Van harte gefeliciteerd! Heftig, maar hij is er nu! Geniet van het eten en sterk goed aan... Laat je verwennen en geniet van de momenten waarop het lukt!
♥ Uitgerekend 16 t/m 30 november 2024 ♥ 20 november Bloempje 11 - 1e en 2e kindje Aschanti - 25 jaar - 1ste kindje ♡ 22 november Sky - 32 jaar - 4e kindje ♡ - Geboren op 22 november 25 november Caramel3 - 28 jaar - 4e kindje 27 november Zazoo21 - 27 jaar - 1e kindje ♡ 28 november Joylynn - 35 jaar - 2e kindje ♡ Joefmom - 30 jaar - 2e kindje ♡ geboren 21 november 29 november Oddepotje12 - 29 jaar - 1e kindje ♡ - 2 december Pietjepuk123 - 31 jaar - 1e kindje ♡ geboren 20 november 3 december Koekjesmonster - 31 jaar - 1e kindje ♡ geboren 3 december 4 december Faleida - 39 jaar - 3e kindje ♡ Meisje (3) | ♡ Jongen (4) | ♡ Verrassing (1) ♡ In liefdevolle herinnering ♡ ☆ van Peeaa ☆ van Niemand95 ☆ van MaaikeLS ☆ van Millie92 ☆ van Vederlicht ——————————————————————— HOE KOM IK OP DE LIJST/PAS IK DE LIJST AAN? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [tot en met de] - Werk je gegevens bij - Druk op de knop ‘Plaats reactie’
Klinkt als best een pittige bevalling in combinatie met je verzwakking door de HG! Maar wat fantastisch dat je het persen alsnog zonder ruggenprik hebt kunnen doen. En hoe bijzonder dat de misselijkheid direct weg was he! Geniet ervan!!! De eerste dagen vond ik ook heel pittig maar na een paar dagen kreeg hij voldoende voeding binnen en sliep hij veel beter 's nachts, in zijn eigen bedje toen ook. Hoe gaat het nu bij jou?
Hoe gaat het met iedereen? Met de babies, de borstvoeding, jullie eigen herstel? Hier groeit onze kleine man erg goed, dus dat is een heel fijne bevestiging dat we het goed doen. Maar élke avond van zeker 20.00-23.00 (soms begint het zelfs al rond 17.00) huilt hij het hele huis bij elkaar en is hij echt ontroostbaar. Hij wil dan alleen maar aan de borst maar die zijn natuurlijk al snel leeg... Kraamzorg zei nog dat krampjes maar max. 10 minuutjes duren en dat het clusteren zou zijn, dus dat hebben we maar aangenomen. Maar inmiddels ben ik bang dat het toch echt iets koliek-achtigs is. Het wordt namelijk ook steeds erger, heel zielig voor hem en voor ons ook verschrikkelijk zwaar. Gelukkig hebben we nu een modus operandi ontdekt, hij gaat zodra het start in een draagzak en krijgt een speen, daarmee weten we het nu redelijk rustig te houden. Vandaag ook maar naar homeopathische oplossingen gekeken en ik ga proberen te kolven om hem de fles te geven in plaats van de borst... Mijn toeschietreflex is namelijk behoorlijk heftig en ik ben bang dat dat voor extra krampjes zorgt. Maar als er hier nog ervaringsdeskundigen met tips zijn, alle hulp is welkom!! Hopelijk gaat het er bij jullie thuis wat rustiger aan toe
Hey hey! Hier gaat alles goed! Noálie is ondertussen al 6 weken oud, de tijd vliegt Ik merk dat ze in haar eerste sprongetje zit, want enkel bij mama is het goed & ze heeft elk uur honger. Om even terug te komen op jou kleintje; de osteopaat zou blijkbaar wonderen doen, dus misschien kan je dat eens proberen?
♥ Uitgerekend 16 t/m 30 november 2024 ♥ 20 november Bloempje 11 - 1e en 2e kindje Aschanti - 25 jaar - 1ste kindje ♡ - Geboren op 30 oktober ♡ 22 november Sky - 32 jaar - 4e kindje ♡ - Geboren op 22 november 25 november Caramel3 - 28 jaar - 4e kindje 27 november Zazoo21 - 27 jaar - 1e kindje ♡ 28 november Joylynn - 35 jaar - 2e kindje ♡ Joefmom - 30 jaar - 2e kindje ♡ geboren 21 november 29 november Oddepotje12 - 29 jaar - 1e kindje ♡ - 2 december Pietjepuk123 - 31 jaar - 1e kindje ♡ geboren 20 november 3 december Koekjesmonster - 31 jaar - 1e kindje ♡ geboren 3 december 4 december Faleida - 39 jaar - 3e kindje ♡ Meisje (3) | ♡ Jongen (4) | ♡ Verrassing (1) ♡ In liefdevolle herinnering ♡ ☆ van Peeaa ☆ van Niemand95 ☆ van MaaikeLS ☆ van Millie92 ☆ van Vederlicht ——————————————————————— HOE KOM IK OP DE LIJST/PAS IK DE LIJST AAN? - Zoek de post met de laatste versie van deze lijst - Druk op de link 'Reageer' onder die post - Haal de [.QUOTE.]-tags 2x weg, zowel boven als onder de lijst, dus 2x van de [tot en met de] - Werk je gegevens bij - Druk op de knop ‘Plaats reactie’
Wat fijn om te horen! Hier inderdaad ook een kleine nacht braker. In de buik was hij ook vanaf 21:00 uur actief en hier in huis ook tot 3:00 uur.. dus wij hebben ons hierop aangepast en zijn vooral in de nacht wakker. Wij kregen als tip om vooral overdag huid op huid te doen tijdens borstvoeding en hem extra veel aandacht te geven, zodat hij overdag meer gaat vragen als in de nacht. ik ben ook gaan kolven en vind het ideaal, ik geef 2 keer per dag de borst en de rest kolf ik. Dit vindt papa ook fijn, zodat hij de fles kan geven. verder zou je kunnen kijken voor contact met een lactatiekundige voor advies? heb je ook geprobeerd om te helpen tijdens de krampjes door met de beentjes te fietsen of “terug te duwen” ? hoe gaat het verder met jou zelf?
Hoi✨! Ah die krampjes zijn zo sneu. Sowieso merk ik dat ik het lastig vind als mijn dochter huilt. Laat staan een paar uur ontroostbaar achter elkaar. Hoe voel jij je daarbij? Trek je het een beetje? Kan me best voorstellen dat je op een gegeven moment van gekheid ook niet meer weet wat je moet doen en moedeloos word. Wel fijn dat hij lekker groeit! Dat is een goed teken. Ik gebruik zelf cinababy druppels voor haar krampjes. En de clusterfeeding is heel herkenbaar. Ik begon met borstvoeding. Eerst wilde ze niet aanhappen omdat ik niet perse een uitstekende tepel heb. Maar ik vond het echt een opgave. En borst 45 min want ze bleef eten en kolven daarna want de stuwing was niet te doen. Ik trok dat zo slecht. Zag er echt tegen op vooral ‘s nachts. Mijn partner kon me ook niet helpen natuurlijk. Dus na een week afgekolfd en een combi gegeven van flesvoeding en borst voeding dat bevalt eigenlijk heel goed. Maar clusteren blijft komen en gaan heb ik begrepen. Echt respect dat je dit lukt en dat je het volhoud! Hopelijk vinden jullie iets wat werkt voor jullie mannetje. hoe is jouw herstel en hoe is het in het gezin?
Wauw 6 weken alweer! Grote meid. Hoe gaat het met jou en haar? En hoe is het in jullie gezin? Al een beetje jullie weg gevonden?
Dag mama’s! Hier alles goed. Ik ben nu twee weken mama. Wat een onwerkelijk gevoel nog soms. Maar het gaat me bijzonder goed af. Ook met mijn partner gaat het teamwork echt zo ontzettend goed. Ik voel me echt gesteund en geniet er echt van om hun samen te zien. Mijn bonus zoon is er dit weekend voor het eerst een heel weekend en ook dat gaat goed. Maïehly huilt eigenlijk alleen als ze trek heeft en als we haar soms omkleden en ze het koud heeft. Verder is ze een rustige alerte baby. Ze geniet van om haar heen kijken en haar nekje recht houden ( haha ja deze meid is pas 2 weken maar doet dit al sinds dag 3 lol).. ze is echt een plakband baby wel en wilt het liefst bij ons liggen. Ze ligt ook sinds een week bij ons in bed op een verhoginkje tussen onze kussens. Daar slaapt ze goed. Ze slaapt soms 5 uur door ‘s nachts anders komt ze om de 2-4 uur. Dat verschilt een beetje met hoeveel ze drinkt voor ze gaat slapen. In haar eigen bedje lijkt ze niet tevreden. Een speentje wilt ze niet persé tenzij ze eventjes zuig behoefte heeft. Maar vaak wilt ze hem niet. Ik ben gestopt met borstvoeding. Ik had een hoge productie en vond het echt een fulltime job naast being a mom fulltime. Vooral omdat je het niet echt kan delen met je partner en zij dronk echt 45 minuten in totaal. Dan nog 20 minuten kolven. Ik vond het echt best zwaar. Respect voor mama’s die dit doen! Flesvoeding gaat goed. Ze is in totaal maar 100 gram afgevallen en was na 2 dagen weer boven geboorte gewicht en is nu al 500gram aangekomen. Echt een flinkerd. mijn herstel verloopt goed. Ik had volop kraamtranen verwacht en volop emoties. Dit nog niet gehad. Wel echt heel moe. En moeite met poepen soms. Echt van die steken daar beneden ik denk door de hechtingen. Verder geen bloedverlies meer en geen last. We zijn ook al even wezen wandelen buiten met haar en ik ben zelf ook 2 keer kort op stap geweest. Dit ging eigenlijk allemaal heel goed. Eigenlijk alleen positief nieuws dus. Hoe is het met jullie? En jullie herstel?
Hier tussen ongeveer 21 en 23/24u een onrustig meisje.. ik denk verborgen reflux in combi met krampjes en prikkelverwerking. Nog allemaal acceptabel, maar wel vervelend voor vooral haar! Overdag gaat het vaak heel goed, maar aan het einde van de dag is het klaar. De nachten gaan ook gewoon goed, elke 3 a 4uur gemiddeld en dan slaapt ze direct weer in. Dus 10 min voeden, en binnen 10 min slaap ik ook weer. Dat maakt t wel heel prima te doen daardoor gelukkig. Maar ik herken de onrustige avond wel iig! Verder blij om te lezen dat het veelal goed gaat met jullie! Een daar de kindjes zo goed groeien, van wie het gedeeld heeft hier Jammer dat de borstvoeding niet bij iedereen even lekker loopt. Ik hoop dat jullie een draai vinden voor jezelf die werkt en goed voelt!
Verder gaat het super hier. Ze is alweer drieënhalf week oud! Met 2.5wk hadden we intake aan huis van consultatiebureau. Ze woog toen 4210gr en 53cm. Al 625gr aangekomen en 3cm in lengte gegroeid! Wat doet ze het goed, maar wat gaat het snel.. maat 50 passen we niet meer en meer merkt echt verschil in gewicht al. Ze kan ook gerust 2u tussendoor wakker zijn, rondkijken, geluidjes maken, spartelen.. een soms slaapt ze zo 2x een blok van 2-3u achter elkaar Ook hier erg blij met mijn partner en ons teamwerk (fijn eh oddepotje!), en haar broers zijn ook al helemaal gewend. Helpen ook waar dat kan. Nu lekker genieten van de feestdagen nu het nog kan! Daarna begint het gewone leven weer.. Mijn herstel is ook goed! Ben op 1kilo na weer op mijn eigen gewicht en kan mijn eigen kleding weer aan. Zo fijn om mee weer mezelf te voelen! We zijn als gezin al 2x weggeweest en ik ook af en toe met mijn man en Esther alleen. Zelfs al een keer een anderhalf uur alleen weggeweest! Voelde wel heel gek Kortom: een roze wolk hier.. een kindje wat goed groeit, mijn herstel gaat goed en een blij gezin . Veel om dankbaar voor te zijn!
Wat fijn dat het bij iedereen zo goed gaat zeg! Hier nu ook 4 weken verder en ik voel mij steeds iets meer mijzelf. De keizersnede is even wennen tov mijn eerste zoon dat ik niet alles ‘mag’ qua tillen en staan. Mijn hoofd zegt ik ga met oud en nieuw naar een feestje maar of dat reëel is (3 straten verder op, oma wil/kan oppassen). Nog even over nadenken. Onze boy is ziek geweest en in 4 weken 4 cm gegroeid (56 nu!) en 200 gram aangekomen. Qua groei prima voor een kindje die ziek is geweest en de fles gaat er nu weer goed in gelukkig. Naast het niezen en hoesten is hij ontzettend blij, rustig en volgt ons al met de ogen. En slaapt 23.00-7.00 uur aan 1 stuk, happy mama happy baby right?
Zeker happy mama happy baby - en andersom Klinkt alsof jullie het prima doen! En als t goed voelt, kan je op de dag zelf nog beslissen mbt oudjaar toch? Ik zou gaan... je kan altijd terug als t tegenvalt ^^
Sinds mijn vorige bericht hebben we alles uit de kast getrokken en met succes, want onze zoon is héél veel relaxter in de avonduren inmiddels. De homeopathische olie van Apotheek Rensing in combinatie met Infacol lijkt te helpen, zijn buikje is ook veel meer ontspannen. Dus dat is een pak van ons hart. Geen osteopaat of lactatiekundige nodig gehad dus. Elke avond heeft hij wel één van ons nodig om op in slaap te vallen, dus mijn vriend gaat dan lekker gamen met de baby op schoot. Vinden we zelf ook heel gezellig eigenlijk. Na een tijdje gaat hij dan zelf verder slapen in de box. Het constante gehuil was inderdaad heel pittig, ik heb regelmatig mee staan huilen en het is lastig je hoofd dan rustig te houden. Mijn vriend deed soms oortjes met muziek in en ging dan gewoon wiegen en sussen, hielp hem om zelf rustig te blijven. Het consultatiebureau vond onze kleine nog een beetje geel en dus hebben we gisteren voor de zekerheid bloed laten prikken voor zijn bibruline en leverwaarden. Wat een toestand, zo zielig! Vannacht was hij niet in slaap te krijgen, waarschijnlijk compleet overprikkeld.
Ik doe inmiddels ook half borstvoeding, half gekolfde melk in fles. Ik vind de fles veel leuker, dan maakt hij oogcontact en kunnen we lekker babbelen. Maar de borst is vooral 's avonds en 's nachts lekker ongecompliceerd. Hij drinkt wel lang, zeker 30 minuten. Maar goed, dat is het in bed blijven liggen wel waard. Met mij gaat het verder goed. Op dag 2 liep ik eigenlijk al weer rond alsof er niets gebeurd was en het mini ongemak wat ik toen nog had is inmiddels ook weg. Ik zit nog 2,5 kg boven mijn startgewicht, dat gaat ook onverwachts snel. Ik bloed wel nog helaas, dat ben ik echt zó ontzettend zat. Mentaal verder ook prima, schijnbaar ben ik "echt heel relaxt", dat zegt alle kraamvisite naderhand tegen mijn ouders haha.
Wat leuk om jullie ervaringen tijdens de kraamtijd te lezen! Hier gaat het echt heel goed, heel erg blij mee! M.addy is zo’n schatje, we genieten met zijn allen ontzettend veel van haar. Ik merk dat ik zelf echt heel relaxed ben, veel meer dan bij de anderen. Waar ik destijds bang was om dingen ‘fout’ te doen, zoals een baby teveel bij mij dragen waardoor hij/zij niet leert alleen te slapen, weet ik nu dat dit soort dingen echt goedkomen. Ik geef er veel meer aan toe en durf ook mijn gevoel meer te volgen. Als ze heel vaak wil drinken, prima. Dat ritme komt echt ooit wel maar gewoon nog niet nu. Als ze niet alleen wil liggen/slapen, prima. Kom maar lekker in de draagdoek. Ik draag haar echt heel veel, vindt ze ontzettend fijn, ik ook, en het geeft vrijheid omdat ik weet dat ze dan gewoon lekker slaapt en tevreden is. Ik heb de weken voor mijn bevalling al gekolfd en ik denk mede daarom liep de borstvoeding van begin af aan heel goed. Mevrouwtje is in 3 weken tijd meer dan 1kg aangekomen. Dat is dus al het einde van maatje 50 maar ontzettend fijn, het scheelt zoveel stress als de voedingen goed verlopen… De andere kids waren en blijven zo ontzettend trots op hun kleine zusje. Nog steeds tig keer per dag de vraag ‘Mag ik Maddy vasthouden?’ Echt heel mooi om te zien!
Ah wat fijn! Heb echt een lach op mijn gezicht. Wat fijn dat zij het goed doet en dat jij je goed voelt. Dat is je zo gegund lekker genieten
Fijne feestdagen alvast en een gelukkig nieuwjaar. Allemaal met ons nieuwe toevoeging aan onze families. Bedankt voor jullie steun, veilige plek, luisterend oor en liefde dit jaar. Ik ben jullie echt dankbaar en heb heel veel aan jullie lieve, fijne, steunende en warme woorden gehad. Genietse!