Wat fijn zeg @Ly009 , dat de omneo goed bevalt en dat ze zo goed slaapt Hier ook flesjes van 150/5. Wij zijn vanmiddag bij cb geweest voor de 1e vaccinatie, dikke kilo aangekomen en E. weegt nu 5320 kg bij 57,5 cm. De prikjes vond ze niet leuk, brullen was het. Ze ligt eigenlijk al sinds de rit naar huis te slapen, alleen even wakker geweest voor een flesje rond half 7.
Aahh.. zielig is dat he! en ook goed aangekomen zeg! Wij hebben maandag een afspraak staan, ben benieuwd hoelang ze nu is en wat haar gewicht is! Ik denk ook wel echt over de 5 kg.
Ja, echt hoor. De oudste twee deed het niet zoveel weet ik nog. Oh spannend, ik vind de groei toch het leukste bij de afspraken. En handig om wat rekening te houden met nieuwe kleertjes! En nu is het erg leuk om de curves van de meiden te vergelijken. Grote E. is het grootst/zwaarst, en kleine E. het kleinst en lichtst. Maar de groei is in verhouding precies hetzelfde bij alle 3. Van -2 naar 0/1+ in de 1e 8 weken
Goeiemorgen, hoe is het met iedereen? We hebben hier nu officieel een doorslaper! Tussen 19u en 20u laatste fles, beetje spelen en dan lekker slapen tot 6.30/7u Zo cute, ze heeft het duimen nu ook door. En ze rolt van buik naar rug, heb de 1e keer op film en mal kind probeert al omhoog te komen vanuit rugligging. Man, wat gaat het hard! Elke keer blijf ik verbaast hoe snel baby's zich ontwikkelen, prachtig vind ik dat.
Heerlijk zo doorslapen! Het langste was hier 6,5u. En dat was eenmalig, haha! Voor de rest nog gemiddeld om de 3u Wow, super dat ze dat al kan !! T. begint hier nu pas sinds maandag echt volop te lachen. Echt zo leuk En hij kan al half rollen van zijn rug naar zijn linkerzij haha Maar ik heb het gevoel dat het hier allemaal nog wel eventjes gaat duren en niet supersnel gaat zijn (moet ook niet natuurlijk!).
Zo wat fijn zeg!! Hier nog steeds wel wakker rond 5 meestal terwijl ze rond 23 slaapt. Dus nog 6 uurtjes ongeveer in de nacht. Overdag slaapt ze gelukkig beter! Doe dat sinds een paar dagen in haar eigen ledikantje ipv beneden in de box. Helpt echt!
Lekkerrrr! Ik kijk zooooo uit naar moment dat deze hier gaat doorslapen! Ik ervaar nu als meer vermoeiend dan één maand terug ofzo. Al bijna 12 weken onderbroken nachten, hij is nu al bijna 3 weken achter elkaar verkouden, echt zo shit. Ik denk echt dat het daardoor komt, want alle slaapjes (overdag) gaan supergoed, sinds afgelopen week is het zelfs zo dat we hem wegleggen (wakker) in zijn bedje overdag of in de avond en dan krijgen we nog een onweerstaanbare glimlach en draait zijn hoofdje weg en valt gewoon in slaap. Dus het zelf gaan slapen is totaal geen probleem en wordt zelfs al een beetje gezellig met een ‘kletsende’ baby die je aanstaart met een superglimlach en grote baby oogjes en ik dan zeg: “ja P nu slaap tijd, geen speeltijd” en 3 mins later ligt ie te tukken Dan om 22.30 uur nog een ‘droomflesje’ maar dan issie in de nacht nog telkens één keer wakker tussen 2-4 uur ergens, en dan de ochtend weer om 06.30 uur zoiets. En kwestie van tijd, het doorslapen zal echt gaan komen, maar gewoon komende nacht ja?
Pfoe ja, snap wel dat dat nu vermoeiender is! Het is ook wat met die verkoudheden enzo momenteel, hier is dat nu zoals het lijkt klaar bij kleine E. Maarrr grote E snotttert alweer hoor, dus ben benieuwd...doormidden gesneden ui op de kamer/bij bedje deed wonderen (totdat E. het zag, mamaaaa deze niet op kamer, in de keuken!) En heel stom, maar deed hier dus eerst ook half slapend een flesje nog rond 23/24u en dan kwam ze juist rond 4u weer ergens...denk dat ik haar dan toch wat uit de diepe slaap haalde ermee. Maar lekker doorslapen kleine P, vinden papa en vooral mama errug fijn!
Die verkoudheden, zo vervelend he!! T. zit hier ook met een kleine verkoudheid, maar vooral smorgens is het vervelend voor hem. Dan merk je echt dat zijn neusje wat verstopter zit tijdens het voeden. Overdag lijkt hij er niet zoveel last van te hebben eigenlijk. Hij is wel een koppige flesweigeraar wat enorm vervelend is... Ik zou graag weer eens een uurtje kunnen gaan sporten per week op verplaatsing, maar zolang hij dus geen flesjes neemt is het onmogelijk om weg te gaan
Yes, ennnn afgelopen nacht werd het tot 04.50 uur, joeioehhh!!! Duimen dat komende nacht weer beter/langer gaat zijn. Denk als ik die droomvoeding niet geef, hij wel echt gewoon komt om 0.00/0.30 uur. Merk wel dat de overstap naar kunstvoeding nu lijkt te zorgen voor langere slaapjes in de nachten. Hij kan meer in één keer drinken. Aan de borst liet ie toch wat eerder los ofzo denk ik waardoor die eerder honger had weer. oei, flesweigeraar @Jolo ? Dat lijkt me beklemmend voor je ja, succes daarmee!
Oo wat fijn! Eindelijk! Hopen dat jullie kleintje dat nu vaker gaat doen. Doet een mens zo goed! A lachte gister voor het eerst met geluid zooo leuk om te zien. Ze was echt aan het gieren!
Borstvoeding is ook sneller verteerbaar. Vandaar dat ze ook sneller weer honger hebben dan We zijn nu elke dag aan het proberen om een flesje moedermelk te geven, maar tot nu toe weigert hij koppig... zonde wel natuurlijk dat ik steeds de moedermelk kan weggooien maarja... ik maak ook maar mini flesjes van 20 ml om te proberen.
Slim ja. Anders zo zonde!! Blijven proberen. Hier gaat de fles sinds gisteren ook moeizamer, de zuigreflex is weg waardoor hij bedenkt dat ie de fles ook kan wegduwen met zijn tongetje. En dan weer die brede glimlach, hehe. Maar zou een paar dagen duren dan zijn ze ook zonder zuigreflex gewend aan de fles en moet dat weer makkelijker gaan.
Oei, ik kreeg geen meldingen meer! Fijn dat het zo goed gaat bij iedereen! Hier gaat het over het algemeen ook goed. Overdag im bed slapen gaat wel nog erg lastig. Soms lukt het, maar dan is ze vaak na 20-30 minuten alweer wakker. We blijven het proberen, maar soms word ik er wel moe van. Zou fijn zijn om mijn handen wat meer vrij te hebben. Flesjes gaan hier ook niet super. M begint wel goed, maar houdt het na 30 ml voor gezien. We gaan dit weekend maar weer proberen, hopelijk gaat ook dit uiteindelijk beter. Verkoudheden vallen hier gelukkig mee, maar de oudste is momenteel wel ziek. Zo sneu, wil niks en ligt alleen maar te jammeren. Hij ligt nu op mijn schoot te slapen, maar kleine M wordt zo ook weer wakker… Oh en doorslapen doen we hier ook nog niet hoor! Zeker nog één nachtvoeding, soms zelfs twee.
I feel you!! Hier gaat het op zich ook zo zo… de kleine P gaat sinds vandaag al naar de opvang! Vind het nu niet spannend meer, weet dat ie in goede handen is en ik heb nog 1,5 week vrij. Nog effe zelf bijtanken en aan de dubbele cappuccino in koffietentje in de stad. Hij komt ook nog 1x per nacht en hij is nog steeds verkouden, is de lente er al?? Weet trouwens niet hoe jij die ervaart geodriehoek, maareh hoe doen mensen dit?? Maandagochtend, baby de fles, kleuter ontbijt tandenpoetsen en aankleding, zelf omkleden tanden poetsen, baby luier verschonen en even wassen. Spullen pakken, jassen aan mutsen op, stepje mee, kinderwagen, naar basisschool (op tijd!!!!) en dan boekje lezen in de klas, huilende kleuter achter laten, en baby wegbrengen naar de opvang, stepje en kinderwagen mee naar huis… mama kapot. Dus! verder niets te klagen hehe (sorry) moest effe
Beterschap voor je oudste, even lekker niks en lui en thee en koekje. Succes met de fles voor de kleine. Die pakt onze baby wel, afgelopen weekend omschakeling van 6 naar 5 voedingen (4 uur ipv 3 uur ertussen) wat juist beter gaat merk ik. Misschien ook voor jullie een optie?
Haha, kan me voorstellen dat je kapot bent na zo’n ochtend! Ik heb het geluk dat de oudste nog niet naar school gaat, dus we hoeven niet op een bepaalde tijd ergens te zijn. En mijn vriend helpt ‘s ochtends veel mee en brengt de oudste meestal naar de opvang. Dus voor mij nog redelijk rustige ochtenden. Hoe we het gaan doen als ik weer moet werken, weet ik ook nog niet hoor. Ik moet dan om kwart over 7 de deur uit, dus dat wordt pittig. Ach, duurt nog een maand gelukkig! Wanneer beginnen jullie weer met werken? Pff, volledige ziekenboeg nu hier trouwens. De peuter is bijna beter, maar mijn vriend heeft al sinds zaterdag koorts en ik voel me ook niet fit. Gelukkig wilde oma een dagje komen oppassen. Gisteren was niet onze beste dag pedagogisch gezien. Peuter strontvervelend want niet lekker en wij een kort lontje want niet lekker… Het goede nieuws: M heeft goed uit de fles gedronken én lijkt het slapen in bed overdag door te hebben.
Ik begin 2 maart weer met werken. Dus heb nu een paar dagen me-time met kinderen op school/opvang en ik thuis. Dus heb een heerlijke mamma massage geboekt en ga naar pedicure deze week. Lekker lunchen met vriendin, en naar de bioscoop gewoon in me uppie, haha. Zal ik Titanic 3D gaan of ‘the whale’?
Joehoehhhhh de vlag gaat uit! Baby P heeft doorgeslapen vannacht en werd gewoon vrolijk wakker om 06.30 uur beetje lopen glimlachen vanuit zijn bedje. nu hopen dat ie snapt hoe het werkt en dit vanaf nu iedere nacht gaat doen
Super goed dat je ook aan jezelf denkt! Das echt wel nodig en vooral voordat je straks weer moet werken! Ik heb nog ongeveer 7 weken thuis maar zie er zo tegenop om straks dan weer te moeten werken pff.. nja alles went zullen we maar zeggen. Ik zou Titanic kiezen haha! Dol op die film!