♡ Uitgerekend: 16 - 30 november 2022 ♡ ----------------------------------------- 16 November ♡ Ly009 - 28 jaar - eerste kindje ♡ Baloetje - 31 jaar - eerste kindje 17 November ♡ BelleJ - 31 jaar - tweede kindje 18 November ♡ ♡ Mayson - 37 jaar - 2de en 3de kindje. Zwanger van een 2ling!! Worden oktober verwacht. ♡ Sjuus - 39 jaar - 2de kindje ♡ Kip89 - 32 jaar - 3e kindje 22 November ♡ BB83 - 38 jaar - 2e kindje (via MMM) ♡ Frun - 42 jaar - 3e kindje 23 November ♡ Nikki25 - 26 jaar - eerste kindje 26 November ♡ Layali01 - 28 jaar - 3e kindje 27 November ♡ Jolo - 31 jaar - 2de kindje 30 November ♡ Geodriehoek - 32 jaar - 2e kindje ------------------------------------------ Jongen (3) | Meisje (4) | Verrassing (1) | Onbekend (5) ------------------------------------------ Sterretjes: Bluebell14 Afspraken: Augustus: 8 - BB83 - suikertest (GTT) 9 - BB83 - controle verloskundige 9 - Jolo - vroedvrouw 10 - Jolo - 24 weken echo 24 - Frun - Groeiecho, bloedprikken 30 - Jolo - 27 weken pretecho 3D September: 7 - Jolo - 28 weken echo Oktober: 5 - Jolo - 32 weken echo WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)
Ooooh ik heb net de proefdruk voor het geboortekaartje besteld. Zo lang als we voor E. Op zoek waren, zo snel waren we er nu uit
♡ Uitgerekend: 16 - 30 november 2022 ♡ ----------------------------------------- 16 November ♡ Ly009 - 28 jaar - eerste kindje ♡ Baloetje - 31 jaar - eerste kindje 17 November ♡ BelleJ - 31 jaar - tweede kindje 18 November ♡ ♡ Mayson - 37 jaar - 2de en 3de kindje. Zwanger van een 2ling!! Worden oktober verwacht. ♡ Sjuus - 39 jaar - 2de kindje ♡ Kip89 - 32 jaar - 3e kindje 22 November ♡ BB83 - 38 jaar - 2e kindje (via MMM) ♡ Frun - 42 jaar - 3e kindje 23 November ♡ Nikki25 - 26 jaar - eerste kindje 26 November ♡ Layali01 - 28 jaar - 3e kindje 27 November ♡ Jolo - 31 jaar - 2de kindje 30 November ♡ Geodriehoek - 32 jaar - 2e kindje ------------------------------------------ Jongen (3) | Meisje (4) | Verrassing (1) | Onbekend (5) ------------------------------------------ Sterretjes: Bluebell14 Afspraken: Augustus: 24 - Frun - Groeiecho, bloedprikken 29 - BB83 - check verloskundige 30 - Jolo - 27 weken pretecho 3D 31 - BB83 - groeiecho (1 van 3) September: 7 - Jolo - 28 weken echo 8 - BB83 - intake Kraamzorg 28 - BB83 - groeiecho (2 van 3) Oktober: 5 - Jolo - 32 weken echo 26 - BB83 - groeiecho (3 van 3) WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)
Oh ja dat kraampakket ga ik ook maar eens aanvragen!! Hier op 8 september de intake met Kraamzorg en gaat het goed. Ben echt zo zo zooooo klaar met de warmte! Mamma mia zegggg, voel me echt 90% van de tijd een zwangere feeks, heb dit maal zo’n last van hormonen die opspelen, ik voel me dan van binnen echt helemaal woest worden, herken mezelf echt niet dan. En dat vind ik dan ook weer irritant, help, wie heeft een tip? nog maar 3 dagen zo warm en zag dat in de vooruitzichten op 6 september voor het eerst de Max temp tot 19 graden gaat komen, ik ben zo blij hier gisteravond de namen brainstorm gedaan met mijn vriend, we hebben nu nog een shortlist van 6 namen, dus dat gaat ook de goede kant op. Verder wel meer last van mijn bekken, dus rustig an rustig an. ik heb mezelf trouwens ook aangevuld met afspraken die ik heb, 3 extra groeiecho’s om te weten te komen of deze in gewicht een beetje in lijn blijft, of afbuigt. Niet heel spannend maar ons zoontje was met geboorte 3 kg, en dat is p2 ofzo dus best tenger. Nou goed is onze bouw ook beetje erfelijk zo, (lees: figuur gespierde spijker) maar vond het wel prettig om te weten of dat wel/niet afbuigt nog in de laatste fase van de zwangerschap. Op zich maak ik liever een bevalling mee met baby van 3kg dan 6kg
Geen tips voor de woestheid (ook last van). Denk wel dat de warmte meespeelt en daardoor weinig kunnen doen. Wil van alles Wat goed 6 namen is al mooi kort lijstje! Enne serieus, is 3kg p2? Ik heb bij de vorige 2 nooit de p-waardes gezien. Ook nooit wat gehoord over klein ofzo...maar ze waren wel beide nagenoeg precies 3kg. En deze madam zit mooi op middenlijn p50 dus (?) volgens de 20 wekenecho. Ik hoef geen grotere hoor We zullen het morgen wel horen...
Hahaha ik hoef ook niet zo nodig een grote hoor Maar jij hebt dochters, toch? geloof dat bij jongetjes het dan net weer nog meer aan de lage kant is in geval van geboortegewicht bij termijn van 41+3 (daar zijn allemaal staatjes voor, je kent ze wel, groeicurve). Ik ben er niet heel bang voor hoor, we hebben direct na de geboorte van P. ook geen advies gekregen voor ‘bijvoeden’ ofzo, hij deed het goed op mijn borstvoeding, tevreden mannetje. En eet nu nog steeds goed, 3 boterhammen met lunch en groot bord avondeten (soms meer dan ik). Maar geen enkel grammetje vet tja, gewoon de bouw dus… (en beweeglijk ventje)
Geboortegewicht zegt sowieso niet zoveel over hoe het daarna gaat. Ons zoontje was prima gemiddeld bij de geboorte, maar zit nu onder de p1 qua gewicht. Veel zorgen om gehad, veel bezoekjes kinderarts, maar hij blijft groeien. En wat jij zegt, het is ook zeker genetisch, want wij zijn ook beiden figuurtje "spijker". Vandaar ook dat ik de groeiecho's krijg, blijkbaar heb je met een laag BMI meer kans op een klein kindje. Ik maak me er ook niet te druk om, vooral leuk om de kleine weer een keer te zien. Geen tips trouwens voor de hormonen, bij mij valt het tot nu toe mee. Ik heb vooral last van dat als ik verdrietig om iets ben (en dat kan nu zeker iets stoms zijn), ik gewoon niet meer kan stoppen met huilen. En dat vind ik dan inderdaad ook irritant van mezelf... @Frun , wat goed dat jullie al een geboortekaartje hebben uitgezocht! Dat is dus een van die dingen die wij nog moeten doen. Sowieso wil ik eerst de namen bedenken en daarna geboortekaartjes uitzoeken. Vorige keer hadden we een ander kaartje voor als het een meisje of jongen zou worden en denk dat we dat nu weer gaan doen. Dus naast twee namen, moeten we ook twee geboortekaartjes uitzoeken. Ik krijg mijn vriend alleen echt nog niet zo ver dat hij daar serieus over na wilt denken. Ik probeer het los te laten en niet teveel te pushen, maar dat is zo lastig! Ik wil het zelf gewoon graag al bedacht en geregeld hebben, maar vrees dat we pas in mijn verlof over namen gaan praten als het aan mijn vriend ligt.
Ik weet dat geboortegewicht niet veel zegt over verdere groei inderdaad. De meiden zijn beiden juist flink gegroeid in het begin (bovenste lijn curve) en de oudste zelfs groeipijnen als baby/dreumes. Maar voor de bevalling heb ik wel liever een ukje En wat je zegt, een extra kijkmomentje is altijd leuk. E. heeft er helemaal zin in om straks weer te kijken. We mogen half 11. Oh, ik zou mezelf denk ik opvreten als we nog geen namen hadden tegen het verlof aan Maar het komt vast allemaal wel goed.
Oooh wat fijn! Wij hebben onze proefdruk maandag ook gekregen en zijn helemaal in de wolken. Echt helemaal thema 'jungle'. Dus dat betekent dat ik nu volledig los kan gaan met de decoratie van de suikerbonen, haha! Verder heb ik intussen het uithangbord besteld voor in de voortuin en een op maat gemaakt boxkleed + babynestje. Gaat wel pas in oktober geleverd worden vanwege verlofperiode, maar ik kijk er echt naar uit om deze te ontvangen! Mijn vriend en ik zijn niet getrouwd, dus gisteren zijn we op het gemeentehuis de prenatale erkenning gaan laten doen. Dus nu is hij officieel op papier de papa @BB83 Hier geen tips voor de opspelende hormonen Ik heb eigenlijk weer een droomzwangerschap wat alles betreft van hormonen, kwaaltjes,... Ergens wel leuk dat je extra groei echo's hebt. Kan je weer even spieken ❤ Volgende week heb ik een 3d pretecho. Benieuwd hoe ons jongetje eruit ziet Hij ligt volgens mij echt nog wel met de benen naar beneden altijd, want ik voel voor 98% altijd stampen down under.
Ohja en ik ben sinds vorige week nu altijd 1 x per week aan het zwangerschapszwemmen. Zo leuk!! Met dochter kon dat niet, want toen was het corona. De lesgeefster geeft echt zo'n leuke lesjes. Eerst wat baantjes zwemmen met zo'n band op verschillende manieren, daarna zumba met gewichtjes en andere attributen en daarna wat ontspannings oefeningen.
Dat klinkt leuk! Ik ga gewoon iedere week zelf nog baantjes zwemmen, zo lekker om in het water even niet dat gewicht van die buik te hebben! Het is dat ik graag thuis wil bevallen en het niet zie zitten om een bad thuis op te zetten (en dat ze hier in het ziekenhuis geen bad hebben om in te bevallen, anders zou ik poliklinisch nog overwegen), maar anders had een badbevalling me toch wel wat geleken. Heeft een van jullie dat al gedaan of is van plan om dat te gaan doen? Ik ben er trouwens ook vrij zeker van dat deze kleine nog in stuit ligt. Zeker gisteren had ik alleen maar trappen in mijn blaas en richting stuitje. Ach, ze hebben nog tijd zat om te draaien, Ons zoontje heeft ook tot 33 weken in stuit gelegen, dus ik maak me er nu wat minder druk om. En anders zien we dan wel weer wat we doen, nu nog geen zorgen in ieder geval!
Ja, zwemmen is echt zo zalig om even die zware dikke buik te vergeten he Voor de rest ben ik wel elke dag minstens een halfuur aan het wandelen sinds 2 weken ook, want ik ga anders helaas niets conditie hebben tegen dat ik moet bevallen En het feit dat mijn gyn ook vorige keer zei dat ik best al veel ben aangekomen, wil ik niet nog eens meemaken hahaha Eventjes een reality check en uit mijn luie zetel ! Hier geen ervaring met een badbevalling, want ik ben bevallen op 36,4 weken dus ik moest aan de baxter enzo. Dus een thuisbevalling had er sowieso niet ingezeten. En eerlijk gezegd wou ik ook niet meteen bezoek al thuis. Want ik ken dat... dan willen de grootouders al aan mijn bed staan van zodra de kleine bij wijze van spreke nog maar 1 minuut oud is Nu kan ik hen nog eventjes afschepen... Het nadeel is dan dus wel dat ik dit keer mijn dochtertje niet veel ga kunnen zien. En ik weet niet of ze ook goed snapt waarom ik niet thuis ben en dat ze weer zonder mama moet vertrekken uit het ziekenhuis... Gisteren toen ik zwemmen was, zou ze hartverscheurend hebben geweend toen de papa haar in bed legde omdat ik er niet was Bij 28 weken was mijn dochter al volledig gedraaid.
@Jolo Goed bezig zeg! Groeiecho was goed, alleen buikje was iets naar beneden afgebogen in vergelijking tot vorige echo. Maar geen reden tot zorgen, tenzij het de volgende echo weer is afgebogen. Ze ligt met haar hoofdje nu beneden, inclusief een voetje en handje...en ze had een handje bij haar billen Het is wel een gespierd spekje Ik ga weer voor een poliklinische bevalling.
Hoe lang blijf je in het ziekenhuis in België na je bevalling dan? In Nederland mag je na een poliklinische bevalling in principe zowat meteen naar huis, dus dan is er niet zoveel verschil met een thuisbevalling. Sowieso ga ik niemand bellen dat de bevalling begint, dus (schoon)ouders komen pas over de vloer als ik ze gebeld heb dat de baby geboren is. Dat doen we waarschijnlijk pas een paar uur naar de bevalling, als we allemaal weer wat opgefrist zijn. En dan nog hoeven ze niet meteen langs te komen, pas als ik dat wil. Lekker streng ben ik he
Ja, ietsjes kleiner. Weet niet meer welke waardes, maar was prima en volgens vk een beetje in lijn met de oudste. Volgens de berekening nu 978gr, ruim 100 boven klein en iets minder dan 100 onder groot
Nee, je bent niet streng hoor! Ik vind dat je groot gelijk hebt! Eerst even zelf op adem komen en thuis zijn met je gezinnetje ❤ Hier zitten we met 2 honden die we sowieso naar de grootouders moeten brengen eerst + onze dochter, dus ze weten hoe dan ook wanneer we naar het ziekenhuis moeten... schoonouders wonen trouwens op 2 minuten van de deur, dus het is niet zo als ik felle weeën heb en ik naar het ziekenhuis moet, dat ik eerst nog lang moet rondrijden ofzo om heb af te zetten, haha. IK had het liever ook als een verrassing laten weten, maargoed het is niet anders Standaard is het in het zkh bij een gewone bevalling 3 dagen en bij keizersnede 5 dagen. Maar je mag er altijd wel voor kiezen als je medisch goedgekeurd bent en je kleintje om eerder naar huis te gaan. Bij dochter heb ik dat niet gedaan, omdat dat net in corona tijd was. Dus ideaal om geen volk over de vloer te moeten krijgen de eerste dagen hahaha Zij had ook geelzucht, dus we zijn 4 dagen moeten blijven, 1 dag thuis en dan weer 2 dagen in het ziekenhuis omdat de waarden weer gestegen waren.
Ik las net dat vanaf nu mijn ziejenhuis een superleuk initiatief heeft. Normaal kreeg je je ontbijt op bed (boterhammen met beleg naar keuze enzo) en nu hebben ze een aparte gezellige ruimte gemaakt waar alle mama's en papa's en kleine spruitjes smorgens kunnen komen eten (vers sinaasappel, pistolets, koffiekoeken, spek met eitjes, cornflakes,...). Ik kijk plots wel erg uit naar mijn verblijf ginds, hahaha
Oh ja, ik was even vergeten dat jullie niet standaard kraamzorg hebben, dan is het wel fijn om wat langer in het ziekenhuis te blijven inderdaad. En ik was ook even vergeten dat we nu natuurlijk al een kindje hebben die moet worden opgevangen, dus het niet de schoonouders bellen, gaat hier dit keer ook niet op. Lekker helder moment had ik net zeg Hoe gaan jullie dat doen trouwens, als 's nachts de weeën beginnen? Komt de oppas dan 's nachts bij jou thuis en blijft je kindje gewoon slapen? Of bel je pas 's ochtends en laat je je kindje ophalen? Of bel je wel 's nachts en laat je je kindje 's nachts ook ophalen? Misschien denken wij er te moeilijk over, maar ik zie gewoon nog niet helemaal voor me hoe we dat moeten doen. Plan is in principe thuis te bevallen en dat mijn zoontje dan door de schoonouders wordt opgevangen. Maar ja, stel dat 's nachts de weeën beginnen, wanneer laten we ons zoontje dan ophalen? Aan de ene kant wil ik mijn zoontje gewoon laten slapen en dat mijn schoonouders dan vroeg bij ons zijn om hem uit bed te halen en mee te nemen. Aan de andere kant zit ik er ook niet op te wachten dat mijn schoonouders dan toch een tijdje in huis zijn, terwijl ik lig te bevallen. Maar ik wil ook niet dat mijn vriend dan te lang weg is (schoonouders wonen op 20 min rijden), dus het is ook niet praktisch als hij mijn zoontje uit bed moet halen en weg moet brengen. En wat als ons zoontje toch wakker wordt 's nachts en ik net in heftige persweeën zit? Zoals je ziet, een hoop dingen waarvan ik nog niet zo goed weet hoe het te doen. Iemand tips?
Daar zeg je wat inderdaad! Ik weet niet hoe we het gaan doen de oudste wil graag de jongste opvangen....Maar inderdaad wat als het 's nachts is en ze is bij haar vader? Al is dat wel dichtbij gelukkig...Hmmm bedankt, nu heb ik nieuwe stof tot nadenken