Yeuy, welkom bij de jongetjesclub En qua drukte kan ik je verzekeren dat meisjes (of mijn dochter tenminste) zeker niet onderdoen hoor, hahahaha Leuk om bijna aan de kinderkamer te kunnen beginnen! Bij ons zal die waarschijnlijk pas last minute, eind oktober af zijn. Hema vind ik idd ook breed vallen! Dochter is heel slank, dus dan lijkt ze er een walrus in.
Even een vraagje voor jullie, hoeveel kg zijn jullie aangekomen sinds begin zwangerschap? Ik inmiddels 6 kg… maar was even benieuwd of dit nu veel/weinig is bij 21 wkn? Eerste zwangerschap was ik in totaal 14 kg aangekomen, dus met dit tempo ga ik daar ongeveer ook weer op uitkomen, leek me. ben benieuwd bij jullie!
Bij mijn dochter was ik in totaal 10 kg bijgekomen ongeveer, maar ook wel op 36,5 week bevallen. Anders was het waarschijnlijk meer, omdat je bij de laatste loodjes meer aankomt he. Maar ik ben er nu ook al inmiddels 6 bij ongeveer en ik ben echt al heel dik (krijg echt opmerkingen of het er geen 2 zijn en al 4 x dat wildvreemden tegen mij zeiden dat ik wel al een dikke buik heb voor die termijn). Dus misschien is het ook wel een beetje eigen aan een 2de kindje ofzo? Niet dat dat bij iedereen het geval is natuurlijk he
Dat vraag ik me ook af, heb het idee dat mijn buik nu met 22 weken al meer is dan in eerste zwangerschap. Zal morgen even een buikfotootje maken en die naast mijn vorige buik met 22 weken leggen.
Dit zijn mijn buikfoto's haha. Blauwe kleedje is van deze zwangerschap. Buik steekt echt al veel boller uit naar voren nu. En tegen het einde van de avond ben ik 30 weken zwanger ofzo Maar ben wel trots op mijn buik hoor ❤
Goeiemorgen! Zijn jullie klaar voor de hitte? Ik ben tot nu toe 3kg aangekomen en dat lijkt vooral in de buik en boobies te zitten. Mijn buik is in verhouding wel een stuk groter, maar goed dit is ook de 3e. Bij de vorige 2 dames zat ik al op meer kg erbij en op einde beide rond de 14kg erbij. Maar moet zeggen dat ik geen mega honger heb dit keer Sterkte vandaag ladies!
Vandaag werk ik thuis, maar alles in huis zit potdicht, dus hopelijk blijft de warmte dan wat buiten. Morgen lekker naar mijn werk, zowel in de auto als op werk goede airco. En verder doe ik gewoon zo weinig mogelijk bewegen Qua aankomen: Ik ben nu denk ik zo'n 2.5 kilo aangekomen. Vorige zwangerschap in totaal iets van 12 kilo, maar bij mij komt de grootste gewichtstoename pas aan het einde. Ik verwacht nu ook wel weer op zoiets uit te gaan komen. Ik ben van mezelf ontzettend mager en kom niet gemakkelijk aan, dus ondanks dat ik echt meer eet, valt het tot nu toe enorm mee. Mijn buik is wel ook echt al groter dan vorige zwangerschap hoor! Net als @Jolo krijg ik af en toe de vraag of het er geen twee zijn en de opmerking dat mijn buik echt al groot is. Ach ja, ik vind mijn buik prachtig, laat die maar weer lekker groeien! Bij mijn zoontje vallen de hema kleertjes op zich wel prima, maar die is ook niet zo heel lang en erg mager. Dus dan heb je niet zo snel het naveltruitjes probleem Ik dacht bij hem eerst ook dat er helemaal geen leuke jongenskleren waren, stiekem had ik me toch verheugd op de zoete jurkjes enzo. Maar ik moet zeggen, ik ben echt helemaal om nu! Al die roze zoetheid op de meisjesafdeling is niets voor mij, doe mij maar de leuke tractors en dino's. Veel leuker! Dus als baby 2 ook een meisje wordt, krijgt die ook gewoon lekker dino kleren aan (en heus ook wel af en toe een jurkje hoor, vind ik dan vast ook wel weer leuk). Maar goed, wij laten het een verassing tot de geboorte, dus eerste pakje is sowieso neutraal.
Nou, en vlak de inclusief benadering niet uit en wordt dit jochie straks wel graag alsnog een wijffie you never know!! #hij-is-een-zij
Ik trek het nog goed, oppassen met de lage bloeddruk en dropjes eten En vandaag en morgen inderdaad op kantoor aan het werk met airco, woensdag is deze lekkere Italiaanse temperatuur alweer weg, ook weer jammer ergens hoor.
Inderdaad! Bovendien zijn wij helemaal niet zo van de jongens- of meisjeskleren. Mijn zus heeft twee meisjes en daar krijgen we regelmatig kleertjes van. Dus mijn zoontje heeft ook nu al af en toe kleren aan met strikjes of roze randjes. Momenteel heeft hij nog niet echt zelf een idee van wat hij aan wil, dus ik trek hem dat gewoon aan. Hij heeft ook een knalroze slaapzak Hebben jullie trouwens een draagdoek? Mijn eerste zoontje leefde de eerste paar maanden in een draagzak (ergobaby original), maar de eerste paar weken kon hij daar eigenlijk nog niet in. Ik maak kleine kinderen, dus ik verwacht dat bij de tweede ook. Nu zat ik dus te kijken naar een (rekbare?) draagdoek. Wat een rabbit hole is dat trouwens, zoveel moois dat ik er hebberig van wordt. Ik weet dat je het beste een draagconsulent kan inschakelen, maar ik ben ook gewoon benieuwd naar ervaringen van anderen. Dus vandaar: heeft een van jullie ervaring met draagdoeken? Geweven of rekbaar? Welk merk is goede kwaliteit en liefst ook nog een beetje duurzaam? Sterkte voor iedereen met de hitte vandaag! Ik zit lekker in de airco op mijn werk
Ik deed ook een fijn dagje in de airco op kantoor, inclusief ijsjes!! ik heb ook een draagzak (lennyup van lennylamb) die je ook heel klein kunt stellen. Draagdoek heb ik wel geprobeerd maar vond ik toch moeilijker. Misschien dat ik nu voor echt het hele kleine begin zou kiezen voor de minimonkey, toch soort draagzak die schuin kunt doen. Misschien ook een optie voor jullie?
Ik ben al 9 kilo aangekomen!!! Schrok er zo erg van vandaag!! Ben nu ook op vakantie dus dan eet ik vaak meer.. maar jeetje moet denk toch even gaan opletten
Ah joh, dat maakt toch helemaal niet uit! Sowieso komt de een meer aan in het begin en de ander meer aan het eind, dus ik zou me er nog niet te druk om maken. Lekker genieten van het eten op vakantie hoor!
Die minimonkey ga ik ook eens bekijken. Wat vond je lastig aan de draagdoek? Had je een rekbare of een geweven?
Oh, en als ik ook nog heel even mag klagen? Ik heb sinds gisteren toch zo'n pijn aan mijn ribben! Iedere keer als ik te diep inadem of moet hoesten/hikken, doet het zo'n zeer Ook ben ik ineens best kortademig als ik bijvoorbeeld de trap op ben gelopen. Heeft een van jullie daar ook last van? Het lijkt net of mijn ribbenkast ineens te klein is ofzo, zou namelijk niet weten wat ik verder gedaan heb dat dit kan veroorzaken. Hopelijk is het snel weer over, want dit is echt niet fijn. Zijn jullie de warmte verder een beetje goed doorgekomen? Niet teveel vocht vastgehouden of andere ongemakken?
Ik vond het moeilijk deze toch strak genoeg te krijgen om de baby dicht tegen me aan te houden en dat ie niet inzakte, naar beneden in de doek ging hangen zeg maar. Maar dat is denk ik ook een kwestie van oefenen met omdoen en knopen. Ik vind fijn aan de draagzak die je eenmaal kunt instellen en om en af doen. Zo’n doek is telkens opnieuw knopen (vond ik dan gedoe )
Klagen mag!! Wel vervelend dat je nu met die ribben zo’n last hebt, zit de baby ook hoog in je buik? Ik draag ook hoog dus ik verwacht ook binnen paar weken deze kwaaltjes…. Nog geen maagzuur gelukkig, dat scheelt weer wel lage rugklachten, mijn zwaartepunt is al voor 6 kg naar voren verschoven ik lees in de app van zwangerschap+ dat je nu ook een beetje kunt gaan waggelen, oh my!! ‘Wiggel wiggel’ hehe Ik heb wel besloten gisteren voor het laatst mijn hakken aan te hebben gehad (au voetjes!) nu op sneakers door het leven. maar echt dikke enkels ofzo, nee gelukkig niet.
@Geodriehoek Ik heb bij mijn dochter deze geweven draagdoek gekocht (moest een kleur zijn dat mijn partner ook kon dragen en zowel voor babymeisje als babyjongen kon dienen) en deze is mij eigenlijk supergoed bevallen. Ga ik deze keer ook weer gebruiken. Op een gegeven moment begon ze wel wat door te hangen tijdens de wandeling, maar als je een bepaalde eindknoop (platte dubbele knoop) maakt op je rug, dan zakt hij niet meer door. Ik heb wel altijd vooraan geknoopt en dat ging heel goed eigenlijk. Toen ze wat zwaarder werd, merkte ik wel dat een draagzak iets comfortabeler voor mezelf werd (en ook makkelijker als je snel wat winkels moet doen en dus altijd auto in auto uit), dus dan ben ik overgeschakeld op een tula free to grow. En nu heb ik meer een trekkersrugzak waar ze ook heel graag inzit (met zonnekap en dergelijke), maar die kan ik momenteel niet dragen met mijn dikke buik. Dochter lag trouwens ook niet graag in haar wandelwagen & buggy, dus dragen was voor mij wel de beste uitkomst. En ook handig als ze de hele tijd weende en ik toch huishoudelijke dingetjes gedaan moest krijgen zoals poetsen. Ik heb even alle afbeeldingen toegevoegd.