Uitgerekend 16 t/m 30 november 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ly009, 9 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ohja en ik had al wel laten vallen dat ik last heb van testdrang hé, haha !

    Ik ben nu officieel volgens de positieve ovulatietest 19 dpo. De innesteling is wel vroeg gebeurd, dus ik gok dat als ik een goede echo heb, ik wel verder gezet ga worden.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Mayson en BB83 vinden dit leuk.
  2. Ly009

    Ly009 Bekend lid

    22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    Nu is het weer over, eindelijk!! Wel nog gevoelig maar dat is al een paar weken.

    Ik hoop ook dat ik borstvoeding ga kunnen geven! Was dat te doen of ook pijnlijk?
     
  3. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    In het begin was dat tenenkrullend zoals ze zeggen. Ik ga niet zeggen dat het echt goed deed. Vooral de aanhap die ze maakte bij het begin deed wel wat pijn, maar eenmaal ze aan het drinken was, dan voelde ik geen pijn meer.

    Ik kan alleen maar zeggen dat het de 1ste weken echt even doorbijten is (voor iedereen) totdat je tepels het gewend zijn. En dan is het echt zalig om borstvoeding te geven. Er zijn wel af en toe daarna dagen dat ze veel meer willen drinken en dan kan het soms wel weer wat gevoeliger worden. Maar het wordt echt beter!
    Ik spreek nu natuurlijk voor mezelf hé. Ieder lichaam is anders en als je zou bloeden en dergelijke, dat is wel een ander verhaal.

    Ik heb tot 14 maanden BV gegeven en dan was mijn melk helaas op.

    Ohja een tip misschien... Ik had een zalf mee in het ziekenhuis voor mijn tepels waar lanoline in zat. Telkens na de BV smeerde ik mijn tepels hiermee in (gewoon een erwtje per tepel).
    Het is ook niet schadelijk voor de baby :)
     
    Ly009 vindt dit leuk.
  4. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Kreeg geen meldingen meer…

    beterschap @Dana ! Hopelijk valt je koorts mee.

    @Mayson oeh pittig zo fysiek werk met tillen van die kleintjes, goed op jezelf en je bekken blijven letten :thumup:

    @Jolo mooie testjes hoor, meid ;)
     
    Mayson en Dana vinden dit leuk.
  5. Mayson

    Mayson Bekend lid

    22 nov 2014
    648
    430
    63
    Vrouw
    Haha nou wij hopen dus ook gewoon op 1tje. M'n buik groeit wel snel en kan het eigenlijk niet echt meer verborgen houden voor de buitenwereld met wijde truien. Ik snap niet dat het nu al zo opgeblazen is. Afgelopen week is hij echt een stuk boller geworden. Sinds deze week ook veel moe, moeilijk naar de wc kunnen en borsten pijnlijk en cup Pamela.

    Nee uitrusten zit er weinig in voor mij idd
     
  6. Mayson

    Mayson Bekend lid

    22 nov 2014
    648
    430
    63
    Vrouw
    Wel spannend nu je koorts en corona hebt met een baby in je buik. Heel veel beterschap gewenst voor jou
     
    Dana vindt dit leuk.
  7. Mayson

    Mayson Bekend lid

    22 nov 2014
    648
    430
    63
    Vrouw
    Ah borstvoeding zou ik ook graag willen geven. Bij m'n dochter toen niet gelukt want zei was met 37 weken geboren en had nog geen zuigreflex ontwikkeld. Wel gekocht toen en dan in haar mondje laten druppelen maar duurde een eeuwigheid en omdat ze nog zo klein was kreeg ze te weinig binnen en moest ze over op kv. Maar ik ga het zeker weer proberen. Ook handig met m'n thuiswerk.
     
  8. Ly009

    Ly009 Bekend lid

    22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    Hebben jullie ook super droge plekken? Ik heb het op mijn gezicht, binnenkant van beide ellebogen en heel erg op mijn buik. Hele schrale plekken en het jeukt ook.. :confused:
     
  9. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Oh, dat is spijtig idd :(

    Mijn dochter is geboren met 36,4 weken, maar was volgens alle verpleegsters die ik heb zien passeren (en dat waren er veel) een echt natuurtalent wat dat betrefde haha. Ze zeiden dat ze zo in de boekjes zou kunnen staan :)

    Op de bevallingstafel was ze er al lustig op los aan het drinken :roflmao: Mijn vriend heeft daar nog een filmpje van gemaakt. Zo'n mooi moment ❤️

    Ik hoop dat het deze keer mag lukken en je die ervaring mag meemaken.

    Ik heb trouwens geen vooroordelen van borstvoeding of kunstvoeding ;)
    Wil ik toch nog even meegeven!! :) Iedereen moet doen waar zij zich het beste bij voelt en luisteren naar de behoeften ban de baby zelf :)
     
    Mayson vindt dit leuk.
  10. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Bij mij is het vooral savonds, dat mijn buik een tonnetje is :oops:
     
  11. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Nee, heb ik niet. Wel een hele droge mond bij het opstaan :roflmao:

    Je hebt natuurlijk ook meer vocht nodig, dus misschien dat het daaraan ligt bij je huid ?
    Ik zou ook wat meer moeten drinken eigenlijk o_O
     
  12. Ly009

    Ly009 Bekend lid

    22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    Ik drink iedere dag minimaal 2L dus daar kan het niet aan liggen :) die droge mond herken ik ook, als ik net wakker word meestal.
     
  13. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Misschien zwangerschapseczeem? Ik weet niet hoe vroeg je dat al kan krijgen.
     
  14. Ly009

    Ly009 Bekend lid

    22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    Ja ik zat daarnaar te kijken maar dat ziet er meer uit als rode bultjes ofzo? Ik heb dat niet maar heb schilfertjes gekregen doordat het zo droog is.. net ff goed ingesmeerd! :)
     
  15. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Inderdaad! Smeren smeren smeren, gedurende 9 maanden ;)
    Ik heb het (nog) niet maar wel ook die droge mond bij wakker worden, blegh :|
    En vanochtend werd ik wakker met een halve cupmaat groter ineens hoor, sow!
    Heb maar kleine (cup mt a) dus valt dan best op als die wat boller worden :o:
     
    Ly009 vindt dit leuk.
  16. Geodriehoek

    Geodriehoek Actief lid

    28 mrt 2022
    332
    310
    63
    Met een beetje schroom, wil ik me toch ook graag hier aanmelden. Ik durf nog haast niet te geloven dat ik weer zwanger ben! Ik had afgelopen woensdag een eerste licht positieve test. Zaterdag nog meer een keertje getest en die was al een stuk duidelijker. Daarnaast was ik zaterdagavond ineens heel erg misselijk, dus ik denk dat ik het nu toch wel wat meer mag gaan geloven :) Verder gelukkig nog weinig klachten, en de misselijkheid is gelukkig ook weer weggetrokken. Aangezien we het verder nog aan niemand verteld hebben, lijkt het me wel leuk om hier vast wat mee te kletsen.

    Nog wat achtergrondinfo: We hebben een zoontje van bijna 1,5 jaar. Die zwangerschap was volledig in coronatijd, dus ik ben heel benieuwd hoe het dit keer gaat zijn. Sowieso heb ik nu veel eerder al een echo én mag mijn vriend daar bij zijn. Dat vind ik heel fijn, het was zó bizar vorige keer! Mijn eerste contact met de verloskundige was toen bij 11 weken voor de termijnecho. Ik moest alleen en stond ook echt binnen 10 minuten weer buiten. Snel naar huis voor een telefonische intake. Ook bijna alle andere controles alleen moeten doen. Hopelijk gaat dat dit keer anders zijn!
     
  17. Geodriehoek

    Geodriehoek Actief lid

    28 mrt 2022
    332
    310
    63
    Uitgerekend: 16 - 30 november 2022
    -----------------------------------------


    16 November
    Ly009 - 28 jaar - eerste kindje
    Baloetje - 31 jaar - eerste kindje

    17 November

    BelleJ - 31 jaar - tweede kindje

    18 November


    19 November

    Mayson - 37 jaar - 2e kindje (1ste samen)

    20 November


    21 November

    Dana - 29 jaar - 2e kindje
    Kip89 - 32 jaar - 3e kindje

    22 November

    23 November

    Nikki25 - 26 jaar - eerste kindje

    24 November
    BB83 - 38 jaar - 2e kindje (via MMM)


    25 November

    26 November

    27 November

    28 November

    Jolo - 31 jaar - 2de kindje

    29 November
    Geodriehoek - 32 jaar - 2e kindje

    30 November


    ------------------------------------------
    Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (0) | Onbekend 10)
    ------------------------------------------

    Sterretjes:

    Afspraken:
    Maart:
    31 - Mayson - eerste echo

    April:
    4 - Nikki25 - eerste echo
    6 - Ly009 - eerste echo
    6 - Dana - eerste echo
    6 - Jolo - eerste echo
    8 - BelleJ - eerste echo
    11 - Nikki25 - intake verloskundige
    11 - BB83 - eerste echo zkh
    11- Baloetje - eerste echo
    11 - Kip89 - eerste echo
    19 - Geodriehoek - eerste echo
    25 - Geodriehoek - intake verloskundige



    WIL JE OP DE LIJST?
    Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan.

    Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)
     
  18. Nikki25

    Nikki25 Actief lid

    12 aug 2021
    272
    228
    43
    Vrouw
    Welkom @Geodriehoek! Kan me voorstellen dat die echo's en controles niet leuk waren in controle tijd.

    Hier nog een week tot de echo.. Vandaag 5+5, ik merk wel dat de spannende periode nu echt gaat komen. Ik slaap erg slecht en weinig. En denk continu wat als het straks weer mis is tijdens de echo, wat ga ik dan in godsnaam doen om mezelf een beetje bij elkaar te houden..
    Maar we duimen de komende weken nog heel erg hard hier dat het goed zal gaan.
    Lichamelijk voel ik me gelukkig best oké, fijn dat dat me bespaard blijft :)
     
  19. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Welkom!

    Mijn dochter is ook geboren in coronatijd. Bij sommige echo's mocht mijn vriend erbij, maar toen de corona uitbraak heel hoog was helaas ook niet. Toen heb ik een paar keer de echo beelden gefilmd.
    Ik heb toen ook wel een 3d/4d echo laten doen waar mijn vriend dan sowieso wel bij mocht zijn.

    Ik vond het wel heel fijn dat er geen bezoek mocht komen in het ziekenhuis. Hier in België is het sowieso 3 dagen zkh bij een normale bevalling, dus die rust was heerlijk. Mijn partner heeft bij mij geslapen toen al die nachten. Ik ben 4 dagen moeten blijven wel en dan ben ik 1 dag naar huis gegaan, maar moest toen opnieuw 2 nachten met mijn dochter naar het ziekenhuis. Ik heb echt genoten van die rust.

    Ik ben er nog niet uit of ik nu wel volk ga laten afkomen ook al zou het mogen. Buiten mijn partner en dochter dan ;) En als ik toch iemand anders laat komen zijn het gewoon mijn ouders en schoonouders, maar that's it. En dan ook liefst niet te lang en ook maar 1 dag ofzo... :p
     
  20. Baloetje

    Baloetje Lid

    20 mrt 2022
    30
    32
    18
    Vrouw
    Welkom!

    Mijn intake gesprek met de verloskundige is nog telefonisch. Ik ben er eigenlijk niet zo een grote fan van en heb het liever gewoon fysiek. De verloskundige maakt ook niet echt een afspraak voor de intake. Ze geeft alleen aan welke dag ze belt maar hoe laat is onduidelijk. Niet al te handig want kan niet thuiswerken dus zit ik straks misschien nog op mijn werk als ik gebeld wordt. Hebben jullie wel gewoon een fysieke intake? Ik zat al te twijfelen of ik zal kijken naar een andere verloskundige praktijk waar ik wel gewoon een afsp maar weet ook niet hoe makkelijk je kunt wisselen. Deze verloskundige praktijk werd door de assistente van de huisarts genoemd. Dus daar heb ik mij maar ingeschreven. Hoe hebben jullie je verloskundige gevonden/gekozen?
     

Deel Deze Pagina