Uitgerekend 16 t/m 30 november 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ly009, 9 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ly009

Ly009 Bekend lid

22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    Dames ik ben onlangs voor de 2e keer ongesteld geworden na mijn bevalling, en ik heb gewoon totaal geen menstruatieklachten meer!! :eek: Voor mijn zwangerschap verging ik altijd van de pijn. Hevige buik, rug en beenpijn had ik altijd. Moest ook altijd vanuit werk ziekmelden omdat het gewoon echt niet ging.. maar nu de 2e menstruatie gehad en heb wederom 0 pijn gehad!

Zou dit voortaan altijd zo blijven?? Ervaringen?? Echt zo fijn om eens pijnloze menstruaties te krijgen! :oops: Ben ik totaal niet gewend!

Frun vindt dit leuk.
  2. Frun

Frun Bekend lid

13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Fijn zeg! Ik heb sinds de geboorte van de oudste ook nagenoeg geen klachten meer gehad. De hevigheid is ook iets minder geworden. Terwijl ik dus al sinds mijn puberteit microgynon 50 en naproxen gebruikte voor de hevigheid en krampen.

Nu aan de prikpil, die is in december voor het eerst gezet en ben alleen begin januari ongesteld geweest:thumup: Ook erg fijn!

Ly009 vindt dit leuk.
  3. Ly009

Ly009 Bekend lid

22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    Ook fijn idd!

De hevigheid qua bloedverlies is wel nog hetzelfde, maar de pijn is (voor nu) weg! Zo blij mee!

Ik zit verder niet aan de anticonceptie. Mocht ik op natuurlijke wijze zwanger worden zou dat een soort wonder zijn.. :D manlief is sterk verminderd vruchtbaar dus ik durf het wel aan zonder anticonceptie :)

BB83 en Frun vinden dit leuk.
  4. BB83

BB83 Fanatiek lid

8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Fijn dat je pijnklachten zo zijn afgenomen! Na de zwangerschap van de eerste had ik eindelijk weer een cyclus van mezelf, maar ervaarde juist meer last hier, zeker de eerste twee dagen. Maar het was wel snel voorbij, zeg maar hevig en korte menstruatie. Nu ben ik nog niet ongesteld geweest, maar ik ben sinds 2 weken afgebouwd met de bv, dus ben benieuwd. Heb met pcos ook nog een andere cyclus dan ‘normaal’ wat dat moge zijn. Afwachten maar dus…

Ly009 vindt dit leuk.
  5. Ly009

Ly009 Bekend lid

22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    Hmm ja verschilt toch wel per persoon.. en oja met bv duurt dat sws langer idd voor het weer normaal op gang komt!

6. BB83

BB83 Fanatiek lid

8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Yessss en vannacht weer een goede nacht doorgeslapen tot 06.30 uur, begint ergens op te lijken hier ;)

Ly009, Jolo en Frun vinden dit leuk.
  7. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Zalig dat doorslapen! Hier nog niet, al laat hij er wel steeds langer tussen moet ik zeggen! Hij doet het alleszinds flinker dan de zus destijds :roflmao:

Ik ben vorige keer pas ongesteld geworden een paar dagen voor mijn dochter 1 jaar werd. Ik heb wel 14 maanden BV gegeven en dan was de melk echt zo goed als op. Mijn toeschietreflex kwam maar heel traag op gang en mijn dochter had dat geduld niet.

Ly009 vindt dit leuk.
  8. Ly009

Ly009 Bekend lid

22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    Die van mij wordt nu al een aantal dagen 1x wakker snachts.. opzich ook prima maar heb natuurlijk liever dat ze doorslaapt :roflmao: zat te denken of ik misschien voor het slapengaan 180cc moet geven ipv 150. Gedurende de dag is 150 voldoende voor haar. Opzich zou ze wel 180cc mogen.. zal ‘t eens proberen vanavond.

9. Ly009

Ly009 Bekend lid

22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    Nou het heeft gewerkt hoor! Van 23:30-7:30 geslapen! Heerlijk!! :D

Jolo, BB83 en Frun vinden dit leuk.
  10. BB83

BB83 Fanatiek lid

8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Gewoon proberen ja, ik merk met omslagpunt van die voeding (van 3 uur naar 4 uur ertussen) ook beetje Trial and Error is. Je baby heeft het wel aan, als het teveel is of als ie al eerder honger krijgt. Ik merk dat ik nu veel flexibeler ben dan met de oudste. Halfuurtje eerder of later. Of een keer fles niet leeg? Boeiend ;) de baby zat nu al vol, wij hebben ook
    Soms meer trek dan andere keer. Als het niet werkt heb je morgen meteen weer een nieuwe dag om het opnieuw of weer anders te proberen. :thumup:
    babies zijn wat dat betreft ook ‘simpel’ zo ervaar ik het tenminste zeker nu met de tweede. Geniet nog elk moment ervan om dat ik weet dat ik straks nog een mening krijg en ie gaat zeggen “lust ik niet” ofzo :roflmao:

Ly009 en Frun vinden dit leuk.
  11. Geodriehoek

Geodriehoek Actief lid

28 mrt 2022
    333
    313
    63
    Ik werd bij de oudste (met borstvoeding) pas na 9 maanden ongesteld. Maar wel inderdaad met veel minder klachten dan voorheen. Werd na een paar maanden wel weer wat erger, maar toen raakte ik weer zwanger, dus weet niet hoe het uiteindelijk zou zijn geworden. Ik geef nu ook nog volop borstvoeding, dus verwacht voorlopig nog niet ongesteld te worden. Wel apart he, dat dat door een zwangerschap zo kan veranderen!

Het gaat met mij de laatste weken wat minder. De somberheid die ik bij de oudste had, steekt steeds vaker de kop weer op. Daar baal ik enorm van, want het ging juist zo goed. Ik ben ook erg moe de laatste tijd, dat helpt ook niet mee. Gisteravond vroeg naar bed gegaan, maar toen besloot M om ieder uur te willen drinken… Gelukkig daarna wel van 11 tot 4 geslapen, maar bijslapen voor mij zat er niet in.

Morgen krijgt M haar eerste vaccinaties. Ik hoop dat ze er niet teveel last van krijgt. Ik ben ook erg benieuwd hoe zwaar ze nu is. De peuter moet ook bij de jeugdverpleegkindige langs, hopelijk werkt hij een beetje mee. Hij is erg dwars de laatste dagen, zo vermoeiend!

Waren enkele van jullie nou alweer begonnen met werken? Hoe bevalt dat?

12. BB83

BB83 Fanatiek lid

8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Wat balen dat ook de somberheid opspeelt bij je, weet je hoe dat komt? Om zomaar af te schrijven ‘het zijn de hormonen ‘ lijkt me beetje te kort door de bocht? Wel knap dat je zo goed de bv doorzet, zeker met de tweede. Ik vond het extra zwaar daardoor.
    Nu ook nog maar vooral fysiek, mijn onderrug is mijn zwakke plek en heeft het zwaar te verduren. Zeker afgelopen weekend met een man die weekendje weg was. Ik heb leuke dingen gedaan met de kinderen hoor, maar uitrusten dat dus niet ;) en besluit de oudste ook om 05.00 uur al wakker te worden terwijl de baby eindelijk doorslaapt :|
    Kleine P heeft de smaak van het doorslapen te pakken en vannacht weer gewoon door tot 06.10 uur, dat is prima!
    Omdat ie doorslaapt heb ik het idee dat nu de extra moeheid eruit komt ofzo. Herkenbaar? Ik begin aanstaande donderdag weer met werken, heb er zin in. Kan ik uitrusten op kantoor :roflmao:
    Heb ook mijn garderobe check gedaan want figuur is weer terug, min 3 kg :eek:
    Broeken zakken nog niet af gelukkig.
    Hier morgen ook cb voor de eerste prikjes. Ahhh daarna extra knuffelen en chill doen. Zin in :)

13. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Oooh, super dat je terug op je oude gewicht zit - 3 kg !!
    Hier heb ik wel nog wat te gaan... ik merk dat het moeilijker is met de keizersnede nu alles is doorgesneden daar in mijn buik. Maar ik ben wel volop aan het sporten :)

Hier al een reeks prikjes gehad. Met 8 weken 2 prikjes, met 10 weken een bijkomend prikje en nu gisteren met 12 weken ook weer een prikje.

Ik begin hier pas binnen 2 maanden te werken. Gelukkig maar, want hij weigert nog steeds de fles met moedermelk...

14. Geodriehoek

Geodriehoek Actief lid

28 mrt 2022
    333
    313
    63
    Hoe was je eerste werkdag? En hoe was het op het consultatiebureau?

Ik weet niet zo goed waar die somberheid vandaan komt. Deels is het wel hormonaal, maar ik heb ook erg behoefte aan tijd en ruimte voor mezelf en dat is er nu even niet met zo’n kleine baby. Tel daar vermoeidheid en het soms machteloze gevoel als niks gaat zoals je wil bij op. Merendeel van de dagen voel ik me wel goed, dus dat is fijn. Mijn vriend en moeder houden ook goed in de gaten dat het niet zo erg wordt als bij de eerste. Er wordt goed voor mij gezorgd!

De prikjes vielen mee bij M, ze was alleen ‘s middags wat huilerig. Na een zetpil ging het gelukkig beter en gisteren was ze alweer helemaal de oude. Ze was alleen bijna niet aangekomen, slechts 160 gram in een maand tijd :( De arts maakte zich nog niet meteen veel zorgen, maar we gaan over drie weken maar weer wegen. Ik voorzie alweer net zo’n traject als met de oudste. Die groeide ook slecht en moesten we ook tig keer terug om te wegen. Het is nu nog steeds een klein en schriel ventje, maar verder wel gezond. Hoe groot en zwaar zijn jullie babies nu?

15. Ly009

Ly009 Bekend lid

22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    @Geodriehoek Wat vervelend zeg dat je je zo voelt! Idd goed in de gaten houden het is echt belangrijk dat je ook goed voor je zelf zorgt ❤️ ik kan me ook weleens somber/radeloos voelen maar dat gaat ook snel weer over. Het is alleen op momenten als A niet stopt met huilen.

Ze woog een week terug 6 kilo en zat op 60cm! Ben benieuwd hoeveel die van jullie wegen?

Geodriehoek vindt dit leuk.
  16. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Hier weegt hij 5,850 kg ongeveer en 62 cm :)

Geodriehoek en Ly009 vinden dit leuk.
  17. Geodriehoek

Geodriehoek Actief lid

28 mrt 2022
    333
    313
    63
    Wauw, 6 kg al! Wat een heerlijk grote baby moet dat zijn :) En bij @Jolo ook al zo’n fijn gewicht! Scheelt een hoop zorgen als ze eens ziek zijn of minder drinken lijkt me.

M woog nu 4,86 kg en is 58 cm lang. We hadden verwacht dat ze echt al wel meer dan 5 kg zou zijn. We hebben haar zelfs twee keer laten wegen, omdat we niet konden geloven dat ze zo weinig aangekomen was. Hopelijk is ze over 3 weken wel weer flink gegroeid.

Ly009 vindt dit leuk.
  18. Ly009

Ly009 Bekend lid

22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw

Aahh ja da’s nog wel een kleintje! Hoeveel drinkt ze op een dag?? A ongeveer 930 ml in 24 uur.

19. Geodriehoek

Geodriehoek Actief lid

28 mrt 2022
    333
    313
    63
    Geen idee, dat is het nadeel van borstvoeding. Maar ze krijgt zeker nog 7-8 keer voeding op een dag.

20. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Hopelijk heeft ze binnen 3 weken weer een mooie groeispurt gemaakt!

Heb je het gevoel dat je genoeg melk aanmaakt? Dat is idd het vervelende met BV he. Ik twijfel ook altijd of hij wel genoeg binnen krijgt, maar hij blijft mooi zijn curve volgen dus dat is het voornaamste.

Hoelang heb je bij je zoontje BV gegeven?

Deel Deze Pagina