Ik hoop het zo voor je. Weet als geen ander in welke ellende je nu zit en die vreselijke onzekerheid!! Dikke dikke knuffel
Dank je meid! Ik hou hoop vast aan nauwelijks krampen en vandaag alleen troebele afscheiding. Ook al zegt m'n gevoel genoeg.. Ben wel vandaag goed misselijk. Hoe voel jij je?
@Joylynn wat zal dinsdag nog verweg voor je zijn. Snap ook dat je weer hoop krijgt/ hebt. Omdat het niet echt heeft doorgezet. Wat zou een klein spiek luikje naar je baarmoeder fijn zijn hè?
Meiden hoe is het met jullie? Ondanks al het verdriet en spannende tijden mag een ieder er zijn met haar gevoel en gedachten hè? Hier een fijne zaterdag. We hebben met ons kleintje gefietst, op het terras gezeten en naar de kinderboerderij geweest. Op dit moment eigenlijk geen zwangerschapsklachten.
Af en aan. Vanochtend niet in staat om een broodje te smeren zonder in te storten. Voelde me smiddags op de bank heel stoer, stortte helaas weer in na het halen van ons avondeten. Autorit deed zeer, manlief die heel lief een geintje probeerde te maken om me op te vrolijken die vreselijk verkeerd lande bij mij. Voor ons is deze ronde zekerweten een verloren ronde. Het is zeker een mk. Aan alle dames een prachtig weekend♡
Hoi dames, ik geloof het zelf nog niet maar het lijkt erop dat ik helaas ook afscheid moet nemen. Heb sinds een uur flink bloedverlies, het drukte tijdens het douchen zelfs op de grond. Vrijwel geen buikpijn maar dat zal nog wel komen… heb hier een heel slecht gevoel bij, ik blijf maar bloeden. Het is een enorme schok, na 2 keer bloedverlies en dan een week niks had ik echt weer vertrouwen gekregen en voelde het zo goed… had dit nooit meer verwacht. Het zou mijn eerste miskraam worden. Ik weet even niet goed wat ik moet voelen buiten enorm verdriet. Daarom mijn vraag… hoe lang gaat dit duren? Word je er echt ‘ziek’ van, maw, moet ik over oppas gaan nadenken etc? Ik weet het, dit is heel praktisch en valt in het niet bij een miskraam. Maar mijn hoofd kan het even niet bijbenen.
Ah nee wat verschrikkelijk dit. Ik denk dat niemand je vraag echt lan beantwoorden omdat het volgens mij voor iedereen anders verloopt. Ik heb zelf nog geen krampen en volgens de verloskundigen hoeft dit ook niet te komen in een vroeg stadium van de zwangerschap. Bij mij verloopt het excact als een gewone ongesteldheid. Ik ben dus niet echt 'ziek' maat vooral erg moe en verdrietig. Al probeer ik vooral niet te tonen aan mijn peuter die vanmorgen nog zei 'ik krijg broertje zusje' en ik weer even vol schoot. Ik ben vandaag gaan genieten van het weer en leuke dingen gaan doen met het gezin en in de middag samen met de kleine even een dutje gedaan. Weet verder niet zo goed hoe ik me moet voelen, hou me groot maat voel me ruk. Ik had liever gehad dat deze ervaring me bespaart had gebleven maarja.. wie niet. Ik weet dat het zo goed als onmogelijk is maar ergens zit toch nog de kleine hoop dit allemaal niks was en ik over een paar dagen opeens toch een knalstreep op de test heb staan.. apart he die hersenen. Telefoontjes met de verloskundige en huisarts hielpen wel om het wat realistischer te maken en steun van vrienden/familie. Ik hoop voor jou dat het alsnog vals alarm is en het goed komt.. veel sterkte in deze onzekere periode. Dikke knuffel x
wat een hoop verdriet he ik heb een mk gehad in januari met 8 weken, vruchtje was al gestopt met groeien met 6 weken, bij mij duurde het bloeden 12 dagen maar absoluut geen krampen gehad, enkel gewoon enorm veel bloed gezien vooral tijdens t douchen en op een gegeven moment lag t vruchtje in mn maandverband. Dat vond ik een vreselijk moment en wist even niet wat ik ermee moest doen en panikeerde volledig toen ik spijt kreeg dat ik t in de vuilnisbak had gegooid. Alsof ik mn kind had weggegooid. Het is hartbrekend ook al is t nog geen “mens”. Ik heb echt wel weken gehuild en was gewoon mentaal ff ziek maar lichamelijk gelukkig niet. Geef jezelf de tijd om dit te verwerken. Het kost echt wel even tijd. Heel veel sterkte ❤️
Neeee, niet jij ook al heerst er een vloek op dit topic ofzo?! Wat ontzettend schrikken en heftig! Hoe gaat het nu met je? Ben je de nacht doorgekomen? Ik heb eens met 5 weken en 5.5 week een miskraam gehad, het leek toen beide keren op een heftige menstruatie.
Lief van jullie allemaal, bedankt!! Ik heb slecht geslapen, kleine nachtbraker in huis en dan weer moeilijk in slaap komen. Qua bloed valt het me tot nu toe erg mee. Alleen rood bloed, geen stolsels en vrijwel geen buikpijn. En echt niet heel veel. Gisteren drupte het zo op de grond. Vannacht een dubbel maandverbandje in maar maar een beetje bloed. Ik hoop, als het al mis moet zijn, dat het nog niet ver was en daarom een beetje vlot verloopt… kan niet echt zeggen dat het bloeden veel minder is maar meer wordt het ook zeker niet. Wat denken jullie, nog hoop houden? Ben wel vandaag en gisterochtend minder misselijk dan vrijdag. Nog een ovutest ertegenaan gegooid en die was weer knalpositief. Als bloed doorzet moet ik bellen en mag ik miss wat eerder terecht.
Wat er nu qua bloed nog uitkomt lijkt trouwens meer roodbruin, dus ouder. Maak ik mezelf gek als ik daardoor weer hoop krijg? Ik blijf hopen en bidden.
Wat een onzekerheid hé hier aan de telefoon zeiden ze tegen me dat zolang er geen krampen waren, je nog goede hoop mocht houden. Bij mij waren er een flinke krampen bij helaas. Vannacht en nu ook weer flinke krampen in buik en rug. Wat leven wij toch allemaal in een onzekere periode.
Ach wat naar ja!! Dat doet je hoop echt een beetje teniet he! Ik lees en hoor ook wel dat, zeker als je nog niet zover bent, het ook zonder krampen mis kan gaan. Dat is wel waar ik voor nu vanuit ga. Ook zelfbescherming denk ik, als ik nu weer enorm ga hopen word ik zometeen dubbel teleurgesteld…
Hoe gaat het met iedereen vandaag? Ik werd vanochtend wakker met krampen in mijn buik. Maar dat is niks nieuws of geks. Al een paar uur weinig tot geen krampen en nu net bij het afvegen echt een heel klein beetje roze afscheiding. Ik merk dat het mij ontzettend onrustig maakt. Het liefst wil je horen dat het niks is en dat alles goed is. Ik moet zeggen dat online er ook niks heftigs staat. Maar toch voelt het niet fijn. Ik zou zo graag willen dat de zwangerschap goed gaat.
Hier is het bloeden sinds vanochtend gestopt. Geen stolsels, geen krampen. Uiteindelijk ook niet vreselijk veel. Een paar druppels op de grond, een paar keer flink wat aan een toiletpapiertje maar wat uiteindelijk in mijn verbandje zat viel erg mee. Gisteren en vannacht was ik volledig overtuigd van een miskraam en was ik op het ‘bloedbad’ aan het wachten. Nu ga ik toch stiekem weer hopen. Heb dinsdagochtend om 8.45 uur de echo, ik denk dat ik die laat staan als er niks geks gebeurt.
Maakt je allemaal zo onzeker he! En toch is wat roze afscheiding aan het begin vd zwangerschap heel normaal, hoeft lang niet altijd meteen iets te betekenen. Maar snap je zorgen!!
Dankjewel! Hartje klopte goed. De gynaecoloog vond het wel net te klein voor mijn termijn, dus volgende week krijg ik nog een extra controle. Maakt me natuurlijk ongerust
Fijn dat het hartje wel goed klopte! Maar ik snap dat het je nog even flink ongerust maakt idd! Hopelijk volgende week goed gegroeid!