Ik werk zelf bij een kdv en kies toch voor gastouderopvang. De opvang waar onze kleine heen gaat krijgt net zo vaak controle als wij op het kdv! En dat hoort ook zo anders morgen ze niet eens blijven bestaanIk woon in een plaats waar maar 1 organisatie is die kinderdagverblijven heeft en maar 3 plekken hebben een babygroep. Alles zit hier overvol en omdat ik zelf op iedere vestiging gewerkt heb, heb ik ook de mindere dingen gezien en ervaren hoe het is. Ook al zou ik het willen, alle kdv zitten dus vol en met enorme wachtlijsten. De gastouder die wij gekozen hebben is geweldig! Gaat er vaak op uit met de kleintjes naar de kinderboerderij ed. Heeft zelf kipjes en shetlanders in haar achtertuin! Zelf gaan wij met onze kids op de groep er zelden op uit omdat wij 16 peuters op een groep hebben. Ook ben ik iemand die niet van hele erge drukte houdt en mijn vriend ook niet dus al met al staan we achter de keuze voor de gastouder (aangesloten bij een gastouderbureau) maar beide keuzes zijn goed en het ligt aan wat je wensen zijn.
E. zit nu nog op een kdv, maar door deze zwangerschap de knoop doorgehakt om toch naar een onthaalmoeder (gastouder) te gaan. Vanaf juni kan E. daar starten, en x. komt er dan vanaf maart 2020 bij. Ze heeft max 6 kindjes, haar man is gepensioneerd en zorgt voor het eten. Ze hebben een mooie tuin waar de kindjes kunnen spelen bij mooi weer. Kdv waar we nu gaan zijn we niet over te spreken. Alle kindjes zitten bij elkaar (baby's van 3m tot peuters van 2,5j), E. kan niet tegen billendoekjes, en toch gebruiken ze het, ook al ligt haar achterste (hie noemen jullie dat in NL ) dan altijd open soms tot bloedens toe.. zal wel niet overal zo zijn, maar ik heb toch liever de huiselijke sfeer en persoonlijke aanpak
Meting kwam uit op 9w2d. 1 dag verder dus. Maar we houden 9.1 aan met 21-11 als datum want toen was de iui. 2,5 cm was precies goed!
Whoop whoop... 10 weken! 1/4 zit erop! Vandaag intake verloskundige gehad. Veel gepraat vooral. Doen jullie de nipt? En dan met of zonder nevenbevindingen? Dinsdag op vakantie!!
Zo! Geshopt en geslaagd voor beha’s die wel passen. Omg zo fijn. Geen geknel, geen gedoe en lekker stevig. Maar liefst twee cupmaten groter dan mijn gebruikelijke...?! Zou ik gewoon nooit de juiste maat gepakt hebben? In ieder geval heel fijn geholpen door de mevrouw van de Noppies winkel die steeds even kwam checken of alles goed zat en mij heeft geholpen aan een maat die ik (hopelijk) de rest van de zwangerschap kan dragen. Blij! Broeken heb ik me nog niet aan gewaagd. Ik houd dus niet van skinny jeans en bijna alles is skinny! Ik denk dat ik daarvoor even online ga speuren.
Nipt kom ik helaas niet voor in aanmerking met de tweeling. Met die test kunnen ze geen zekerheid geven welke resultaten bij welke baby horen. Wij gaan daarom voor de combinatietest.
Jeetje, ik heb een hoop gemist... Opvang: wij wonen in een klein buurtschapje en de buuv schuin tegenover ons is gastouder. Haar kennen we, ze is zelf een paar maanden geleden bevallen van een dochter en we hebben er alle vertrouwen in dat onze kindjes daar ook goed verzorgd gaan worden. Het is alleen hopen dat ze plek heeft... Tweede optie kdv, zit er eentje om de hoek.
Wij gaan wel voor de nipt. Heb me er nog niet verder in verdiept dus met of zonder nevenbevinding weet ik nog niet... Jij?
Wij hebben vandaag de info gehad. Ik denk ook dat wij voor de nipt gaan, alleen met nevenbevindingen weet ik niet. Wij gaan dinsdag op vakantie en nemen alle info mee. Gaan we het er aan de andere kant van de wereld maar eens goed over hebben.
heb toevallig eea opgezocht vandaag en denk aan een kdv waar ze gelijk een voorschoolsopleidingstraject volgen. We hebben geen opvang nodig ivm werk enige reden voor kdv zou zijn zodat ons kindje alvast leert omgaan met andere kinderen dmv spel. Ik zie meer voordeel in een kdv qua structuur, inrichting, aantal kinderen etcetc dan bij een gastuder. Als fotograaf kom ik bij beide en vind de rust en reinheid bijvoorbeeld echt wel ff en verschil dan een gewone woonkamer soms inclusief honden enzo.
Wij doen de nipt ook, als er iets slecht uit komt, dan gaan we het niet houden. En zo weten we het geslacht ook wat eerder als het van de eerste keer lukt en als het resultaat snel binnen is. Met E. was het de eerste keer mislukt en wisten we het geslacht alsnog met de 16weken-echo en uitslag nipt.pas met 18 weken.
Dames mag ik alsjeblieft jullie mening vragen?! Zit best ergens mee... Toen ik mijn eerste echo had was ik 8w5 volgens mijn eigen berekening en volgens internet haha. Nu zit het zo dat de vk (die vaker al rare dingen heeft gezegd) zei dat aan de hand van de echo, ik 8w1 zou zijn. Maaaaar onze kleine was volgens de meting maar 1.58cm.. dat is toch te klein? Als je goed naar mijn echo kijkt, wat is volgens jou dan het hoofdje? Volgens de vk is het linkerstuk (waar de rode pijl staat) het hoofd. Maar het hoofd hoort het grootst te zijn toch? Mijn vriendin en ik denken allebei dat ik wel verder ben, maar dat de kleine ten opzichte van de echo niet zo lag dat je het van de zijkant zag maar dat het als het ware van boven gezien is...dat de rechterkant het hoofdje is en links je een deel van de armpjes/beentjes ziet (de bolletjes) wat denken jullie? pff word er onzeker van want als dat niet zo is dan heeft onze kleine een heel klein hoofdje en is ie heel klein
Bij mijn echo is het hoofd ong even groot als de rest van het lichaam. Denk dat je baby daar op een wat rare positie ligt. Wanneer mag je terug?
Ja dat idee had ik dus ook. De echo was van 10 april en 2 mei mogen we terug... Komende dinsdag heb ik de intake bij de pop-poli. Dan intake met gyn en psychiater. Misschien dat ze dan nog even kunnen kijken maar de afspraak duurt maar 30 minuten totaal dus denk het niet.