Ik mag einde van de middag bij de verloskundige komen voor een echo. Heb er een erg slecht gevoel over. Gisteren hele dag krampen gehad, nu weer met afvegen wat druppels roze verlies en ook krampen. Ik ben ook erg misselijk en duizelig, dus lig op bed en afleiding zoeken gaat niet echt dus.
Fijn dat je een hartje hebt zien kloppen! Dat hij iets klein is snap ik dat het niet helemaal lekker zit, ik hoor het wel heel vaak dat het uiteindelijk gewoon goedkomt en het lastig is te meten op deze termijn. Hopelijk volgende week netjes gegroeid!
Fijn dat je vandaag al langs mag komen, dan hoef je niet veel langer in onzekerheid te zitten hopelijk. Wat vervelend dat je je ook zo ziek voelt Ik hoop voor jou op een klein wondertje *fingers crossed*
Wat fijn dat het hartje goed klopte!! Dat haalt de druk er een beetje af he. Al begrijp ik heel goed dat je je nu nog steeds zorgen maakt, nu de gyn het net te klein vind… heeft hij aangegeven hoeveel te klein/hoe groot het nu is? Ik duim voor je!
Ach meid! Fijn dat je vandaag mag komen. Heb je aangegeven dat je zo misselijk en duizelig bent? Ik wil je absoluut niet bang maken maar heb gelezen dat dat evt symptomen van een bbz zijn. Ik duim enorm voor je dat er toch gewoon een gezond kleintje op de juiste plek aan het groeien is!!
Hier gaat het op zich prima. Na gisterochtend vrijwel geen bloedverlies meer gehad, alleen een klein beetje bruinverlies… Morgenochtend echo. Ik heb er vrede mee als het toch misgegaan is. Al kan ik me nu wel weer heel goed voorstellen dat er een andere oorzaak voor de bloeding was… vind het erg verwarrend. Wel weer erg misselijk vandaag, heb net boodschappen gedaan, wat een ellende. We zullen het afwachten!
Nee, niet gedaan eigenlijk. Ik ging er vanuit dat het bij de zwangerschap hoorde, want had er bij dochter ook last van. Ik heb wel echt krampen midden in m'n buik, niet aan de zijkant. Daar vroeg ze nog naar namelijk maar omdat ik ook bang ben voor bbz, gewoon angst die nergens op gebaseerd is, mocht ik al wel langs komen.
Het was nu 6.1mm (wat overeenkomt met 6w3d volgens de berekening) en zou 'enkele mm groter moeten zijn'. Nu, ze zei zelf dat dit niet meteen iets slechts hoeft te betekenen. Het was niet makkelijk in beeld te brengen (en elke mm verkeer gemeten zorgt nu al voor grote verschillen) en het kan zeker nog een groeispurtje maken. Maarja het kan ook gewoon niet goed zitten natuurlijk... Kan niets anders doen dan afwachten vrees ik.
Fijn dat het prima gaat! Oh die gevoelens herken ik zo. Ik heb er inmiddels ook vrede mee als het weer misgaat. M'n man zei nog "straks blijkt het goed te zitten en raak jij in paniek, omdat jij al hele weekend uit gaat van miskraam"
Hey dames, Wat naar om dit allemaal te lezen op een maandagochtend.. Hoe gaat het nu verder met jullie? Ik had gisteren een paniekje. Ik heb al een paar dagen krampen in mijn onderbuik, blijkbaar heel normaal maar gisteren ging ik naar de wc & ja hoor, bloed.. Ik heb nog nooit zo veel paniek gehad als gisteren. Ik heb direct naar mijn mama gebeld en zij zei dat ik meteen naar het spoed moest gaan, zij controleren dan door een echo of alles oke is. Al een geluk woon ik 500m van het ziekenhuis waar mijn gynaecoloog zit, dus ben wel snel geholpen. Ik heb dan een echo gekregen en alles bleek in orde te zijn, het hartje klopte ook enorm goed & ons druifje was gegroeid. Blijkbaar is het 'normaal' wanneer je bloed verliest... 50 procent van de vrouwen verliest in de vroege zwangerschap bloed. Dit zou blijkbaar nog van de innesteling geweest zijn, alsook de krampen die ik gevoeld heb. Alles is aan het uitrekken, dus die krampen zijn meer als normaal. Maar hoe hard is het schrikken als je bloed verliest? Dit zou eigenlijk dus niet mogen he, ons zoveel paniek geven Het bloed zou ook kunnen gekomen zijn door de geslachtsgemeenschap die ik heb gehad met mijn vriend. Zijn antwoord was dus 'wij gaan geen seks meer hebben tot je over de 12 weken zit ' Wat is het mij toch allemaal zenuwslopend
Wauw wat schrikken ja!! De grond verdwijnt even onder je voeten he! Fijn dat je meteen terecht kon! Ik denk eerlijk gezegd dat ze het hier niet gewaardeerd hadden als ik op zondag wegens bloedverlies naar de spoed was gegaan… fijn dat je zo snel zekerheid hebt gekregen!
Ah ja ik snap het. Lijkt me ook heel lastig opmeten, zo’n miniscuul klein kruimeltje. Ik heb bij eerdere zwangerschappen vaak aan het eind wat gedoe gehad omdat de kleine te klein zou zijn. Bleek net een verschil in meten, de een meet blijkbaar toch anders dan de ander. Lijkt me dat dat heel lastig moet zijn als het echt om mm gaat…
Daar moet jij je zeker en vast niets van aantrekken. Das hun job om mensen te helpen, er komen zelfs mensen naar het spoed met een gekneusde teen. Dus het feit dat jij bloedverlies hebt is zeker en vast niet minder erg!! Hoe gaat het met jou?
Nee dat is zeker waar! Superfijn dat ze jou meteen zo goed hebben geholpen! Heb je enig idee hoe groot het kleintje nu was? Even voor mijn eigen beeld, ik ben morgen bij de echo 7+1 dus ongeveer zover als jij gisteren. Met mij gaat het goed verder! Moe en misselijk
Ons kleintje was bijna 1cm! De misselijkheid, ken er alles van. Ik ben daar navalit voor aan het nemen en die helpen zoooo goed!
Wat fijn! Dat is echt al iets he en als je bedenkt dat het alleen maar sneller gaat groeien… En goede tip, dank je! Mocht morgen alles goed zijn en de misselijkheid nog erger worden, ga ik er ook even achteraan.
Ja het gaat echt al super snel! En dat hartje dat al zo gek aan het kloppen is. Ik begon gisteren echt te huilen, die emoties die erbij komen kijken zijn echt ongezien hahaha. Ja die pilletjes helpen mij er echt door. Ik neem er in de avond 2 voor ik ga slapen zodat die in de ochtend werken. Ik had eerst antimetil, maar die werken echt langs geen kanten