@novemberzes ja snap ik hoor.. ik heb nog 1 test liggen omdat morgen mijn officiële testdag is van het ziekenhuis. Nou prima doen we dan nog 1 dus. En dan hou ik wel op haha. Op naar de eerste echo dan. Ja het is zo lastig hè om het stil te houden soms.
Oh weinig slaap is echt ruk he... Ik merk dat het inmiddels wel een beetje zn tol begint te eisen. Ik ben ook emesafene aan het inslaan alvast, voor het geval er productieproblemen komen. Dat zou echt horror zijn, als ik extreem misselijk zonder medicijnen in huis opgesloten zit straks.
Via huisarts. Dus heb nu de hoogste dosis gekregen. En dan vraag ik volgende week al een herhaalrecept aan (zodat ik daarmee wel een maand vooruit kan).
@Rabi Slim, ik krijg helaas nog niks van mijn behandeld arts en daardoor wil de huisarts ook niks geven Maandag mag ik dus bellen om echo in te plannen en dan ga ik gelijk om medicatie vragen
Ik word er soms best onzeker van hoor, dat ik niks voel. Tuurlijk wel wat vermoeid in de avond of vlaag van misselijkheid af en toe.. maar soms denk ik bij mezelf; ben ik echt zwanger ?? Gelukkig zeggen de testen van wél
Herkenbaar hoor! Bij mijn vorige twee zwangerschappen had ik ook amper last van kwaaltjes. Wel heel moe de eerste weken, maar ben nooit misselijk geweest. Gevoelige borsten/tepels kwamen ook pas later. Zo lang de testen positief blijven is er niets aan de hand toch? Zou er juist van genieten dat je amper kwaaltjes hebt haha
@Puckebell Mijn huisarts was gelukkig heel makkelijk. Ik heb bij mijn eerste zwangerschap in het ziekenhuis gelegen, dus ze weet ook wel hoe ziek ik ervan kan zijn. De tweede zwangerschap ben ik toen ook bij de eerste misselijkheidsvlagen direct begonnen, en dat hielp toen wel. De eerste keer knalde het er echt in 1 keer in namelijk, en dan ben je vervolgens zo een week verder voordat het weer wat genormaliseerd is. Dus dat wil ik vermijden, en huisarts begreep dat wel. @Spectre Heel herkenbaar! Ik voel ook echt weinig. Maar vorige keren begon dat ook pas na 5 weken zo'n beetje, en soms voelen vrouwen echt de hele zwangerschap weinig!
Ik heb hier niet echt klachten.. soms bij het te snel opstaan nare steken bij mn liezen. Herken ik echt maar wow, nu al? Is dit een derde x dingetje ofzo.. en ben benieuwd hoelang de borstvoeding nog blijft gaan. Ik voed nu nog 1x in de avond
Herkenbaar! Ben nu heel af en toe misselijk, maar voel verder nog niks. Heel af en toe wat steekjes in mijn onderbuik.
Uitgerekend 16 t/m 30 november 2020 ♡ 16 november Spectre - 29 jaar - 2e kindje mum2be2 - 36jaar - 3e kindje 17 november Rabi - 33 jaar - 3e kindje 18 november Puckebell - 31 jaar - 1e kindje Froezel - 32 jaar - 2e (3e) kindje 19 november Banoe - 31 jaar - 3e kindje 20 november Gliss - 31 jaar - 1e kindje 21 november 22 november novemberzes - 23 jaar - 2e kindje 23 november 24 november 25 november 26 november 27 november 28 november 29 november 30 november ------------------------------------ Afspraken: 30 maart - 09.40 uur - 1e echo - Rabi 3 april - Gliss - 1e echo (7+0w?) 22 april - 08.30 uur - intake verloskundige + termijnecho - Rabi Elke 3 weken schildkliercontrole - Gliss ------------------------------------ jongen (0) | meisje (0) | verrassing (0) ------------------------------------
Ha ladies, Ik schrijf graag mee! Ik ben 31 jaar, mijn man ook. Mijn kinderwens is al 6 jaar oud, maar mijn man is er pas wat later aan toe geweest. In 2013 en 2017 (toen ik net een week met de pil gestopt was) heb ik de ziekte van Graves gehad, waar ik erg ziek van ben geweest. Nadat ik was hersteld mochten we zwanger worden, dus begin april 2018 gestopt met de pil. In augustus 2018 getrouwd op de dag dat we 9 jaar samen waren ♡ Helaas lukte het zwanger worden niet. In de zomer van 2019 onderzoeken, inclusief HSG gehad, maar geen oorzaak gevonden. Vanaf december 2019 gestart met IUI. Vandaag een positieve test en gebeld naar de fertiliteitspoli: zwanger! Precies 4 weken. Het was nog even spannend omdat een positieve test ook kan komen door de ovitrelle. (Zie het topic over testen en dan 'ovitrelle en testen'). Ik durf het nog niet goed te geloven na bijna 2 jaar! Ik heb met het uur gevoeligere borsten lijkt het wel en ik heb menstruatie-achtige buikpijn. Omdat ik een niet functionerende schildklier heb overgehouden aan de Graves+behandeling, wordt ik medisch begeleid tijdens de zwangerschap en moet ik ook in het ziekenhuis bevallen vanwege de twee soorten antistoffen die ik heb. Ze gaan me goed in de gaten houden, dat is fijn. Eerste echo is 3 april in het ziekenhuis ik denk dan 7 weken te zijn precies. Over 3 weken weer schildklier prikken en dat voorlopig om de 3 weken. Medicatie-thyrax- is al wat verhoogd. Ik ga al jullie verhalen proberen bij te lezen! Liefs
@Gliss Welkom! Wat een verhaal, zo fijn dat je eindelijk een positieve test in handen hebt! Gefeliciteerd! Heftig de ziekte die je gehad hebt. Twee keer zeg je, heb je dan ook een grote kans op terugkeer?