de 1e nooit opgenomen dus dat kan ik dan eerst opnemen als ik het goed begrijp?

4. riga01

riga01 Bekend lid

28 apr 2010
    978
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Snap ik. Wel echt heel rot voor je zeg. Met mij gaat het mwah, maar in vergelijking met jou mag ik niet klagen hoor! Hier geen ziekenhuisopname of hulp met douchen. Al doe ik na het douchen wel een dutje ivm energie te kort erna.

5. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ja klopt, en het is handog om de cao waar je onder valt na te lezen en evt je contract. Er zijn cao's waarin staat dat je deels betaald krijgt bij ouderschapsverlof. Hier is dat helaas niet zo maar begrepen dat ze daar nu wel mee bezig zijn om in de cao te veranderen.

Sado vindt dit leuk.
  6. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    je kan opnemen totdat je kind 8 jaar is.

Spectre vindt dit leuk.
  7. mosa

mosa Actief lid

14 sep 2013
    305
    220
    43
    Ik heb mijn dochtertje met 3 maanden gelijk naar de kinderopvang gedaan. In het begin voelde ik mij heel erg schuldig. Maar ik kon niet minder dan 32 uur werken en haar veder werkte onregelmatig. Later merkte ik dat ze het echt leuk vond. En ze had ook wel echt super leidsters! Elke dag is ze met plezier daar heen gegaan, qua ontwikkeling vind ik het ook goed.
    Wij zijn nu aan het kijken voor een ander huis en een andere woonplaats. De woonplaats waar mijn dochtertje naar de kinderopvang ging ook dus ik weet het als aar de kids heen gaan. 2 dagen kinderopvang en 2 dagen Bso voor mijn dochter. Rest van de dagen is oma/schoonmoeder en opa/vader. En zelf wil ik een dag thuis werken. De kinderen kunnen elke dag naar oma toe maar ik wil ook dat ze andere dingen leren en ontwikkelen en daar vind ik de kinderopvang echt perfect voor! Nog niet bezig met inschrijven. Denk dat ik dat halverwege doe(??) lastig hahaha

8. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Ik wil ook eerst mijn verlof met een aantal weken verlengen, en daarna nog 1,5 dag opnemen. Wij krijgen iets van 50% betaald.

Spectre vindt dit leuk.
  9. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    stomme doppler van de week samen t hartje gehoord.
    En nu kan ik niks vinden.
    Als ik t vandaag nog ergens kan horen leg ik m daarna gelijk weg. Ik ben geen goede voor zo'n doppler ik maak me te snel zorgen.

10. Rabi

Rabi Fanatiek lid

9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Als je zoveel verdient betaal je waarschijnlijk ook heel veel voor de opvang. Bij ons komt opvang neer op circa 275 euro per dag (netto). Dus die kosten kun je er in ieder geval van af trekken (tenzij opa en oma oppassen).
    Verder is het volgens mij niet zo dat je je maandsalaris door het aantal werkdagen moet delen. Je betaalt over hetgeen wat er af gaat ook de meeste belasting. Netto is het vaak dus minder dan men van tevoren denkt. Ik weet niet of je daar al rekening mee hebt gehouden?

11. mosa

mosa Actief lid

14 sep 2013
    305
    220
    43
    Ik denk dat dat echt een nadeel is van de Dopper. Een van de reden dat ik het ook niet durf aan te schaffen :$

12. Rabi

Rabi Fanatiek lid

9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Mijn jongens gingen allebei met 3 maanden naar de opvang (3 dagen per week). Ik vond dat destijds wel oké. Ze deden het er allebei prima. Ik miste ze wel. En ik was wel blij dat ze met 2 jaar beter konden verwoorden hoe ze het er hadden waardoor ik voor m’n gevoel toch wel iets meer grip kreeg op de opvang. Mijn oudste heeft een korte tijd een strenge invalster gehad en die reageerde daar heel slecht op. Maar kon dat nog niet uitleggen (hij was 1). Achteraf besefte ik me pas wat er aan de hand was. Dat vond ik wel heel moeilijk...

Deze baby gaat met circa 5,5 maand naar de opvang. Ik ben zzp’er en kies er zelf voor lang verlof op te nemen. Kost me natuurlijk ook wel echt wat... daarna start ik het eerste half jaar met 3 dagen per week werken, waardoor we 2 dagen opvang nodig hebben. Daarna zien we weer verder. :)

Labby vindt dit leuk.
  13. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ligt er ook aan of je dan door die minder uren een schaal lager komt qua belasting over je geld toch? Ik weet nog dat we het toen wel hebben laten berekenen bij mij, in de tijd van de oudste althans, en ik zou dan in een lagere schaal komen waardoor het eigenlijk heel weinig verschil maakte onder aan de lijn echt een paar tientjes ofzo. Maar weet niet of dat nog steeds zo is, volgens mij zat er toen ook nog een voordeel bij in de belastingaangifte als aftrekpost (10 jaar geleden dus).

14. Labby

Labby Actief lid

16 mrt 2020
    345
    742
    93
    Vrouw
    Oh ja is ook lastig denk ik om die kleine straks weg te brengen! Hier zat de opvang tm januari al helemaal vol. Bij ons gaat die straks alleen op de maandag en daarvoor had ze nog 1 plekje. De rest kunnen we gelukkig zelf en met opa's en oma's oplossen.

15. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Ja dat klopt, dit is al helemaal zo berekend ;)
    Heb net even een kleine poging gedaan bij mijn man, nou dat gaat dus NIET gebeuren :D (wist ik wel).
    Hij wil misschien wel naar 4 dagen gaan, dat zou wel schelen.
    Maar ik blijf dus 24 uur werken en de kleine gaat direct na het verlof naar het KDV ;).
    Nou prima hoor!

16. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.080
    17.052
    113
    Mijn kinderen zijn met 4 maanden naar het kinderdagverblijf gegaan, heb dus na mijn verlof nog 2-3 weken regulier verlof opgenomen. Denk dat ik nu hetzelfde ga doen :)

Tot voor kort had ik een 40-uurs contract en nam ik 8 uur per week ouderschapsverlof op. Nu met mijn nieuwe functie heb ik een 32-uurs contract gevraagd, dus is dat niet meer nodig. Mijn man heeft een contract voor 36 uur en is om de week een dag vrij.
    Mijn schoonmoeder past wekelijks een dag op en de kinderen gaan dus de ene week 2 dagen naar de opvang en de andere week 3 dagen.
    Ze vinden het er heerlijk, de oudste heeft de afgelopen weken bijna dagelijks gevraagd wanneer ze weer mag gaan :)

Puckebell en mum2be2 vinden dit leuk.
  17. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Ik wil na mijn verlof ook 1 dag ouderschapsverlof per week opnemen. Maar dan meer ook dat ik mijn uren garantie kan behouden mocht ik toch weer meer willen werken. Mijn man wilt namelijk 5 dagen gaan werken (hij geniet van zijn werk), tevens verdiend hij ook beter. Ik wil graag meer voor het gezin thuis zijn. Dus voor ons een win win situatie. Enige lastige is dat onregelmatig werk dus dat het wel lastig is als ik moet werken op de dag dat mijn man normaal gesproken thuis was.

18. Puckebell

Puckebell Fanatiek lid

30 jan 2020
    1.073
    1.276
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik begin nu echt mijn baarmoeder te voelen, zo vreemd. Als ik naar voren buig merk ik echt dat er iets in de weg gaat zitten en op me buik liggen is niet fijn meer. Het gaat ineens behoorlijk snel lijkt t wel qua groeien

Spectre, Banoe, Maev en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Labby

Labby Actief lid

16 mrt 2020
    345
    742
    93
    Vrouw
    @Puckebell leuk zeg! En grappig om te voelen lijkt me.

Hier een dure middag gehad. Voor t eerst met vriendlief naar een babyzaak geweest. Nou we zijn een kinderkamer, kinderwagen en box rijker en wat euro's armer hahaha.

Puckebell, Sado, Spectre en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Is op dit termijn wel normaal hoor dat het 'sneller' groeit.

@Labby flink geshopt dus. Ik denk dat wij echt pas gaan shoppen na de geslachtsecho en misschien zelfs wel pas na de zomervakantie ofzo. Weet het nog niet hebben ook niet zoveel nodig.

Deel Deze Pagina