Uitgerekend 16 t/m 30 november '24

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Skymar, 15 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

13 jul 2022
    4.143
    4.569
    113
    Heerlijk, zo'n bewegende baby! En herkenbaar, die placenta. Hier lag ie ook nog niet goed vorige week. Ik hoop dat hij beetje naar boven gaat schuiven nog, want wil heel graag vaginaal bevallen!

2. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

13 jul 2022
    4.143
    4.569
    113
    Ik heb ook een kleine druktemaker in m'n buik. Helaas nog niet echt van buiten te voelen, want hij stopt ermee zodra je je hand op m'n buik leg :rolleyes: zelfs de arts in ziekenhuis zei vorige week nog "aan energie geen gebrek bij de kleine man" :D
    Wij hadden vorige week de echo in het WKZ, maar hij was te bewegelijk en te dwars. Alweer :roflmao: alles zag er perfect uit, maar wellicht idd een gaatje in het hart. Maar omdat het hart er verder wel perfect uit zag, gaat ze er van uit dat het mee valt. Over 7 weken terug en hopen dat het dan beter te zien is en er officieel gezegd kan worden hoe ernstig het is.
    Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt :)
    Ik vond het wel spannend, want die hele 20 weken echo deden ze opnieuw en nu met 3 personen en dat vond ik best intens :rolleyes:

3. Oddepotje12

Oddepotje12 Actief lid

31 mrt 2024
    179
    106
    43
    Vrouw
    Ik ben zo blij om te lezen dat je er best positief in staat. Ik voel het helemaal vanuit je bericht. Het is je gegund!! Lekker he zo een bewegelijke baby. Soms vind ik dat wel fijn. Alleen begin nu wel op te letten wanneer ze niet bewegelijk is etc. Bijvoorbeeld toen het echt zo warm was, was ze super rustig. Maar nu het afkoelt is ze weer lekker druk. Zou leuk zijn als je het ook vanaf buiten kan voelen. Bij mij zie je echt mijn buik op en neer gaan al!

hoever was je placenta bij jou verwijderd van je baarmoedermond?

4. Aschanti

Aschanti Lid

6 mrt 2024
    69
    74
    18
    Vrouw
    Uitgerekend 16 t/m 30 november 2024 ♥

16 november

-
    17 november
    -
    18 november
    -
    19 november
    -

20 november
    Bloempje 11 - 1e en 2e kindje
    Aschanti - 25 jaar - 1ste kindje

21 november

22 november
    Sky - 32 jaar - 4e kindje

23 november
    -
    24 november
    -

25 november
    Caramel3 - 28 jaar - 4e kindje

26 november
    -

27 november
    Zazoo21 - 27 jaar - 1e kindje

28 november
    Joylynn - 35 jaar - 2e kindje
    Joefmom - 30 jaar - 2e kindje

29 november
    Oddepotje12 - 29 jaar - 1e kindje

30 november
    -

1 december
    -
    2 december

Pietjepuk123 - 31 jaar - 1e kindje

3 december
    Koekjesmonster - 31 jaar - 1e kindje

4 december

Faleida - 39 jaar - 3e kindje

♡ Meisje (2) | ♡ Jongen (4) | Verrassing (2)

♡ In liefdevolle herinnering ♡
    van Peeaa
    van Niemand95
    van MaaikeLS
    van Millie92
    van Vederlicht

———————————————————————
    ♥ Afspraken ♥
    Juli

23 juli - Sky - controle zkh
    24 juli - Pietjepuk123 - Controle verloskundige
    28 Juli- Oddepotje pret echo met familie
    29 juli - Zazoo21 - Centering Pregnancy
    29 juli- Oddepotje kinkhoest vaccinatie

Augustus
    1 augustus - Aschanti - 24 weken echo + suikertest
    2 augustus - Oddepotje 23 weken controle
    7 augustus - Sky - controle zkh
    9 augustus - Joefmom reguliere controle verloskundige
    12 augustus - Zazoo21 - Centering Pregnancy
    19 augustus - Sky - controle zkh
    26 augustus - Zazoo21 - Centering Pregnancy

September
    2 September- Oddepotje kennismaking kraamzorg
    9 september - Zazoo21 - Centering Pregnancy
    16 september - Zazoo21 - Centering Pregnancy
    26 september - Pietjepuk123 - Borstvoedingvoorlichtingsavond

———————————————————————

HOE KOM IK OP DE LIJST/PAS IK DE LIJST AAN?
    - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [tot en met de]
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop ‘Plaats reactie’

5. Pietjepuk123

Pietjepuk123 Actief lid

19 dec 2023
    221
    132
    43
    Vrouw
    Uitgerekend 16 t/m 30 november 2024 ♥

16 november

-
    17 november
    -
    18 november
    -
    19 november
    -

20 november
    Bloempje 11 - 1e en 2e kindje
    Aschanti - 25 jaar - 1ste kindje

21 november

22 november
    Sky - 32 jaar - 4e kindje

23 november
    -
    24 november
    -

25 november
    Caramel3 - 28 jaar - 4e kindje

26 november
    -

27 november
    Zazoo21 - 27 jaar - 1e kindje

28 november
    Joylynn - 35 jaar - 2e kindje
    Joefmom - 30 jaar - 2e kindje

29 november
    Oddepotje12 - 29 jaar - 1e kindje

30 november
    -

1 december
    -
    2 december

Pietjepuk123 - 31 jaar - 1e kindje

3 december
    Koekjesmonster - 31 jaar - 1e kindje

4 december

Faleida - 39 jaar - 3e kindje

♡ Meisje (2) | ♡ Jongen (4) | Verrassing (2)

♡ In liefdevolle herinnering ♡
    van Peeaa
    van Niemand95
    van MaaikeLS
    van Millie92
    van Vederlicht

———————————————————————
    ♥ Afspraken ♥
    Juli

28 juli - Oddepotje pret echo met familie
    29 juli - Zazoo21 - Centering Pregnancy
    29 juli - Oddepotje kinkhoest vaccinatie

Augustus
    1 augustus - Aschanti - 24 weken echo + suikertest
    2 augustus - Oddepotje 23 weken controle
    6 augustus - Pietjepuk123 - Kinkhoestvaccinatie
    7 augustus - Sky - controle zkh
    9 augustus - Joefmom reguliere controle verloskundige
    12 augustus - Zazoo21 - Centering Pregnancy
    19 augustus - Sky - controle zkh
    21 augustus - Pietjepuk123 - Controle verloskundige
    26 augustus - Zazoo21 - Centering Pregnancy

September
    2 September - Oddepotje kennismaking kraamzorg
    9 september - Zazoo21 - Centering Pregnancy
    16 september - Zazoo21 - Centering Pregnancy
    26 september - Pietjepuk123 - Borstvoedingvoorlichtingsavond

Oktober
    24 oktober - Pietjepuk123 - Griepprik
    ———————————————————————

HOE KOM IK OP DE LIJST/PAS IK DE LIJST AAN?
    - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst
    - Druk op de link 'Reageer' onder die post
    - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [tot en met de]
    - Werk je gegevens bij
    - Druk op de knop ‘Plaats reactie’

6. Koekjesmonster

Koekjesmonster Actief lid

14 mei 2024
    105
    44
    28
    Vrouw
    Heerlijk toch als alles zo goed geregeld is! De baby doekjes en luiers heb ik inmiddels ook al. Grote dingen zijn nu even te veel. Dus op een onlogische aangepaste manier ben ik ook maar begonnen met klaarstomen. Babykamer is leeg, maar alles ervoor staat in de kamer ernaast. Wanneer de muren hersteld zijn )we hadden lekkage ) wordt er behangen en kunnen we zo alles erheen schuiven! Voor nu even rommelig, maar het idee dat bijna alles er is, geeft wel rust!

en hoe vastbeet met het geboorte kaartje? Als wat moois gevonden/genaakt?

Pietjepuk123 en Oddepotje12 vinden dit leuk.
  7. Koekjesmonster

14 mei 2024
    105
    44
    28
    Vrouw

Leuk hè zo een stuiterbal! En lekker dwars door snel stil te liggen als er een hand komt haha.

wat fijn om te horen dat het eerder verder goed uit zag. Nog even duimen voor het wellichte gaatje, maar de grootste zorgen weg zijn, Goed om terug te lezen dat je er vertrouwen in hebt en hopelijk kan je nu echt lekker gaan genieten ☺️

Oddepotje12 vindt dit leuk.
  8. Koekjesmonster

14 mei 2024
    105
    44
    28
    Vrouw
    Oh wat vervelend zeg! Ik had je zeker wat anders gegund. Vooral vervelend dat het zo dichtbij komt en iemand gewoon bewust je spullen kapot maakt en er zo respectloos mee omgaat. Het leuke idee van je nieuwe auto is er dan ook een beetje vanaf en je vakantie krijgt dan ook een bittere nasmaak.

Hopelijk heb je ervoor wel een fijne tijd samen gehad en kunnen genieten.

Deze week hebben we hier in Nederland ook de Spaanse temperaturen, anders lekker een tapas erbij en je vakantie inbeelden en over doen

9. Koekjesmonster

14 mei 2024
    105
    44
    28
    Vrouw
    Hoi meiden,

Hoe gaat het met jullie nu we over de helft zijn en het allemaal steeds dichterbij komt?

Zelf komt bij mij steeds meer het besef dat het echt is! De schopjes voelen en zien we zelfs! Een klein buikje begint eindelijk te komen en het huis begint zich al steeds meer te vullen met baby spulletjes!

Ik heb verschillende merken luiers en doekjes gehaald om uit te proberen, Pampers, Kruidvat, Baby Love (Duitsland) en Bambo Nature. Ik wil graag zo natuurlijk mogelijk eigenlijk, gezien de hoeveelheid en ik zelf ook een gevoelige huis heb. Met Luiers durf ik alleen niet te veel in te slaan.

Qua doekjes heb ik de aqua wipes. En hoewel ik Zwitsal lekker vindt ruiken, ga ik denk ik toch voor Naif of de baby love Nature lijn uit Duitsland.

Hebben jullie nog tips oid?

10. Oddepotje12

Oddepotje12 Actief lid

31 mrt 2024
    179
    106
    43
    Vrouw
    goedemiddag!
    Alles goed hier. Fijn dat het met jou ook goed gaat. Gek he nu we allemaal zo ver zijn. Ik besefte me net dat ik eind augustus alweer 27 weken ben. De tijd vliegt.

ik heb hier de babydoekjes van kruidvat en de luiers van kruidvat. De babydoekjes zijn de water wipes van Kruidvat. Wij hebben ze eerst zelf uitgeprobeerd op onze billen HAHA. En daar kwamen deze als fijn uit en voordelig. In augustus naar Duitsland en daar baby love halen. Een voordeel van de kruidvat luiers is dat je dichte verpakkingen om kan ruilen naar een ander nummer als deze te klein zijn. Dat vind ik wel top. Verder hoor ik dus over baby love goede verhalen.
    Qua douche productjes heb ik Mustela uit frankrijk. Wel wat prijzig maar komt heel goed uit de testen als het gaat om niet so schadelijk voor de baby. Ruikt ook een beetje citrus achtig. Echt een subtiel baby geurtje. Naif ook geprobeerd maar vond naïef toch niet zo fijn om 1 of andere reden. Zwitsal gebruik ik zelf wel en vind ik dus echt heerlijk. Maar niet voor de baby…

Koekjesmonster en Aschanti vinden dit leuk.
  11. Oddepotje12

Oddepotje12 Actief lid

31 mrt 2024
    179
    106
    43
    Vrouw
    Hoi allemaal! hoe is het met jullie?

tip! Er zijn best wat coole dingen te koop op vinted. Ik heb bijvoorbeeld een maat 44 pakje gekocht op vinted omdat ik niet denk dat ons meisje zo een klein pakje nodig heeft. Maar het toch wel handig is om te kopen. Kostte mij maar 2€.

vandaag de kinkhoest prik gehad zodat baby deze niet hoeft te nemen de eerste 3 maanden. Ik ben zelf nog niet helemaal uit over wat ik van alle vaccinaties vind. Ik heb zelf alle vaccinaties gehad als kind en ben prima haha. Maar sinds corona vind ik het toch wat spannender. Gek he hoe zoveel verhalen dan toch rondspoken in je hoofd. En je kan niet echt zelf controleren wat het nou daadwerkelijk wel goed en wel slecht doet van binnen. Maar goed deze in ieder geval genomen.

Gister ook een pretecho met familie. Ging super. De echoscopist was zo lief dat ze zelfs een 3D beeld heeft laten zien van ons meisje. Ze lijkt sprekend op mij zei de echoscopist ook. En mijn vriend zijn familie ook.

verder weinig klachten behalve dat deze hitte echt heet is nu haha.

12. Joefmom

Joefmom Actief lid

4 jan 2023
    176
    247
    43
    Vrouw
    Physician assistant
    Vooral ontdekken wat jij fijn vind! Luiers en doekjes zijn vandaag besteld; morgen in huis. Kijk vooral op luieraanbieding.net.
    Ik moet niet aan uitwasbare luiers denken (helemaal niet als ze 1-2 jaar oud zijn haha). Ik dacht ik doe Kruidvat bij de eerste en ben nu echt grote fan van pampers baby dry, geen romper onder en stinkt niet! Kruidvat of Etos vind ik de urine er sterk door komen.
    Ik heb altijd al pampers sensitive doekjes gehad wat fijn is.

13. Oddepotje12

Oddepotje12 Actief lid

31 mrt 2024
    179
    106
    43
    Vrouw
    Dag dames!
    Vandaag een zware dag merk ik. Heb gister de kinkhoest prik gehad en voel me niet zo lekker. Maar dat is niet zo een probleem. Ik heb zo een vervelend zeurderig buikpijn gevoel onder in mijn buik. Ergens besluipt de gedachte mij soms dat ik denk ah shit betekent dit dat het fout gaat? Terwijl mijn buik ontzettend groeit en is gegroeid. Af en toe ook wat steken rechts en links in mijn lies. Dus wrs gewoon groei pijn. Banden pijn. De baby is lekker aan het bewegen, zelfs ondanks de warmte. Dus het zal wel loslopen. Maar wilde het toch even van mij af schrijven.

14. Caramel3

Caramel3 Actief lid

29 dec 2023
    405
    213
    43
    Vrouw
    Hoihoi! Ook van mij weer even een berichtje. Heb alles gelezen maar red het even niet om op alles te reageren… Wij zijn op het moment in Frankrijk op vakantie. Het gaat prima en is echt genieten maar ook heel intens met 3 jonge kids en die bloedhitte… Ik merk dat ik ernaar uit zie weer lekker naar huis te gaan. En ik zie ook enorm uit naar de herfst en het feit dat november daarmee dichter bij komt. De zwangerschap gaat zo enorm hard dat ik nu echt nog niet klaar zou zijn voor de bevalling, tegelijkertijd zie ik zo ontzettend uit naar dit kleintje dat ik de tijd wel weg kan kijken. Kan zó niet wachten om de baby eindelijk vast te houden, te zien en te ruiken… Kan wel huilen van geluk als ik erover nadenk dat we dit nog een keer mogen meemaken.
    Al met al gaat het dus meer dan prima maar ik moet het hier en daar wat rustiger aan gaan doen om alles haalbaar te houden.
    Heb gisteren hier in Frankrijk een eerste knuffeltje gekocht, omdat het ons 4e kindje is en we bijna alles nog hebben en we het geslacht niet weten hebben we verder op de commode na nog niets gekocht. Vond het heel mooi en speciaal om nu iets voor de baby te kopen.
    Ik las iets over de angst dat er nu nog iets misgaat. Die heb ik ook behoorlijk! Zie erg uit naar de 24 weken, dat de kleine ‘levensvatbaar’ zou zijn. Maar ik maak me ook bij elk dingetje en pijntje zorgen, zeker nu in het buitenland voelt het extra kwetsbaar.

Koekjesmonster, Pietjepuk123 en Aschanti vinden dit leuk.
  15. Aschanti

Aschanti Lid

6 mrt 2024
    69
    74
    18
    Vrouw
    Ja ik vond het een heel gek idee dat iemand in onze spullen zou zitten.. Mijn huissleutels lagen in de auto en daar hangt een ‘mama’ sleutelhanger aan & daar hing bloed aan van de persoon die had ingebroken Echt een vieze gedachte, maar goed, we zijn thuis en alles is in orde ondertussen.
    Heb vandaag de 24 weken gehaald dus ons meisje is levensvatbaar. Echt een hele gekke gedachte!! Ze mag zeker wel nog 12 weken blijven zitten hoor hahaha

Bij ons is het ook mega warm, dus het is Spanje all over again :p

Buiten dat ik last heb van de hitte (zoals de meeste hier wel denk ik) zit ik ook nog eens thuis omwille van mijn rug en mijn bekken… Mijn baas was er niet zo blij mee, want blijkbaar geloven sommige collega’s mij niet & dat vind ik wel weer jammer. Maar goed, mijn gezondheid en dat van ons meisje gaan voor natuurlijk!

Voor de rest is alles in orde & beweegt ons meisje lekker (ze houdt af en toe illegale rave parties in mijn baarmoeder denk ik ).

Morgen hebben we weer een babydate samen met de suikertest dus das ook weer spannend!

Ik hoop dat alles voor de rest goed gaat met jullie allemaal!!

16. Zazoo21

Zazoo21 Actief lid

12 feb 2024
    398
    398
    63
    Vrouw
    Wat vervelend! Wellicht een blaasontsteking? Die voelen heel anders onder de zwangerschap schijnt. Een zeurderig gevoel onderin buik is een veel voorkomend symptoom bij blaasontsteking in zwangerschap. Gezien blaasontsteking een vroeggeboorte kan veroorzaken zou ik toch voor de zekerheid overleggen met de VK als ik jou was. Had ik ook, kon zo een potje urine inleveren bij de huisarts en had na 5 minuten antwoord. Zo gepiept! Dan heb je ook gemoedsrust voor jezelf als er niks uitkomt.

Pietjepuk123 vindt dit leuk.
  17. Caramel3

Caramel3 Actief lid

29 dec 2023
    405
    213
    43
    Vrouw
    Dames, tip… de nieuwe babycollectie bij Wibra is echt om te smullen! Ik heb niks nodig ik heb niks nodig ik heb niks nodig… Maar heb toch wat gekocht, niet te doen, zo schattig!

Joefmom en Oddepotje12 vinden dit leuk.
  18. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

13 jul 2022
    4.143
    4.569
    113
    Jaa zag het voorbij komen, maar we zijn op vakantie dus ik zal wel te laat terug zijn om nog iets te kunnen bemachtigen.

Oddepotje12 vindt dit leuk.
  19. Joylynn

Joylynn Fanatiek lid

13 jul 2022
    4.143
    4.569
    113
    Ik wil eigenlijk niet klagen, maar kom het toch even doen :oops:
    Ik merk dat ik het best zwaar vind. Ik ben nog steeds misselijk en daardoor nog steeds paniekaanvallen regelmatig.
    En heb veel last van m'n navelbreuk en daardoor is m'n houding anders en heb ik veel last van m'n banden en rust. Dus lopen vind ik niet zo prettig meer

We hebben veel vakanties geboekt momenteel, ondanks dat het iedere keer maar 4 f 5 nachtjes zijn, is het toch heftig. Nu zijn we met mijn ouders, broertje en diens vriendin. Hartstikke gezellig, maar ik doe veel te druk. Dochter slaapt hier erg slecht, die is elke ochtend om 5 uur wakker. Maar omdat ik alle avonden zo gezellig vind hier, ga ik pas tussen 11 en 12 uur slapen. Dus ik heb al 4 nachten van 5 uur slaap achter de rug. Terwijl iedereen hier zegt dat ik gewoon vroeg naar bed moet en m'n ouders mag wakker maken om 5 uur, ik doe dat toch niet. Dusja, beetje eigen schuld :roflmao:
    Morgen gaan we naar huis en dan maandag met de hele schoonfamilie naar Texel. En daarna tijd voor rust :roflmao:

20. Pietjepuk123

Pietjepuk123 Actief lid

19 dec 2023
    221
    132
    43
    Vrouw
    Wat vervelend voor je, zeker in combinatie met paniekaanvallen! Had je al eens iets geprobeerd te slikken tegen de misselijkheid?

Lekker een lang weekend pakken om uit te rusten voor je naar Texel gaat! Het klinkt wel ontzettend gezellig allemaal, veel plezier! En als het 's avonds steeds zo gezellig is... Niemand vindt het gek als jij lekker even een middagdutje doet hoor ;)

Deel Deze Pagina