Uitgerekend 16 t/m 30 november 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rabi, 8 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rabi

Rabi Fanatiek lid

9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Thanks voor jullie reacties @Spectre en @Maev! Fijn om ook de andere kant te lezen. Het is niet zo dat we het er niet over hebben hoor, dit weekend voeren we er uitvoerige gesprekken over via de app. Het is meer dat ik al weet wat haar behoefte is (dat ik wel alles deel, maar dat zij afhankelijk van hoe ze zich voelt wel of niet uitgebreid reageert), en dat ik het dus toch soms lastig vind om te voelen dat het soms wat minder welkom is. Dat heb ik ook wel benoemd, dus wat ik eerder zei, het is wat het is. Maar toch vind ik het wel verdrietig dat het zo'n ding is. Kinderwens gaat inderdaad heel diep.

2. Rabi

Rabi Fanatiek lid

9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Ik ook :D

3. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Snap wat je bedoeld, maar even voor jou gevoel het is niet zo dat ze het je minder gunt of niet met je mee wil leven. Het is meer dat het op dat moment even lastig is, althans hier waren dat echt wel momenten zeg maar. Maakt het niet minder verdrietig en lastig voor jou overigens, maar andersom is dat natuurlijk ook een beetje, want hier speelde ook mee dat ik het soms echt rot vond als ik even niet zo enthousiast of blij kon overkomen, dat zal voor haar ook gelden. Weet je of ze in de mmm bezig zijn of juist tegen dat punt aanhikken? Zeker in de huidige tijd met trajecten die on hold staan voor onbekende tijd, die onzekerheid is echt killing met een kinderwens (wij zijn voor we nu opnieuw startte voor onbepaalde tijd on hold gezet omdat er ineens moeilijk werd gedaan omdat jeugdzorg voor de oudste betrokken is geweest, was notabene toen we begonnen met de mmm voor dochter, en wij hadden dat gevoel al terwijl er meer duidelijkheid was over of we mochten beginnen, is nadien wel een goed gesprek over geweest met de arts want het sloeg nergens op maar qua gevoel kan ik me wel heel goed voorstellen hoe het voor diegene voelt die nu dus voor onbekende tijd on hold staan door het hele corona gebeuren).

4. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Vind dat het ook prima voor beiden kan hoor.

Spectre vindt dit leuk.
  5. Rabi

Rabi Fanatiek lid

9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    @Maev Ze staan op het punt om naar de huisarts te gaan en een doorverwijzing te vragen voor verder onderzoek. Ze zijn er ook een tijd behoorlijk laconiek in geweest hoor, niet bezig met vrijen op juiste momenten enz. Maar het speelt de laatste tijd dus wat meer op, zeker nu 2 van ons wel zwanger zijn. Het is voor haar ook moeilijk weet ik, dat ze niet altijd blijdschap kan voelen. Dat begrijp ik ook echt wel, het is ook niet dat ik haar iets verwijt. Het is vooral ingewikkeld en lastig allemaal. :)

mum2be2 vindt dit leuk.
  6. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Een vriendin van mij is al 2 jaar bezig en haar vriend weigert naar de dokter te gaan. Heel lastig verhaal voor haar. Ik heb haar het als eerste verteld juist omdat wij er niet mee bezig waren en ik het best lastig vind soms. Ik had ook echt een soort van schuld gevoel naar haar toe.
    Ze is hardstikke blij voor me vraagt meerdere keren per week hoe ik me voel en is oprecht.
    Ze heeft me direct op t hart gedrukt dat ik me niet schuldig moet voelen want dat ik wel zwanger ben en zij niet is niet mijn schuld en ja ze heeft wel eens een steek van jaloezie als ze t hoort van iemand die ze niet goed kent. Maar haar goede vriendinnen is ze altijd heel blij voor gelukkig.

Ze kan het ook heel fijn relativeren.
    Dat iemand anders het wel mag worden heeft niks met hun moeite te maken. dus ze kan wel boos zijn maar t enige wat ze kan doen is naar de dokter en opzoek naar het probleem. En aangezien haar vriend een engnek is die een paard voor der koopt om der mond te snoeren.
    Ligt t probleem vooral daar. En zolang hun daar niet samen uit komen gaat er weinig gebeuren.

Rabi vindt dit leuk.
  7. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Vraagje, nemen jullie extra vitamine? En welke?
    Ik slik de vitamine van Davitamon.
    Ik vraag me af of ik het tot einde zwangerschap moet slikken. Ze raden t wel aan maar er word ook gezegd dat foliumzuur na 12 weken slikken ook slechte bijwerkingen kan hebben.

8. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Dat kan ik me voorstellen, het is ook gewoon i gewikkeld en lastig.

9. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik slik de multi en omega van supple.
    Mocht die vriend van je vriendin echt niet naar de huisarts willen kan ze eens bij rika online kijken. Maar laten we niet vergeten dat het voor een man een nog veel grotere drempel kan zijn om de boel te laten onderzoeken, het doet echt wel wat met hun gevoel voor mannelijkheid. Mijn man heeft heel lang niet gedurfd omdat zijn ex hem een enorm schuldgevoel had aangepraat erover (zij zijn wel de onderzoeken in gegaan maar niet de mmm) toen hij dus die gegevens en de verwijzing aanvroeg bleek het toch even anders te liggen dan dat zij altijd verkondigd had, het lag helemaal niet alleen aan hem en bij hem was er nog wel een kans op kinderen zonder ivf/icsi bij haar alleen niet omdat haar eileiders dicht zaten. En wat hij ook aangaf als reden is dat hij het heel moeilijk vind en vond dat ik, zijnde zijn vrouw, al die hormonen en behandelingen moest ondergaan en hij enkel machteloos toe kon en mocht kijken. Misschien heeft je vriendin daar iets aan, maar vlak dat stukje mannelijkheid echt niet uit, want dat speelt ook op het deel qua behandelingen etc. Er is overigens in eerste instantie bij mij geen reden gevonden, pas na de bbz werd duidelijk dat ik zware endometriose had, toen waren wij al ruim een jaar in de mmm.

10. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Absoluut kan het een man enorm krengen. Niks zo naar dan twijfel om je "mannelijkheid".
    Alleen is deze vrouw al 20+ jaar al mijn vriendin en als ze het aankaart begint hij of dezelfde week weer met een extra studie en kan hij die stress er niet bij hebben. Of hij wilt niet want zijn opa ligt slecht. Hij heefr een half jaar geleden een kat voor der gekocht om der mond te snoeren. En nu laatst kon hij niet aan een studie beginnen vanwege corona dus kocht hij een paard voor der.
    Ze is ondertussen 33 en heeft nu nog de tijd. maar ze is zelf te naief om in te zien dat dit een ultimatum gaat worden.

Of ruzie om de stap naar de dokter.
    Of ze zal kinderloos blijven en setteld daar mee en is op haar 50e ddoodongelukkig dat ze niet weet waarom.
    Of ze pakt uiteindelijk der biezen.

klinkt erg hard van mijn kant dat begrijp ik maar ik ken haar beter dan ik mezelf ken en ze komt regelmatig uithuilen maar ze zet gewoon geen stappen.
    Ik heb haar ook eens gewezen op een thuis test voor mannen. Geen dokter en niet 100 procent betrouwbaar maar misschien maakt dat de drempel lager voor hem.
    Helaas toen ze er over begon kreeg ze een volledige tirade over zich heen hoe ze kon denken dat hij zo'n test zou gaan doen.

11. 86Hoop

86Hoop Actief lid

8 feb 2020
    167
    318
    63
    Vrouw
    Lijkt me vreselijk als je zo niet op 1 lijn zit met je partner over zoiets groots.. Misschien zit er meer achter? Wil hij überhaupt wel kinderen?

12. Puckebell

Puckebell Fanatiek lid

30 jan 2020
    1.073
    1.276
    113
    Vrouw
    Friesland
    @hibiscusje jeetje ook naar om dat zo te zien bij zo’n goede vriendin!
    Zo’n thuis test zou ik wel afraden want bij mijn man zou alles geweldig zijn volgens die test maar in het ziekenhuis was het toch dat de kans op natuurlijk zwanger worden bij ons erg klein is vanwege de slechte kwaliteit.
    Dus als hij al zo koppig is en het zegt dat het goed is dan blijft ie daar aan hangen

13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.849
    18.597
    113
    Vrouw
    Op dit moment niet, wil nog steeds een multi vitamine halen maar ik vergeet het steeds haha

14. Labby

Labby Actief lid

16 mrt 2020
    345
    742
    93
    Vrouw
    Ik neem green juice. Soort multivitamine.

Over de uitblijvende zwangerschap. Bij ons in de vriendengroep hebben er veel een zkh traject gehad. Bij iedereen een andere reden. De ene ging er beter om dan de ander. Wat ik het ergste vond was dat 1 vriendin het totaal niet trok dat het bij haar lang duurde. We hebben met zn alle jaren lang rekening gehouden. Nu is het (al 2 jaar geleden) gelukt en kan ze nergens anders over praten dan babys. Haar begrip over mijn situatie was ver te zoeken. Dát was wat mij het meeste pijn deed. Terwijl zij juist degene zou moeten zijn die het zou begrijpen.

Achja, denk maar zo: weten we dat ook weer.

15. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @hibiscusje als om het zo te zeggen 'alternatieven' steeds bedacht/gekocht worden om het maar uit te stellen, denk ik dat ze beter een gesprek aan kan gaan of hij daadwerkelijk wel een kinderwens heeft. Dan ruzie maken om naar de huisarts te stappen, komt eerder over dat hij eigenlijk geen kinderwens heeft of niet met haar (daar zijn er immers ook genoeg van, dat bleek bij een vriendin zo te zijn). En eerlijk ruzie maken om richting de onderzoeken voor mmm te gaan zet de relatie wanneer het nodig blijkt enorm onder druk, dat zijn vaak de stellen die uit elkaar gaan tijdens een traject of erna.

Vind het wel sneu voor je vriendin.

16. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    ik twijfel idd ook of hij wel echt wilt.
    Ik vind t moeilijk maar kan weinig voor haar betekenen als ze zelf geen stappen onderneemt.

17. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Uitgerekend 16 t/m 30 november 2020
    13 november
    Areca - 27 jaar - 1e kindje♡

14 november

Sado - 27 jaar - 3e kindje voorgevoel meisje

16 november
    Spectre - 29 jaar - 2e kindje voorgevoel jongen
    mum2be2 - 36 jaar - 3e kindje voorgevoel meisje
    Banoe - 31 jaar - 3e kindje

18 november
    Puckebell - 31 jaar - 1e kindje voorgevoel jongen
    Labby - 27 jaar - 1e kindje
    Mosa - 27 jaar - 2e kindje
    voorgevoel meisje

19 november
    Rabi - 34 jaar - 3e kindje voorgevoel meisje

20 november

hibiscusje - 29 jaar - 1e kindje
    Spring - 33 jaar - 3 kindje ♡
    Maev - 36 jaar - 3e kindje (2e samen)
    voorgevoel jongen

23 november
    Riga01 - 27 jaar - 2e kindje voorgevoel meisje
    Lovely123 - 32 jaar - 4e kindje

24 november
    Miikkaa - 31 jaar - 1e kindje

27 november
    86Hoop - 33 jaar - 1e kindje

28 november
    Bloem4- 29 jaar - 3e kindje ♡ voorgevoel meisje

29 november

Ilse84 - 35 jaar - 3e kindje

------------------------------------
    Afspraken:

Mei
    22 mei - hibiscusje - echo controle navelstreng
    23 mei - Sado - pretecho geslachtsbepaling
    26 mei - miikkaa - controle vk
    26 mei - Rabi - geslachtsecho
    27 mei - Puckebell - geslachtsecho
    27 mei - Spectre - geslachtsecho
    27 mei - Riga01 - geslachtsecho
    28 mei - Mum2be2 - controle gyn
    30 mei - Maev - geslachtsecho
    30 mei - hibiscusje - geslachtsecho

Juni
    2 juni - Labby - 16 weken echo
    3 juni - Rabi - 16 weken controle vk
    3 juni - Spectre 16 weken controle
    5 juni - Banoe - 16 weken controle
    5 juni - Sado - controle gynaecoloog
    5 juni - Puckebell - controle vk 16 weken
    5 juni - Mosa - controle vk 16 weken +geslachtsecho
    6 juni- Bloem4- geslachtsbepaling
    8 juni - hibiscusje - controle vk
    8 juni- Bloem4- controle vk
    10 juni - 86Hoop - controle vk
    12 juni - miikkaa - geslachtsecho
    13 juni - 86Hoop - geslachtsecho
    16 juni - Riga01 - controle vk 16 weken
    22 juni - Rabi - 20 weken echo
    22 juni - Maev - controle vk 18 weken
    24 juni - Spring - 20 weken echo
    25 juni - Puckebell - 20 weken echo
    29 juni - Sado - 20 weken echo
    29 juni - Mosa - 20 weken echo
    30 juni - Banoe - 20 weken echo
    30 juni - mikkaa - 20 weken echo

Juli

**Sterretjes**
    Gliss, Froezel, Zonnestraal123, 7missme1987, Silani, jolicoeur, Aoibhe, Silver85, Fiona1, novemberzes

------------------------------------
    jongen (0) | meisje (1) | verrassing (0)

18. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    @hibiscusje , succes vandaag! Hopelijk is alles goed nu met de navelstreng.

19. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.081
    17.057
    113
  20. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    Dank jullie gelukkig om kwart over 10 al de afspraak:)

86Hoop, Bloem4 en Sado vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina