Dankjewel! Jij ook gefeliciteerd! Lang verhaal, maar nee: de eerste keer ben ik behandeld met medicatie ongeveer 1,5 jaar en zo'n 2 jaar is het toen weggebleven. Er was zo'n 40% kans op terugkeer en helaas kwam het terug. Ik ben toen in 2017 met radioactief jodium behandeld. Omdat ik een heftige variant heb, een flinke dosis (moest 12 dagen in een stalen isolatiekamer vanwege de straling). Daarmee is mijn schildklier geheel uitgeschakeld. Er is daarom geen kans op terugkeer. Omdat het een auto immuunziekte is, hou ik wel altijd antistoffen. Daarom houden ze het kindje in de gaten. Zelf heb ik iets hogere kans op schildklierontsteking. Maar het gaat hardstikke goed met me, met nu de juiste medicatie geen klachten wat dat betreft
Verloskundige heb ik nog niet gebeld trouwens. Denk dat ik dat volgende week ga doen. Vanaf 6 weken kun je de intake pas krijgen dus kan nog wel ff wachten.
@Gliss jeetje wat een heftig verhaal zeg. Fijn dat alles goed functioneert nu en dat je kindje extra goed in de gaten word gehouden. Gefeliciteerd!
@Rabi, mooie oplopende tests! Voorlopig is de emesafene nog te krijgen, en wordt er geen tekort verwacht (ik werk in de apotheek) maar je weet nooit, dus goed dat je wat op voorraad neemt. @novemberzes, ook al een mooie oploop! @Puckebell, mooie foto, wat leuk om zo bekend te maken! Balen dat ze je niks willen voorschrijven, goed dat je er maandag wel even om gaat vragen. @Spectre, best onzeker als je geen kwaaltjes hebt, maar het hoeft natuurlijk ook niet, sommigen gaan er fluitend doorheen. Gelukkig zijn de testen prima! @Froezel, ook een mooie oploop voor jou! Top! @Banoe, je voelde al een steekje? Nou dat had ik dus ook, met niezen en soms bij het opstaan uit de bank ofzo, ik dacht eerst nog dat kan niet, maar het is toch echt zo. @Gliss, welkom hier. Je hebt al heel wat meegemaakt met je ziekte las ik. Gefeliciteerd met je zwangerschap, spannend allemaal! Hier ga ik proberen het nieuws zo lang mogelijk voor onszelf te houden. Ik slaap ook slecht, wordt vaak wakker en dan draaien we maar weer eens om.
Nou ik werk dus in de apotheek en daar kwam dus doodleuk vanochtend iemand binnen die “vermoedelijk” Corona heeft (was net getest!) Gewoon door de huisarts naar ons gestuurd voor medicatie.... We schrokken ons kapot... Wat doet zo’n persoon in een gezondheidscentrum??? En ik had de mazzel dat ik die persoon hielp (wel met meters afstand). Dus de medicatie werkelijk waar bijna in de handen gesmeten van die persoon en alles ontsmet daarna. Maar de apotheker maakte nogal paniek waardoor mijn hartslag ontzettend opliep.... Gelukkig zit de verloskundigenpraktijk ook in ons gebouw, dus daar even snel heen gelopen om info te vragen over wat hun corona protocollen zijn. Ze hebben me gelukkig kunnen geruststellen. Op mijn werk hebben ze me niet eens gemist die 5 minuten dus ze hebben niks gemerkt. Maar dit was dus even niet leuk, terwijl ik echt wel nuchter ben. Het heeft toch een andere impact op me merk ik nu ik zwanger ben.
@mum2be2 Nou lekker dan! Ik trof vandaag ook kuchende mensen bij de apotheek, echt werkelijk... Dan laat je toch iemand anders even gaan? Fijn om te weten dat de emesafene nog goed leverbaar is!
Zoals ik lees is het niet schadelijk voor als je zwanger bent.. Maar je weet maar nooit, ik ben liever ook wat voorzichtiger. Het is afwachten hoe het gaat lopen hier, hopelijk valt het mee achteraf... Net nog de laatste dipstick gedaan.. Wanneer zou je de 3+ op de CB krijgen? Ik twijfel nog of ik hem zal halen, vind het ook best veel geld voor een test en weet niet wat voor meerwaarde het heeft in ons geval. Ik wil het graag mijn ouders vertellen door een 'grote broer' shirt bij mijn zoontje aan te trekken.. alleen nog ff zo'n shirt zoeken voor hem oh mijn man heeft het al tegen zijn vader gezegd haha, mijn schoonmoeder weet het dan nog niet, maar daar wachten we nog ff mee aangezien ze snel haar mond voorbij praat haar kennende
Hallo! Mag ik ook meeschrijven? Ik ben 33 jaar en zwanger van onze 3e! Ik loop volgens mij precies gelijk met Banoe. Grappig! Voel me echt zwanger. Heel moe, onrustig slapen, steekjes in Mn onderbuik/liezen en heel warm ‘s nachts. Heerlijk om weer bezig te zijn met zwanger zijn en met plannetjes maken voor als de baby er straks is!
@Spectre Mooie test die laatste! Ik heb de digitale nog in huis, anders had ik hem niet meer gehaald denk ik. Ik ga hem wat later doen dan wanneer ik 5 weken verwacht. Met 5 weken en 2 dagen denk ik. @Kikki1 Welkom en gefeliciteerd! We zijn even oud en verwachten allebei ons derde kindje
Hoi, welkom en gefeliciteerd! Wat een verleden heb je al, zeg.. pfoe! Maar heel fijn om te lezen dat het goed met je gaat en je geen klachten meer hebt. Fijn ook dat ze jou en de baby goed in de gaten gaan houden.
Ik wacht ook tot volgende week. Denk dat ik maandag of dinsdag bel. Vanaf ongeveer 6 weken klopt het hartje ook toch?
Kan me heel goed voorstellen dat je ervan geschrokken bent. Fijn dat je meteen even kon polsen bij de verloskundige. Absurt toch dat besmette mensen gewoon doorgestuurd worden door de huisarts.
Hoi, welkom! Gezellig dat je komt mee kletsen en gefeliciteerd met je zwangerschap! Die moeheid herken ik ook al, enorm! En ik zweet ‘s nachts gewoon bijna m’n bed uit. Had ik bij m’n vorige twee zwangerschappen ook in het begin, dus lekker herkenbaar haha.