Iedereen was zo blij voor ons, heel leuk. Ik ben er zelf heel relaxt en down to earth onder, maar ik merk wel echt dat het nieuws steeds bij anderen veel teweeg brengt en dat zorgt ervoor dat wij ook steeds iets meer op die roze wolk komen. Alleen mijn oom dacht dat we een tweede hond kregen, kleine miscommunicatie
Verstandig! Hij komt maar lekker wat vaker naar jou toe Wanneer verwacht je dat hij en zijn zoon bij jou intrekken? En wat fijn dat de echo helemaal in orde was! Bloedverlies blijft vervelend natuurlijk maar het zal er bij jou misschien een beetje bij horen. Gelukkig krijg je tegenwoordig lekker veel controles en echo's... Mijn moeder vertelde dat ze 31 jaar geleden 1 echo kreeg. Lijkt me zó niet chill! Dan hebben wij het nu veeeel beter.
Hi allemaal! Wij hadden onze GUO vandaag en alles was tóch goed! Wat een spanning na bloedverlies en daarna een dikke nekplooi met de 13 weken. De 20 weken gaan we wel nog in t ziekenhuis doen maar voor nu is het goed!!!
♥ Uitgerekend 16 t/m 30 november 2024 ♥ 16 november - 17 november - 18 november - 19 november - 20 november Bloempje 11 - 1e en 2e kindje 21 november 22 november Sky - 32 jaar - 4e kindje Aschanti - 25 jaar - 1ste kindje 23 november - 24 november - 25 november Caramel3 - 28 jaar - 4e kindje 26 november - 27 november Zazoo21 - 27 jaar - 1e kindje ♡ 28 november Joylynn - 35 jaar - 2e kindje Joefmom - 30 jaar - 2e kindje ♡ 29 november Oddepotje12 - 29 jaar - 1e kindje 30 november - 1 december - 2 december Pietjepuk123 - 31 jaar - 1e kindje 3 december Koekjesmonster - 31 jaar - 1e kindje 4 december Faleida - 39 jaar - 3e kindje ♡ Meisje () | ♡ Jongen (1) | ♡/♡ Verrassing (1) ♡ In liefdevolle herinnering ♡ ☆ van Peeaa ☆ van Niemand95 ☆ van MaaikeLS ☆ van Millie92 ☆ van Vederlicht ——————————————————————— ♥ Afspraken ♥ Juni 4 juni - Pietjepuk123 - 13-weken echo 10 juni - Sky - controle zkh 11 juni - Aschanti - 16 weken echo (16+5) 18 juni - Pietjepuk123 - Afspraak VK 24 juni- Oddepotje hartje en controles 25 juni - Sky - controle zkh 26 juni - Zazoo21 - Centering Pregnancy Juli 2 juli - Zazoo21 - 20 weken echo (18+6) 8 juli- Oddepotje - 20 weken echo(18+3) 8 juli - Zazoo21 - Centering Pregnancy 9 juli - Pietjepuk123 - 20-weken echo 10 juli - Reguliere controle verloskundige 11 juli - Joefmom - 20 weken GUO echo 29 juli - Zazoo21 - Centering Pregnancy Augustus 12 augustus - Zazoo21 - Centering Pregnancy 26 augustus - Zazoo21 - Centering Pregnancy September 9 september - Zazoo21 - Centering Pregnancy 16 september - Zazoo21 - Centering Pregnancy ——————————————————————— HOE KOM IK OP DE LIJST/PAS IK DE LIJST AAN? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [tot en met de] - Werk je gegevens bij - Druk op de knop ‘Plaats reactie’[/QUOTE]
Hoi Meiden, hier ook al een tijd niks van me laten horen... Heb me afgelopen tijd zeker niet altijd goed gevoelt, enorm moe (uitgeput en niks kunnen) en gewoon alsof je elke dag een kater hebt. Afgelopen week gaat het de betere kant op lijkt het gelukkig. Gisteren weer een echo gehad, volgens mij al de 4e of 5e (hou het niet meer bij haha). Alles was goed, de baby's gaan qua groei netjes gelijk op, en ze zijn lekker bewegelijk. begin juli hebben we de 20 weken echo. Nou wordt er vaak aangegeven dat die echo niet is om het geslacht te bepalen, maar ben wel benieuwd hoe vaak het al wel gedeeld wordt met je? Wij willen wel graag de geslachten weten, en weet even niet of ik hier een aparte echo voor moet inplannen of dat het waarschijnlijk toch met de 20 weken echo wordt gedeeld..
Wat een geweldig nieuws, fantastisch! Dat moet een hele opluchting voor jullie zijn. Hoe kan het nou dat het ineenkeer toch goed is? Had de VK verkeerd gemeten/gekeken? Of kan nekplooi vanzelf bijgetrokken zijn?
Hoi dames! Vraagje… hoe vaak voelen jullie de uk ongeveer (voor degenen die al iets voelen). Hier is het nu al een dag of 3 erg rustig, wat mij een beetje bezorgd maakt… ik ben er nu echt op aan het letten en voel helemaal niks, ook niks als ik ga liggen oid. Natuurlijk, het is nog vroeg maar vind het toch spannend…
Is bijgetrokken. Andere metingen waren volgens het boekje en de NIPT hadden we al gedaan dus zij zagen geen reden meer tot zorgen. Vaak zien ze anders ook kortere benen, vocht bij de buik, hartkamers niet duidelijk bv.
Dat kan nog heel lang duren hoor! Per persoon en zwangerschap verschillend. Weet je waar je placenta ligt? Als deze vooraan ligt voel je nog moeilijker. Echt trappen is goed voelbaar tussen 16-20 weken, geen zorgen!
mbt de 20-weken echo: mijn ervaringen zijn dat het geslacht geen focus is, inderdaad - want het is een medische echo, maar tegelijkertijd ALTIJD gevraagd werd: "Wil je het geslacht weten? Want bijna altijd is dit zichtbaar en dan willen we je het graag vertellen als je dat wilt." Mochten ze de beentjes bij elkaar houden, zal er niet veel extra moeite gedaan worden om het alsnog te gaan zien - maar verder zal je het wel te horen krijgen. Dus als je kan wachten tot die tijd, zou ik zeker geen extra echo inplannen ^^ En als je nog eerder voor een echo moet, wat let je om te vragen: "kan je toevallig de geslachten al zien?" Wie weet kunnen ze het je eerder vertellen
Bij mijn eerste: voelbaar vanaf 16 weken, mijn partner kon het met 17 weken al aan de buitenkant voelen (placenta zat aan mijn rugkant) Tweede: vanaf ~14 weken herkende ik de eerste trapjes. Partner kon het opnieuw rond de 17 weken voelen, toen de baarmoeder bijna geheel boven het schaambot uitkwam. Vooral in de ochtend en avond - wanneer het kindje erg actief was. (placenta lag opnieuw tegen mijn rug aan) Derde: vanaf ~12 weken voelde ik 'druk verplaatsingen' en 'aaitjes'. Mijn baarmoeder lag wat hoger dan gemiddeld en ook nu de placenta aan de achterkant. Maar echte trapjes kwamen opnieuw rond de 14 a 15 weken. Vierde (nu) heb ik dezelfde ervaringen als mijn derde: voelbare drukverplaatsingen in mijn baarmoeder, met 'aaitjes'. Af en toe aan de rechterzijkant of als ik een volle blaas heb aan de onderkant wat kleine porretjes. Maar ik heb nog minder het 'trapjes gevoel' als ik bij de andere 3 had, en ik ben nu toch echt al ruim 16 weken zwanger. Vanmiddag ga ik weer voor een echo (controle) en zal ik eens vragen waar mijn placenta ligt. Misschien ligt deze nu wel aan de voorkant en is het minder goed voelbaar, in vergelijking met de vorige keren. Soms twijfel ik inderdaad of alles goed is - omdat dit zo anders is als de vorige keren! Maar tegelijkertijd denk ik: het is eerder normaal om het pas goed te voelen met 18-20 weken dan al zo vroeg. En wie weet zit de placenta in de weg of heb ik dit keer (eindelijk ) een rustiger kindje hahahaha. Ik maak me geen zorgen, maar vind het wel fijn dat ik het even kan checken bij de gynaecoloog vandaag haha. Zolang mijn buik blijft groeien, ik elke ochtend wakker wordt met een harde bal in mijn buik (je kan de hele baarmoeder zien en voelen liggen, boven de volle blaas, heel apart haha) en zie dat alles groeit: zal het wel goed zijn ^^
Net terug uit het ziekenhuis. Controle was goed en zoals ik al vermoedde: placenta ligt dit keer pontificaal in het midden van mijn buik hahaha. Dat verklaard waarom het nu anders en subtieler voelt dan de vorige kindjes..
♥ Uitgerekend 16 t/m 30 november 2024 ♥ 16 november - 17 november - 18 november - 19 november - 20 november Bloempje 11 - 1e en 2e kindje 21 november 22 november Sky - 32 jaar - 4e kindje Aschanti - 25 jaar - 1ste kindje 23 november - 24 november - 25 november Caramel3 - 28 jaar - 4e kindje 26 november - 27 november Zazoo21 - 27 jaar - 1e kindje ♡ 28 november Joylynn - 35 jaar - 2e kindje Joefmom - 30 jaar - 2e kindje ♡ 29 november Oddepotje12 - 29 jaar - 1e kindje 30 november - 1 december - 2 december Pietjepuk123 - 31 jaar - 1e kindje 3 december Koekjesmonster - 31 jaar - 1e kindje 4 december Faleida - 39 jaar - 3e kindje ♡ Meisje () | ♡ Jongen (1) | ♡/♡ Verrassing (1) ♡ In liefdevolle herinnering ♡ ☆ van Peeaa ☆ van Niemand95 ☆ van MaaikeLS ☆ van Millie92 ☆ van Vederlicht ——————————————————————— ♥ Afspraken ♥ Juni 4 juni - Pietjepuk123 - 13-weken echo 10 juni - Sky - controle zkh 11 juni - Aschanti - 16 weken echo (16+5) 18 juni - Pietjepuk123 - Afspraak VK 24 juni- Oddepotje hartje en controles 24 juni - Sky - controle zkh 26 juni - Zazoo21 - Centering Pregnancy Juli 2 juli - Zazoo21 - 20 weken echo (18+6) 8 juli- Oddepotje - 20 weken echo(18+3) 8 juli - Zazoo21 - Centering Pregnancy 8 juli - Sky - controle zkh 9 juli - Pietjepuk123 - 20-weken echo 10 juli - Reguliere controle verloskundige 11 juli - Joefmom - 20 weken GUO echo 23 juli - Sky - controle zkh 29 juli - Zazoo21 - Centering Pregnancy Augustus 12 augustus - Zazoo21 - Centering Pregnancy 26 augustus - Zazoo21 - Centering Pregnancy September 9 september - Zazoo21 - Centering Pregnancy 16 september - Zazoo21 - Centering Pregnancy ——————————————————————— HOE KOM IK OP DE LIJST/PAS IK DE LIJST AAN? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [tot en met de] - Werk je gegevens bij - Druk op de knop ‘Plaats reactie’
♥ Uitgerekend 16 t/m 30 november 2024 ♥ 16 november - 17 november - 18 november - 19 november - 20 november Bloempje 11 - 1e en 2e kindje 21 november 22 november Sky - 32 jaar - 4e kindje Aschanti - 25 jaar - 1ste kindje 23 november - 24 november - 25 november Caramel3 - 28 jaar - 4e kindje 26 november - 27 november Zazoo21 - 27 jaar - 1e kindje ♡ 28 november Joylynn - 35 jaar - 2e kindje Joefmom - 30 jaar - 2e kindje ♡ 29 november Oddepotje12 - 29 jaar - 1e kindje 30 november - 1 december - 2 december Pietjepuk123 - 31 jaar - 1e kindje 3 december Koekjesmonster - 31 jaar - 1e kindje 4 december Faleida - 39 jaar - 3e kindje ♡ Meisje (1) | ♡ Jongen (1) | ♡/♡ Verrassing (2) ♡ In liefdevolle herinnering ♡ ☆ van Peeaa ☆ van Niemand95 ☆ van MaaikeLS ☆ van Millie92 ☆ van Vederlicht ——————————————————————— ♥ Afspraken ♥ Juni 11 juni - Aschanti - 16 weken echo (16+5) 18 juni - Pietjepuk123 - Afspraak VK 24 juni- Oddepotje hartje en controles 24 juni - Sky - controle zkh 26 juni - Zazoo21 - Centering Pregnancy Juli 2 juli - Zazoo21 - 20 weken echo (18+6) 8 juli- Oddepotje - 20 weken echo(18+3) 8 juli - Zazoo21 - Centering Pregnancy 8 juli - Sky - controle zkh 9 juli - Pietjepuk123 - 20-weken echo 10 juli - Reguliere controle verloskundige 11 juli - Joefmom - 20 weken GUO echo 23 juli - Sky - controle zkh 29 juli - Zazoo21 - Centering Pregnancy Augustus 12 augustus - Zazoo21 - Centering Pregnancy 26 augustus - Zazoo21 - Centering Pregnancy September 9 september - Zazoo21 - Centering Pregnancy 16 september - Zazoo21 - Centering Pregnancy ——————————————————————— HOE KOM IK OP DE LIJST/PAS IK DE LIJST AAN? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [tot en met de] - Werk je gegevens bij - Druk op de knop ‘Plaats reactie’
Dank je wel voor je reactie! Ik herken het heel erg. Eerste voelde ik met 17 weken, tweede met 13, derde zelfs al met 11 en nu is het echt heel wazig. Af en toe wat ‘beweging’ maar zeker geen schopjes oid. Merk dat ik het echt heel spannend vind. Heb weer steeds dat gevoel ‘Ik moet nog zien of wij in november écht een baby hebben’… maar na jouw verhaal hieronder gok ik ook op een placenta aan de voorkant. Bij de 12 weken-echo leek de placenta links voor te zitten maar op die termijn kan hij blijkbaar nog verplaatsen. Morgenochtend heb ik controle, zal toch zó blij zijn als ik dan een hartje hoor…
Oh je hebt het dus al wel gevoeld, bijzonder. Misschien omdat het nog vroeg is, dat je niet alles Voelt?
Ook hier was het even op een lager pitje allemaal. Helaas heb ik HG en ben ik alweer een paar keer naar het ziekenhuis geweest voor controles en ook een infuus gehad om even aan te sterken. Momenteel te veel uitgedroogd en ondervoed, waardoor ik in korte tijd al 10kg ben afgevallen, waardoor ik ook nog geen buikje heb. Maar gelukkig heeft onze kleine baby nergens last van en is lekker druk aan het bewegen in voldoende vruchtwater. Toch bijzonder hoe je lichaam er wel voor zorgt dat de kleine nog voldoende krijgt en even op 1 staat. momenteel veel slapen en met Nutridrink (bah) proberen zelf aan te sterken.