Uitgerekend 16 t/m 30 november '24

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Skymar, 15 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oddepotje12

Oddepotje12 Actief lid

31 mrt 2024
    179
    106
    43
    Vrouw

Ja het is stom en vervelend, maar dat maakt niet uit. Ik heb er een goed gevoel bij, bij de zwangerschap. Daar focus ik op. Plus mijn buik groeit zo ontzettend erg. Ik heb echt best een grote buik al. Het zou niet gek zijn als het daardoor komt. Maar of ik druk ben, zou ook best kunnen. Ik heb donderdag gesport, misschien was dat het ook wel. Dat besef ik mij nu ineens, nu ik dit typ.

Koekjesmonster vindt dit leuk.
  2. Oddepotje12

Oddepotje12 Actief lid

31 mrt 2024
    179
    106
    43
    Vrouw
    dankjewel voor het meedenken! Ik denk dat ik het branderige gevoel verkeerd omschreven heb. Ik heb een branderig gevoel in mijn buik maar aan mijn huid van mijn buik. Alsof alles wordt opgerekt. Volgens het internet banden pijn. Vroeger op school deden wij “prikkeldraad” bij mensen hun armen. Zo een prikkelend, brandend gevoel. Ik weet niet of het zo duidelijk is haha. Maar mijn blaas voelt best goed. Verder voel ik mij best goed.

Pietjepuk123 vindt dit leuk.
  3. Pietjepuk123

Pietjepuk123 Actief lid

19 dec 2023
    221
    132
    43
    Vrouw
    Ah gelukkig, dat is goed om te horen! Ik heb het nog niet gehad dus herken het niet, maar bandenpijn kan goed natuurlijk! Hopelijk heb je snel wat verlichting en blijft het bloedverlies weg

4. Caramel3

Caramel3 Actief lid

29 dec 2023
    405
    213
    43
    Vrouw
    Wat vervelend, daar schrik je toch altijd weer van he?! Ik hoop voor je dat het hierbij blijft!!

5. Caramel3

Caramel3 Actief lid

29 dec 2023
    405
    213
    43
    Vrouw
    Ik heb ook al echt een dikke buik en ben al ca 3kg aangekomen. Vind dat eerlijk gezegd niet zo heel leuk, de vorige zwangerschappen viel ik eerst wat af en was ik daardoor veel relaxter over mijn gewicht. Nu ben ik al wat zwaarder gestart dan ik eigenlijk wilde en vind ik het opeens heel hard gaan. Al schijnt 3kg met 15 weken best normaal te zijn. Maar ben toch bang dat ik met 20+kg ga eindigen ofzo.o_O Ik weet dat dit maar een kleine zorg is hoor, ben ontzettend dankbaar voor deze zwangerschap. Toch zit ik er een beetje mee.

6. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

13 jul 2022
    4.143
    4.569
    113
    Lieve meiden, ik lees nog wel een beetje mee, maar heb weinig puf om op jullie te reageren. Op dit moment gaat het mentaal niet lekker en in overleg met de verloskundige, ben ik doorgestuurd naar een therapeut. Ik hoop dat ik daar snel terecht kan.
    Sinds gisteravond ga ik van de ene hyperventilatie aanval naar de andere, dus ben momenteel erg gestresst en moe. Kan soort de ontspanning niet vinden. Hormonen??

7. Skymar

Skymar Actief lid

10 feb 2024
    254
    291
    63
    Vrouw
    Oh lieverd, goed dat je doorverwezen wordt! Ik heb bij mijn 3e veel 'nare aanvallen' gehad, beetje depressief-achtig. Het was dat ik nog kids had en mn bed uit MOEST, maar mijn man is wel eens van zn werk naar huis gekomen omdat ik een paniekaanval had. Zag het soms allemaal zo somber! Terugkijkend had ik gewild dat ik hulp gevraagd had, professionele hulp - maar ook van vrienden/familie. Het is door hormonen best normaal dat je mentaal wat in de knup zit. Het zit ook in mijn familie en ik ben als kind ook depressief geweest, dus ik wist dat het kon en daardoor was ik al enigszins voorbereid, voor zover dat kan. En toch viel het mij HEEL zwaar toen het gebeurde.

Weet dat het OK is, als in: niet raar!! Maak jezelf niet gek dat je daar schuld in hebt, maar ik ben heel blij dat je het uitspreekt en ze met je meekijken!

Oddepotje12 vindt dit leuk.
  8. Skymar

Skymar Actief lid

10 feb 2024
    254
    291
    63
    Vrouw
    Ik ben op dit moment 15 weken en 2 dagen zwanger: gister stond ik op de weegschaal en was ik 1,9kg aangekomen. En het lijkt erop dat ik bij mijn 2e en 3e zwangerschap tot de controles van 15wk altijd nog hetzelfde in gewicht was - heb de boekjes van destijds erbij gepakt, maar het is niet altijd even accuraat bijgehouden toen :) Dus ook ik ben nu al wat aangekomen, maar ik maak me er geen zorgen om. Mijn startgewicht was bij elke zwangerschap hetzelfde (60kg) en ik ben nooit meer dan ~13 kg aangekomen. Dus ik vertrouw erop dat het goed komt ^^

Daarnaast moest ik bij de vk vroeger elke controle wegen, maar bij de gynaecoloog heb ik nog geen enkele keer op de weegschaal gestaan haha. Dus het zal wel loslopen ;) Ik vond vandaag nog een oude doos met zwangerschapskleding op zolder! Ik heb heeeeeeel veel weggedaan, maar een paar basis-items bewaard die ik toen fijn vond. Zoals een zwangerschapsrok en broek + wat shirts. En wat ben ik daar nu blij mee! Scheelt weer in aanschaf, want mn eigen kleding krijg ik never nooit niet meer aan haha (shirts wel overigens, maar de rest niet!)

9. Oddepotje12

Oddepotje12 Actief lid

31 mrt 2024
    179
    106
    43
    Vrouw
    Wat vervelend! Maar goed dat je hulp hebt aangenomen. Hopelijk helpt dat. Maar ik lees het veel bij zwangerschappen. Maakt het natuurlijk niet minder stom.
    Ik had mezelf uit voorzorg aangemeld bij de pohggz omdat mijn vader genetisch manisch depressief was. Gevoeligheid voor depressie is dus bij mij aanwezig. Tot nu toe is er niet zoveel aan de hand, maar alsnog ga ik elke 2/3 weken.

10. Oddepotje12

Oddepotje12 Actief lid

31 mrt 2024
    179
    106
    43
    Vrouw
    Ik kan niet eens uitleggen hoe stom ik het vind. Ze willen dat ik toch weer mijn urine breng om deze op de kweek te zetten. Ik vraag me af of het niet komt door mijn vriend zijn huis en wat dat met mij doet. Dit klinkt misschien stom.. maar ik voel me niet zo fijn in zijn huis. Ik mis dan mijn eigen bed ontzettend. Ik wordt elk uur wakker en als ik dan wakker word, moet ik plassen. Ook merk ik dat mijn buik niet prettig voelt ‘s nachts als ik daar lig. Bij mij thuis plas ik maar 1x ‘s nachts en wordt ik helemaal niet wakker met buikpijn. Ook plas ik dus maar 1x. Twee keer heb ik ook alleen gebloed bij hem thuis in het weekend. Dat is of toeval, of gewoon omdat het niet zo fijn voelt daar.

morgen geslacht echo. Dus dan zien we weer of alles goed is. Verloskundige zei dit keer dat ik elke keer met bloed even mag bellen. Ik dacht het is geen spoed dus ik wacht wel tot maandag. Dat hoeft dus niet. Dat is fijn!

11. Oddepotje12

Oddepotje12 Actief lid

31 mrt 2024
    179
    106
    43
    Vrouw
    Ja dat hoop ik ook! Vind bloedverlies stom. En wordt er onrustig van.

12. Zazoo21

Zazoo21 Actief lid

12 feb 2024
    398
    398
    63
    Vrouw
    @Joylynn He jakkes wat vervelend dat je je zo voelt... Is ook helemaal niet waar je op hoopt of van droomt als je zwanger bent. Dan wil je natuurlijk gewoon je roze wolk terug! Goed dat je eraan toegeeft en de hulp opzoekt, constant hyperventileren is ook niks. Hopelijk kunnen ze wat voor je betekenen!

@Oddepotje12 He jakkes bloedverlies is altijd stom en spannend. Dat over het huis van je vriend klinkt wel bijzonder. Heb je dat ook bij andere huizen dan die van jezelf of echt alleen bij hem? Kan je duiden wat het precies is aan zijn huis, kunnen jullie het erover hebben? Waar zijn jullie van plan te gaan wonen als de baby is geboren?

13. Zazoo21

Zazoo21 Actief lid

12 feb 2024
    398
    398
    63
    Vrouw
    Uitgerekend 16 t/m 30 november 2024 ♥

16 november

-
    17 november
    -
    18 november
    -
    19 november
    -

20 november
    Bloempje 11 - 1e en 2e kindje

21 november

22 november
    Sky - 32 jaar - 4e kindje
    Aschanti - 25 jaar - 1ste kindje

23 november
    -
    24 november
    -

25 november
    Caramel3 - 28 jaar - 4e kindje

26 november
    -

27 november
    Zazoo21 - 27 jaar - 1e kindje

28 november
    Joylynn - 35 jaar - 2e kindje
    Joefmom - 30 jaar - 2e kindje

29 november
    Oddepotje12 - 29 jaar - 1e kindje

30 november
    -

1 december
    -
    2 december

Pietjepuk123 - 31 jaar - 1e kindje

3 december
    Koekjesmonster - 31 jaar - 1e kindje

4 december

Faleida - 39 jaar - 3e kindje

♡ Meisje () | ♡ Jongen () | ♡/Verrassing (1)

♡ In liefdevolle herinnering ♡
    van Peeaa
    van Niemand95
    van MaaikeLS
    van Millie92
    van Vederlicht

———————————————————————
    ♥ Afspraken ♥

Juni
    4 juni - Pietjepuk123 - 13-weken echo​
    4 juni - Oddepotje geslachts echo ( uitslag weet ik pas 12 juni in verband met gender shoot)
    5 juni - Joefmom - hartje + metingen
    6 juni - Joefmom - extra controle nekplooimeting Radboud Nijmegen
    10 juni - Sky - controle zkh
    11 juni - Aschanti - 16 weken echo (16+5)
    18 juni - Pietjepuk123 - Afspraak VK
    24 juni- Oddepotje hartje en controles ( geen echo)
    25 juni - Sky - controle zkh
    26 juni - Zazoo21 - Centering Pregnancy

Juli
    2 juli - Zazoo21 - 20 weken echo (18+6)
    4 juli - Joefmom - 20 weken echo
    8 juli- Oddepotje - 20 weken echo

8 juli - Zazoo21 - Centering Pregnancy
    9 juli - Pietjepuk123 - 20-weken echo
    29 juli - Zazoo21 - Centering Pregnancy

Augustus
    12 augustus - Zazoo21 - Centering Pregnancy
    26 augustus - Zazoo21 - Centering Pregnancy

September
    9 september - Zazoo21 - Centering Pregnancy
    16 september - Zazoo21 - Centering Pregnancy

———————————————————————

HOE KOM IK OP DE LIJST/PAS IK DE LIJST AAN?
    - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [tot en met de]
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop ‘Plaats reactie’

14. Zazoo21

Zazoo21 Actief lid

12 feb 2024
    398
    398
    63
    Vrouw
    Gisteren eerste centering pregnancy bijeenkomst gehad. Eerst zelf mijn bloeddruk opgemeten en daarna heeft de verloskundige hartje gecontroleerd en fundushoogte. Alles was perfect gelukkig

Daarna met de groep vrouwen allerlei opdrachten gedaan, vragen beantwoord, tips uitgewisseld. Veel geleerd. We hebben een boekje meegekregen waarin we zelf de metingen bijhouden en daarin staat ook al wat je gaat behandelen met iedere bijeenkomst. Werd daar heel erg enthousiast van! Veel geleerd en herkenning, gelachen maar ook verdriet. Kan niet wachten tot de volgende keer :)

15. Oddepotje12

Oddepotje12 Actief lid

31 mrt 2024
    179
    106
    43
    Vrouw
    Ja echt zo stom. Vanochtend weer wat donker roze / paars achtig. Kan even geen goede kleur omschrijving geven. Verloskundige gebeld en ik mag vanmiddag extra langs komen. Dat is fijn. Mijn gevoel zegt dat alles goed is; maar voel toch wel onzekerheid. Ik denk spanning. Zijn bed slaapt niet lekker en hij heeft zwarte schimmel. Daar hadden we helemaal niet aangedacht. We gaan binnenkort samenwonen. Momenteel probeert hij alles te regelen met zijn zoon etc. Die is 9 en zal ook bij mij wonen. Ze komen bij mij wonen. Het is allemaal een beetje veel haha. Het is gewoon niet de meest ideale situatie. Maar goed.

16. Pietjepuk123

Pietjepuk123 Actief lid

19 dec 2023
    221
    132
    43
    Vrouw
    Hè wat vervelend voor je, hopelijk kun je snel terecht bij een fijne therapeut die je een beetje kan helpen. Heb je al eerder dat soort aanvallen gehad? Heel goed dat je hulp gezocht hebt, fijn om dit niet alleen te hoeven uitzoeken!

@Oddepotje12 Een slecht bed zou verklaren waarom je daar veel wakker wordt 's nachts, zeker als je buik al een beetje groeit. Maar die zwarte schimmel klinkt wel ff wat meer serieus, daar zou ik ook gewoon een onrustig gevoel van krijgen eerlijk gezegd. Ben je al bij de verloskundige geweest? Had jij niet vandaag ook geslachtsbepaling?

@Zazoo21 Wat fijn dat je je ervaringen met centering deelt, het klinkt heel leuk! Ik hoop dat ik ook snel met een centeringgroepje mee kan doen!

17. Pietjepuk123

Pietjepuk123 Actief lid

19 dec 2023
    221
    132
    43
    Vrouw
    Wij hebben afgelopen vrijdag de NIPT zonder bijzonderheden teruggekregen en vanochtend op de 13-wekenecho was ook alles in orde. Heel fijn, echt opgelucht. Paar leuke fotootjes meegekregen en de kleine mega veel zien bewegen.

Onze gezinnen en opa & oma wisten het al, wat vrienden en collega's ook, maar vandaag na de goede uitslagen hebben we het de rest van de familie kunnen vertellen. Nu voelt het opeens heel echt! Mijn vader is vanmiddag ook langsgekomen om de eerste spullen voor de baby in de verf te zetten. Nu nog 5 weken wachten tot we het geslacht te weten komen, kan niet wachten!

Zazoo21 en Oddepotje12 vinden dit leuk.
  18. Oddepotje12

Oddepotje12 Actief lid

31 mrt 2024
    179
    106
    43
    Vrouw
    Wat ontzettend fijn! Zo leuk voor jullie. Wat een goed nieuws. Hoe reageerde de familie?

19. Oddepotje12

Oddepotje12 Actief lid

31 mrt 2024
    179
    106
    43
    Vrouw
    Dankjewel voor het berichtje! Ja daarom, door de zwarte schimmel ga ik daar niet meer slapen. Mijn huis is helemaal vrij van gekke schimmels en dingen haha.

Ik had vandaag een extra echo door het bloedverlies. Placenta ligt laag maar wel achter. Vandaar wrs de bloedingen. De gender echo is geweest. Alles was goed met de baby 8,3cm alweer. Lekker aan het bewegen. Goede hartslag. Echt zo cute. Mooie foto’s gekregen. Ik hoor 12 Juni wat het geslacht is. Dan hebben wij de gender shoot.. mijn zus weet het wel en zijn zus ook haha. Spannend.

20. Oddepotje12

Oddepotje12 Actief lid

31 mrt 2024
    179
    106
    43
    Vrouw
    Uitgerekend 16 t/m 30 november 2024 ♥

16 november

-
    17 november
    -
    18 november
    -
    19 november
    -

20 november
    Bloempje 11 - 1e en 2e kindje

21 november

22 november
    Sky - 32 jaar - 4e kindje
    Aschanti - 25 jaar - 1ste kindje

23 november
    -
    24 november
    -

25 november
    Caramel3 - 28 jaar - 4e kindje

26 november
    -

27 november
    Zazoo21 - 27 jaar - 1e kindje

28 november
    Joylynn - 35 jaar - 2e kindje
    Joefmom - 30 jaar - 2e kindje

29 november
    Oddepotje12 - 29 jaar - 1e kindje

30 november
    -

1 december
    -
    2 december

Pietjepuk123 - 31 jaar - 1e kindje

3 december
    Koekjesmonster - 31 jaar - 1e kindje

4 december

Faleida - 39 jaar - 3e kindje

♡ Meisje () | ♡ Jongen () | ♡/Verrassing (1)

♡ In liefdevolle herinnering ♡
    van Peeaa
    van Niemand95
    van MaaikeLS
    van Millie92
    van Vederlicht

———————————————————————
    ♥ Afspraken ♥

Juni
    4 juni - Pietjepuk123 - 13-weken echo
    5 juni - Joefmom - hartje + metingen
    6 juni - Joefmom - extra controle nekplooimeting Radboud Nijmegen
    10 juni - Sky - controle zkh
    11 juni - Aschanti - 16 weken echo (16+5)
    18 juni - Pietjepuk123 - Afspraak VK
    24 juni- Oddepotje hartje en controles
    25 juni - Sky - controle zkh
    26 juni - Zazoo21 - Centering Pregnancy

Juli
    2 juli - Zazoo21 - 20 weken echo (18+6)
    4 juli - Joefmom - 20 weken echo
    8 juli- Oddepotje - 20 weken echo(18+3)

8 juli - Zazoo21 - Centering Pregnancy
    9 juli - Pietjepuk123 - 20-weken echo
    29 juli - Zazoo21 - Centering Pregnancy

Augustus
    12 augustus - Zazoo21 - Centering Pregnancy
    26 augustus - Zazoo21 - Centering Pregnancy

September
    9 september - Zazoo21 - Centering Pregnancy
    16 september - Zazoo21 - Centering Pregnancy

———————————————————————

HOE KOM IK OP DE LIJST/PAS IK DE LIJST AAN?
    - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [tot en met de]
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop ‘Plaats reactie’

Deel Deze Pagina