Uitgerekend 16 t/m 30 november 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ly009, 9 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Hier weer begonnen met groentepap. Een dikke 1,5 maand geleden ook begonnen maar was geen succes.

    Nu zijn we dag 3 van groentepap en hij snapt er nog steeds 0 niets van. Hij houdt het gewoon in zijn mond en doet er niets mee. Of hij begint te pruttelen met zijn lippen, waardoor ik helemaal vol hang met de groentepap.
    Flesjes ook al heel veel proberen te oefenen, maar lukt echt gewoon niet. Hij doet echt gekke dingen met zijn tong o_O

    We hebben nu doorverwijzing van de kinderarts naar een logopediste. Hopelijk kan die iets betekenen voor ons. Vrijdag hebben we een afspraak.

    Hij is nu 69,8 cm en 6,895 kg.
    Een lange smalle :p
     
    BB83 vindt dit leuk.
  2. Frun

    Frun Bekend lid

    13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Wat een kleine dwarskop heb je zeg.
    Dat pruttelen gebeurt hier ook, alles onder de gekleurde spetters, en dikke lol erom...

    Hopelijk straks goeie tips van de logopediste!
     
  3. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Poeh dat is inderdaad een eigenwijsje lijkt het wel. Ik merk dat ik hier ook veel meer moeite moet doen voor de hapjes en iets erin krijgen dan toen bij mijn oudste. Deze vindt het wel best, lekker flesje, daarna duim erin en slapen. Haha. Ook na ieder hapje, geprakte banaan bijvoorbeeld, hup die duim erin… tja ieder kindje gaat weer anders met ontspenen, zeker als je een eerste hebt gehad waarbij het heel makkelijk ging. Of ik kan me het niet meer herinneren dat het ook met gepruttel en gespetter te werk ging :rolleyes:
    Blijven oefenen wordt hier tegen ons gezegd.
     
  4. Ly009

    Ly009 Bekend lid

    22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    Oo ja lastig zeg! Ben benieuwd wat de logopediste gaat zeggen! En wooow A is al 8.5 kg hahaha echt een dikkertje is het :D ze is 67 cm.

    Maar A eet best goed al gister in de avond bijv broccoli wortel en rijst gemixt en toen alles op ze vindt het echt heerlijk :roflmao: we doen nu 4x 180 ml melk ipv 5x en dat gaat goed nu met het avondeten erbij. In de ochtend ook een stuk fruit.

    Heb laatst geprobeerd om eten voor dr neus te leggen op haar kinderstoeltje maar ze speelt er alleen mee, weet nog niet dat ze het kan eten :D maar als ik er speelgoed neerleg dan gaat dat wel gelijk dr mond in :roflmao:
     
    BB83 vindt dit leuk.
  5. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Vandaag zijn we bij de logopediste geweest. Het probleem ligt waarschijnlijk dat zijn tongriempje te kort is. Het zit net op het randje, maar daarvoor moet ik nu terug naar de kinderarts. Hij kan zijn tong niet goed in zijn mond naar links of rechts brengen of uit zijn mond (hij komt niet verder dan zijn lip).

    Hij wil echt heel graag drinken uit een fles en doet ook echt moeite, maar het lukt hem waarschijnlijk niet door een te kort tongriempje. De borst gaat wel goed, omdat die 'flexibeler' is zeg maar dan een speentje van een flesje haha.

    En dat is dan dus ook weer het probleem met de vaste voeding. Doordat hij zijn tong niet goed naar alle kanten kan bewegen, lukt het hem niet goed om te eten.

    Wat een gedoe... als het idd dat tongriempje is, gaat hij hoogstwaarschijnlijk onder narcose moeten om het op te lossen :cry:
    Maar ik ben dan wel blij dat er eindelijk een reden gevonden wordt en hopelijk lost dat het probleem op.
     
  6. Frun

    Frun Bekend lid

    13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Och jee! Niet leuk, maar wel fijn dat de verklaring waarschijnlijk gevonden is nu.


    Hier is de aanloop naar kruipen begonnen, zo opeens vanochtend! Ze draait/schuift nu gericht ergens heen als ze op haar buik ligt en buikschuift achteruit.
     
    BB83, Ly009 en Jolo vinden dit leuk.
  7. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Wow wat goed! Binnenkort ga je goed moeten opletten dus haha!
     
    Frun vindt dit leuk.
  8. Ly009

    Ly009 Bekend lid

    22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    @Jolo aa neee dat is niet leuk!! :( weten jullie nu al of het idd zijn tongriem is?

    @Frun wat goed zeg dat ze daar nu al mee begint! A rolt nu alleen nog op dr zij en wordt steeds drukker.. :D

    Ennn ze vindt het heerlijk om buiten te zijn vooral met dit lekkere weer ❤️ (en mama ook natuurlijk!! ;))
     
    Frun vindt dit leuk.
  9. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Volgende week maandag hebben we een afspraak bij de kinderarts en dan weten we meer. Nog even afwachten dus o_O

    Jaaaa, heerlijk he dat weertje :rolleyes: Alleen jammer weer van die hooikoorts waar ik inmens veel last van heb :|
     
    Ly009 vindt dit leuk.
  10. Geodriehoek

    Geodriehoek Actief lid

    28 mrt 2022
    332
    310
    63
    Dag dames, ik leef nog! Leuk om te lezen dat het bij jullie goed gaat. @Jolo, mijn oudste had ook een te korte tongriem en dat hebben ze toen kunnen laseren in Den Bosch. Misschien is dat voor jullie ook een optie?

    Hier gaat het redelijk. M. slaapt slecht en dat begint ons wat op te breken. Ze valt alleen aan de borst in slaap en is vanaf 20 uur 's avonds nog zeker 3-4 keer wakker. Het lukt mijn man niet om haar dan terug in slaap te krijgen, waardoor ik zowel 's avonds als 's nachts veel bezig ben met voeden en hopen dat ze weer gaat slapen. Ook overdag slaapt ze alleen als ze de borst krijgt of in de wandelwagen.

    Verder gaat het wel heel goed met haar, ze eet goed en is ontzettend vrolijk. Sinds een week kan ze rollen :)
     
    Ly009, BB83 en Frun vinden dit leuk.
  11. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Hoi!
    Ik kom even met een update.
    Zijn tongriempje is dus echt te kort en het lelletje dat aan je bovenlip zit is ook veel te strak.

    We hebben dus nu een afspraak om het te laten laseren.

    Wel superjammer dat het pas zo laat is ontdekt, omdat hij nu toch best al op een oudere leeftijd is en er dus wel wat meer last van gaat hebben.

    Langs de ene kant superblij dat de oorzaak is gevonden, maar langs de andere kant breekt het ook mijn hart. Hij moet als nabehandeling dan om de 3u oefeningen doen, dus ook snachts. Dus dat zullen 2 pittige weken worden en ook supervervelend en wat pijnlijk voor hem.
     
  12. Frun

    Frun Bekend lid

    13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Och nee....wat balen dat dat nu pas bekend is ja. Ze zijn nu van zoveel meer bewust.
    Wanneer wordt hij gelaserd? Alvast beterschap en sterkte!
     
  13. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Volgende week maandag al. Dus wel fijn dat het zo snel kan gaan!
     
    Frun vindt dit leuk.
  14. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Oh spannend zeg! Alvast beterschap en succes met herstellen. Jeetje iedere 3 uur oefeningen… effe doorbijten voor jullie, maar zal daarna vlot beter gaan.
     
  15. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Oh dat is wel slopend nog zo de avonden/nachten @Geodriehoek. Sterkte!
    Heb je een idee waar het door komt? Toch bijzonder dat met een tweede/derde baby soms de dingen die zo goed werkte bij de eerste, niet gelijk zo gaan bij andere.
    Hier afgelopen week ook korte nachten omdat de baby verkouden was en daardoor niet kon ademend tijdens het duimen en daar weer wakker van werd. Dit was twee nachtjes maar voel me er nu nog vermoeid door :oops:

    @Ly009 wanneer gaan jullie de trip naar Italië maken? Ben benieuwd naar je Alassio tios ;)
     
  16. Ly009

    Ly009 Bekend lid

    22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw

    Ahh zielig! Heel veel beterschap en sterkte.. ❤️

    Wij gaan in augustus!! Dus nog eventjes! Heb laatst een aantal suuuper schattige badpakjes gescoord :D ben alvast begonnen met mijn lijstje om dingen mee te nemen af te strepen haha..
     
    BB83 vindt dit leuk.
  17. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Hoi,

    Hoe gaat het met iedereen?

    T. zijn tongetje is gelaserd en hij kan zonder problemen nu van een flesje drinken, zo fijn!!!
    Nu moet ik wel om de 3u op zijn wondje masseren en dan is het wel krijsen :(

    Maar zo zo zooooo blij dat het gedaan is en dat hij er nu ook goed mee is!
     
    BB83, Frun en Ly009 vinden dit leuk.
  18. Ly009

    Ly009 Bekend lid

    22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    Oo wat fijn zeg!! Blij voor je! Wel zielig natuurlijk van de pijn bij het masseren maar dat is hopelijk gauw voorbij ❤️

    Het gaat hier goed! Alleeeen A ligt nog steeds niet graag op d’r buik.. ik ken een andere baby die kruipt al met 7 maanden en A kan nog niet eens van rug naar buik omrollen.. bijna wel maar dan draait ze zich terug om. Maar kruipen is echt nog langgggg niet het geval hier (als ze ooit gaat kruipen dan want misschien gaat ze dat wel nooit doen). Hoe zit het bij jullie? :)
     
  19. Frun

    Frun Bekend lid

    13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Ahw, wat fijn dat het heeft geholpen zeg.
    Wel zielig dat he gemasseerd moet worden, gelukkig voor een goed doel!

    Ach de een is gewoon sneller met andere dingen. Komt vanzelf wel beweging in op haar manier, ze zijn best inventief die ukkies!

    Mijn oudste kroop ook niet, vond op de buik ook vreselijk. Toen ze eenmaal kon omrollen, rolde ze overal heen:roflmao: en daarna gaan staan en stappen en daarna pas kruipen. De middelste vond buikliggen wel prima, maar ging op haar rug schuiven voordat ze ging kruipen. En de jongste nu... tja die rolt wel van buik naar rug, draait richting op buik...en kan alleen achteruit. Ze zit wel steeds op knietjes te wiebelen, te grappig.
     
    Ly009 vindt dit leuk.
  20. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    T. lag ook echt absoluut niet graag op zijn buik. Ik had het advies gekregen om hem toch meer op zijn buik proberen te laten liggen, want de kracht om heel lang zijn hoofdje recht te houden was er nog niet.

    Dus ik hem meer op zijn buik gelegd... wat deed meneertje dan, altijd meteen omrollen zodat hij weer op zijn rug lag, haha! Ik moest altijd kussens langs hem leggen zodat hij niet kon omrollen.
    Nu doet hij niets liever dan de hele tijd rollen van buik naar rug en van rug naar buik :)

    Echt kruipen zie ik hier ook nog wel niet meteen gebeuren! Hij doet niet echt moeite ervoor.

    Maar zoals @Frun ook zei, elk kindje op zijn/haar eigen tempo!

    En bij T. begon het rollen ook zo hoor. Hij kon het lange tijd bijna, maar dan bleef hij altijd steken met zijn arm. Zijn arm zat in de weg en kon niet doorrollen. Eenmaal hij het onder de knie had, was hij er volledig mee weg.
     
    Ly009 en Frun vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina