Hier ook wel wat meer afscheiding dan normaal. Verder heb ik de laatste tijd eigenlijk heel weinig klachten, dat maakt me ook wel weer onzeker. Ik ben wel wat vermoeider dan normaal, maar het zijn ook wel weer drukke weken momenteel. Dus ja, onzekerheid alom... Ik hoop voor iedereen goede echo's morgen! Op welke termijn hebben jullie de eerste echo? Ik moet nog twee weekjes wachten, ben dan ongeveer 8 weken, maar heb het idee dat veel van jullie al eerder een echo hebben?
@Jolo heel fijn dat je schoonmoeder meegaat en even met je dochtertje blijft. Puur het gevoel dat iemand in de buurt is geeft al wat meer rust denk ik. Hier gaat mijn man mee en past mijn moeder op de tweeling, die hebben morgen geen peuterspeelzaal. @Geodriehoek het verschilt inderdaad heel erg sommige hebben het al rond 6 weken en anderen rond 8. Ik ben rond de 6 en halve week zwanger nu, ik weet niet precies hoelang want heb een hele vroege eisprong gehad of een hele late.
Ik heb vroege echo's, omdat ik een mola-zwangerschap heb gehad (en herhaalde miskramen). Na de bevalling moet ik ook nog even opgevolgd worden dat mijn hcg zeker op 0 weer komt te staan en alles proper is zeg maar.
Ik heb een vroege echo vanwege een eerder buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Toch best spannend dat afwachten…. Ik mag morgen om 9.30 uur
Ik heb vroege echo in zkh vanwege fertiliteits traject, dus dat is bij fertiliteitsarts. Daarna pas bij de gewone verloskundige. Hoewel ze telefonisch aanbood om een extra vroege echo te plannen, vanwege mijn eerdere MA. Maar zei dat ik hem dus al gepland had in het zkh. Ben dan 7+4
Zo spannend alle echo's meiden! Ik vond het ook zo doodeng.. Maar de kans is altijd groter dat het goed is ook heel groot gelukkig. Ik duim voor jullie!!
Maar ik herken je verhaal @Geodriehoek want ik heb ook echt bijna geen klachten.. zet je wel aan het denken hoor
Eigenlijk is 7+4 nog niet zo heel vroeg hé? Bij ons is een vroege echo echt rond de 6 weken. Ik ben morgen 6+2, maar kan ook al een paar daagjes langer zijn aangezien inesteling vroeger was. Hier in België krijgen wij de echo's altijd van een gynacoloog. Ik ga ook bij de hoofdgynacoloog van ons ziekenhuis, dus dat vind ik ook wel heel fijn dat er zo'n goede 'expert' meekijkt zeg maar Zo heeft hij al heel vroeg die mola-zwangerschap ontdekt en ook zelf de operatie gedaan.
En eigenlijk mogen we daar ook blij mee zijn, want dat betekent (in ieder geval bij mij) dat er geen vervelende voorgeschiedenis is waardoor vroege echo's gewenst zijn. Spannend hoor, ik ga meeduimen voor iedereen die morgen de echo heeft!
Hey gefeliciteerd met je zwangerschap. Spannend morgen de echo. Vooral omdat je nu dan weer een 2ling kan gaan krijgen. En wat leuk te lezen dat jij ook een 2ling hebt. Kan je mij een beetje helpen met wat mij allemaal te wachten staat. Het is hier een beetje geland dat we gelukkig dit keer wel een kloppend hartje hebben gezien en niet 1 maar 2. We zijn ons al aan het oriënteren voor een kinderwagen en hebben al een leuke gezien waar ze naast elkaar kunnen zitten. Daar is niet veel keus in kwamen we al achter. Mijn grootste vragen zijn, hoe verloopt de zwangerschap lichamelijke en mentaal? Wanneer worden ze ogv geboren en worden ze dan gezond geboren of veel te vroeg met allerlei complicaties. En hoe worden ze geboren, natuurlijke bevalling of keizersnede. Heb je extra veel last van harde buiken? Hoe gaat de begeleiding met de gynaecoloog? Veel vragen nu al. Want ik hoor en lees vaak dat ze veel te vroeg geboren worden en nog weken in de couveuse moeten en je ze niet zomaar aan kan raken of bij je kan houden. Dat is wel één van mijn grootste nachtmerrie eigenlijk. Maar fijn dat je in de groep gekomen hebt. Ik zal veel steun aan je hebben denk ik de komende tijd
Wat fijn om te lezen dat jij ook een kloppend hartje hebt mogen zien. Gefeliciteerd. En super fijn dat ze begripvol zijn en je a.s. maandag al voor de 2de echo mag. Ik heb nog een paar keer aan je gedacht gisteren.
Ik heb ook nu al zoveel zin in baby spulletjes kopen! Wil niet te enthousiast doen want morgen weet ik pas meer, maar kan het niet helpen..
Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Succes met jullie echo’s morgen en iedereen een goede zwangerschap gewenst ❤️
Dank je! Ik snap helemaal al je vragen en zorgen want die hadden wij ook. Vooral als je naar je eerste echo gaat en denkt WAT?!? 2 baby’s hahah. Op een gegeven moment ga je jezelf een beetje verdiepen en krijg je allerlei informatie over vroeggeboorte wat zeker niet hoeft. Mijn kindjes zijn geboren met 35 weken en 3 dagen. Ik was met 34 weken opgenomen wegens pre eclampsie en was een week later ingeleid omdat alle medicatie en infusen de bloeddruk niet meer omlaag kregen. Ze hebben een half uur in de couveuse gelegen net na de bevalling en daarna lagen ze bij mij op de kamer voor ongeveer 10 dagen nog. Eigenlijk had ik tot week 23 nergens last van. Geen extreme symptomen en lichamelijk en mentaal was het echt te doen. Daarna verloor ik wat vruchtwater en moest verder onder controle in het Erasmus mc. Gelukkig zette het niet door (was minimaal) Wat betreft een keizersnede of natuurlijke bevalling ligt het er echt aan in welke positie de kindjes uiteindelijk aannemen. Bij mij lagen ze allebei in hoofdligging dus kon natuurlijk bevallen. Ik moest wel een ruggenprik voor het geval er tijdens de bevalling een spoedkeizersnede uitgevoerd moest worden. Anders moet je onder narcose en dat wilde ik niet. Ik kan je adviseren om in de Facebook groep: tweelingmama’s te gaan. Er zijn echt veel zwangere mamas en mama’s die heel veel ervaring hebben ik ben daar ook altijd goed geholpen. En ik ben er natuurlijk voor je op zwangerschapspagina je mag mij altijd alles vragen . qua kinderwagen is er inderdaad weinig keus haha. De meeste gaan voor een bugaboo donkey maar wij wilden achter elkaar en kozen voor de nuna demi grow en later ingewisseld voor de quinny hubb duo. Je zal wel meerdere controles hebben bij de gynaecoloog dan bijv bij de verloskundige maar dat is ook wel nodig om alles goed te monitoren. Laat lekker alles op je afkomen en zeker alles vragen tijdens je afspraken! Het komt allemaal goed❤️
hahah ik heb het ook! Ik zit al stiekem naar wagens te kijken en boxen en commodes haha en dan klik ik weer weg omdat ik toch wil wachten tot het allemaal wat zekerder is