Goedemorgen allemaal! Hoe gaat het met jullie? Ik voelde me de afgelopen twee dagen zo misselijk en blegh, dat ik eignlk helemaal niks kon! Voel me echt vreselijk hahaha. Nu zo maar is ontbijt naar binnen proberen te krijgen!
Hier goed, hoor! Misselijkheid wordt hier nu ook wat heftiger. Als ik na het opstaan gauw wat at (had al een halve winkel aan crackers in m’n nachtkastje) ging het wel, maar het blijft nu toch wel lang hangen. Een aantal dingen waar ik normaal dol op ben (bijv koffie) smaakt me nu ook echt niet meer.
@Sado Ja het voelt echt best naar eigenlijk, ik probeerde gister het huishouden te doen maar bij alles wat ik deed werd het erger eigenlijk ik ga denk ook maar een lading crackers etc inslaan, nog meer tips voor voedsel? Vooral voor avondeten haha?
Lijkt me erg vervelend die misselijkheid! Ik ben bij al mijn zwangerschappen niet echt misselijk geweest, alleen wat minder eetlust in het begin en erg gevoelig voor geuren. Dit keer ook (nog) niet. Geen gevoelige borsten ook. Het enige waaraan ik merk dat ik zwanger ben zijn de stemmingswisselingen
@Lovely123 Maar stemmingswisselingen kunnen ook erg vervelend zijn! Ik was er al een beetje bang voor dat ik hartstikke ziek zou worden...mijn mama had dat ook + ik werd ook altijd heel ziek van de pil... Maar hopelijk blijft t beperkt tot wat het nu is en niet erger hihi.
Oh ik vind het zo lastig.. ik zou zo graag zo lang mogelijk dit keer het NIET willen vertellen. De vorige zwangerschappen hadden we het al vroeg verteld. Ik wil mijn/ons geheimpje zo lang mogelijk bij ons houden, lijkt me ook eens bijzonder. Maar op t werk worden nu alle zwangeren thuis gehouden.. Ik heb daar net mijn eigen groepje en heb nog een tijdelijk contract. Ze laten mij echt niet zomaar gaan maar ik wilde mij eerst nog even bewijzen de aankomende weken. Maar aan de andere kant is de gezondheid van je kindje belangrijker. En aan de andere kant (oooh haha) schijnt het niet ernstig te zijn voor zwangeren. Maar inderdaad, hoge koorts is niet goed. ik ga er eens even goed over nadenken
Goedemiddag ondertussen, had geen meldingen gekregen terwijl er wel berichten waren. Voor diegene die misselijk zijn, crackers, lauwe thee, en eten waar je zin in hebt kan helpen. Wanneer je merkt dat je niks binnen kan houden of erin kan krijgen zou ik nu wel eerder overleggen met de vk of je medicatie kan krijgen. Dat is in ieder geval het advies wat ik hier kreeg van de vk, laagdrempelig bellen voor misselijkheidsmedicatie om zo te voorkomen dat het zwaar medisch wordt. Had vorige zwangerschap HG en hebben gelukkig opnames af kunnen houden mede omdat ik verplicht thuis werd gezet vanuit werk. Hier vandaag begonnen met het afhalen van zakken van spijkerbroeken en lusjes zodat ik er een wandhanger van kan maken voor de oudste om zijn bureauspullen in op te bergen. Naaien kan alleen als de jongste op bed ligt want die vind het pedaal nogal leuk zometeen als ze op bed ligt even onkruid wegbranden dan is dat ook weer gedaan.
Hier kreeg ik ook al geen meldingen. Wij hebben lekker een cake gebakken vanmiddag. Misseijkheid valt hier mee, zolang er maar wat eten in mijn maag blijft zitten. Als ik honger krijg moet ik wel snel eten want anders gaat het mis.
Bij mij is er helaas geen touw aan vast te binden ondertussen.. lege maag is misselijk maar ook net zo goed na het eten en na het drinken. Vandaag ook al Meerdere keren overgegeven
Hier lekker relax dag gehouden. Voel me niet helemaal fit...gelukkig nog niet misselijk geweest. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen want ik heb echt een overgeeffobie...
@Puckebell Dat is echt niet fijn Knuffel! Wat @Maev zegt, misschien goed om medicatie te nemen zodat het overgeven niet de overhand krijgt. Ik ben m’n eerste zwangerschap opgenomen geweest ivm uitdroging en dat is echt niet fijn. Dan voel je je nóg zieker. En op dit moment wil je nog meer dan anders liever niet in het ziekenhuis zijn denk ik. Ik kreeg preventief medicatie voorgeschreven van m’n huisarts, heb het dus al in huis voor het geval het echt erger wordt.
@Rabi Ja dat is denk ik niet onverstandig. kreeg alleen tot nu toe niks omdat ik niet hoefde te geven. Ik zal morgen het ziekenhuis weer bellen en vragen of het nu wel mag.
Lijkt mij ook heel naar om constant misselijk te zijn. Hier is het echt met vlagen, vanmiddag ff op de bank gelegen, voelde mij zó beroerd. Wat crackers gegeten en daarna was het helemaal weg. Gister avond op bed ook behoorlijk beroerd, maar gelukkig nog niet moeten overgeven. Snap heel goed dat je alvast de medicatie in huis hebt gehaald gezien je geschiedenis met uitdroging etc
Ik ben nu even niet zo actief sorry ik probeer wel alles te lezen. Wat erg van Gliss! Ik heb zelf weinig klachten. Erg vermoeid(maar ook extreem), af en toe misselijk, erg veel zin in bepaald voedsel, af en toe beetje kramp, buik nu al opgezet, savonds meer dan overdag(morgen 5 weken) borsten gevoelig en opgezet. En ik denk nog steeds ben ik echt zwanger? Maar afgelopen week was ik zo onzeker en bang dat het weer mis gaat. Maar nu gaat het weer goed. Ik probeer nu zo rustig mogelijk te blijven en wachten op de eerste echo.