Pff, hier ook al sinds 8 uur bezig. Ze is zo onrustig steeds ‘s avonds, blijft maar zoeken. Terwijl ze dan steeds maar een paar slokken drinkt als ik de borst aanbied. Heel vermoeiend… Zo maar weer even aanleggen, kijken of ze dan toch nog wat wil.
Ja is zeer vermoeiend inderdaad dat zoeken ook steeds. Ze drinkt hier alleen steeds dus ook gewoon goed 10-20 minuten....minstens
@Frun en @Geodriehoek hier ook de clusterende baby hoor, bedenk maar zo, het is normaal ‘babygedrag’ en duurt waarschijnlijk tot ze week of 8 zijn. Eigenlijk is het allemaal ook zo kort, gaat het snel voorbij (@Ly009 ) en als je er midden in zit lijkt het eeuwig te duren… gek hè? Ik geef ook lekker toe aan het clusteren, zet kop kamille thee en pak boek of kijk iets mijn telefoon. En herhaal daarnaast de mantra “het is een fase, het is een fase…” ik vind het ook best dubbel, ene kant zie ik het graag snel over zijn en kijk ik uit naar het moment dat ie kan omrollen en de eerste woordjes gaat zeggen, tegelijkertijd is dat ik weet dat dit nooit meer terugkomt ( we hebben geen kinderwens meer na deze twee ) en is het zo jammer dat ze maar zo kort echt zo klein zijn. Zeker deze kleine P, groeit als kool!!! Afgelopen vrijdag was hij 3460 gram dus al een halve kg aangekomen in 1,5 week! Hongerlapje hehe
Hier ook met momenten echt veel aan de borst willen hangen, al is hij nog maar een paar dagen Normaal moet ik hem om de 3u wakker maken om BV te geven, maar hij sliep deze nacht zoooo goed op mij dat ik hem maar heb laten slapen. Na 4,5u heb ik hem dan wel even wakker gemaakt omdat het half 8 's ochtends was, dus mocht wel dan Ze komen idd snel bij he ! Hier was het geboortegewicht 3,77 kg en 53 cm Is dan inderdaad wat gram verloren en sinds gisteren weer aangekomen. Gisteren woog hij 3,450 kg Echt al een heel groot en zwaar mannetje in vergelijking met de dochter die 46 cm en 2,590 kg woog. Vandaag is normaal gezien onze voorlaatste dag hier in het ziekenhuis en morgenmiddag kunnen we dan naar huis. Dan zijn we hier van woensdag tot maandag geweest. Ik zal blij zijn als het normale leven weer opgepakt kan worden, maar weet eerlijk gezegd niet hoe ik het allemaal moet klaarspelen met die keizersnede. Ik mag tot 6 weken geen zware dingen opheffen en dochter ook niet dus. Geen flauw idee hoe ik mijn dochter dan altijd uit haar bedje moet halen smorgens of de maxi cosi dragen enzo... Hoe doe je dat????
Vannacht een super nacht gehad! Ze sliep 5 uur achter elkaar de nacht ervoor was een drama toen sliep ze totaal niet! Ze had denk ik last van krampjes Morgen begint mijn man weer met werken dus dan ben ik voor het eerst een hele dag alleen met de kleine. Hopelijk gaat dat gewoon goed.
Ja lastig! Ik heb de kleine wel kunnen oppakken maar echt niet langer dan 10 minuten is je partner gewoon thuis of??? Want dan zou hij je daarmee kunnen helpen.
Dat klinkt inderdaad als de regeldagen, die zijn er op dag 9-10, dan met 3 weken en 6 weken en met 3 maanden en 6 maanden. Hier gaat het verder ook goed, grote broer is steeds knuffeliger en lijkt kleine P ook minder te zien als bedreiging voor de aandacht die hij krijgt. Ik heb gisteren een keer voeding gekolfd zodat ik om 19 u hem naar bed kon brengen en mijn vriend de fles kon geven. Dat is dan weer extra fijne 1-op-1 tijd met de oudste, dat heb ik zelf ook gemist! Door dat clusteren en nog in kraamweek kon ik hem niet naar bed brengen (is ook nog een smalle zoldertrap op) maar nu dit ook weer lukt, voelt het voor mij alweer bijna als normaal. Herstel gaat goed en maak elke dag buiten een wandeling, steeds verder Over 4 weken mag ik alweer gaan sporten, kan niet wachten!! Ben de kilo’s alweer kwijt, alleen het buikje zit er nog een beetje. Ik ga eigenlijk te hard met afvallen, ik krijg m de borstvoeding niet bijgegeten lijkt het, dus moet oppassen dat ik niet helemaal verdwijn soort van (nu nog 60,7 kg en ben 1m72) en baby is nog geen twee weken geleden geboren! Maar was 12 kg aangekomen wat ook niet zoveel is natuurlijk. Ik ga een diëtiste inschakelen komende week. verder heeft kleine P wel last van krampjes ook, lijkt wat meer spanning in het lijfje te zitten, dus ga maandag over week naar osteopaat. Het andere ding is nog het naveltje, lijkt steeds verder in te drogen maar blijft een klein nattend plekje zitten, ben benieuwd of dit komende week vanzelf over gaat, anders vervolg actie nodig in het WKZ. Blijft nog beetje spannend…
Ja, het hoort erbij. Ik moet alleen echt even wennen, dit is de eerste keer lukkende borstvoeding. Is toch anders dan met de fles. Gelukkig kan ik er wel aan toegeven hoor, ben al zo trots op hoe we het doen. Hier komt als het goed is ook niet nog 1tje, gezien onze leeftijd. Wauw, P. gaat lekker op je melk! Zo, best kereltje al bij de geboorte. Alle 3 mijn meiden waren rond de 3kg en 47 cm Fijn dat het zo goed gaat. Is er straks niet iemand die je kan helpen thuis? Dat is anders geen doen voor je met je wond inderdaad. Oh heerlijk zeg, wat goed! Is voor jezelf ook erg fijn zoveel uurtjes. Spannend morgen dus, gaat vast wel goed. You can do it! Hier ook een goede nacht gehad met 4u ertussen
Jeetje, ik ben de kilo's ook al kwijt inderdaad, was maar 8 aangekomen dit keer. Maar mag hier nog wel wat af ben 1.65 met 72kg nu. Verstandig dat je een diëtist in gaat schakelen. Fijn dat grote broer wat meer gewend is nu en even mamatijd heeft gehad. Heb ze hier soms samen op schoot...erg krap Agossie arm ding, hopelijk biedt de osteopaat verlichting. Wat betreft de navel, dat kan opeens snel gaan qua indrogen.
Ik zal zo ook eens op de weegschaal gaan staan, ben benieuwd hoeveel ik al kwijt ben. Ik was ongeveer 10 kilo aangekomen en ik gok dat het meeste er al weer af is. Mijn buik is ook al weer bijna helemaal weg! Nog wel slap hoor, maar ik zie mijn tenen weer Vannacht een goede nacht gehad. M heeft veel last van terugkomende melk als ze in bed ligt, waardoor we soms uren met haar zitten ‘s nachts. Ze huilt dan meteen als je haar platter wil leggen, zo sneu. Vannacht lukte het gelukkig wel om in bed te slapen, al maakt ze ook dan wel veel geluid en is ze veel aan het terugslikken. Maar ze huilde in ieder geval niet en wij konden toch iets beter slapen. Het naveltje is er hier al af, gaat snel met zo’n cordring!
Nou vandaag dus voor het eerst zonder mijn man met de kleine! Normaal slaapt ze nu maar het moment dat ik d’r neerleg begint het krijsen (voeding gehad en luier verschoond).. pff wilde even ontbijten maar dat zit er nu niet in
Goeiemorgen, Ah balen zeg... het is ook echt even vogelen soms. Ze willen soms ook gewoon lekker bij je zijn. Maar mama moet soms toch ook echt even eten en plassen ofzo
Ahh, zul je net zien ook hè… het is vandaag/morgen een regeldag voor de kleine, dus dat kan de onrust verklaren, effe doorbijten en die was opruimen of de keuken schoonmaken wachten maar even
Mijn dochter begon echt ALTIJD als ik wou eten met wenen of wou dan zelf eten Goed om af te vallen wel Momenteel is deze baby echt zoooo rustig. Maar het is dag 5 nog maar natuurlijk... weent alleen als we hem verschonen of als hij echt reuze honger heeft, maar dat is dan meteen gedaan als ik hem BV geef natuurlijk. Voor de rest slaapt hij heel veel en kijkt hij wat rond. Nog even van genieten haha
Wij mogen trouwens zo dadelijk naar huis, joepie!! In de late NM gaan we (partner, baby en ik) dan samen met de auto naar de kinderopvang en dan ga ik dochter zelf halen. Hopelijk gaat ze blij zijn dat ik er weer sta ❤
Oh ik ben benieuwd hoe de hereniging gaat zijn, heb je tissues klaar??? Zo mooi zus en broertje samen straks.
Whoohoo, ben nu aan het voeden zonder tepelhoedje Dacht toch weer ff proberen en gaat goed! Straks andere borst ook ff testen zonder. Hopelijk kan ik dat hoedje vanaf nu dan achterwege laten. Heel gedoe steeds met aanleggen ermee, ze mept 'm steeds eraf net voordat ze happen zal