Ik hoop dat je weer wat opgeknapt bent, buikgriep is zo vervelend! Hopelijk heb je nog een beetje van het lange weekend kunnen genieten? Kleine update wat betreft ijzerpillen: ik had vrijdag nog met de verloskundige gebeld dat het écht niet lukte om die pillen te slikken. Ik schaamde me er een beetje voor, maar ze zei gelukkig dat dat heel normaal is. Je mag de capsules openmaken en dan het poeder ergens doormengen. Dus ik heb gisteren een fles ranja gekocht en de eerste dosis is binnen! Zo blij dat ik nu een manier heb gevonden om toch dat ijzer binnen te krijgen! Hebben jullie nog wat leuks gedaan dit weekend? Wij gaan vanmiddag op kraambezoek bij vrienden. Extra leuk nu we zelf ook weer een babietje gaan krijgen, vind ik
Alles was goed op de 13-wekenecho! De kleine was wel weer verstoppertje aan het spelen, dus het grootste deel heeft ze met een inwendige echo moeten bekijken. We zijn erg blij dat alles goed was en gaan nu vol goede moed richting de 20-wekenecho. @Layali01 , veel succes morgen ook bij de 13-wekenecho.
De nipt is hier ook zonet binnen gekomen. Alles in orde en it's a BOY Wel even een omschakeling, want ik heb al een dochtertje en nog 1tje leek mij wel geweldig. Al zal dit zoontje ook wel geweldig worden Maar ik moet toch wel even mijn gedachten omschakelen van roze en kleedjes naar blauw en stoer haha
Oh leuk!!!! Had je ook vermoeden van een meisje nu deze zwangerschap?? Fijn dat de nipt in orde was, kun je nu wat meer genieten weer
Wat fijn!!! Ook weer goed nieuws voor jullie dus fotootje(s)? edit: en fijn van de ijzerpilln, hopelijk doet dat ook snel zijn werk nu en voel je weer energieker. oh de weken gaan nu ineens zo snel voor mijn gevoel! Morgen ben ik alweer 15 weken!!!
Ik had het gevoel dat het een jongen ging worden, dus mijn gevoel zat wel juist Maar ik heb altijd gedacht dat ik een meisjesmama zou zijn dus het is even een omschakeling van gedachte. Maar intussen ben ik al op zoek gegaan naar baby jongenskamers enzo, haha. Dus ik ben al aan het idee aan het wennen
Ja ik heb ervaring met ijzertabletten want die slik ik al vanaf week 7 van de zwangerschap ivm 2ling zwangerschap en verhoogde kans op bloedarmoede. Dit omdat ik 2 baby's moet voorzien van bloed, 2 navelstrengbloed en 2 placenta's van bloed moet voorzien. Die ijzertabletten van mij zijn trouwens nog geen halve centimeter groot. Net iets groter dan de foliumzuur tabletten. Daar moet ik ook 2 extra voor slikken ivm 2ling zwangerschap en dan de gehele zwangerschap door ipv de eerste zoveel weken.
Oh, dat scheelt nogal zeg! Ik heb van die ampullen van 1 cm. Gelukkig heb ik nu een manier gevonden om ze in te nemen. Heb jij veel last van de bijwerkingen? En wordt je ijzer nu ook regelmatig gecontroleerd?
Gefeliciteerd! Jongetjes zijn heel leuk hoor Fijn ook van de goede nipt, geeft toch weer meer rust. Wij hebben vandaag ook een goede niptuitslag gekregen. Weer wat afgevinkt. En wat @BB83 al zei, de tijd lijkt zo snel te gaan!
Ja leuk zelfs de buiken foto's. Ik probeer me hier juist een beetje in te houden met echo foto's omdat we best regelmatig een echo hebben ivm 2ling zwangerschap. Dan houden ze het extra in de gaten. Meten ze bij jullie trouwens je buik op (hoe groot je baarmoeder is met een meetlint) bloeddruk meten, wegen op de weegschaal? Bij mij doen ze dit allemaal niet. Misschien is het veranderd hoor in de loop van de 7 jaar dat ik zwanger was van dochter. Ze hebben 1x mijn bloeddruk gemeten dat was helemaal in het begin.
Dit was 17 mei al maaralles was goed gegaan met de 13 weken echo. Helaas mocht ze geen geslacht vertellen omdat de 13 weken echo een studie is. Wel jammer. Nu volgende week woensdag een echo. Hopelijk kunnen ze zien wat voor kindjes wij gaan krijgen. Dan gaan we het op laten schrijven en in een enveloppe laten doen. Wij willen het dan nog even verrassing houden voor onszelf. Ik ga dan naar de winkel en laat ik de enveloppe zien met briefje en koop ik daar 2 ballonnen voor die ik laat opblazen. Nodigen we onze ouders uit en mag onze dochter de ballonnen 1 voor 1 kapot prikken. Ben zo benieuwd wat we krijgen. We hopen stiekem een jongetje en een meisje maar alles is welkom natuurlijk als het maar gezond is.
Ah wat fijn te horen dat het goed gaat met de baby's. Toch wel leuk hoor nog een 2ling moeder in de groep. Voel ik me niet zo alleen met ervaring en beleving. Beterschap nog.
De buikomtrek meten doet de gynaecoloog hier niet, maar daar heb ik wel een vroedvrouw voor. De gynaecoloog meet wel telkens voor elke echo mijn bloedruk en houdt ook mijn gewicht bij. En ook altijd urinestaal ivm eiwitten.
Wauw wat leuk een jongetje, gefeliciteerd. Het wend vast snel hoor die omschakeling van meisje naar jongen. Straks kijk je alleen nog maar naar jongens kleertjes. Woon jij in Nederland of België? Bij ons doen ze geen geslacht door geven bij de nipt of 13 weken echo omdat dit een studie is en gaat puur om het nakijken en de gezondheid van de baby's en wij konden dan er voor kiezen en tekenen dat ze de nevenbevindingen ook nakijken. Dit hebben wij gedaan. 3 weken geleden de 13 weken echo gehad en 9 buisjes bloed geprikt voor de nipt. Morgen krijgen we dan eindelijk de uitslag per telefoon na 3 weken wachten. Vind het zo lang duren. Maar goed het is dan eindelijk bijna zo ver. En over een weekje een echo met 17 weken en hopelijk weten we wat voor geslacht de baby's hebben.
Ja gaat snel nu he die weken die voorbij vliegen hoe ver we zwanger zijn. En ook leuk mn buik groeit zo snel. De wat onbekendere mensen die het nog niet weten feliciteren me omdat ze het gewoon heel duidelijk zien.
Ja ik las het idd. 1cm vind ik persoonlijk nog mee vallen maar ik slik makkelijk pillen. Mijn zwanger pillen zijn ook ampullen van 1 cm en die slik ik tegelijk met 2 extra foliumzuur en een ijzertablet in 1 slok weg haha. Nee ik heb er geen bijwerkingen van. Ze doen mij juist ten goede. Ik had ze met 10 weken op en vroeg een nieuw recept want moet via hun en ik on het ziekenhuis bij hun eigen apotheek halen. Ik moest met 10 weken per direct van een één of andere arts stoppen met ijzertabletten terwijl ik ze van een andere arts juist moest slikken en voorgeschreven kreeg. En ik ben al snel duizelig/ligt in mijn hoofd en heb als kind vaak flauw gevallen en veel hoofdpijn gehad. Hoofdpijn en migraine heb ik nu nog veel last van als volwassene. Zit ook in de familie. Maar sinds ik zwanger ben geen last meer van. Toen ik dus moest stoppen per direct moest ik bloed laten prikken en de uitslag was goed. Ik had een hb van 8.7 niet zo vreemd want tot die dag slikte ik nog ijzertabletten. Paar dagen na het stoppen knallende koppijn dag en nacht. Gebeld naar ziekenhuis maar ze zeiden dat het daar niet van kon zijn. Volgende afspraak die ik een week later had met een gynaecoloog uitgelegd dat ik me zo beroerd voel en knallende koppijn heb schrok ze dat ik die ijzertabletten niet meer slik en dat dat niet goed is voor de baby's omdat ze dan te weinig bloed aanvoer krijgen als mijn lichaam het niet genoeg zelf aan kan maken. Vandaar die koppijn dag en nacht want m'n lichaam moest nu overuren maken. Gelijk weer voorgeschreven gekregen en vanaf toen geen koppijn meer gehad. Stelletje prutsers hier allemaal bij elkaar hoor. Met de 13 weken ook. Kwamen we daar, mn vriend speciaal vrij voor gevraagd zei die vrouw "denken jullie dat je nu de 13 weken echo hebt dan is dat niet zo hoor want dit is slechts informatie er over". Hadden ze wel even mogen melden. Kijk je toch naar uit en had vriend niet onnodig zijn uren in hoeven te leveren.
Ow, sorrie. Ik heb weer een lap tekst weg getypt . Ik kan niet goed kort en bondig antwoorden, vind dat moeilijk al probeer ik dat wel te doen in het forum
Mijn hb word trouwens nooit gecontroleerd. Alleen die ene keer wat dus niet klopte. En nu misschien met de nipt (bloed prikken). Maar niet extra ofzo. Ik denk dat ik het ook zelf wel snel genoeg merk als ik een tekort ga krijgen.
Ik ben idd een rasechte Belg Hier ook een hele reeks buisjes! Maar ik denk dat dat er een 6 of 7 waren. Het waren er in ieder geval ook veel Hier wordt er getest op trisomie 21, 18 en 13 (en je kan dan ook het geslacht mee laten aanduiden). En dan ook nog wat extra bloedstaaltjes om het bloed van de mama te onderzoeken. Dus zoals je antistoffen voor bv toxoplasmose, nierfuncties, schildklier,... 3 weken is echt wel lang! Hier werd er 2 weken gezegd, maar ik ben elke dag gaan kijken op een site waar de resultaten er meteen opkomen op hetzelfde moment als de hulpverleners ze ook kunnen inkijken Dus ik had ze nu op 1 week en 3 dagen. Ik heb echt geen geduld Hopelijk krijg je morgen een leuk telefoontje en kan je een vreugdedansje doen!