Wow echt als ik dit zo hoor blijf ik maar doorstuderen tot alle 3 de kinderen naar de basisschool gaan Wij hebben opvang al geregeld. Er zijn hier wachtlijsten van 1 jaar en ons kindje heeft ook serieus het laatste plekje gekregen per april 2020. Vond het wel raar hoor kind inschrijven wat er nog nieteens is
Ik kom ook op ongeveer 1.000 EUR eigen bijdrage per maand uit. Zelf werk ik 32 uur per week en mijn man fulltime. Dat wordt dus nog even puzzelen met twee kindjes straks...
OP TIJD! Serieus, begin er nu al mee. Wij moesten in het begin ook 3 maanden wachten op onze voorkeursdagen. Je kunt je niet vroeg genoeg aanmelden!
Nou als morgen alles goed is maar doen dan... voelt zo gek anders om dat al te doen voor de termijnecho!
Hier had ik vorige week een berekening gemaakt kwam op ongv 200 euro uit. Enkel is dit op basis van ons loon (met vinger in de lucht geschat) voordat mn man voor zichzelf begon. Hij is pas gestart en door wat problemen met nutsbedrijven kan hij nu pas echt beginnen. Hoe pak je dan zn berekening aan? Moet ik dit aan de boekhouder voorleggen?
ja zou ik doen. geen ervaring mee. wij doen alles gewoon zelf maar willen volgend jaar met de belastingaangifte wel een adviseur inschakelen omdat wij dit jaar een huis hebben gekocht
Wat is kinderopvang in nl duur zeg. Wij zitten rond 250€ per maand voor 2,5 dagen per week. Vanaf juni gaat ze elders en dan moet ze 3 dagen per week. Als x. er is, dan zullen we max 450€ kwijt zijn, maar dat is voor max 6 maanden, want in september 2020 gaat E. naar school (in België start je aan 2,5 jaar met school) Edit, We werken beide full-time en er is nog geen rekening gehouden met belastingsteruggave, dat bedraagt 45%, met maximum 11,20€ per dag.
Oke, vlug even berekend voor als ze alletwee naar de opvang gaan, met een gemiddelde van 13 dagen per maand (maar aangezien er veel feestdagen en het groot verlof er ook tussen zit van maart-augustus, zullen we amper aan 13 dagen zitten schat ik), komt het netto neer op 260€ per maand voor de twee, en wij zitten ongeveer in de middenklasse of iets erboven.
Tja, de helft van mijn salaris kan ik dan gewoon inleveren. Denk dat ik ook minder ga werken, en mijn moeder vind het ook prima om bij te springen. Anders niet te doen gewoon.
Erg he, die kosten van kinderopvang... Ik had tot voor kort 2 kinderen 4 dagen pw ondergebracht bij een KDV. Dat kostte me 489 euro eigen bijdrage per maand.. Inmiddels ben ik thuis.. @Nina Sanders precies, als het kon zat ik ook nog op kantoor haha... Ik mis het ontzettend en vind thuismoederen soms intenser dan het relaxed aan mijn bureau zitten..
Het zou bij ons gaan om 3 dagen. Misschien dat mn schoonouders wel willen oppassen hoor een dag maar ga ik niet van ze verlangen en of vragen. Mijn eigen moeder zei 10 jaar geleden al dat ze geen vaste dag op wilde passen en dat snap ik ook zeker! Ons kind onze verantwoording. Als ze het graag willen en fijn vinden mag het zeker maar moet echt uit hunzelf komen! Ik wil 4 dagen gaan werken ipv 5. Mn lief 6 of 5,5. We werken beiden naast huis. Hoe we het met de zaterdag gaan doen moeten we nog bekijken.
Heb ook echt geen flauw idee van hoe het zal zijn, hoeveel tijd en energie het mij extra gaat kosten etc
Zijn er meiden die bij eerdere kindjes een co sleeper hebben gebruikt? Vorige keren een wiegje naast het bed gehad maar vond ik zo onhandig met eruit tillen iedere keer. Ik denk dat ik daarom deze keer een co sleeper wil aanschaffen, maar er is zoveel keus wat is handig om op te letten? (Ga hem nu nog niet kopen hoor, gewoon alvast lekker aan het rondneuzen)