Nee hoor! Maar alles gaat gewoon lekker zijn gangetje hier, dus ook niet zo veel te melden. Volgens mij krijgt ook geen van ons een eerste kindje, dus dan ben je er denk ik toch wat minder mee bezig. Ik kan me in ieder geval van vorige zwangerschap herinneren dat we heel druk waren met alles voorbereiden en aanschaffen, en dat hoeft nu allemaal niet. Ik heb een lijstje met max 5 dingen erop die ik nog moet kopen (waaronder zoiets sufs als vitamine K) en verder hebben we alles al in huis. Vind het ergens ook wel jammer hoor, dat ik er nu zoveel minder mee bezig ben. Ik ben ondertussen al 22 weken zwanger, en we hebben denk ik pas twee keer een buikfoto gemaakt. Bij de eerste deden we dat standaard elke week...
Helaas niet op vakantie hier, maar ook niet veel bijzonders te melden Afgelopen dinsdag controle gehad, alles prima. Voel de kleine meid dagelijks en ze zit mij soms nu al in de weg. Kan dan niet rechtop zitten Gaat het verder ook goed met iedereen?
Ik krijg wel mijn eerste kindje maar heb niet veel te melden inderdaad! Probeer te genieten van mijn zwangerschap, gelukkig geen klachten hier. Ons kleine meid groeit goed en beweegt lekker veel de laatste tijd!
Haha die buikfoto... herkenbaar Bij dochter was dat 12W, 16W, 20W,... heb nu alleen nog maar een foto van 20W. 5 dingetjes valt goed mee! Mijn lijstje is wat langer Maar ik heb ook wel veel roze spulletjes en nu wordt het een jongen dus. Groeipakket aanvragen, kind laten erkennen door partner (wij zijn niet getrouwd), voetenzak, babynestje, parkbekleding, slaapzakken, slabjes, behangpapier babykamer, pampers, kleertjes,... En dan ook nog geboortekaartje zoeken (heb wel al iets op het oog), maar moet daarbij nog suikerbonen en leuke verpakking hebben die matchen met het kaartjr en die dan nog in elkaar knutselen (bij jullie doen ze meer beschuit met muisjes dacht ik?). De geboortelijst is al grotendeels aangelegd, maar aangezien ik al veel heb van speelgoed en dergelijke, heb ik er dingetjes opgezet zoals kledingbonnen voor de baby, mama baby pilates cursus, cursus babymassage,... Ohja en een naam zoeken Maar moet dus nog behoorlijk wat dingetjes afvinken. Ik dacht 1 of 2 dagen verlof te nemen als dochter in de kinderopvang is zodat ik dan op mijn gemak naar wat winkels kan gaan
Ik ben ook een mooie, roepen dat het hier niet zo druk is maar zelf ook weinig posten Maar herken helemaal, tweede (of derde) is echt anders dan de eerste. Denk ook dat we al druk genoeg zijn als je er al een of meerdere hebt rondlopen. En die buikfoto’s merk ik ook!! Structureel per week gedaan bij eerste zwangerschap, nu ben ik bijna 24 weken en heb er denk ik in totaal 5 genomen Wel een vergelijk foto met 23 weken 1e zwangerschap en nu van de tweede (Linker foto) verschil is behoorlijk! Edit: en ja voor de oplettende kijker, hetzelfde jurkje en dezelfde schoenen ( ik heb gewoon nog een keer witte Reeboks gekocht, want ze zitten zo lekkerrrr ) Merk dus ook vooral dat die buik me in de weg begint te zitten, en wijdbeens zitten nu toch echt al het prettigste is Dit weekend heb ik een start gemaakt voor de babykamer. Nog niets baby schrift, want de basis moest nog op orde, alle kozijnen en deuren gedaan… dat was bij deze kamer nog niet gedaan sinds de verbouwing 2 jaar geleden. Dus morgenochtend nog een verflaag en dan kan ik echt losssss, had al een behang gezien bij gamma. En gordijnen ook nog even zoeken. Zin in!!! Nu wordt het leuk
Wat is parkbekleding? Wij moeten ook nog een naam!! Vind het dit keer erg lastig, heb een long-list van 25 namen maar er is niet één die ik helemaal te gek vind. Ach we hebben nog effe
Ik geloof dat jullie het in NL een box noemen Wij noemen het in BE een park. Mooie buikfoto trouwens! Mijn buik is ook echt al enorm tov vorige zwangerschap. Ik krijg echt zo vaak opmerkingen 'zeker dat het er geen 2 zijn'. Jaaaaa, heel zeker Achja, ik geniet wel van mijn buik. Al maken de reacties mij soms ook onzeker en denk ik van 'oei, eet ik nu zoveel meer ofzo dat ik zo dik al ben'
Mijn buik is ook al veel groter dan vorige keer! Alles is toch al een keer opgerekt geweest he, dus dat gaat nu gewoon sneller. Hij begint mij nu ook af en toe al in de weg te zitten. @Ly009 , leuk dat jij je eerste krijgt! Dan mag jij nog helemaal los met shoppen Qua naam zijn wij er ook nog niet uit. Er is wel een lijstje, maar nog geen keuze gemaakt. Zeker een jongensnaam is erg lastig!
Ow jaaaa een box haha, wat grappig dat jullie dat park noemen Ik zoek ook nog een boxkleed, dus is dat dan parkbekleding? die tweede keer gaat echt gewoon veel sneller met die buik, dat heb ik ook wel gemerkt, terwijl dat echt niets zegt over de groei van je baby en hoeveel kg je gaat aankomen. Je bent volgens mij ook vrij tenger gebouwd en zit het gewoon allemaal wat je aankomt bij je buik, dat heb ik ook… het is nu eenmaal zo bij de tweede
Yes, idd, boxkleed Heb zonet (4 dagen te laat), nog eens een foto getrokken. Nu heb ik tenminste een foto van 24 weken en deze dan van 5 maand hahaha Foto draait wel bij het uploaden.
Wow wat een lief buikje, echt nog klein hoor! Vind ik. enne, ik dacht dus heel even dat je een tattoo in je zij had met ‘5 months’
Haha, schijn bedriegt hoor. Om 1 of andere reden is mijn buik smaller, omdat de foto gedraaid is Heb hem even geknipt en nu staat hij wel recht. Haha, stel je voor zo'n echte tattoo. Neen, ik heb die online besteld. Zitten er ook tussen met 'ready to pop', 'it's a boy', enzovoort. Die laatste ga ik zeker ook nog gebruiken en dan een stokje met een blauw hartje erbij.
Jaa idd! De meeste spullen heb ik nu en heb afgelopen week eerste keer kleertjes besteld en ontvangen! Ze zijn zooo schattig! Kan maar niet stoppen met kijken en voelen super leuk al die mini kleedjes! Mijn buik is trouwens ook best groot.. lijk volgens mij 8 maanden zwanger ipv 6
Haha, ik dacht ook dat het een tattoeage was, maar kon op mijn telefoon niet zo goed zien wat er stond Maar mooi buikje hoor!
Ja, die kleertjes zijn zo schattig! En wat fijn dat je de meeste spullen al in huis hebt, goed voorbereid hoor! Ik heb ook steeds enorme zin om de kleertjes al uit te gaan zoeken, maar ik wacht toch nog maar even. We gaan in september eerst nog de zolder verbouwen, dus nu staat de bovenverdieping een beetje te vol om daar al aan te beginnen. Het eerste pakje heb ik ook nog niet, ik wacht nog even tot de wintercollectie in de winkels hangt. De laatste keer dat ik in de prenatal was, hing er nog voornamelijk zomerkleding. Ik moet dus nog even geduld hebben voor ik me weer in de minikleertjes kan verliezen
Aan de andere kant van mijn buik staat wel een echte kleine tattoo met ook 2 woordjes geschreven, dus het had gekunnen
Ik ben ook nog eventjes aan het afwachten op de wintercollectie om mij goed te kunnen laten gaan. Al heb ik ook al wel leuke warme dingetjes gezien in de dreambaby, dus daar heb ik 2 setjes gekocht. En 1 ding heb ik online besteld. Die is iets minder dik, dan zo de zachte stofjes, maar binnen is het sowieso lekker warm in de winter. Met een body met lange mouwen en een dekentje erover als hij slaapt, komt dat helemaal goed
Voelen jullie de baby al hoog eigenlijk? Hier lijkt het dat hij een echte voorkeurshouding heeft, want ik voel altijd vrij onderaan alle stampen en stoten.
Ik voel haar meer aan de onderkant maar soms ook wat meer boven dus het wisselt nog.. vanochtend is ze weer goed aan ‘t vechten daarbinnen De verloskundige zei laatst dat ze dwars ligt maar dat kan natuurlijk nog alle kanten op