Uitgerekend 16 t/m 30 november 2020

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rabi, 8 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier is het ook preventief al aanwezig incl verleng voorschrift. Heb 1 doosje emasefane liggen, had vorige keer eerst antagel gekregen maar daar werd het alleen erger mee.

Overigens is het ook niet heel vreemd dat er nu meer zwangerschapsmisselijkheid voorkomt, die wordt ook versterkt door onbewuste spanningen door de situatie nu met corona. Als ik kijk naar hoe mijn HG vorige keer verliep werd het iets minder na de zitting in hoger beroep en na de uitspraak kon ik zo stoppen met de medicatie. Terwijl ik voor mijn gevoel toch echt niet gespannen was voor het hoger beroep omdat het eigenlijk niet meer was dan de amder op kosten jagen vanuit mijn ex. Zelfs zijn verzoekschrift sloeg namelijk helemaal nergens op. En echt zelfs nu kunnen we nog lachen om de dag van de zitting, ik was namelijk hoogzwanger en heikig overtuigd dat ik op het noodzakelijke na alles uit mijn handtas had gehaald en de vrouw van de beveiliging bleef maar vragen wat voor elektrisch apparaat ik in mijn tas had zitten. Bleek ik mijn mobile laadblok per abuis terug in mijn tas te hebben gedaan ipv op de tafel te hebben gelegd :roflmao: we hebben er met de beveiliging echt flink om moeten lachen want ik ben het type dat dan ter plekke letterlijk het moment terughaalt waarop ik mijn tas uit en ingepakt heb en dus letterlijk alles aan kon geven wat er in mijn tas zit. Dus ze zegt ineens hoe groot was die lader ongeveer dus ik geef dat aan... nou zegt ze dan vermoed ik dat je die terug in je tas hebt gedaan :| en pas dan mag je kijken want je wordt echt volledig afgezonderd en de tas wordt gelijk in een beveiligde bak gestopt. (Misschien klinkt het minder grappig zo, maar wij hebben er nog wel eens lach momenten door vooral als we het met anderen hebben over zwangerschapsdementie en rare acties van zwangere)

2. Areca

Areca Bekend lid

20 mrt 2020
    807
    1.338
    93
    Vrouw
    Hallo!

Zo ik heb eindelijk een afspraak gemaakt hihi! 29 april onze termijnecho! Zo spannend en dan eindelijk onze kleine zien! Kan nu al niet wachten hihi.

Froezel, novemberzes, miikka en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.080
    17.054
    113
    Dan pas een echo? :eek:Heb je uitgelegd dat je verwacht verder te zijn?

4. Areca

Areca Bekend lid

20 mrt 2020
    807
    1.338
    93
    Vrouw
    Jaaa uitgelegd!

Alleen op 29ste verwacht ze dat ik al 10-12 weken ben vandaar gelijk de termijn echo!
    6-7 weken doen ze bij ons niet meer vanwege corona etc. Dus dan maar gelijk termijn echo en nog heel eventjes wachten!

Banoe en Sado vinden dit leuk.
  5. Rabi

Rabi Fanatiek lid

9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Ja alleen... op basis van je testen zou het me niets verbazen als je al 4 weken verder bent. En dus met die echo al zo'n 14 weken! Ik ben 29 april al 11 weken, jij echt wel verder denk ik.

Sado vindt dit leuk.
  6. Rabi

Rabi Fanatiek lid

9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    @Maev Haha zwangerschapsdementie, heerlijk! Een vriendin van mij heeft ook steeds van die acties nu ze zwanger is.
    Ze zeggen inderdaad dat zwangerschapsmisselijkheid wel gerelateerd is aan stress. Ik heb mijn tweede zwangerschap echt direct heel rustig aan gedaan en toen was de misselijkheid ook beter te behappen. Maar nog steeds wel heftig en intens. Ik denk zelf dat ik nu juist iets minder last zal hebben omdat ik nu hele dagen thuis zit en geen druk van werk voel. Hopelijk is dat ook zo. Ik wil emesafene ook niet te vroeg nemen, want word ook suf van het medicijn zelf en dat vind ik ook niet zo fijn.

7. Areca

Areca Bekend lid

20 mrt 2020
    807
    1.338
    93
    Vrouw
    @Rabi

We gaan het zien of ik hier illegaal ben ofniet :p
    En ben gewoon heel erg benieuwd naar onze kleine en ik hoop gewoon dat alles goed zit <3

En ik denk inderdaad hoe drukker je je maakt hoe misselijker je word. Ik merkte het ook, dat zodra ik teveel ging doen ik veel beroerder werd en nu ik me lekker rustig hield was t beter te houden!

Puckebell vindt dit leuk.
  8. Puckebell

Puckebell Fanatiek lid

30 jan 2020
    1.073
    1.276
    113
    Vrouw
    Friesland
    Dat zou heel goed kunnen ja.. ik was al misselijk ruim voor mijn positieve test en toen was ik nog volop en druk druk druk aan het werk. Toen thuis gaan zitten en ging het beter maar het begint echt nu met de dag erger te worden :(
    Dus stress zal het zeker beïnvloeden maar dat kan het bij mij niet echt zijn haha

9. Areca

Areca Bekend lid

20 mrt 2020
    807
    1.338
    93
    Vrouw
    Aaah zo vervelend! Knuffel <3

Aan de telefoon zei de verloskundige dat je moest proberen elke 2 uur kleine beetjes te eten.
    En dat cola / gember thee welleens kon helpen!

10. Puckebell

Puckebell Fanatiek lid

30 jan 2020
    1.073
    1.276
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ja dat doe ik al inderdaad. Ook cola naast me staan en verse gember thee voor me neus. Ene moment helpt het andere moment niet.
    Hopelijk gaat het snel voorbij

11. Jo90

Jo90 Lid

1 sep 2019
    62
    44
    18
    Vrouw
    Hahaha nee he? Daar ben ik ook bang voor... dus binnenkort slingeren we hem aan de loop voor ik straks mijn kotsmisselijke fase inga :rolleyes:

12. Areca

Areca Bekend lid

20 mrt 2020
    807
    1.338
    93
    Vrouw
    Hahaha door jullie wil ik nu heel graag aan de BBQ :p voordat ik er inderdaad deze zomer geen zin meer in ga hebben hihi.

novemberzes vindt dit leuk.
  13. Jo90

Jo90 Lid

1 sep 2019
    62
    44
    18
    Vrouw
    Bloedprikken ivm zwangerschappen gaan gewoon door. :)

14. Jo90

Jo90 Lid

1 sep 2019
    62
    44
    18
    Vrouw
    Ahhh dat is zo naar! Bij mij hielpen alleen zure snoepjes.. of witte chocolade met crisp hahah. Super ongezond... maar anders bleef ik kotsen. Drama.

15. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.080
    17.054
    113
    Hahaha BBQ, dat was een ramp in mijn eerste zwangerschap. Alleen al de gedachte aan eten, blehhhhhh. Het eerste trimester was in de zomer dus overal BBQ-geurtjes, gatverrrrrr. :p

Heb echt weken geleefd op afbakpistoletjes met boter. Dat was het enige wat er nog een beetje ok inging:o:

16. Jo90

Jo90 Lid

1 sep 2019
    62
    44
    18
    Vrouw
    Exact dit hahaha!!

17. Jo90

Jo90 Lid

1 sep 2019
    62
    44
    18
    Vrouw
    Soep kon ik op den duur nog wel aan. En verder heb ik ook weleens overgeslagen, en alleen brood ofzo... het is een fase... het is een fase... ik kan me er nog niet op verheugen maar ik kom er vast ook deze keer niet mee weg haha!

18. Rabi

Rabi Fanatiek lid

9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Nee in mijn ervaring is stress niet de oorzaak, eerder een versterker van de misselijkheid. Echt rot voor je, ik hoop dat je piek dichtbij is en het daarna langzaam weer beter wordt!

19. Rabi

Rabi Fanatiek lid

9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Ik trek op dit moment ook alleen witte bolletjes. En vet eten ook wel, zoals vegetarische kipnuggets uit de pan. Ik probeer m’n cravings zoveel mogelijk te volgen.

Sado vindt dit leuk.
  20. Jo90

Jo90 Lid

1 sep 2019
    62
    44
    18
    Vrouw
    Whaha ik had ook een zwangerschap waarbij ik dat echt niet trok. Janken..... want BBQen is echt een pluspunt aan de zomer!! Daar kan ik me echt op verheugen, haha. Doen dat dan bijna wekelijks wel eens.

Sado vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina