@Rabi die therapie heeft behoorlijk wat voeten in aarde gehad aangezien dit pas kon toen ex geen gezag meer had. Die weigerde daarvoor consequent toestemming te geven. Wat jij schrijft is voor mij ook de reden waarom ik dus moeite heb met hetgeen de oudste wil. Ooit kan er een moment komen dat hij dat biologische wel belangrijk kan vinden en het blijft toch echt zijn vader, ongeacht zijn houding, gedrag en acties (dit is enkel het topje van de ijsberg). Qua medische achtergrond wil hij ook geen gegevens delen overigens terwijl uit zijn strafzaken, althans de uitspraken naar voren komt dat er dus wel sprake zou zijn van ernstige aandoeningen. Gezien hetgeen wat daarin aangegeven was had het ons niks verbaasd als we nu met de corona een bericht zouden krijgen dat hij overleden was (morbide obesitas, ernstige hartproblemen, zware diabetes) de vraag blijft wel of het allemaal waar is, wij kennen hem ook wat dat betreft niet bepaald als betrouwbaar.
@Maev ik kom trouwens ook uit een gezin met zo’n niets nut van een vader. Wij hebben uiteindelijk zelf gezegd dat we er klaar mee waren en hebben dus ook onze stiefvader gevraagd of hij ons wou adopteren toen ik 12 was. Ondertussen dus een andere achternaam vanaf mijn 16e die ik nu nog steeds als eerste draag en daarna pas de naam van mijn man. Voor je zoontje super moeilijk en ik hoop voor jou en voor hem zelf dat het snel makkelijker gaat worden!
@Puckebell mag ik vragen of je er later last van hebt gehad betreffende het adopteren, omdat je misschien toch behoefte hebt aan het weten van je achtergrond etc? Merk dat dat iets is wat mij enorm tegenhoudt. Ik weet dus enerzijds wel dat het voor zoon nu rust en duidelijkheid zou geven, maar twijfel dus door het later. Hij is er ondertussen gewoon weer goed onder maar had dus zelf opgezocht of mijn man hem niet kon adopteren hij had in 2017 al een brief geschreven naar de rechter maar geeft dit dus al sinds 2018 aan met als extra onderbouwing naar mij dat hij dan ook niet steeds een zaak kan aanspannen (heb dat vervolgens helemaal nagezicht en gevraagd bij de advocaat maar hij heeft het dus van de site van de rijksoverheid dus het klopte wel)
Ohh denk dat je iemand anders bedoelde.. ? @Sado misschien? Onze kat komt wel vrij buiten, het is echt geen doen om haar binnen te houden of in de tuin. Maar 's nachts is ze vrijwel altijd binnen. Haar behoefte doet ze eigenlijk altijd in de kattenbak bij ons of in onze tuin en k heb altijd tegen de buren gezegd als ze overlast geeft in jullie tuin dan gooi je maar een plens water over haar k zou het ook vervelend vinden als ze overlast geeft. Zo ook met die terror kat in onze buurt, hoogstwaarschijnlijk een ongecastreerde kater, en we hebben geen idee van die is. En dat vind ik super ergerlijk, castreer je kat of hou hem binnen
Mijn katten komen ook niet buiten maar hadden wel een kater die tegen onze achterdeur stond te sproeien tot ik een keer een emmer water er overheen gooide. Wel boze eigenaren ( nooit erachter kunnen komen van wie die kat was tot ze water hoorde en hun kat nat thuis kwam) Woonde gewoon 2 deuren verder en kreeg natuurlijk de hele rambam over me heen. Maar vond t totaal oneerlijk mijn katten zitten binnen en werden nerveus van de geur die de kat bij onze achterdeur achter liet. Begrijp me niet verkeerd. Ik hou zielsveel van elk dier. Maar als ik er last van heb krijgen ze gewoon een emmer water over zich heen. heeft overigens direct voor de hele buurt geholpen want ze hebben m vervolgens alleen nog maar in de tuin gelaten en de tuin afgeschermd zodat hij er niet meer uit kon
Hier zijn ze wat betreft water echt hardleers, komen vervolgens net zo hard weer terug. Blijkt trouwens in ieder geval 1 van de katten van de buren geweest te zijn vannacht. Maar goed die zeggen zo dol op hun poezen te zijn maar sturen ze dus om de haverklap naar buiten (ook midden in de nacht) en als ze op vakantie zijn krijgen ze amper te eten aangezien ze buiten worden gehouden op dat moment en hun zoon in de nacht de bakjes binnen komt vullen en ze dus weer naar buiten moeten als hij vertrekt. Hebben daar de eerste keer de dierenbescherming voor gebeld, hadden ze al dagen niet gezien en gehoord en die kat zag steeds magerder. Daardoor weten we dus dat ze op vakantie waren en hun zoon in de nacht zou komen voeren/verzorgen. Beide zagen er zo slecht uit dat we samen met de overburen ze een bakje met voeding hebben gegeven en bakje water en dat ook door hebben laten geven. Ben er nadien dus wel langs geweest dat ik best vor de dieren wil zorgen als ze op vakantie gaan maar niet zoals het nu ging want dat was ronduit zielig. Ik ben zelf zwaar allergisch voor zo ongeveer alle dieren dus huisdier is geen optie al zou ik dat graag willen maar daardoor vind ik het nog moeilijker dat andere zo met hun dieren omgaan.
Maar als je weet van wie de kat is kan je de wijkagent gewoon melden hoe of wat en gewoon blijven doen. Hun kat mag niet voor overlast zorgen. Dus kunnen ze dan verplicht worden de kat binnen te houden.
Wijkagent hier gaf vorige keer al aan dat ze daar niks mee konden, hoogstens buurtbemiddeling inschakelen en dan nog was het vrijwillig. We weten dat de buren in ieder geval augustus/september gaan verhuizen en hoop dat we dan buren krijgen zonder katten of die ze daadwerkelijk binnen houden/in eigen tuin houden.
Wat een kattenmensen hier haha. Onze kat loopt zowel overdag als snachts buiten. Gelukkig hebben we een hele goede band met de buurt en hoor ik van iedereen hoe leuk ze onze kater vinden. Gelukkig geen klachten, maar ik zeg ook meteen tegen iedereen: als je er last van hebt meteen zeggen, want inderdaad overlast is het laatste t je wilt.
Ik ben ook zeker geen kattenhater hoor, maar vind net als betreffende honden dat een ander geen hinder hoeft te hebben van iemands huisdier en het is echt niet dat het onbekend is bij de katteneigenaren hier in de buurt, die vinden alleen dat als je er overlast van hebt je daar zelf iets aan moet doen ipv dat zij daar verantwoordelijk voor zijn als eigenaren. Kreeg net ook al weer een reactie van een katteneigenaar hier in de wijk dat als ik last heb van de katten buiten ik maar binnen moet gaan zitten en alles potdicht moet doen aangezien de huizen goed genoeg geïsoleerd zijn, met als tip om ook de roosters dicht te doen want aders horen we het nog. En heel eerlijk dat vind ik dus gewoon asociaal. En heb niet het idee dat jij ook zo zou reageren gezien je reactie er zijn er hier ook die net als jij reageren, 1 van de buren hadden 2 van die hele mooie katten maar super ondeugend en onderzoekend, die liepen bijvoorbeeld gewoon het huis in (ook als de hor dicht zat) en waren verder echt schatten van beesten want kwamen dan dus gewoon knuffelen, toen de hor kapot was stonden ze bijvoorbeeld een dag later met een nieuwe hor voor de deur. Zij kwam ze ook altijd zelf halen aangezien ik ze dus niet op kan pakken of als mijn man thuis was bracht hij ze terug. En de oudste liep gewoon mee als ik hem riep en naar haar terug bracht, is in de avond nog wel eens nodig geweest want dan zat hij bij ons op de tafel buiten en was ze al een kwartier aan het roepen ofzo die waren in de nacht ook altijd binnen. Maar zij zijn ondertussen verhuisd naar verderop in de wijk. Toen viel de overlast verder ook nog wel mee, is echt van het laatste jaar sinds hun katten eigenijk weg zijn dat het bal is. Die oudste dacht ook ooit eens dat hij wel uit het dakraam kon klimmen toen kon de brandweer komen om hem te pakken.
Doordat mijn stiefvader ziek werd en ik rond mijn 18e wel even een vader figuur miste en toevallig op hetzelfde werk als mijn verwekker (tja zo noem ik em) kwam te werken heb ik een blauwe maandag contact gehad. Bakje koffie en hapje eten maar al snel wist ik weer van oh ja het is gewoon een niets nut die nooit naar ons om heeft gekeken dus dat was heel gauw voorbij. Ik weet uiteraard ook niet alles van mijn achtergrond maar daar moet je je niet door laten leiden. Mijn verwekker heeft het ook aangevochten want hij was het er ook niet mee eens maar na behoorlijk wat psychologische testen (of wij het echt wouden en niet onder druk werden gezet) en een goede advocaat hebben wij uiteraard de achternaam van onze “echte” vader (gevoelsmatig) gekregen. Dus nee ik heb er geen last van gehad, ik ben er juist heel trots op! Zeker omdat ik die naam ook zelf heb kunnen kiezen en niet automatisch heb meegekregen van iemand die het zaad geleverd heeft maar verder niks voor ons deed
Hier veel katten maar echt sporadisch eens een katten gevecht. Heb mijn ras kat sinds vandaag voor het eerst hier naar buiten geschopt omdat ik er overlast van had hele tijd te jammeren. Wel spannend hoor zo aan de weg en hopen dat ze niet word meegenomen natuurlijk. Ze heeft even een rondje gedaan en blijft nu braaf in de voortuin rondhangen en na het eten sowieso naar binnen vanochtend gewerkt, vanmiddag keihard aan de klus (pfff) en nu nog snel de salon schoonmaken en ready voor gebruik maken want ja ik heb op Hemelvaartsdag mijn eerste klantje weer voor een nieuwe set wimpers
Ik draag ook de achternaam van mijn niet biologische vader Is prima, maar ik had achteraf liever de naam van mn moeder gehouden. Ik hou zielsveel van mn vader maar voel geen familieband met zijn familie en dus met de naam. Het zijn gewoon mijn roots niet.
Hier wonen we met tuinterrassen op 1-hoog die aaneengesloten zijn. We hebben ruimtes onder de schutting waar katten zo onderdoor kunnen. En er zijn er iets van 27.. We vinden katten superleuk om te zien of missch ooit te hebben, maar: de buurtkatten schijten al onze plantenbakken onder. Zo vies. Zodra we buiten zitten denk ik: mest? En ja hoor, liggen weer drollen. En zodra mn vriend ze weghaalt ligt het er de volgende dag weer. Ik vond het eerst niet eens zo erg, maar nu ik zwanger ben is het gewoon heel gevaarlijk. En om nou in de buurtapp te gaan klagen.. dus nou moeten we die ruimtes onder de schutting gaan dichtmaken (wat ik zelf heel lelijk vind), maarja dat lijkt enige oplossing.