Oh wow wat vaak zeg! Zou dat de “4 maanden regressie” kunnen zijn?? A slaapt nog wel de nachten door thank god maar hou wel in mn achterhoofd dat dat ook zomaar kan veranderen En wat goed zeg dat hij zelf is omgerold! A kan dat nog niet.. kan ook nog niet echt dingen pakken ze kijkt er alleen een beetje naar alleen als ik het zelf echt bij d’r handjes doe dan raakt ze het wel aan maar verder niks spannends A is ook begonnen op de opvang. Ging heel goed! Hopelijk blijft het goed gaan.. vond het toch wel heel spannend de eerste keer! Hield de hele tijd mijn telefoon in de gaten voor het geval ik gebeld zou worden door de begeleidsters maar nee! Ze heeft het super goed gedaan gelukkig
Ja, ik heb wel echt het gevoel dat het regressie is. Als ik zie wat voor stapjes hij plots vooruit zet in zijn ontwikkeling! Ervoor sliep hij ook nog wel niet door (gelukkig maar, want dan zou ik op ontploffen staan met de borstvoeding ), maar dan was het zo 2 keer. 1 keer rond 2-3u en dan de 2de keer meer rond de vroege ochtend. Ik hoop alleszinds dat het vlug weer betert, want in mei moet ik weer werken en ik zie het niet echt zitten als ik zo'n 5 x wakker wordt telkens... Hier is het echt met zelf oppakken. Dan leg ik iets langs zijn hoofd en dan neemt hij het zelf vast en brengt het dan naar zijn mond. Dan hoor ik hem soms wat jammeren en dan ga ik kijken... ligt het knuffeltje helemaal op zijn gezicht en krijgt hij het er niet af Superfijn dat de opvang zo goed is meegevallen! Toch wel even een heel moeilijk momentje als mama, maar wel super opluchtend als je hoort dat het dan heel goed gegaan is. Dan kan je haar ook met een gerust hart achterlaten ❤️
Zijn er hier leden die van de zomer op vakantie gaan? Wij willen wel gaan maar vind het ook wel spannend nog! Nja ze zal rond juli/augustus natuurlijk al 8/9 maanden zijn maar toch! we willen met de auto naar Italie. Moet opzich wel lukken als ik goed voorbereid ben, thermos, voeding etc. En als het water in de thermos gekoeld is dan maar bij een benzine station om kokend water vragen denk ik?? Nadelen aan het geen bv geven.. Vliegtuig durf ik al helemaal niet.. want stel je voor hoor dat ze zou huilen en niet stoppen.. ben echt een beetje panisch op dat gebied liever auto dan!
Wij gaan dit jaar met de auto voor 2 weken naar Frankrijk. Wij vertrekken savonds zodat ze dan alle 2 KO in de auto liggen te slapen, haha. Met het vliegtuig zijn wij ook al weggeweest naar Dubai en Gran Canaria (dat was alleen met de dochter toen nog). Ging op zich wel prima! Wel savonds in het vliegtuig eventjes liggen huilen, maar ze was ook doodop omdat de vlucht pas later was dan ze normaal in bed lag. Is het een optie om te proberen om lauwe melk aan te bieden vanaf nu en uiteindelijk gewoon koude melk? Ik heb altijd flesjes op kamertemperatuur gegeven van het moment dat ik geen BV gaf, dus was wel superhandig !
En moest je toch met het vliegtuig gaan, dan is het een goed idee om bij het opstijgen en landen een flesje te geven!
Oh ja misschien wel een idee idd! Kan dat geen kwaad qua buikpijn? Die van mij is daar een beetje gevoelig voor.. ik geef nog steeds warm melk maar kan het denk ik wel wat lauwer proberen! En gaaf hoor dat jullie dat hebben gedaan! In de avond vertrekken is misschien ook een optie idd, maar ik heb dus geen idee of ze ergens anders (in de auto bijv.) ook zo zal slapen als thuis. Waarschijnlijk niet maar dat kan ik dus nooit weten zonder het te proberen.. en in het autostoeltje wordt het ook aangeraden om niet langer dan 2 uur achter elkaar in te liggen. Dus das ook een dingetje
Mijn dochter heeft nooit maagpijn gehad. Zij is nu bijna 3 jaar en drinkt nog altijd smorgens en savonds een koude fles met melkpoeder trouwens (in BE wordt dat tot 3 jaar aangeraden). Dat is echt zo makkelijk en snel dan. Als ze snachts wenen ofzo, dan is je flesje zo klaar. Ja, te lang in een autostoeltje zitten wordt idd afgeraden, maar ik denk dat dat meer is om te voorkomen dat ouders elke dag hun kind heel lang in de maxi cosi zetten. Zo voor op vakantie gaat dat denk ik niet echt kwaad kunnen. Maar ik snap het wel hoor, bij een 1ste kindje was ik ook veel meer volgens de regeltjes bezig Bij de 2de heb ik dat nu afgeleerd, haha.
Ohh tot 3 jaar ja? Dat is wel anders dan hier idd! Maar wel ideaal hoor dan ben je ook veel minder tijd kwijt als je het gewoon zo koud kunt geven! Wil ik ook wel proberen meer naar de zomer toe. Kan ze alvast wennen Ja ik merk soms dat ik teveel bezig ben met alle regeltjes moet dat toch echt loslaten ben wel relaxer dan in het allerbegin moet ik zeggen! Maar het is nog niet helemaal weg Weer beginnen met werken valt me vies tegen trouwens kon ik maar gewoon huismoeder zijn kan echt wel wennen aan dit leventje haha! Maar dat gaat helaas niet met maar 1 salaris..
Ik moet 2 mei weer beginnen werken en ik kijk er ook echt zooooo tegenop! Ik zou het ook echt niet erg vinden om huismoeder te moeten zijn Ik ga nu wel tijdelijk 4/5de werken met mijn ouderschapsverlof zodat ik op woensdag op hem kan passen en ook mijn dochter naar school kan brengen en halen.
Dus 4 dagen werken dan? Werk je normaal 5 dagen? Ik werk maar 3 dagen en zelfs dat vind ik teveel.. heb mijn verlof achter elkaar genomen allemaal dus nou is het gewoon klaar helaaassss tijd vliegt echt!!
Mogguh! Hier gaat alles zijn gangetje. E. heeft nu wel wat verhoging van de prikjes van vorige week. Maar net als altijd erg goed gemutst, ze is erg goedlachs altijd. Ze is nu 7310gr en 63cm En hier de laatste weekjes ook wat gerommel met de nachten. Maar vaak maar 1x en soms wil ze drinken en soms ligt ze te kletsen en valt weer in slaap. Als ze wil drinken schopt het wel wat de flessen in de war In principe drinkt ze 4, maar zulke dagen dus 5. Loopt wel weer los denk ik dan maar. Ik ben sinds de geboorte van grote E. thuisblijfmoeder en ondanks dat ik het heerlijk vind alles van ze mee te krijgen mis ik het werken wel een beetje. Wij hebben nog geen vakantieplannen, maar het lijkt mij ook spannend naar het buitenland met de baby. Wat betreft de flesvoeding mijn oudste vond het juist heerlijk koude melk, zeker met warm weer. Mevrouwtje hier rolt niet uit haarzelf, ze kan het wel maar is lui pakt wel heel veel aan en vast.
Ja, ik werk normaal fulltime Dus nu ga ik idd 4/5de werken. Zal druk worden, maar met dochter heb ik altijd fulltime gewerkt dus nu moet het ook maar lukken zeker (4/5de dan)
Ooh, een babytje met wat van die schattige babyvetjes dan? ❤️ Hier woog hij 2 weken geleden 6,2 kg en 65,1 cm groot Een groot, slank mannetje. Ohja dat snap ik wel ! Mij lijkt 2 dagen of 3 dagen max per week ideaal, haha. Maar in België is het eigenlijk meer een uitzondering dat mama's veel thuis zitten. Dat verschil heb ik al vaak gehoord tussen België en NL. Onze kindjes gaan ook al met 2,5 jaar naar school.
Hahaha ja, van die lekkere spekbeentjes en bolle toet inderdaad. Oh ja hier is het vanaf 2 jaar peuterspeelzaal, maar dan ook maar 2 dagdelen. Kan je ook net niks eigenlijk. Maar ik ga niet werken om dan eigenlijk de opvang te bekostigen, daar zou partime voor ons namelijk op neerkomen. Ach straks is het lekker weer en dan gaan we heerlijk vaak naar de speeltuin. We hebben 2 aardig grote hier op loopafstand en dat is prima vertoeven dan.
Ja, hier is school vanaf 2,5 jaar echt 4 hele dagen (half 9 tot 15u10) en woensdag (half 9 tot 12u10). Hier is geloof ik opvang (crèche van 0 tot 3 jaar) bij ons ook wel veel goedkoper (al blijft het wel duur) en elke maand krijgen we 173,20 euro per kind. Scheelt wel allemaal natuurlijk! Al zou ik ook wel liever wat vaker thuis zijn bij de kindjes!
Goedemiddag ladiess Hoe gaat het bij jullie met hapjes geven?? Die van mij wilt er nog niks van hebben.. een klein lepeltje is al teveel voor dr heb gister pindakaas geïntroduceerd om te kijken of ze er een reactie op zou hebben maar dat zat wel goed
Hier nog niet begonnen met vaste hapjes! Ik ben wel begonnen met moedermelk uit een tuitbeker te geven, omdat hij nog steeds geen fles wil. Ik merk wel dat hij beter de melk al kan wegslikken zeg maar. Want dat is natuurlijk een andere techniek dan van de borst
Fijn dat dat al wat beter gaat! Hoe ga je dat doen als je weer moet werken? Hopelijk lukt de fles dan gewoon tot die tijd!
Ik hoop dat hij dan ook uit de tuitbeker wat moedermelk wil drinken zodat hij toch iets binnen heeft... en eventueel starten met vaste voeding dan. Ik moet wel maar 1à2 dagen per week naar kantoor en de overige werk ik van thuis. Dus ik heb al afgesproken met mijn mama en schoonmoeder dat ik dan bij hen kom werken of zij bij mij zodat ik borstvoeding kan geven en dat hij dus zeker voldoende melk binnen krijgt. De 1ste 4 maanden zijn zij de opvang, want de crèche start pas vanaf september. Dus dat is wel een geluk. Tegen dan eet hij al groentepap en fruitpap