Uitgerekend 16 t/m 30 november 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ly009, 9 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ly009

Ly009 Bekend lid

22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    Oja tuurlijk! Hopelijk is ze al wat meer gegroeid bij de volgende afspraak!

2. Geodriehoek

Geodriehoek Actief lid

28 mrt 2022
    333
    313
    63
    M is een heel tevreden baby, dus ik heb niet het idee dat ze honger heeft. Ze is heus wel eens onrustig, maar over het algemeen echt een makkelijke baby. Dus denk dat er echt wel genoeg melk is.

Bij mijn zoontje heb ik bijna 10 maanden borstvoeding gegeven. Die groeide ook niet goed, maar toen we eenmaal over waren op flesvoeding werd dat niet beter.

Hoe gaan de nachten bij jullie? M weigert nu al twee nachten om in haar bed te slapen. Zodra we haar wegleggen, komt er veel melk omhoog en gaat ze huilen. Hopelijk gaat dat gauw weer beter, want het ging een tijd echt heel goed.

Verder is M wel echt heel lief. Altijd lachen als je haar uit bed komt halen, zo schattig!

Ly009 en BB83 vinden dit leuk.
  3. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Dan zal het idd wel niet aan de moedermelk zelf liggen aangezien je zoontje met kunstvoeding ook niet heel hard bijkwam. Zolang ze er maar goed uitzien en goed meegaan met wat ze moeten kunnen, zal alles wel ok zijn. Geen enkel kind is identiek. Vandaar dat ik soms die groeicurves wel wat met een korrel zout neem...

Dat slapen 's nachts in het bedje gaat hier nog steeds niet zo goed, haha. Als hij echt in een goede slaapcoma is, dan kan ik hem wel in de co-sleeper leggen. Anders niet. Maar ik merk dat hij daar ook wel sneller weer wakker wordt. Als hij op mij slaapt, dan kan hij echt uren slapen. Dan wordt hij eerder van mij wakker, omdat ik een verkrampte arm heb ofzo :roflmao:

4. BB83

BB83 Fanatiek lid

8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Hier begint het doorslapen echt serieuze vormen aan te nemen! Al 3 nachten op rij prima geslapen (van 19 uur tot 06.15 uur met droomvoeding om 22.30 uur), en kan ik hem makkelijk wegleggen en valt ie denk zo de helft van de tijd zelf in slaap. Andere keren moeten we beetje helpen en zijn armpje ondersteunen zodat ie het duimpje goed in zijn mondje kan houden. Haha het is echt een duimertje geworden, dus slaapt ie daardoor ook makkelijker denk ik. Half slapend weet ie hem in de nacht wel te vinden en valt ie weer echt in slaap en laat ie weer duimpje los.

hij was wel serieus 2 nachten vorige week ellendig na de eerste prikjes, en overdag ook niet helemaal blij dus, dat was bij onze oudste wel anders…. Die sliep gewoon veel :roflmao: hier dus zetpilletje erin en toen ging het ook beter.
    Nu met gewicht en lengte ook al knap gegroeid, niet zo hard meer ook vanwege overstap van bv naar kv. We zitten nu op 5900 gram (met geboorte 2938) dus hij is dubbel zo zwaar :)

gaat al met al dus wel lekker hier, alleen wat last van zijn huidje, best wel berg/eczeem en nu zelfs wat meer rode en onrustige plekjes op zijn hoofdje en wangen. Gelukkig issie nog altijd even blij en vrolijke glimlach als we hem uit bedje halen of van de opvang ophalen. Te lief en schattig ja!

Ly009 vindt dit leuk.
  5. Ly009

Ly009 Bekend lid

22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    Bij ons gaan de nachten weer goed! En ze slaapt overdag ook gewoon goed! Ik probeer de “wake windows” in de gaten te houden, dus na ongeveer 1.5 uur wakker te zijn leg ik haar weer in bed overdag en dan slaapt ze gelukkig iedere keer. Soms gaat het moeilijker dan stribbelt ze tegen, maar lukt alsnog wel om dr kalm te krijgen zodat ze zelf gaat slapen.

En jaa dat suuuper schattige blije koppie als ze wakker wordt is echt het beste ooit!! ❤️

BB83 vindt dit leuk.
  6. BB83

BB83 Fanatiek lid

8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Zo, vandaag is hier sprongetje 4 gaande hoor, poe poeh… veel huilen en slaapjes zijn niet meer wat ze al eerder wel waren. Gelukkig is het een fase, hoe is het bij jullie en sprong 4? :)
    hopelijk heeft ie er na vandaag minder last van :eek:

7. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ik heb hier eigenlijk nog geen enkele keer last gehad van een sprongetje...:roflmao: Hij is echt zo'n makkelijke baby eigenlijk die zelden huilt :) En als hij huilt is het echt alleen maar omdat hij honger heeft of zo bijvoorbeeld net wakker wordt na een lange diepe slaap overdag en even niet weet waar hij is ofzo. Maar dat is weer voorbij van zodra ik hem oppak.

BB83 vindt dit leuk.
  8. Ly009

Ly009 Bekend lid

22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    Ja! Paar dagen terug ook last ervan gehad!! Ze was zo huilerig en hangerig.. duurde 1 dagje maar gelukkig :)

9. BB83

BB83 Fanatiek lid

8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Hier was ook van korte duur. Gelukkig vannacht gewoon weer lekker doorgeslapen en vanochtend vet vrolijk kereltje bij ons aan de ontbijttafel :)
    Gaat misschien nog paar keer even zo’n moment zijn. Maar ze zijn relatief kort gelukkig :thumup:

Ly009 vindt dit leuk.
  10. BB83

BB83 Fanatiek lid

8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Heerlijk zo’n makkelijke baby!!
    Onze oudste was ook zo makkelijk, maar minder flexibel met slaapjes en voedingen. De kleine P nu is daarin weer heel makkelijk, maar ietsje moeilijker met slaapjes. Nouja, mag eigenlijk geen naam hebben want hij slaapt nu dus door. Hoor dan van anderen om me heen dat die het pas met 8-9 maanden gingen doorslapen :|

so far so good :D

11. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ohja, dat doorslapen is hier dan idd wel nog een dingetje hoor. Al mag ik niet klagen, want hij gaat flink mee slapen als wij gaan slapen (rond 22u of soms wat vroeger). En dan wordt hij 2 keer wakker ongeveer voor een voeding, maar hij valt meteen als een blok weer in slaap.
    Dus dat vind ik niet zo erg :)

De oudste geraakte heeeeeel moeilijk in slaap en die werd snachts ook verscheidene keren wakker. Zij is pas beginnen doorslapen op 8 maanden. En zij was overdag ook soms ontroostbaar aan het wenen.
    T. is op dat vlak zo makkelijk... op tijd eten geven en hij is een vrolijke baby :roflmao:

Ik ga mij maar eens klaarmaken nu. Babygym !! :rolleyes:

Ly009 en BB83 vinden dit leuk.
  12. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Kunnen jullie baby's al rollen eigenlijk?

T. kan langs 1 kant volledig op zijn zij rollen, maar dan zit zijn arm in de weg om door te rollen haha :roflmao:

13. Melange

Melange Lid

7 jun 2022
    76
    10
    8
    Vrouw
    Hallo dames

mij kom er ook gezellig bij, ik ga er van uit dat ik uitgerekend ben tussen 18/20 november

Bijgevoegde bestanden:

14. Melange

Melange Lid

7 jun 2022
    76
    10
    8
    Vrouw
    21 maart eerste echo ivm herhaalde miskramen, en dan 3 april echo verloskundige praktijk.

15. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Hey Melange,

Proficiat met de zwangerschap! Je zit echter in het zwangerschapsgroepje van november vorig jaar (2022) dus wij zijn al allemaal bevallen :D

16. BB83

BB83 Fanatiek lid

8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Leuk, voorzichtig gefeliciteerd! Je loopt precies een jaartje achter op ons inderdaad, denk nog een topic te openen oor de bevallingen in november 2023… ;)

17. BB83

BB83 Fanatiek lid

8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Nee, nog niet. Hij doet wel aan sit-ups haha, wil al zelf rechtop komen als ie in een kuipje zit/ligt op de tripp trapp.

18. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Oooohja, hier ook sit-ups haha.
    Hij haat het echt van in een wippertje of dergelijke te plat te liggen. Ik moet het stoeltje altijd recht genoeg zetten of meneer zou ook de hele tijd sit-ups doen :roflmao:

19. Melange

Melange Lid

7 jun 2022
    76
    10
    8
    Vrouw
    haha dankje ja dat kreeg ik al mee begint al goed begin van de zwangerschap haha

BB83 vindt dit leuk.
  20. Ly009

Ly009 Bekend lid

22 feb 2022
    591
    571
    93
    Vrouw
    Nee die van mij nog niet! Ook geen situps hier nog haha. Van mij mag ze nog ff zo blijven.. :roflmao:

Deel Deze Pagina