Uitgerekend 16 t/m 30 november 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ly009, 9 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BB83

BB83 Fanatiek lid

8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Oeh ja die tepels… kan me herinneren dat beetje insmeren na de borstvoeding met beetje moedermelk en laten luchtdrogen ook helpt. Moet beetje eelt op komen zei mijn kraamhulp de vorige keer. Jaja, eelt :roflmao: Maar heb geen gebruik gemaakt van tepelhoedjes of tepelcreme. Het was een beetje kraamhulp ‘uit grootmoeders’ tijd, maar wel met gouden tips :thumup: Wie weet heb je er wat aan. En anders lekker tepelhoedjes blijven gebruiken hoor. ;)

Frun vindt dit leuk.
  2. Frun

Frun Bekend lid

13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Nou we weten waar het ook deels aan ligt nu. Haar tongetje/riempje is iets kort (net als mama) en mijnntepel dan weer net iets te vlak. Maar geen noodzaak om dat te laten verhelpen.

En inderdaad die tips kreeg ik van de kraamhulp ook:)

3. Kip89

Kip89 Actief lid

28 feb 2022
    136
    149
    43
    Vrouw
    Er is nog niemand uitgerekend. Dus op zich niet heel vreemd dar het nog niet zo'n storm loopt met geboortes;)

Frun vindt dit leuk.
  4. Kip89

Kip89 Actief lid

28 feb 2022
    136
    149
    43
    Vrouw
    Grappig, hier is ukje sinds gisteren juist heel rustig. Ze beweegt wel wat, maar veel minder dan ik gewend ben. Zo divers hoe die laatste dagen/weken van een zwangerschap verlopen. Zegt allemaal weinig over of de bevalling nou eindelijk eens begint vrees ik:$

Ly009 vindt dit leuk.
  5. Ly009

Ly009 Bekend lid

22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    Idd ja! Bij alles ga je denken “zou dit iets betekenen??” :roflmao: Ik wel iig..

Kip89 vindt dit leuk.
  6. Kip89

Kip89 Actief lid

28 feb 2022
    136
    149
    43
    Vrouw
    Dat deed ik eerst ook. Maar ik ben daarmee gestopt want het maakte mij alleen maar onrustig. Ik ga nu pas in de bevalling geloven als ik serieuze weeën krijg. Maar ik vind het wel lang duren:eek: Mijn jongens zouden nu al 8 en 12 dagen oud zijno_O Deze dame heeft geen haast. Maar is ook wel kleiner, dus voor haar wel beter zo. Desondanks ben ik het erg zat en voel ik me ook niet heel fijn meer. Maar goed, lang zal het niet meer duren

Geodriehoek, Frun en Ly009 vinden dit leuk.
  7. Ly009

Ly009 Bekend lid

22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    Heb het gevoel dat die van mij ook totaal geen haast heeft. Van mij mag ze echt wel al komen tik bijna de 40 weken aan :cry: maar ja als ze maar gezond zijn natuurlijk

Kip89 en Frun vinden dit leuk.
  8. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ja, hier hetzelfde gevoel. Dochter was al 10 dagen intussen o_O

En ik voel dus letterlijk niets meer op dit moment (van verandere stoelgang, voorweeën, harde buiken of dergelijke). Dus ik zie het hier nog niet meteen gebeuren :D Ben het ook wel beu aan het worden, haha.

Erg eigenlijk, want zolang is het natuurlijk niet meer... maar toch wil ik dat het NU in actie komt :roflmao:

Kip89, Geodriehoek en Frun vinden dit leuk.
  9. Geodriehoek

Geodriehoek Actief lid

28 mrt 2022
    333
    313
    63
    Oh ja, dat eeuwige wachten is zo vervelend he! Bij mijn eerste had ik me expres ingesteld op dat het 41 weken zou duren, zodat ik niet te ongeduldig zou worden. Die kwam gelukkig met 39+3, dus daar heb ik niet zo erg het wachtgevoel gehad. Scheelde ook dat ik me toen nog heel goed voelde en dat is nu wel anders. Voor de baby beter als het nog even duurt, maar voor mezelf mag de baby snel komen. En dan te bedenken dat ik pas als laatste uitgerekend ben van dit groepje en zelfs ík als ongeduldig ben! :o:

Hoe gaat het bij jou, @Frun? Tepelhoedjes heb ik bij de oudste ook een paar weken gebruikt trouwens. Uiteindelijk wel afgebouwd, want hij sloeg ze er steeds af met z’n handen en dat werd nogal een gedoe :roflmao: Maar zeker in het begin zijn die dingen echt handig!

Frun en Kip89 vinden dit leuk.
  10. Kip89

Kip89 Actief lid

28 feb 2022
    136
    149
    43
    Vrouw
    Tja, er zit weinig anders op dan afwachten... Ben wel heel benieuwd wanneer de volgende baby zich aankondigt:) We zitten inmiddels allemaal binnen de termijn dat de baby mag komen :thumup:

BB83, Jolo en Frun vinden dit leuk.
  11. Frun

Frun Bekend lid

13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Wachten duurt altijd lang:p

Gaat hier heel goed, ze laat nu 2,5-4 u tussen de meeste voedingen. En vandaag ipv afgevallen, 20gr aangekomen:thumup:
    De hoedjes blijven hier nog wel even, maar inderdaad wel gedoe met die maaiende en grijpende handjes zeg. Ik ben in elk geval erg blij dat het dit keer echt goed gaat met de borstvoeding.

Ly009, margarethd, Kip89 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Mijn laatste week werken gaat eindelijk in ! :cool:

BB83, Kip89, Ly009 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Kip89

Kip89 Actief lid

28 feb 2022
    136
    149
    43
    Vrouw
    Respect dat je het zo lang volhoudt!

14. BB83

BB83 Fanatiek lid

8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Echt wow, @Jolo ik zou echt niet kunnen bedenken hoe ik nog zou kunnen werken nu met deze termijn. Ik vond het tot 36 weken al heel wat! Inderdaad respect en succes met afronden.

hier controle bij de gynaecoloog gehad en was helemaal OK, navelstreng/placenta doen het nog goed en baby is dus straks wat kleiner (meten nu niet meer vanwege afwijking/betrouwbaarheid in meting) en zit nog even lekker in mijn buik. Begint wel sinds afgelopen week wat vaker harde buiken en beetje onrustig te worden merk ik, ook meer pijnen in schaamstreek en gisteren al paar keer echt wat scherpere voorweeen waarbij ik mijn taakjes in nesteldrang voor moest onderbreken, spannend!
    En ja, dat wachten, ik trek het nog wel redelijk merk ik, dus heb nog wel even geduld hoor maar vermoed dat deze ergens komende week zich gaat aankondigen… anders maandag verder bekijken met de klinisch verloskundige voor strippen/dag later inleiden. Dus hier hoe dan ook uiterlijk over een week en één dag, een baby! :)

Ly009, Geodriehoek, Kip89 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. BB83

BB83 Fanatiek lid

8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Een eerste baby heb je grotere kans dat je over de uitgerekende datum gaat met bevallen. Hopelijk trek je het nog een beetje? Xxx

Ly009 vindt dit leuk.
  16. BB83

BB83 Fanatiek lid

8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Ps. Hier weer lekker toegegeven aan de nesteldrang en de ramen voor buiten zijn allemaal gewassen :roflmao:

Ly009 en Kip89 vinden dit leuk.
  17. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Zo leuk dat vooruitzicht dat je binnen 1 week en 1 dag gewoon een baby in je armen hebt liggen! Wel lastig van die scherpe pijnen en dat er dan niets gebeurt natuurlijk.

Ik voel sinds een uurtje ook wat menstruatiekrampen (maar niet hard ofzo). Dus het lijkt alsof er wat op til is. Maar waarschijnlijk gaat dat straks weer volledig liggen en is het weer doodstil daar :roflmao: Kleine is zich waarschijnlijk goed naar beneden aan het duwen. Klaar voor de startsblokken :D

Qua werken: het helpt ook wel dat ik een zittend beroep heb en veel mag thuis werken. Ik ga deze week dus ook niet meer naar kantoor gaan :)

Alles is ook al sinds 36 weken voorbereidt (vluchtkoffer, alles gewassen, parkje in elkaar gezet, doopsuiker klaar, enveloppen geschreven en kaartje staat klaar om aangepast te worden etc). Vluchtkoffer staat zelfs als sinds 36 weken in de auto, haha :roflmao:

Dus ik ben wel vrij relaxed op dat vlak en vandaar dat het goed doenbaar is om nog te werken. Als het zover is, is het gewoon de auto instappen en mij van niets meer aantrekken.
    Back-up is ook opgeleidt, dus ik heb er alle vertrouwen in dat alles goed gaat gaan tijdens mijn afwezigheid :thumup:

Ly009, Kip89 en BB83 vinden dit leuk.
  18. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Haha, hier probeer ik gewoon savonds alle rommel op te ruimen dat in de weg ligt zodat het netjes is als ik moet vertrekken naar het ziekenhuis. Maar voor de rest doe ik geen grote schoonmaak meer :p

Chapeau dat je je ramen nog hebt kunnen doen :roflmao:

19. Kip89

Kip89 Actief lid

28 feb 2022
    136
    149
    43
    Vrouw
    Ik doe ook niets meer dan het hoognodige. Vorige week nog wel, maar ik vind het inmiddels wel prima allemaal. Ik ben ook wel snel kortademig steeds. Dus moet me daarom wel echt gedeisd houden. Maar daar heb ik nu ook wel vrede mee.
    Hier heeft het vannacht ook weer flink gerommeld. Maar wederom is het daarbij gebleven. Baby bedenkt zich blijkbaar nog elke keer:oops:

Geodriehoek en Ly009 vinden dit leuk.
  20. Ly009

Ly009 Bekend lid

22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    Ja dat hoor je wel vaker idd! Opzich gaat het wel, alleen dat steeds zwaardere gevoel in mn buik/hele lichaam en moeilijk kunnen ademen zijn dingen die ik niet snel zal missen :roflmao:

Jolo en Kip89 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina