Zo dat lijkt mij echt heel naar…. Let je goed op jezelf? Jeetje snap dat je hier echt van bij moet komen (letterlijk en figuurlijk)
@Caramel3 die kroketten… ik lig in een deuk. verder dank voor de lieve woorden op mijn berichtje. Ik ben altijd streng voor mijzelf dus vind dat ik mij niet zo aan moet stellen en gewoon moet wachten op de 22ste.
Voor de dames onder ons die net als ik op z'n tijd houden van een beetje zweven: Ik vind deze affirmatie track soms zo fijn om te luisteren Wilde hem toch even delen. https://open.spotify.com/track/1VeZm5OZSP5FJWTtWqPQrD?si=_3o45ryBQlGhxK7dbgMIcQ
Hey girlies, wat fijn om te lezen dat we toch allemaal een beetje in hetzelfde schuitje zitten hé . Hetgeen dat normaal mijn lievelingseten is, word ik nu enorm misselijk van... Heb dinsdag voor de allereerste keer boven het toilet gehangen, leuk is zeker anders. Ik was ook helemaal niet misselijk he.. De geur van de pot spaghetti heeft dit veroorzaakt... Ik kan nu alleen maar soepen eten, dat is hetgene waar ik niet misselijk van wordt & wat ik veilig kan opeten . Ik had er dan nog eens een flinke migraine aanval bij & normaal neem ik daar sumatriptan voor (had ik dus ook gedaan & 5 minuten later lag hij in de wc ) dus durfde ik geen 2de meer nemen omdat ze daar toch sceptisch over zijn... En paracetamol helpt dus echt niet he . Ik heb dan maar 3 dagen afgezien en veel geslapen... Morgen ben ik 8 weken & de misselijkheid gaat op en af merk ik. De moeheid wordt wel steeds erger, ik zou zelfs in slaap kunnen vallen tijdens het typen van dit berichtje Heb de afgelopen dagen ook al een paar keer bruine afscheiding gehad, ik probeer mezelf daar niet druk om te maken want dat is 'normaal' maar vaak is het toch echt sterker dan mezelf.. Gek eigenlijk hé hoe ons lichaam ons zo gek kan maken. Achja, nog eventjes en we kunnen onze kleintjes in onze armen houden. Heb al wel tegen mijn vriend gezegd dat ik dit geen 2de keer meer ga kunnen Gelukkig houden we het dan ook maar bij eentje Aan de dames die een tweeling krijgen, super fijn nieuws! En je moet je zeker niet schuldig voelen, het is zoals de andere zeggen, je hebt je voorbereidt op één kindje & nu krijg je er meteen twee. Probeer te genieten van elke moment & u've got this!!
Bedankt voor de lieve woorden, allen. Ik probeer rustig aan te doen - maar ze weten het nog niet op het werk en dan is het toch wel wat lastiger. Ben dus na mijn laatste meeting maar naar huis gegaan vandaag om thuis nog even rustig wat af te maken. Kheb er geen hoofdpijn aan over gehouden gelukkig. Dat scheelt weer iets! ^^ Btw. Dextrose ed werken niet bij mij! Ook caffeïne en andere booster-suikers oid niet. Is een zegen en een vloek Alleen 1 stel vrienden weten het. Zij was dus nooit misselijk en vindt het ook 'apart' dat ik nu zo vroeg al (weer) misselijk en weeiig ben. En last van een lage bloeddruk.. Ze kan zich er niks bij voorstellen en ik merk dat ze zich een beetje afzijdig houdt als ik weer een keer aan het ventileren ben over mijn klachten. Ze is heel lief voor me en echt een toppertje! Maar het voelt (tussen de regels door) een beetje alsof ze vindt dat ik me aanstel ofzo. Kweenie, soms voel je dat gewoon. Gelukkig weet ik uit ervaring én door jullie dat het écht gewoon erbij hoort. En dat je van geluk mag spreken als het je bespaard blijft. Maar ik merk dat het me wel dwars zit en ik me soms toch onbewust afvraag of ik me niet aanstel... Zullen vast ook wel hormonen zijn, of nie?
Fijn dat je er niks aan overgehouden hebt! Zoiets kan ook heel anders aflopen… maar niet over nadenken. Lastig he, als anderen zo hun zwangerschap doorfietsen en jij degene bent die serieus last heeft van dingen. Ik weet zeker dat je je niet aanstelt!! Zwanger zijn, zeker het eerste trimester, is echt hard werken en je kunt je zó ellendig voelen. Mijn zusje heeft HG gehad, het is bizar wat een zwangerschap in het ergste geval met een lichaam kan doen. Maar ‘gelukkig’ is het normaler dat je wel klachten hebt dan niet en zijn er (hopelijk) zometeen ook veel mensen die je wel begrijpen. Hier zijn ze iig zeker!
Wat naar om te lezen dat jij ook last hebt van migraine! Hopelijk wordt bij jou niet erger door de hormonen. Even over de Sumatriptan, gebruik ik ook. Heb ik bij mijn vorige zwangerschap zelfs de hele zwangerschap door gebruikt (natuurlijk zo min mogelijk. Maar had écht veel migraine). Huisarts en apotheker hebben beide deze keer weer bevestigd dat het zeker de eerste twee trimesters incidenteel echt geen probleem is. Alleen derde liever niet. Misschien heb je er iets aan, je kunt het natuurlijk zelf nog even checken… migraine is afschuwelijk, ik krijg het spaansbenauwd bij het idee, geen medicatie te mogen slikken. Bizar toch, dat je van spaghetti ineens zó misselijk kunt worden. Ik vind Cup a soup dus ook helemaal heerlijk op het moment (kan over een kwartier wel weer veranderd zijn hoor).
Oh je wilt ni weten hoe blij ik ben dat te horen! Ik krijg het ook benauwd als ik aan migraine denk. Ik ben blij dat ik het incidenteel wel kan gebruiken. Want ik kan mezelf niet voorstellen dat ik het niet meer mag gebruiken. Ik voel mezelf wel meteen schuldig en ben dan direct bang dat ik op de volgende echo geen hartje meer ga zien. Stom hè? Hahahah ja dat snap ik van die soep, echt gek Ik had daarstraks ineens zo’n zin in pita & dan had ik hem besteld en had opeens spijt want had er geen zin meer in Die hormonen toch hè Heb het wel opgegeten, maar soep had me meer gesmaakt Achja, we hebben het er allemaal voor over hè!!
Oh wat goed, fijn om te horen!! Misschien handig om zelf nog even bijv je apotheker te bellen, voor mijn idee weten die er toch net meer vanaf dan een huisarts. Of evt een neuroloog, als je daar loopt? Heb ik veel aan gehad ivm mijn onderhoudsmedicatie. Ik heb zoveel Sumatriptan nodig dat dagelijks een lage dosering ‘onderhoud’ van een heel ander medicijn beter is voor de kleine. Dat schuldig voelen herken ik enorm. Heb de afgelopen 2 dagen ondanks onderhoudsmedicatie ook nog Suma nodig gehad, en man, wat baal ik daar dan van. Probeer er maar aan vast te houden dat het voor de kleine ook zeer zeker niet goed is als jezelf zoveel stress hebt door een migraine-aanval. Incidenteel is het echt prima!!
@Vederlicht en @Caramel3 superlief dat jullie aan me dachten. Met mijn echo was een mooi schone en rustige baarmoeder te zien. En ook een aantal eitjes die klaarstaan. Maar we doen even deze maand geen poging. Anders sta ik met mijn bruiloft misschien weer met 4 weken 5 dagen en dat is veel teveel stress. Zh kan stomweg gewoon niks verder voor ons doen zo 123. Ja m'n vent moet stoppen met roken, wat goed te doen is. En ik moet afvallen.. Na onze bruiloft gaan we er weer voor. Mocht het succesvol zijn en ik ben voorbij mijn spannende periode kom ik me hier zeker wel even melden. Jullie zijn allemaal een geweldige steun geweest en allen ontzettend bedankt daarvoor. Geniet van jullie zwangerschappen!♡
Ach meid! Ik moet eerlijk zeggen dat ik heel stiekem nog een beetje hoopte op een verhaal zoals het mijne bijv. Toch nog een kloppend hartje verstopt. Maar ik vind dat jullie enorm dapper omgaan met het verlies van deze zwangerschap en droom. Geniet voor nu vooral van de voorbereidingen voor jullie bruiloft! Fijn dat jullie even een ‘rustmoment’ voor jullie zelf inlassen. Ik wens jullie heel veel geluk en hopelijk snel goed en blijvend nieuws!!
ach… ik had toch nog hoop dat er n wondertje zat Trots op jullie om er zo sterk in te blijven! Dat is niet makkelijk. Ik wens jullie een prachtige huwelijksdag en een leven vol liefde samen <3 geniet ervan. Kijk ernaar uit van je te horen! Tot snel!
@MaaikeLS wat ontzettend jammer dat het weer niet zo heeft mogen zijn. Ik begrijp uit je verhaal dat er verder geen onderzoek of iets wordt gestart. Ik hoop net zoals de andere al zeiden dat het hopelijk gauw blijvend raak is ! Sterkte met dit verlies en vervolgens de focus op de bruiloft. Ik wens jullie alvast een hele mooie liefdevolle dag toe
Goedemorgen dames, hebben jullie ook nog steeds dat de klachten echt kunnen wisselen? Ik word er, ondanks goede echo, toch wat onzeker van merk ik. Vanochtend heel veel minder misselijk dan de afgelopen dagen…
Hoewel de klachten in aanwezigheid stabiel zijn, wisselt de kracht inderdaad. Qua misselijkheid misschien even proberen te genieten als die minder is Maar antwoord is: ja! Ik herken t.. haha
Yes, hetzelfde hier! Ik word er ook enorm onzeker van. Gisteren zei ik nog tegen mezelf 'wat gek dat ik me niet zo voel als de voorbije dagen & dan denk ik bij mezelf 'geniet even van die goeie dagen'. Blijkbaar komt het echt in vlagen dus ik koester de goeie dagen
Wat jammer om dit te horen Zoals de andere meiden zeggen, probeer je op te trekken aan je bruiloft & geniet er met volle teugen van. Je bent een fantastische meid en ik wens jou al het geluk van de wereld toe.
Ik had woensdag helemaal nergens last van. Gisteren werd dan weer ruimschoots ingehaald en lag ik al om 8 uur te slapen, omdat ik de misselijkheid niet meer trok Ik heb vooral last van zenuwen voor de echo dinsdag. Ik merk dat het me echt onzeker heeft gemaakt dat de arts maar bleef zeggen dat het wel erg klein en pril was.
Ach meid toch, wat verdrietig ik bleef stiekem nog hopen op een heel groot wonder voor je, ik had het je zo gegund! Maar "gelukkig" is je baarmoeder wel weer helemaal schoon, dat is ook wel weer een geruststelling na je angst voor een ZOL. Wat leuk dat jullie gaan trouwen! Alvast een hele fijne, mooie dag gewenst! En een dikke knuffel voor jou, ik hoop dat je snel blijvend zwanger raakt!
Zijn jullie trouwens ook sneller buiten adem? Als ik de was in de wasmachine doe, voel ik me al alsof ik de marathon gelopen heb.