Uitgerekend 16 t/m 30 november

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rian89, 6 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ready2loveU

Ready2loveU Bekend lid

28 jan 2019
    683
    1.219
    93
    Vrouw
    Ik zag het ook net ja! Ben benieuwd. Kreeg de hele tijd geen meldingen meer van de andere groep maar heb hier ook wel mn plekje gevonden.

@Rian89 is als eerste weer aan de beurt voor geslacht bepaling en daarna @Aaav zag ik! Spannond!

Rian89 vindt dit leuk.
  2. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hi Nina

Wat vervelend en ook herkenbaar hoe je je voelt (als workaholic)
    Ik vind het al griezelig om te bedenken dat ik met verlof ga, laat staan als ik eerder zou moeten stoppen of minder uren.
    In mijn tweede zwangerschap heb ik ook zoiets meegemaakt.
    Kreeg het advies om 6 uur per dag te gaan werken nadat ik een week echt even moest bijkomen. Ook bekken, rugklachten en lage bloeddruk.
    Ik was toen net begonnen aan een project en heel erg lastig om dingen los te laten.
    Schuldgevoel naar collega’s, schaamte maar vooral het jezelf niet gunnen.
    Dat is wel belangrijk.
    Je lichaam de rust gunnen is nu het allerbelangrijkste.
    En weetje je, het went wel, ook voor je collega’s :rolleyes:

3. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

@Nina Sanders als het nu al in je bil schiet, dan heb je dringend nood aan wat rust voor je lichaam (zonder paracetamol). In mijn laatste week op het werk (ik zit nu voor de hele zwangerschap thuis wegens bi) schoot het in mijn bil vanaf dat ik sneller dan 1 km per uur wandelde, en op mijn werk is het eerder tempo aan 10 km per uur. Kies nu even voor je lichaam, je zal het enkel maar erger maken als je zo doorgaat en dan kun je tegen 30 weken zelfs niet meer stofzuigen . Ik heb het ook moeten doen, maar gelukkig zijn ze begripvol op mijn werk.

@Ready2loveU de meesten zijn toch overgestapt op Whatsapp :) het zou wel tof zijn als er nog wat geslachten bijkomen, voel me zo alleen :roflmao:

Ready2loveU vindt dit leuk.
  4. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    Jaaaaa wij willen geslachten weten en snel!!!! 》》》 even de tijd vooruit spoelen!

@Nina Sanders hmmm herkenbaar het niet minder willen werken! Maar zou toch maar naar je lichaam luisteren. Het heeft nog een half jaar een groot wonder groot te brengen en daarbij heb je ook nog je man en O. om moeder en vrouw voor te zijn! Belangrijker als sterk genoeg zijn voor je collega's! ♡♡

Maarrrr dat in bil schieten vind ik wel eng want dat heb ik ook al paar keer gehad! Op grote lichamelijke dagen echt Last van onderrug, stuitje en scheuten in bil... zijn dat bekken klachten? Al zo vroeg en bij een eerste???

5. Roetje08

Last van stuitje (alsof je erop bent gevallen) en in je bil schieten (het bovenste deel, tussen bil en onderrug) zijn inderdaad bekkenklachten. Bij beide goeie zwangerschappen had ik hier last van vanaf 9 weken, het is pas beginnen beteren toen ik stopte, maar heb er bij E. de hele zwangerschap wel erg last van gehad. Op het einde kon ik zelfs niet meer stofzuigen. Nu merk ik het als ik te veel heb gedaan, dus probeer ik heel veel te rusten tussendoor, mij oefeningen te doen en op alle aandachtspunten te letten. Zou zeker bij de fysio langsgaan, die kunnen je echt helpen.

6. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    Ja beurs gevoel dan zeg maar...
    Hmm toch maar bij de fysio langs:(

7. mom2be21

mom2be21 Bekend lid

11 jun 2012
    777
    591
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier ook al weer bellen klachten, en dat terwijl ik nauwelijks wat doe door de beroerdheid nog. Dat beloofd wat. Als ik me iets beter voel ook maar gauw weer naar de fysio!

@Nina Sanders is het geen optie om minder te werken?

8. Pyaar

Pyaar Actief lid

14 jan 2019
    456
    629
    93
    Vrouw
    @Nina Sanders Bij de zwangerschap van mijn tweede kind werkte ik ook fulltime én in een Mannen Team. Ik hield het vol tot 30 weken, daarna moest ik half in de ziektewet. Ik zag daar enorm tegenop, maar het deed mij wel goed, en met 34 weken kon ik toen met verlof. Ik wilde niet dat iedereen me zwak zou vinden, maar weet je, bij een tweede zwangerschap voel je de dingen allemaal eerder, je hebt al een kind rondlopen, een huishouden.. nouja, dat dus. Het vraagt allemaal veel.

Is het een optie om bijvoorbeeld halve dagen te werken, of elke dag een uur of 2 uur eerder naar huis (d.m.v. ziekteverlof), of misschien om de dag te gaan werken? Dat om de dag deed ik toen vanaf 30 weken, en dan was ik op de dagen dat ik er wél was, gewoon volledig aanwezig, dat voelde voor mij goed.

Denk niet dat je als je in de ziektewet gaat, je gelijk een hele week aaneengesloten moet thuiszitten, je kan zelf indelen hoe jou werkweek voor jou nog wel te behappen valt. :thumup:

9. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    @Nina Sanders ik zou idd even rust nemen, werk is niet het belangrijkste.
    Had je eigenlijk al iets gehoord over je contract?

Vervelend dat veel dames hier al bekken klachten etc hebben. Had bij f aan het eind wel flinke instabiliteit. Vanaf 26 weken halve dagen gaan werken en toen ging het al stuk beter. Maar goed ook fysiek zwaar werk dus dan is het al sneller dat je minderen kan. En baas zei toen: beter nu minder dan straks langdurig thuis.
    Luisteren naar je lichaam!!! Je moet nog een tijdje

10. Amara

Amara Bekend lid

13 mrt 2019
    615
    742
    93
    Vrouw
    @Nina Sanders balen! neem een paar dagen rust, ga naar een bekken fysio en kijk hoe het gaat. Daarna gewoon in overleg met de fysio kijken wat haalbaar is qua werk, misschien kan je wel gewoon je uren blijven maken maar dan deels thuis ofzo... Niet leuk dat je nu al last hebt en rust moet nemen, maar doorgaan is geen optie want voor je het weet zal dan ook de max. Dosis paracetamol per dag niet meer helpen en ben je nog verder van huis.

11. MissMorrow

MissMorrow Fanatiek lid

17 dec 2018
    1.619
    2.007
    113
    Vrouw
    Accountmanager
    @Amara vervelende situatie bij jullie thuis. Hopelijk knapt je zoontje snel weer op.
    @Nina Sanders ik begrijp dat je teleurgesteld bent in de situatie...zou ik ook hebben. Maar vergeet niet dat jij een taak moet volbrengen die geen enkele vent zou kunnen volbrengen. En daar heb je gewoon energie en kracht voor nodig. Luister goed naar je lichaam en bedenk een plan dat voor jezelf werkt (zoals eerder is voorgesteld misschien iets minder gaan werken, zodat je langer kunt slapen oid).

Ik heb dus heel weinig last van dat soort dingen...voel me prima en krijg ook steeds meer energie om te werken.

@Ready2loveU ik ben helemaal niet meer actief in de andere groep (terwijl ik daar juist bij zou moeten staan met mijn datum), maar na een aantal aanvaringen tussen sommige meiden heb ik besloten om niet meer mee te lezen. Weet niet of het nu beter is, maar vind het vooral belangrijk dat de sfeer goed is.

Ready2loveU en Nina Sanders vinden dit leuk.
  12. Rian89

Rian89 Fanatiek lid

13 jul 2013
    3.106
    2.347
    113
    NULL
    NULL
    Oh luister goed naar je lijf hoor.. bekkenklachten hebben is niet niks, en we moeten nog even! Misschien inderdaad halve dagen werken @Nina Sanders?

Ik hou mijn werk ook niet vol tot het einde, bij de vorige zwangerschappen al vroeg de ziektewet in en vervangend werk op kantoor.

Ik heb al dagen zon mega hoofdpijn! Echt vreselijk, en wil niet de hele tijd alleen maar PCM slikken... nog tips?

Ik ben ook zo benieuwd na het geslacht!! Ene keer denk ik, dit is een meisje! Maar het andere moment, ik heb 2 jongens, dus dit zal ook wel weer een jongen zijn!
    Zie mezelf meer als jongensmama denk ik :rolleyes:.
    Nog even geduld, 25 mei weten we het!

En vanmiddag een extra echo!! Altijd leuk even spieken, ben benieuwd! Voor het geslacht is het nog te vroeg he? Misschien de NUB!

Ready2loveU, Pyaar en Nina Sanders vinden dit leuk.
  13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Bedankt voor alle reacties dames, dat doet me wel goed.
    Ik heb de moed verzameld en mij vandaag ziek gemeld op mijn werk. Mijn zoontje had volgens mij de tijd van zijn leven vanochtend want hij kon uitgebreid even met mama knuffelen in bed (normaal zit ik altijd al vroeg in de auto, geef ik hem gauw een dikke smakkers en een broodje en dan ben ik al weg). Morgen heb ik een gesprek met mijn leidinggevende over de situatie dus ik ben benieuwd. Ik ga echt aangeven dat er wel dingen moeten veranderen. Ik zit nu pas in de 14e zwangerschapsweek dus als ik nu al alle signalen ga negeren weet ik zeker dat ik over 10 weken al helemaal weinig meer kan.

Pech voor hen indien ze er niet blij mee zijn. Dat ben ik ook niet. Maar ik ben blij dat ik vandaag even voor mezelf heb gekozen en morgen gewoon face-to-face de situatie kan schetsen. Ik rijd enkel voor het gesprek naar kantoor en voor de rest houd ik deze week gewoon rust. Ik hoop dat dat me goed doet en ik idd bijv. meer thuis kan werken of afwisselende dagen of wat dan ook (dat bekijk ik later).

Verder kreeg ik net de NIPT uitslag. Geen afwijkingen en ook geen nevenbevindingen! Alles was dus goed (gelukkig!) :thumup::thumup:

14. Pyaar

Pyaar Actief lid

14 jan 2019
    456
    629
    93
    Vrouw
    Haha @Rian89 , zo zit ik nou ook. Ik dacht eerst ja het zal nu wel een jongen worden, maar inmiddels zegt mijn gevoel nee, we hebben 2 meiden, het zal wel weer een meisje worden. Voor het eerst de Baking Soda test geprobeerd voor de leuk, nou kwam ook als resultaat meisje uit.. :oops: Ik zag mezelf wel altijd als meisjes mama haha, maar wil eigenlijk eens weten hoe dat is om een jongetje te hebben? Ik heb mijn gender echo pas 14 juni. Ben ook heel benieuwd! Heb jij ook al de kleding van de jongens op maat bewaard in zakken? In wel bij de meiden.. :roflmao:

Ready2loveU, Mbob en Rian89 vinden dit leuk.
  15. Amara

Amara Bekend lid

13 mrt 2019
    615
    742
    93
    Vrouw
    Net gebeld over de NIPT uitslag en alles was goed, ook geen nevenbevindingen gevonden. Toch wel weer een opluchting!

En ook heb ik blijkbaar ooit al de 5e ziekte gehad dus hoef ik me daar ook niet druk om te maken mochten de kindjes het krijgen:)

mom2be21, Ready2loveU, Mbob en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oeh, 31 mei klinkt snel vind ik (geslachtsecho).
    Ik wil niet wachten haha. Wil het nu weten. NUUUHUUUUU!

Mbob, Pyaar en Rian89 vinden dit leuk.
  17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh fijn hoor. Het zit 'm bij bij ook puur in de rug- en bekkenklachten icm lage bloeddruk (dat is al genoeg natuurlijk). Dat zorgt bij mij voor vermoeidheid en nevenkwaaltjes (wanneer ik dus niet voldoende rust neem).

Maar andere dingen gelukkig nooit last van (niet beroerd, ik kan gewoon eten, niet heel veel vocht vasthouden, normale eetlust, geen extreme humeur wisselingen meer (sinds ik stopte met de utrogestan, hahahaha mijn man is ZO blij), geen gekke dingen...

18. Roetje08

@Nina Sanders super dat je voor jezelf hebt gekozen! Ik had het er ook moeilijk mee dat ik niet meer kon werken, maar het is hoe het is en ik heb me er bij neergelegd. Hopelijk kom je tot een oplossing met je leidinggevende en kun je minder uren draaien!

@Rian85 drink je wel genoeg water? En ben benieuwd naar je nub! (Hier klopte die niet op 12+5)

Super van de goeie nipt resultaten!

Rian89 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  19. MissMorrow

MissMorrow Fanatiek lid

17 dec 2018
    1.619
    2.007
    113
    Vrouw
    Accountmanager
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  20. MissMorrow

MissMorrow Fanatiek lid

17 dec 2018
    1.619
    2.007
    113
    Vrouw
    Accountmanager
    ♡ Uitgerekend: 16 t/m 30 november 2019

9 november
    ♡ MissMorrow - 34 jaar - 1e kindje - verrassing

14 november

♡ Roetje08 - 27 jaar - 2e kindje - Jongen
    ♡ Rian89 - 30 jaar - 3e kindje - onbekend
    ♡ Krily - 24 jaar - 1e kindje - verrassing

15 november
    ♡ Juffie1990 - 28 jaar - 1e kindje - onbekend
    ♡ Noa1987 - 31 jaar - 1e kindje - verrassing

16 november
    ♡ Nina Sanders - 29 jaar - 2e kindje - onbekend
    ♡ Aaav - 24 jaar - 1e kindje - onbekend
    ♡ Sprina - 27 jaar - 1e kindje - onbekend

17 November
    ♡♡ BlauwBloempje - 37 jaar - 1e en 2e kindje - onbekend
    ♡ Mom2be21 - 28 jaar - 3e kindje - verrassing

18 november

♡ Blijeitje198 - 35 jaar - 2e kindje - onbekend
    ♡ Friesje203 - 30 jaar - 2e kindje - verrassing
    Finley123 - 23 jaar - 1e kindje - onbekend
    ♡ Ready2LoveU - 28 jaar - 1e kindje - onbekend

22 november

♡ XMamaMX - 28 jaar - 1e kindje - onbekend
    ♡ Mamabella12 -28 jaar - 2e kindje - onbekend

24 november

♡ Amara - 29 jaar - 3e kindje - onbekend

25 november
    ♡ Bjlover - 40 jaar - 4e kindje - onbekend

27 november
    ♡ Yviev - 30 jaar - 1e kindje -onbekend
    Mbob - 29 jaar - 1e kindje - onbekend
    ♡ Pyaar - 26 jaar - 3e kindje - onbekend

28 november
    ♡ Flower 7 - 27 jaar - 1e kindje - onbekend

***Sterretjes***
    Kwebbelsnoes 4+2
    Wens84 ?
    Leanneke 7+1
    ♡ 7+4 | NvD - 8+2

-------------------------------------------------------------------------
    jongen (1) | meisje (0) | verrassing (5) | onbekend (17)
    -------------------------------------------------------------------------

Afspraken

15 mei - Mom2be21 - controle gyneacoloog
    15 mei - MissMorrow pretecho cadeau voor schoonmoeder
    16 mei - Yviev- intake verloskundige
    17 mei - Nina Sanders - extra echo vk - 13.6 wk
    20 mei - Juffie1990 controle verloskundige
    21 mei - Roetje08 - controle vroedvrouw
    21 mei - XMamaMX - controle verloskundige
    22 mei - MissMorrow uitslag Nipt
    22 mei - Ready2LoveU -Hart echo
    24 mei - Pyaar - controle verloskundige
    25 mei - Rian89 geslachtsbepaling 15.2 wk
    26 mei - aaav - geslachtsbepaling 15.1
    27 mei - Sprina - controle verloskundige
    27 mei - krily - controle verloskundige
    27 mei - BlauwBloempje - controle gynaecoloog
    28 mei - Ready2LoveU - geslachtsbepaling 15wk
    28 mei - Rian89 - controle verloskundige
    28 mei - Friesje203 - controle vk(met uitslag Nipt)
    29 mei - aaav - controle verloskundige
    30 mei - Mom2be21 - controle verloskundige
    31 mei - Nina Sanders - geslachtsbepaling 15.6 wk
    31 mei - Yviev- geslachtsbepaling 14.2 wk
    31 mei- Mamabella12- controle vk
    03 juni - Amara - controle vk
    04 juni - Nina Sanders - controle vk 16.3 wk
    04 juni - Roetje08 - 16 weken echo
    05 juni - MissMorrow - controle vk
    14 juni - Pyaar - geslachtsbepaling 16.2 wk
    17 juni - MissMorrow - 20 weken echo
    18 juni - Ready2LoveU - 20 weken echo