Was ik maar ingeënt voor hpv.. heb ik toch behoorlijk last van gehad. Steeds verschillende pap uitslagen bij uitstrijkjes, onderzoeken, biopten. Het is toch een voorstadium baarmoederhalskanker en als ik daar 11 jaar geleden niet achter kwam had ik deze prachtige kinderen misschien wel helemaal niet gehad. Aan de andere kant heb ik die prachtige kinderen zónder die prik ook en ben ik misschien nog meer voorstander van eerder op controle. gefeliciteerd @Areca gisteren nog even het hartje geluisterd. Kon het eerst niet vinden maar moest toch echt nog heel laag zijn. Ik voel mijn baarmoeder ook nog niet erboven. kraamzorg vond ik wel fijn voor het ondersteunende gedeelte. Als zij er niet was geweest vorige keer had ik denk ik veel te snel en teveel gedaan.
@Areca, gefeliciteerd! Hier zijn de boys wel gevaccineerd en dat gaan we met die nieuwe kleine spruit ook doen. Ik heb onlangs meerdere artikelen gelezen over de kinkhoest vaccinatie en ook die neem ik met 22 weken.
@kraamzorg, dat doet mijn moeder! Die komt dan gewoon even langs en checkt alles (ze is verpleegkundige) voor de rest doe ik het lekker zelf, bij de jongens ook zo gedaan en dat bevalt me prima! Ze neemt er speciaal vakantie voor op .
@Banoe Ja ik heb ook 2 x een lisexcisie gehad vanwege verkeerde uitslagen en het begon al heel jong helaas. Veel meiden hebben door het hpv vaccin weer vruchtbaarheidsproblemen. Vandaar mijn mening en inderdaad veel vroeger beginnen met controleren zou mijn voorkeur naar uitgaan
Betreffende vaccinaties, wij zijn beide voorstander van de vaccinaties, bij de jongste heb ik op eigen kosten de kinkhoestvaccinatie gehaald. Mede omdat ik juist de kinkhoest vroeger niet heb gehad vanwege allergie. Vaccinatie is nu veranderd waardoor ik hem wel mag. Het betekent overigens niet dat we er niet kritisch naar kijken, beter gezegd ik heb me er enorm over ingelezen en veel onderzoeken doorgenomen. Heb familie die bij een bedrijf werkt waar onderzoek wordt gedaan (niet het rivm) en die schakel ik evt als hulplijn in bij twijfel, zo ook voor de kinkhoestvaccinatie en of ik die nu wel mocht nemen. Maar bijvoorbeeld ook toen mijn oudste een reactie kreeg op de bmr prik (gillende sirenes ziekenhuisopname etc) bleek iets mis te zijn geweest met de batch. Is overigens super netjes geregistreerd en hebben overal papieren van gekregen, dus kan uit ervaring zeggen dat ze dat soort dingen wel degelijk registreren ouders daarin uitgebreid informeren. In 1 van de mama groepen waar ik zat met de jongste is 1 van de kinderen overleden aan kinkhoest met 4 weekjes. Zij had de vaccinatie niet gehaald omdat haar vk haar niet gewezen had erop. Ik deel eerlijk gezegd wel de mening dat er vaak of geen onderzoek ten grondslag ligt aan hetgeen er door anti-vaxxers wordt geroepen, of ze volledig uit het verband worden getrokken of zelfs verkeerd vertaald. En uiteindelijk moet iedereen het zelf weten wat ze beslissen maar ik kan er bijvoorbeeld niet zo goed tegen als er geroepen wordt dat diegene die vaccineren zich noet of onvoldoende zouden informeren en enkel kudde dieren zouden zijn, zeker niet als er dan vervolgens dus enkel verwezen wordt naar eigenlijk geen onderzoek of foutieve/incorrecte conclusies vertalingen maar daarin dus alles behalve kritisch naar kijken maar het als enige waarheid bestempelen. Betreffende hpv ben ik me nog aan het inlezen, tot nu toe zijn de onderzoeken positief en hebben ze geen verband kunnen aantonen met verminderde vruchtbaarheid, de percentages vruchtbaarheidsproblemen kunnen ook door andere factoren veroorzaakt worden en zijn niet opvallend veel hoger dan bij de groep die de vaccinatie niet heeft gehad. Qua corona is de kans groot dat ik de prik zelf sowieso niet mag vanwege allergie, kans is groot dat dit net als de griepprik op eiwitten wordt gekweekt en dan mag ik hem niet.
Oh en het Corona vaccin doen we trouwens niet, net zoals jaren geleden de mexicaanse griepprik etc, die hebben onze boys ook niet gehad. (Die hadden op dat moment namelijk de mexicaanse griep al)
Mexicaanse griepprik heeft mijn oudste wel gehad, en dat zou ik achteraf dus ook niet meer doen. Mbt hpv virus heb ik ook onrustige cellen gehad. Maar ik denk wel: als ik het niet had gecheckt had mn lichaam het waarschijnlijk toch zelf opgeruimd. Dus ja, al die onderzoeken levert ook juist meer positieve resultaten op die anders tot niets hadden geleid.
Dat gebeurd gelukkig wel vaak dat het lichaam het zelf opruimt als het een lichte vorm van onrustige cellen is
Nou 4 jankende ouders en blij broertje en wat hysterische vriendinnen verder weet op 2 vriendinnen na de belangrijkste mensen het nu. Na de volgende echo gaam we t iedereen pas vertellen maar die is over 12 dagen al en ik kan er in elk geval nu met wat mensen over babbelen.
Net gebeld door de verloskundige: NIPT uitslag is helemaal goed! Geen Down-, Edwards- of Patausyndroom en ook geen nevenbevindingen Blij!!!