Uitgerekend 16 t/m 30 november 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ly009, 9 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mayson

    Mayson Bekend lid

    22 nov 2014
    648
    430
    63
    Vrouw
    Hoi dames, ik mag vast nog wel mee doen en heb me daarom ook op de lijst gezet:oops:. Ik was een beetje voorzichtig met mezelf in een groep aanmelden want wij zijn nu volgende maand 2 jaar bezig. Ik heb al eerder in een lijst gezeten (uitgerekend 10 mei 2021) maar dat bleek een miskraam te zijn bij 9+2. Toen heb ik me een beetje afzijdig gehouden en zijn we 1 jaar na de miskraam in traject gegaan. We mochten helaas niet eerder beginnen door de miskraam. Dan willen ze het weer een kans geven om spontaan zwanger te raken.

    Nu 5de IUI poging met Gonal f en Ovitrelle en heb ik 3 follikels :eek: en ben nu dus zwanger. Het is spannend of alles goed gaat en het niet weer een miskraam word maar het meest spannende is nog even de vraag of het er 1, 2, of 3 zijn :confused:. Daar maak ik me toch wel zorgen over. Nog 6 dagen wachten en dan hebben wij onze 1ste echo. Het idee van een meerling maakt het extra spannend en angstig. Ook al zijn we nu 2 jaar bezig en heb ik veel ervaring met kinderen van 0 t/m 4 jaar omdat ik gastouder ben en daar zit ook een 2ling bij en dat is (zachtuitgedrukt) heeeeeel pittig:cool:.

    Jullie mogen mij vanalles vragen hoor daar sta ik open voor. Ik heb zo veel mogelijk terug gelezen in de vorige pagina's en lees dat er meer dames zijn met lange trajecten en eind dertig nog een kinderwens hebben.

    Bij ons was er trouwens niets te zien met de onderzoeken waarom we niet spontaan zwanger kunnen raken. Alles getest en bij mij en mijn partner is alles goed. Dus hebben gewoon dikke pech dat het al die jaren nog niet gelukt is. Wel vreemd want je wil toch eigenlijk gewoon weten waar het hem in zit dan kan je dat iig verhelpen. Nu zwanger dus en moeilijk te verbergen voor mn dochter van 6,5 die mijn buik al goed ziet. Ze weet immers van de zwangerschap toen. We hadden het haar net verteld met 9 weken na de echo en toen 2 dagen later toch nog miskraam gehad. Ze weet dat wij nog steeds een kinderwens hebben en ze weet van de hormoonspuiten. Ze weet nog niet van ons dat ik nu zwanger ben maar geeft elke dag kusjes op mijn buik voor de baby. Dan zeg ik wijs "welke baby? Er is toch nog geen baby?". Zegt zei weer "maar voor als hij komt dan komt de baby misschien sneller". Ik denk dat ze wel weet dat ik zwanger ben en ons gewoon voor de domme houd net als wij dat bij haar doen. We willen sowieso eerst de echo hebben gehad.

    Hebben jullie oudere kinderen en betrekken jullie ze bij de zwangerschap of per wanneer willen jullie dit gaan vertellen?

    Liefs Mayson
     
    Dana vindt dit leuk.
  2. Mayson

    Mayson Bekend lid

    22 nov 2014
    648
    430
    63
    Vrouw
    Oeps er is wat mis gegaan met het bewerken van het berichto_O. Nu staat de helft er 2x in. Het 2de bericht is volledig het eerste bericht kan weg maar kan ik niet verwijderen :|
     
  3. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Welkom hier Mayson! Leuk dat je meeschrijft en wat fijn dat het eindelijk dan gelukt is, wat kan het lang duren zo’n traject. Extra spannend met de kans op een meerling, en die is er bij jullie zeker! In het zkh zou ik mijn stimulatie met hormonen moeten afbreken bij 3 of meer follikels, wat is de reden dat jullie wel door mochten met IUI?

    Hier nog niet besproken wanneer we het ons zoontje willen vertellen, maar ik denk pas richting de 12 weken na de nipt, hij is net 3 jaar en begrijpt al een heleboel maar dat ik zwanger ben en wanneer het misgaat er dan toch geen broertje of zusje komt vind ik toch lastig voor hem.
    Mijn beste vriendinnen vertel ik het nu al wel, en mijn manager weet het ook. Ook omdat ik in oktober een MA en daarna curretage heb gehad, heb ik gedeeld wat er speelde. Voelt voor mij in ieder geval het beste zo. :)
     
  4. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    @Mayson Wauw wat een verrassing!
    Ik ben nu ook wel heeeel benieuwd hoeveel er in je buik aan het groeien zijn :roflmao: Merk je iets aan je testjes ofzo dat deze veel donkerder zijn dan voor de periode dat je eigenlijk bent? Kan altijd al wel iets zeggen he! (niet altijd natuurlijk)

    Mijn dochter is binnen 3 maanden 2 jaar, dus veel zou ze er nog niet van begrijpen. Ze zegt wel veel na en ze kent de woorden baby en buik heel goed, dus ik ga sowieso pas wachten tot 12 weken met te zeggen dat er een baby in mama haar buik zit. Ik zou niet willen dat we op uitstap zijn en zij de hele tijd aan mijn buik komt en 'baby' zegt. :roflmao:

    Wel heel speciaal van jullie dochtertje en zooooooo lief ❤️
     
    BB83 en Dana vinden dit leuk.
  5. Dana

    Dana Fanatiek lid

    9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Haha ik zie het voor me:roflmao:
     
  6. Dana

    Dana Fanatiek lid

    9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Hier eigenlijk de achtergrond info nog helemaal niet verteld zag ik nu.
    Wij hebben al 1 kindje, die is nu bijna 1! Duurde al met al bijna 2 jaar voor ik zwanger was toen. Tussendoor toen wel een missed abortion gehad met 9 weken.
    Dit keer zwanger in 1 keer dus dat is wel echt bijzonder! :D mocht alles goed gaan natuurlijk.
    Hadden ook niet gedacht dat het ons zou lukken ze dan zo dicht op elkaar te krijgen want tja, je gaat er toch vanuit dat het weer lang gaat duren.

    Zijn jullie ook zo moe ?
     
  7. Ly009

    Ly009 Bekend lid

    22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    Jaaa ik ben zooo moe!! Val iedere dag na werk in slaap op de bank.. echt niet te doen soms.. :confused:
     
  8. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Moeheid, check!
    Mag ik naar bed?? Het is immers alweer half 9 :roflmao:
     
    Baloetje en Ly009 vinden dit leuk.
  9. Ly009

    Ly009 Bekend lid

    22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    Lag zojuist weer te pitten op de bank.. ga me maar eens naar bed verplaatsen :roflmao:
     
    BB83 en Jolo vinden dit leuk.
  10. Ly009

    Ly009 Bekend lid

    22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    Iemand al last van misselijkheid? Bij mij tot nu toe niks.. Wel raar dat ik mezelf misselijk “moet” voelen om soort van gerustgesteld te zijn :oops::D
     
  11. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ik ben tijdens de zwangerschap van mijn dochter geen 1 keer misselijk geweest. Als dat bij jou ook het geval is, prijs je dan maar gelukkig!

    Enigste kwaaltje dat ik toen had en nu ook is dat ik snachts opsta met zo'n droge mond dat ik wel een liter water kan opdrinken als het moet :roflmao:

    Ik ben nu savonds ook echt een tonnetje. Ik heb heel veel last van een opgeblazen buik die ik absoluut niet kan intrekken :oops:
     
  12. Mayson

    Mayson Bekend lid

    22 nov 2014
    648
    430
    63
    Vrouw

    Ja klopt. Dat eindeloos wachten en elke maand weer de teleurstelling dat je weer ongesteld bent geworden is verschrikkelijk. Hier zeggen ze in het ziekenhuis 3 is de max. Eerste IUI heb ik overstimulatie gehad met Clomid en had ik 5 follikels. Toen moest ik Duphaston slikken en kon die maand niet door gaan. Daarna over gegaan op gonal F spuiten en had ik de 2de en 3de IUI 2 follikels. En de 4de en 5de IUI had ik 3 follikels alleen de 4de hadden we hier allemaal corona vlak na de inseminatie en ik denk dat die een bevruchting heeft afgebroken want ik had toen hevig bloedverlies. De 4de IUI bleven 2 folikkels ene beetje achter op de groei en was er 1 veel groter. Nu met de 5de IUI waren de 3 folikkels groter en meer gelijk. 2 van 15mm en 1 van 19.7mm ze zeggen dat vanaf 14mm ze mee kunnen pakken met de IUI. Maar het klinkt heel raar hoor maar wij zijn heel blij als het gelukt is en alles goed is maar zitten eerlijk gezegt echt niet op een 2ling te wachten (al zou dat nog niet het ergste zijn) laat staan 3ling:confused:. Klinkt een beetje oneerbiedig sorrie maar poeh heel 4 kinderen in totaal...

    Mijn beste vriendinnen weten het ook al. Ik zit alleen met dat ik pds heb waardoor mn darmen nu extra opzetten en ik echt al een buikje heb. Ik kan het maar amper nog verbergen met mn wijde truien voor de buitenwereld maat staan voor mn eigen dochter. Die geeft mij een knuffel en staat gelijk met haar hoofd met mijn buik. En we douchen samen vaak. Ze is een meisje die snel alles door heeft. En met haar zwangerschap had ik met 13 weken de combinatietest en die was niet goed want nekplooimeting was 3.7mm en had ik kans op een baby met 1 op 5 kans op down syndroom, 1 op 8 op pateau syndroom en 1 op 15 op Edwards syndroom. Daardoor moest ik wachten tot ik 17 weken was en moest ik een vruchtwaterpunctie ondergaan en wist de uitslag pas met 18 weken zwanger. Achteraf bleek alles weer bijgetrokken te zijn en heb ik een gezond kind gekregen met 37+3 weken maar het was heel moeilijk als je de helft van je zwangerschap onzeker bent over of je kindje wel gezond is om daarna die knop om te zetten om op die roze wolk te klimmen. Ik kon ook niet tot de 19 weken wachten om mn buik te verbergen en het te vertellen aan iedereen want met 7 weken kon ik mn eigen broeken al niet meer aan. Die angst heb ik nu wel weer dat het weer mis kan gaan. En ik draag nu al mn zwangerschapsbroeken dus zal mn buikje nog sneller gaan groeien. Lastig om het dan voor de buitenwereld stil te houden.
     
    BB83 vindt dit leuk.
  13. Mayson

    Mayson Bekend lid

    22 nov 2014
    648
    430
    63
    Vrouw

    Eerlijk gezegt heb ik (maar) 5 testen gedaan. 2 op 12dpo, 2 op 14dpo en 1 op 18dpo. Die eerste 2 dagen waren heeeeele lichte streepjes. Daarna niet meer getest. Was nog wel elke dag onwerkelijk dat wanneer ik ging plassen keek ik of ik al ongesteld was geworden maar dacht ik weer "owja ik ben zwanger". :roflmao:
     
  14. Mayson

    Mayson Bekend lid

    22 nov 2014
    648
    430
    63
    Vrouw
    Wat fijn dat het toch nog zo snel is gegaan. Ja dood moe ben ik sinds deze week. En mn borsten doen zo'n pijn sinds vanavond. En maandag ben ik door mn rug gegaan. Kon niet eens mn bed uit komen laat staan gastkinderen tillen en van de grond af rapen. Naar fysio geweest die avond en schijnt te maken te hebben met mn bekken en banden die verwerken door de zwangerschap. Hoop niet dat ik dit mn hele zwangerschap nog blijf houden. Is ook weer 7 jaar geleden van mn dochter. Ben ook geen 30 meer zoals toen:D... Na mn zwangerschap moet ik sowieso terug naar de fysio want dan gaat hij mn bekkenbodem aanpakken. Anders kan ik daar mn hele leven nog last van houden zei hij o_O. Normaal mankeer ik niks aan mn lichaam en ben ik goed gezond. Fus was wel even schrikken.
     
  15. Mayson

    Mayson Bekend lid

    22 nov 2014
    648
    430
    63
    Vrouw
    Haha ja
    Half 9 vaste prik dat mn luitjes dicht vallen :roflmao:

    Ik ben tijdens de zwangerschap van mijn dochter ook geen 1 keer misselijk geweest. Nu ook (nog) niet.
     
  16. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Dan schat ik de kans niet zo heel groot op een tweeling of drieling aangezien het HCG meestal wel heel snel stijgt bij een meerlingenzwangerschap. Meestal hebben zij op nod dag echt al wel een vrij donker testje. Maar je hebt altijd uitzonderingen op de regel he :D

    Ik hoop alleszins voor jouw gezondheid dat het er maar bij 1tje blijft, omdat je nu al zoveel klachten hebt met je bekken!
    Ik zou zeggen: veel rusten. Maar met al een kind in huis en dan als gastouder, lijkt mij dat niet zo evident :confused:
     
    Mayson vindt dit leuk.
  17. Dana

    Dana Fanatiek lid

    9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Nou.. corona+koorts hier.. bleh! :evil: extra aanslag op m'n lijf.. nu nog een keer zo moe. Zo vervelend! Ben goed ziek :( Mag volgende week een extra echo als ik niet gerust ben op de langdurige koorts.. maarja de intake is ook al snel dus of dat zin heeft weet ik niet
     
  18. Dana

    Dana Fanatiek lid

    9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Ja hier ook sinds 2 dagen zo'n pijn in de borsten idd! Kan me niet herinneren dat ik dit de vorige keer ook al zo snel had.
    Ojee dat zal al vroeg zijn dan van je bekken, vervelend!
    Nou en je hele leven last houden zit je natuurlijk ook niet op te wachten zeg
     
  19. Ly009

    Ly009 Bekend lid

    22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    Ik heb sinds 10 minuten ofzo een helse pijn aan m’n borsten! Het doet zooooveel pijn!! Vraag me af of dit normaal is :( eerder waren ze gewoon heel gevoelig maar nu doet het echt zeer! Pff..
     
  20. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Komt met pieken en dalen!
    Zelf had ik altijd wat last van gevoelige borsten tijdens mijn zwangerschap en als ik dan niets meer voelde, raakte ik in paniek. Maar dan kwam het weer terug enzovoort :p Nu wel geen last van.

    Mijn tepels zijn dan wel weer wat groter heb ik gisterenavond gemerkt (vooral bij koude erg zichtbaar wahaha :roflmao:). Ik hoop dat ik deze keer ook weer borstvoeding ga kunnen geven :)
     

Deel Deze Pagina