@Jolo wat fijn dat de ingreep geslaagd en drinken (en eten?) nu goed gaat, denk dat de pijn al snel minder is geworden, want in het mondje geneest toch wel snel vaak. @Ly009 hier is het nu andersom, meneer rolt prima van rug naar buik en gaat al soms in de kruiphouding, maar hij is vergeten hoe die weer naar de rug kan rollen, heel vaag haha. Achja, het is een fase en binnenkort zal die hele kamer doorrollen. Hij slaapt nu soms ook op de buik, soms ook niet. De groentehap met aardappel of rijst erbij gaat hier ook steeds beter en stukjes brood met halvarine gaan er ook al goed in. Fruit soms, nog twee weken denk ik en dan nog extra weging bij consultatiebureau. Vorige keer was ie wel gegroeid in lengte en hoofdomtrek, maar afgevallen in kg’s. Dus ben benieuwd, kennelijk kunnen babies dus ook afvallen. voelde me wel even een slechte moeder, heb mijn kind gewoon een maandje te weinig eten gegeven, niet eens bewust natuurlijk , maar schrok ervan. Was van 7,61 kg naar 6,61 gegaan! Zelfs 3x na wegen voor de check of het meetfout was, maar dat was niet zo.
Ahh, nja wel fijn dat je nu iig weet dat die wat meer binnen moet krijgen. En je bent daardoor echt geen slechte moeder hoor! Dat je daar al over nadenkt zegt al genoeg geloof ik! A rolt nu eindelijk om, maar ligt nog steeds niet graag op haar buik. En ze zit nu zelf best goed maar valt wel weer om na een minuutje ongeveer
Wat goed al van dat zitten!! Beetje bij beetje Alleen zitten, kan T. nog niet, maar sinds vandaag kan hij tijgeren!! Nu ga ik hem in het oog moeten houden waar hij naartoe gaat op ontdekking, hahaha!
Dat is idd even verschieten! Maar ze worden nu ook wel veel beweegelijker natuurlijk en verbruiken meer. Het is dan wat lastig om te weten hoeveel ze ook juist moeten krijgen he T. eet hier wel flink zijn groentepap (zo'n 180-200 gram), maar fruitpap eet hij niet zo graag. Ik maal het wel nog goed fijn, want owv dat verkort tongriempje heeft hij het nog moeilijk met de juiste methode te vinden om te eten. Hij heeft inmiddels al 3 tanden, haha. 2 onderaan en 1 bovenaan. Hopelijk komt die andere bovenaan er ook snel door
@BB83 Ai, dat is vast even schrikken geweest ja! Maakt je geen slechte moeder natuurlijk, je deed al extra weeg/meetmomenten als ik het zo begrijp? Ik zal binnenkort ook een even extra gaan, ben wel benieuwd wat spekkie weegt heb gewoon maat 4+ luiers gehaald, zat zo strak bij haar beentjes anders. @Ly009 Wat goed! Dat zitten gaat hier sinds vorige week opeens uit het niets stabiel. Denk dat ze binnenkort ook zelf naar zithouding kan, ze ligt steeds zo raar half gedraaid. Alsof ze poseert voor een portret. @Jolo Ook al zo goed! Speelgoed van zus is hier al niet meer veilig. Voedingskussen als barrière helpt niet meer hahaha. En jeeeeemig!! Serieus al 3 tandjes? Hier nog niks.
Hier is inmiddels de 4de erdoor gekomen Was anders geen zicht, haha. 2 onderaan en dan zo 1 bovenaan maar Blij dat de 2de bovenaan mee is gekomen nu!
Leuk om te zien he! A krijgt er nu ook 1 bovenaan haha ze is ook vaak achter dr oren aan het krabben, komt waarschijnlijk door het doorkomen van de tanden..
Oh echt, hoe grappig! Hier is het eigenlijk heel vlotjes verlopen die tandjes en niet teveel last. Mijn dochter had heeeeeel veel last van doorkomende tanden. Knalrode billetjes en zelfs tot bloedens toe open van de tandjes
Aagh zielig zeg! Hier dus ook totaal geen last verder! Zat al op koorts en alles te wachten maar nee echt niks alleen maar fijn natuurlijk
Ooo dames heb even een nieuwtje! Wij denken erover na om eind dit jaar een cryo terug te plaatsen hebben er nog 3 liggen in de vriezer en willen het wel weer proberen! Ben super enthousiast erover en kan haast niet wachten. Had echt NOOIT verwacht zo snel weer zwanger te willen worden haha.. in september hebben we iig een gesprek staan
Oooooh wat spannend!!! Erg leuk zeg (Hier is iemand ook erg serieus over nog een baby geloof ik. Ik ben er nog niet over uit...leeftijd enzo...nouja heb nog tot september voordat ik een jieuwe prikpil moet)
Jaa echt wel!!! Hahaaa nou ja niks moet heee je kunt het ook overslaan leuk hoor! Ik ben ook niet echt 100% erover uit maar toch wel 90% ben er denk nooit helemaal klaar voor ofzo was ook met A hoor wilde het wel graag maar je krijgt toch gedachtes met hmmmm misschien ben ik er nog niet klaar voor heb er wel een goed gevoel bij!
Oh wat een leuk nieuwtje jaaaaa! Superleuk dat je toch weer die wens kunt krijgen na de hele rit van de eerste tot nu toe maar deze baby leeftijd is ook echt mijn lievelings!!! Zo’n fijn maatje om te knuffelen lekker op schoot, deze heeft nu ook twee tandjes onder, en is echt aan het kwebbelen, zo gezellig! Als wij wat jonger zouden zijn dan had ik ook zeker een derde overwogen, maar nu zijn we helemaal okee en compleet met onze twee fijne ventjes
vorige week de extra afspraak en het eten lijkt ie nu he-le-maal ontdekt te hebben, mondje gaat al goed open voor weer een volgende hap, pompoenrisotto met tomaat en aardappel broccoli stamppot gaan er goed in!! Ook een hapje af en toe meeproeven van wat er op tafel staat vindt ie ook leuk. Dus gewicht is stabiel gebleven en mee op de lijn van -2 Prima dus!
Heerlijk! Jemig, ik heb zo te lezen wel de tandeloze vreetzak Van het weekend op verjaardag heeft madam beetje taart, 2 gehaktballetjes, stuk kipsaté en stokbrood weggewerkt Ik maak echt kleine curvers, alles gaat erin
Jaa en dat is ook helemaal prima!! Denk dat wij ook stoppen na een tweede but you never know.. ben iig super blij dat we volgende maand een afspraak hebben staan voor een gesprek
Hahaha wat schattig! A houdt ook echt van eten!! Het is ook een mollig meisje geworden als het aan haar lag eet ze de hele dag door
Oh fijn om te horen dat het stabiel is nu! T. was ook een curve gezakt en daar maakten ze zich ook zorgen over, maar uiteindelijk blijft hij nu gewoon op die curve. Kinderarts zei ook wel dat het kon zijn dat hij nog steeds zijn eigen curve wat aan het zoeken was. Hij is nu 72,5 cm en 7,450 kg Voedsel met brokjes in, gaat hier nog wel niet echt goed. Dat gaan we stilletjesaan meer aanbieden zodat hij het gewoon wordt. Hij is ook wel pas na 6 maand begonnen met vaste voeding en toen had hij nog moeite met eten door dat tongriempje. Dus veel kregen we er niet in. Het is pas echt heel goed beginnen gaan sinds een maand geleden dan na zijn lasering Hij eet wel netjes 200g groentepap en 200g fruitpap.
Zo leuk! En zo spannend weer !! Hier is de mogelijkheid voor een 3de sowieso op dit moment niet mogelijk, want ik heb door de borstvoeding nog steeds geen cyclus. Die had ik bij dochter pas een paar dagen voor haar 1ste verjaardag. Dus het defenitieve eindgesprek voor een 3de komt nog wel