Ik moest niet nuchter blijven (bij dochter trouwens ook niet en werd ergens anders afgenomen). Gewoon dat drankje opdrinken en dan een uurtje stil zitten en dan bloed laten trekken. Morgenavond heb ik waarschijnlijk de uitslag ervan
Ik ben ook echt een buikslaper, maar dat gaat niet heel goed meer. Het gaat nog nét, maar het zal een van de laatste nachten zijn geweest
Balen is dat hè, ik kan al weken niet meer op mijn buik liggen. Vandaar het voedingskussen, dan lig ik een beetje tussen zij- en buikligging in. Zo hey, heb toch best een stijve, pijnlijke bovenarm van de prik Hopelijk is dat vooral van de nacht en trekt het zo wat bij. Fijne dag ladies!
Suikertest van gisteren is al binnen. Helaas boven de waarden dus nu moet ik een 2de grotere suikertest laten doen van 2u (dus die waar je nuchter voor moet zijn). Zou meteen al wel kunnen verklaren waarom ik al 8 kg ben bijgekomen (bij dochter in totaal maar 10 kg). Nu maar eerst afspraak vastleggen voor die test.
Ik heb laatst een dag moeten prikken in mijn vinger. Ipv de dranktest want daar zag ik heel erg tegenop.. waardes waren gelukkig prima! Wat betreft het slapen: ik ben gelukkig een zijslaper dus (nog) nergens last van. Komt wel als mn buik nog groter is denk ik
Hebben jullie af en toe ook van die hele hevige darmkrampen waardoor je naar de wc moet rennen? Het lijkt dan alsof mijn darmen samentrekken ofzo.. doet zo’n zeer!
Zonet de bijkomende suikertest gehad. Nu eindelijk iets eten! Was op nuchtere maag dit keer en dan 4 keer bloed moeten laten trekken (0 min- 30 min- 60 min- 120 min). Maar ben 5 x geprikt geweest, want 1 keer kwam er geen bloed uit Nu maar afwachten tot uitslag vanavond / morgen. Heb mij alleszinds voorgenomen wat meer erop te letten dat ik niet naar koekjes of iets met teveel suiker pak... en ik heb mij ingeschreven om elke dinsdag zwangerschapszwemmen te doen en als dochter in bed ligt een halfuurtje te gaan wandelen met de honden. De weegschaal was wat te confronterend Mijn omgeving zegt ook dat ik niet megadik ben of de indruk hebben dat ik al zoveel ben bijgekomen. Ok, wel aan mijn buik, maar niet op andere plaatsen ofzo...
Wat vervelend zeg! Ik heb er nu geen last van en herinner me dat van vorige zwangerschap ook niet. Alleen tijdens de bevalling, maar dat duurt nog wel even @Jolo, hopelijk een goede uitslag van de suikertest! Als ik jullie verhalen zo hoor, ben ik steeds blijer dat ik dat niet hoef te doen. Hebben jullie in vorige zwangerschappen diabetes gehad of wat is de reden dat je de test moet doen?
Dat is standaard hier dat die suikertest gedaan wordt. Dus geen speciale reden ofzo. Vorige zwangerschap waren mijn waardes wel ok
Hopelijk een goede uitslag! En het kan best dat het vooral in de buik gaat zitten, hoor. Had ik bij de 1e, was in totaal 14kg aangekomen. Bij de 2e was ik dikker maar gek genoeg iets minder aangekomen. En nu ben ik al(pas?) 4kg aangekomen en voel me een aangespoelde walvis
In NL krijg je deze test wanneer je een bepaalde indicatie hebt. Ik krijg hem omdat ík pcos heb en daardoor een hoger risico heb om zwangerschap diabetes te ontwikkelen. Ook heeft mijn moeder nu diabetes en had zij ook met haar zwangerschap diabetes. Ik gelukkig niet @Jolo hoe was jouw uitslag? en trekken jullie het ook nog een beetje met deze warmte? Afgelopen nacht vond ik minder en kijk ook niet uit naar komende nacht. Daarna komen we gelukkig in koelere lucht en beetje regen Verder rustig aan maar, lijstje gemaakt voor onze baby uitzet, zo leuk!! Dat behangen van de babykamer is dit weekend alleen niet gelukt, doen we wel bij wat andere temperaturen
De grotere suikertest was gelukkig ok! Ik heb ook al een lijstje wat ik nog allemaal moet aankopen enzo. Ik geraak alleen niet in de winkel wegens tijdsgebrek haha Toch maar eens dringend een dagje verlof inzetten... We hebben wel al een naam! En heb al een idee hoe ik de suikerbonen wil en wat voor soort geboortekaartje. Maar ik moet eerst dus tijd vinden om het geboortekaartje te ontwerpen en dan een proefdruk te maten opsturen... En dan pas kan ik echt de suikerbonen bestellen en pakjes maken. Gaat ook weer veel tijd inkruipen! Ik wou zo'n pakjes sowieso al maken (die met het roze en bloemtje), maar dan met groene tinten zoals op het geboortekaartje (heb ook een voorbeeld toegevoegd). Maar het kan zijn dat er misschien ook nog wel goud in verwerkt raakt (van het geboortekaartje) en dan wil ik ook iets met gouden suikerbonen doen als dat mooi te matchen valt. Keuzestress En zo weinig tijd... Ivm het warme weer... hier beneden is het echt een sauna! Gelukkig hebben we airco op de slaapkamers, dus snachts geen problemen om te slapen
Fijn dat je suikertest okee was En Mooi die kleuren!!! wow en al een naam! Haha wij nog niet hoor Heb wel account aangemaakt om weer geboortekaartje te ontwerpen waar ik dat vorige keer ook online heb gedaan. Maar, eerst een naam vind ik komende week maar eens een post-it brainstorm doen als de temp wat gezakt is. Voor mijn gevoel is het al 3 maanden 30 graden of warmer haha, normaal vind ik het heerlijk zo’n zomer, maar ik tel nu af tot woensdag (regen en Max 24 graden hoeraaaa ) Fijne week allemaal xxx
Goed om te lezen dat de suikertests tot nu toe bij iedereen oke waren! @Jolo, wat zijn jullie al ver! Zelfs al een naam en ideeën voor een geboortekaartje. Goed bezig hoor! Ik krijg vooral mijn vriend nog niet zo ver om er over na te denken, maar ben hem nu toch af en toe een beetje aan het pushen. Ik wil graag brainstormen, samen kom je soms tot leuke nieuwe namen. Maar goed, ik moet denk ik nog wat geduld hebben. Hebben jullie al nagedacht over waar je wilt bevallen? In het ziekenhuis of thuis? Wij zijn daar wel alvast over aan het nadenken, ook omdat we dit keer natuurlijk oppas/opvang moeten regelen voor ons zoontje. En ik heb vorige keer een totaalruptuur opgelopen, dus dat speelt ook nog enigszins mee in de keuze. Daardoor mag ik ook kiezen voor een keizersnede, maar dat wil ik sowieso liever niet. Dat herstel lijkt me zo heftig!
@BB83 & @Geodriehoek Die naam was ook echt een lastig karweitje om te bedenken hoor Ik had mijn vriend een deadline gegeven tegen wanneer hij met namen moest komen, hahaha! Grappig genoeg stuurde hij mij ook de app 'kinder' door. Echt een handige app! Je installeert het op beide gsm's en dan krijg je allemaal namen te zien en moet je deze zoals bij tinder swipen. En als je dezelfde naam hebt geliket, dan komt deze tussen je matches te staan, haha Vandaag is het een feestdag hier, dus ik ben nu bezig met proefdrukjes van het geboortekaartje. Nu is het echter als de naam er al opstaat he. Ik ben bevallen met 36,5 week dus ik heb als deadline dat ik zogezegd op 36 weken ga bevallen en dat is al binnen 11 weken haha. Dus vandaar begint bij mij de tijdsdruk wat te komen dat ik alles in orde wil hebben. Ik werk ook nog fulltime (5 dagen per week) en ga pas stoppen 1 week voor de bevallingsdatum, dus veel vrije momenten zijn er niet meer! Ik ga sowieso in het zkh bevallen. Was mij vorige keer ook heel goed bevallen en ik moest ook wel verplicht, omdat ik nog geen 37 weken was. Ik voel mij daar ook wat geruster, omdat echt alles er voor handen is moesten er complicaties optreden (en ik denk dat ik ook weer voor epidurale ga gaan, haha). Oppas is hier geen probleem. Schoonouders wonen op 2 minuutjes hier vandaan en mijn ouders wonen ook niet heel ver. Met hun jobs is het ook heel makkelijk te combineren met de oppas voor mijn dochter. Alleen hoop ik dat ik niet weer zolang in het ziekenhuis moet blijven (dochter had geelzucht), want zolang mijn dochter missen gaat moeilijk zijn Ik kijk er ook al naar uit dat de temperaturen wat zakken!!!
Prachtig! Ik heb gisteren de 25 weken aangetikt en jeetje, wat is mijn buik ineens groot! Ik heb het gevoel dat mijn buik de laatste week ineens weer veel gegroeid is en mijn huid nog niet helemaal is meegerekt. Alles voelt strak en zwaar ineens. Hopelijk voelt dat over een paar dagen weer beter, als mijn lijf weer wat gewend is.
Hoe gaat het met iedereen? Ik kreeg van de week een mail dat mijn kraampakket binnenkort wordt verzonden én ik kreeg vandaag een berichtje van de kraamzorg om de intake te plannen. Wat gaat het ineens al snel dan! Aan de ene kant heb ik het gevoel dat we nog alle tijd hebben en dat het nog lang niet zo ver is, maar aan de andere kant is het ook al bijna september en hebben we nog maar 3(!) maanden te gaan. Als ik dan bedenk wat we allemaal nog moeten doen in die tijd, heb ik ineens toch het gevoel dat ik tijd te kort ga komen. Al is het meeste in mijn hoofd meer werk dan het daadwerkelijk is hoor, maar ik merk dat ik soms het overzicht een beetje kwijt raak. Misschien moet ik toch maar eens een lijstje gaan maken met wat er nog moet worden gekocht, waar nog over nagedacht moet worden en wat er verder nog aan voorbereidingen (wasjes doen, alles uitzoeken, kasten inrichten) gedaan moet worden.
Nou! Precies wat jij zegt inderdaad. We hebben nog (maar) 3 maandjes te gaan. En ook ik heb van alles in mijn hoofd, en tegelijkertijd weet ik dat we niet veel meer hoeven te doen...en toch krijg ik een gehaast gevoel Hier gaat alles goed, al kan ik soms niet doen wat ik in mijn hoofd heb door de drukte in mijn buik. Geen harde buiken ofzo, maar ze is soms zo druk of hard aan het duwen dat ik niks/weinig kan (zoals vandaag, net een baksteen) En dan denk ik echt...nog 3 maanden dit en heftiger...oh my... Wij hebben van het weekend de 3e verjaardag van E. gevierd en vandaag is de jongste(bijna 6) van mijn ex te logeren. Die twee zijn zo leuk samen altijd. Erg fijn dat dit mogelijk is zo, je ziet zo vaak anders. Woensdag hebben we weer een afspraak bij de vk. Bloedprikken voor reshus check, en groei echo