Balen dat de kleine nog in stuit ligt. Hopelijk draait ze vanzelf nog om. Lagen je eerste dochters ook lang in stuit? Mijn oudste heeft tot 33 weken in stuit gelegen en is toen vanzelf nog gedraaid. Dus het kan zeker nog!
Ik hoop dat ze zelf draait (en blijft liggen dan), maar ze draait continu alle kanten op. De andere 2 lagen al rond 30/31 weken deels goed ingedaald zelfs. Ach, het komt zoals het komt, kleine dwarsligger is dit
Echt wel bizar dat alles zo dichtbij komt nu! Begin echt te piekeren af en toe.. vind naarmate de bevalling dichterbij komt het toch best wel spannend worden Heb nu ook een soort stekende pijn net boven mijn navel, even op internet gekeken en waarschijnlijk is het de baarmoeder die nog meer aan het rekken is nu. Nja vind alles gewoon spannend ofzo op dit moment.
@Ly009, logisch dat je het spannend vindt allemaal. Het is je eerste kindje dus alles is nieuw. En een kind krijgen en groot brengen gaat ook wel ergens over. Ik zou zeggen: relax en go with the flow @Geodriehoek, mijn baan kent geen verlof. Ik ben fulltime moeder Maar dat na dag gewoon rustig doorgaan. En vroeg naar bed als dat nodig is. Het is tot nu toe nog wel te doen. De baby duwt steeds in mij zij op dezelfde plek. Daar gaat het nu wel beurs voelen Mijn buik is vrij klein. Denk dat baby dat ook vindt want af en toe probeert ze wat uit te bouwen, auwie. Maar beweging is een goed teken, dat is dan weer de andere kant
Ja, superlogisch hoor dat je het spannend vindt !! Bij ons 1ste kindje vond ik het ook veel spannender dan nu, omdat ik nu beter weet wat ik nodig heb voor de baby/welke productjes/hoe verzorg ik een baby/etc. Dus dat maakt het ook wel wat relaxter vind ik. Het enigste spannende is nu wel nog hoe de bevalling in gang gaat komen bij deze baby Ik heb mezelf nog tot eind deze week gegeven om alles in orde te brengen. Box heb ik gisteren opgezet. Nu de kleertjes/lakentjes enz. nog wassen en vluchtkoffer maken. En de co-sleeper zou ik ook wel al graag bijna opzetten. Maar voor de rest ben ik dan wel klaar voor de komst ❤ Ik heb inmiddels best al wel een behoorlijke buik, maar wel geen striemen dus dat is wel leuk
@Ly009 , een eerste kindje krijgen is ook enorm spannend! Je kunt je nog zo goed inlezen, maar je weet nooit hoe het echt gaat zijn. Laat alles maar lekker over je heen komen, het komt écht allemaal goed. @Kip89 , hier ook een kleine die af en toe al probeert uit te breken. En de baby kan zich zo lekker met zijn voetje afzetten tegen mijn heupbot, au! Ik herken dat wel van de vorige zwangerschap, mijn oudste deed dat precies zo. Ik heb ook echt het idee dat ze precies dezelfde voorkeurshouding hebben in de buik. Ruggetje rechts, voetjes linksonder. @Jolo , wat goed dat je alles al klaar hebt! Ik ben echt nog lang niet zo ver, al heb ik wel de eerste kleertjes gewassen. De rest komt in mijn verlof wel, al duurt dat nog 2 weken. Maar goed, de zolderverbouwing is ook nog steeds niet klaar, dus het huis staat nu nog vol met allerlei dozen. Maar ik heb wel gisteren met mijn vriend afgesproken dat ik in de eerste week van mijn verlof (dan ben ik 36 weken zwanger) in ieder geval de co-sleeper wil neerzetten. De box kan later wel, maar ik vind het wel een prettig idee als de baby in ieder geval een bedje heeft om in te slapen. Verder ben ik de laatste dagen ineens enorm krakkemikkig Ik heb zondag een verkeerde beweging gemaakt, waardoor ik mijn rechter buikspier enorm verrekt heb. Ik kon echt niet meer op of neer van de pijn, zat op een gegeven moment huilend op de bank. Zelfs als de baby bewoog ging ik door de grond van de pijn. Toch maar even de verloskundige gebeld, maar die hield het ook op een verrekte spier. Veel rust, paracetamol en een warme kruik hebben wel wat geholpen. Mijn vriend moest eigenlijk nog op de zolder klussen, maar ik kon echt niet voor de oudste zorgen. Gelukkig heeft hij 's avonds alles toch nog af kunnen krijgen. Gisteren ging het alweer wat beter en vandaag voel ik mijn buik eigenlijk niet echt meer. Ik let nog wel op met tillen, want dan is het nog wat gevoelig. Maar doordat ik zo'n pijn heb gehad, heb ik blijkbaar ook mijn schouders enorm aangespannen, waardoor ik nu weer heel erg spierpijn heb tussen mijn schouderbladen en in mijn ribben. Lekker van de regen in de drup dus... Tot zover mijn geklaag
@Geodriehoek auww dat klinkt heel pijnlijk idd! Hoe gaat het nu? Zojuist een afspraak bij de verloskundige gehad. Het hoofdje ligt nu wat lager dan de vorige keer bijna ingedaald.. heel spannend!
Wat fijn dat ze alweer wat lager ligt! Nog een kleine week en dan "mag" je officieel al Nou, ik ben weer in de volgende spreekwoordelijke drup beland. Waar ik eerst last had van mijn rechter schouderblad, is dat nu verplaatst naar links. Dus ik kan nu wel weer op mijn rechterzij liggen, maar weer niet op links. Zo irritant! Ik heb ook het idee dat het deels komt doordat ik 's nachts nu veel op dezelfde kant lig, dus op deze manier schiet het natuurlijk niet echt op. Net maar weer wat paracetamol genomen, zodat ik enigszins pijnvrij achter mijn laptop kan zitten om te werken. Mijn buikspier gaat wel steeds beter, al was gisteren een hele dag naar mijn werkt iets te veel van het goede. Vandaag dus maar weer thuis werken. Hopelijk doet een warme douche vanavond nog wat voor mijn rug en kan ik vannacht weer wat beter slapen. Heeft een van jullie wel eens een zwangerschapsmassage gedaan trouwens? Ik zit er over te denken om dat aan het begin van mijn verlof te doen. Even een uurtje ontspanning voor mezelf lijkt me wel lekker. Ik ben alleen nog nooit naar een masseur geweest en vind het dus wel een beetje spannend. En is dat nog wel fijn met 36 weken zwangerschap? Twijfels alom!
Ivm zwangerschapsmassage: nog geen ervaring mee. Maar ik ben begin deze week naar de vroedvrouw geweest en daar doen ze dus ook massages. Ik sprak erover dat ik de laatste dagen rugklachten heb en ze zei dat het wel eens ontspannend kan zijn om een massage in te boeken dan. Ik zou dan ook wel echt naar iemand gaan die al ervaring heeft daarin en niet zomaar iemand die nog nooit een zwangerschapsmassage heeft gegeven.
Ik ook! Volgens mij ben ik een van de eerste die uitgerekend is, maar dat is altijd maar de vraag of het daadwerkelijk ook zo zal zijn! Heeel benieuwd naar iedereen!
Ja, zij zal de eerste zijn. En ik 'verwacht de kleine 2 weken eerder. Maar dat is puur op basis van de timing van mijn vorige bevallingen. We zullen zien. Ik ga het zeker melden als onze kleine uitgepakt is!
Denk ook eerst de tweeling. Wordt nu echt spannend hoor! 'Uitgepakt' Dat is een leuke Ik zal de lijst eens naar voren halen.
♡ Uitgerekend: 16 - 30 november 2022 ♡ ----------------------------------------- 16 November ♡ Ly009 - 28 jaar - eerste kindje ♡ Baloetje - 31 jaar - eerste kindje 17 November ♡ BelleJ - 31 jaar - tweede kindje 18 November ♡ ♡ Mayson - 37 jaar - 2de en 3de kindje. Zwanger van een 2ling!! Worden oktober verwacht. ♡ Sjuus - 39 jaar - 2de kindje ♡ Kip89 - 32 jaar - 3e kindje 22 November ♡ BB83 - 38 jaar - 2e kindje (via MMM) ♡ Frun - 42 jaar - 3e kindje 23 November ♡ Nikki25 - 26 jaar - eerste kindje 26 November ♡ Layali01 - 28 jaar - 3e kindje 27 November ♡ Jolo - 31 jaar - 2de kindje 30 November ♡ Geodriehoek - 32 jaar - 2e kindje ------------------------------------------ Jongen (3) | Meisje (4) | Verrassing (1) | Onbekend (5) ------------------------------------------ Sterretjes: Bluebell14 Afspraken: Oktober: 26 - BB83 - groeiecho (3 van 3) 28 - Frun - Controle vk en evt. ligginsecho WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)
Maar dat is gewoon al bijna dan! Zo spannend! Ik ben er zelf nog niet zo mee bezig, maar dat komt ook doordat ik nog aan het werk ben. Nog 1,5 week en dan begint mijn verlof. Ik denk wel dat ik dan ineens stress krijg, want ik wil eigenlijk ook alles klaar hebben voordat ik 37 weken ben. Daar heb ik dan precies één week voor en er is nog helemaal niets klaar
Oh my dat wordt een druk weekje Ik heb eindelijk de kleertjes van die vriendin gekregen Net alles even op maat gesorteerd, dan hoeft het alleen gewassen te worden en de kast in. Heel veel is ook echt nog van mijn jongste, dus dat is echt heel leuk! Kan sowieso tot een jaar wel voort
Ik kan alleen maar aanraden, wees op tijd met alles in orde te krijgen Hier onverwacht bevallen van dochter met 36 weken en 4 dagen, dus ik ben superbenieuwd wanneer de kleine dit keer komt!
Niet dat soort dingen zeggen, daar word ik onrustig van Alles is wel in huis hoor, dus mocht ik ineens al bevallen dan komt alles ook wel goed. Moet mijn vriend tussen de weeën door maar een bedje in elkaar schroeven