Uitgerekend 16 t/m 30 november

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rian89, 6 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amara

Amara Bekend lid

13 mrt 2019
    615
    742
    93
    Vrouw
    Gefeliciteerd!!

Balen van je bekken:( hoop dat de paar dagen rust je goed zullen doen

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Handig, die wisselende projecten. Faciliteert jullie werkgever dat goed? Heb altijd wel het idee dat thuiswerken in veel bedrijven nog eng gevonden wordt. Ik ben altijd op vrijdag thuis maar wil zeker straks na 2 kindjes (misschien niet direct na verlof al) 3 dagen kantoor doen. Je bespaart zo veel tijd dan.. autorijden, klaar maken, etc etc.. allemaal tijd die je ook in je huishouden kunt steken waarna je lekker een volle werkdag maakt. Heerlijk, als je alleen thuis bent

3. BJlover

BJlover Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.205
    653
    113
    Gefeliciteerd met je oudste.

Wat balen van je bekken. Doe maar rustig aan

4. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Ik kan helaas niet thuiswerken dus gewoon 3 dagen aanwezig.
    Maar weet ook niet of ik thuis productief zou zijn.

5. BlauwBloempje

BlauwBloempje Bekend lid

23 jan 2019
    889
    1.236
    93
    Vrouw
    @Nina Sanders Tja, het verschilt echt per bedrijf. De meeste bedrijven werken inmiddels wel met laptops, dus dat scheelt al iets. Maar hoe het verder ingericht is...?

Ik heb bij bedrijven gewerkt waar je wel een laptop kreeg, maar waar het niet de bedoeling was dat je die ook mee naar huis nam :roflmao: en bij bedrijven waar ik de keus had tussen laptop van de zaak of mijn eigen computer, compleet met inlogsystemen voor thuis of onderweg, of ongelimiteerd internet voor een hotspot-verbinding. En bedrijven waarbij je inderdaad afspraken moet maken over wanneer je thuis werkt, of bedrijven die alles best vinden, als je werk maar af is.

Mijn eigen werkgever valt onder de laatste categorie - die vindt alles prima, als ik mijn werk maar af heb. Waar en wanneer zoek ik zelf maar uit, maar het wordt wel gewaardeerd als ik vrijdag op kantoor kan zijn, dan zitten we met alle consultants bij elkaar. En ik kan gewoon mijn eigen laptop en telefoon gebruiken, vind ik wel zo prettig.
    Verder zoek ik het uit met mijn opdrachtgever van dat moment, daar mag ik mijn eigen werkafspraken mee maken.

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @BlauwBloempje ja logisch. Waar ik volgende maand ga starten krijg ik sowieso een laptop en telefoon van de zaak (zelf heb ik een dual sim dus ik weet niet of ik dat toestel gebruik), dat moet wel, anders kan ik mijn werk niet doen ;). Aan de ene kant vind ik in loondienst bij een bedrijf wel prettig, want je bent gewoon verzekerd van een vast inkomen. Ik geef toe, die bonus en onkostenvergoeding etc zijn prettig, maar een vast salaris vind ik met straks 2 kleine kindjes ook wel een fijn idee!

7. Mamabella12

Mamabella12 Bekend lid

22 okt 2017
    789
    790
    93
    Ik werk ook gewoon in loondienst alhoewel ik misschien best over een aantal jaren zelfstandig zou willen beginnen. In onze business is thuiswerken vrij gewoon, maar het is bij ons ook inderdaad 'als je werk maar af is' (behalve de ondersteunende functies zoals onze secetaresses, administratie enz.die zijn wel gewoon altijd op kantoor). Ik zit niet perse vast aan bepaalde dagen of tijden maar daar tegenover staat ook wel dat ik bij drukke deadlines wel eens savonds of in het weekend werk. Maar ik hou van de vrijheid die ik heb dus dat heb ik er dan ook voor over.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Precies dit idd. Maar het thuiswerken doe ik wel altijd in overleg en bovendien is inwerken lastig als iemand maar voor de helft op kantoor is. Misschien doen we wel hetzelfde type werk :roflmao:

Mamabella12 vindt dit leuk.
  9. Ready2loveU

Ready2loveU Bekend lid

28 jan 2019
    683
    1.219
    93
    Vrouw
    @Amara dankje! Heb er wel zin in. Ons ventje is vandaag weer druk aan het bewegen, heerlijk gevoel.

@Rian89 gefeliciteerd!

Vanochtend naar de huisarts geweest om urine in te leveren en moest vanmiddag terugkomen. Heb zeer waarschijnlijk een blaasontsteking maar ze gaan nog even verder kijken of er niet meer speelt. Heb nu antibiotica meegekregen voor een week. Kan ik lekker meenemen op vakantie... heb besloten dat ik morgen nog braaf werk van 7.30 tot 18.30 en mij daarna ziek ga melden. Heb pijn en voel me flink beroerd en wil al helemaal niet ziek op vakantie dus het is even goed zo. Heb lang zat met pijn en ziekte gewerkt. Ik kies nu voor mezelf en meer nog voor mn kleine mannetje❤️

Fysio heeft ook mn rug bekeken vanwege aanhoudende pijnklachten en kwam tot de conclusie: overbelasting. Minder tillen, bukken en hurken...

10. Amara

Amara Bekend lid

13 mrt 2019
    615
    742
    93
    Vrouw
    @Ready2loveU lekker dan blaasontsteking:confused:
    Idd lekker ziekmelden en goed uitrusten op vakantie.
    Wij gaan maandag met vakantie:D:D

Hoeveel uur werken jullie meiden? En hoe doen/gaan jullie dat doen met opvang?
    Onze kinderen gaan nu 2 dagen pw naar de opvang ivm m'n studie, maar ik moet stage gaan lopen en wil dat min. 24 uur pw doen dus zouden ze om de week 3 dagen naar het kdv moeten. Maar dat is schijnbaar schandalig om te doen aldus onze omgevingo_O
    Nu gingen ze een tijdje al 3 dagen pw naar het kdv toen ik nog werkte en dat was ook echt wel vermoeiend voor ze, maar als ik minder dan 24 uur stage ga lopen duurt de stage een eeuwigheid en loop ik echt teveel studievertraging op:eek:

11. MissMorrow

MissMorrow Fanatiek lid

17 dec 2018
    1.619
    2.007
    113
    Vrouw
    Accountmanager
    @Nina Sanders gefeliciteerd met je nieuwe baan! Dat heb ik helemaal gemist. Wat ga je doen?

Ik heb een geweldige werkgever: veel vrijheid, een lease-auto, telefoon en laptop van de zaak. Ik werk in de buitendienst en zit dus meestal bij klanten. Zoals vandaag heb ik een lange dag in de auto gehad, maar als ik geen afspraken heb, werk ik thuis. Ideaal. Wel vind ik dat ik productiever ben als ik op kantoor werk, ik ga daar bijvoorbeeld niet op de Zwangerschapspagina zitten.

Hebben jullie trouwens ook last van sneaky urine? Als ik hard moet niezen of lachen ontsnapt er soms een klein straaltje. Heel gênant...

Mbob, mom2be21, Sprina en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Blijeitje198

Blijeitje198 Actief lid

2 mrt 2019
    154
    338
    63
    Vrouw
    Leidinggevende housekeeping
    Ik verlies ook af en toe iets.

30 augustus loopt mijn contract af. Krijg helaas geen verlenging. Ben nu dus ook aan het nadenken wat ik na het verlof ga doen.
    We zijn ook aan het kijken of ik een tijdje thuis kan blijven omdat ik bij mijn oudste zoon alles alleen heb moeten doen en ook veel heb moeten werken toen der tijd.
    Nu alles anders is zou ik het wel leuk vinden om thuis te zijn en beide kinderen alle tijd en aandacht te geven.

Mbob, mom2be21 en Smallsandbambam vinden dit leuk.
  13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @MissMorrow idd dankje. Paar pagina's terug staat mijn verhaal. In stakato: tijdelijk contract, zwanger, flink over grenzen gaan, want wilde vast contract, bekkenklachten, eigenlijk rust nodig maar toch doorgaan, toch ziekmelden, ziektewet, na paar weken fysiek wat beter, wil werk weer oppakken, maar contract stopt. Lulhannessen. Zwanger gesolliciteerd, open kaart gespeeld en aangenomen!

Juli start is dus. Zeer opgelucht. En stiekem trots op mezelf. Ivm met herkenbaarheid wil ik liever niet te uitgebreid hier neer zetten wat ik doe (mag wel in een pb), maar ik ben een spil tussen de klant en sales en schrijf (mee) aan passende offertes voor de klant.

Een branche waar genoeg werk in is. Leaseauto heb ik niet omdat ik 35 km verderop werk en niet vaak naar klanten zelf ga, daar heb ik de buitendienst voor ;). Maar wel een goed salaris, 29 verlofdagen, onkostenvergoeding (vast), telefoon, laptop, bonus.. Ik mag echt niet klagen. Ik heb niet zo veel verstand van salarissen en wat veel of weinig is. Ik denk altijd dat iedereen hetzelfde verdient als ik, maar als ik kijk naar ons gezamenlijke jaarinkomen dan komt dit wel boven een - voor mij fictieve - grens uit en dan ben ik best trots op wat we bereikt hebben en hoe we het doen (we hebben echt altijd beiden fulltime gewerkt, gespaard en weinig grote uitgaven gedaan. Heel bewust, zodat we ook ons droomhuis konden kopen dit jaar en de gehele benedenverdieping konden verbouwen naar wens).

Na de bevalling blijven mijn man en ik 36 uur werken. Dit is het plan:
    Ma past mijn moeder op, di kinderopvang, woe is mijn man thuis, do kinderopvang en vrijdag ben ik thuis. We werken allebei dan nog verdeeld over de week een half dagje. Sowieso ben ik buiten kantoortijden ook altijd nog wel bezig met mail wegwerken of afspraken voorbereiden voor de volgende dag dus aan die extra 4 uur kom ik hoe dan ook wel. Lijkt me mooi om op den duur 1,5 dag per week thuis te werken maar niet te snel al. Het kost me waarschijnlijk genoeg tijd om iedereen te keren kennen en om ingewerkt te raken. Zeker als je je bedenkt dat ik na 3 maanden alweer voor 4 maanden met verlof ga :roflmao: Gekkenwerk he...

Mbob, Pyaar, MissMorrow en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Sprina

Sprina Actief lid

30 apr 2019
    273
    412
    63
    Vrouw
    Ik werk nu 40 en ga na het verlof naar 32 over en 1 dag ouderschapsverlof. Mijn vriend wilt kijken of hij 1 dag thuis kan gaan werken en mijn ouders passen 1 dag op. Dus 2 dagen crèche. Wel nu aangemeld voor 5 dagen. Mogen tot een maand voor start namelijk nog wijzigen en dan heeft ie in ieder geval een plekje.

Amara vindt dit leuk.
  15. Mamabella12

Mamabella12 Bekend lid

22 okt 2017
    789
    790
    93
    Voor mijn eerste werkte ik 36u. Voor mijn verlof ook een andere baan geaccepteerd waar ik startte met 28u na mijn verlof. Heb na een paar maanden 4u ouderschapsverlof opgenomen (dus 24 over 4 dagen). Maar ik merk dat dat gewoon echt te weinig is voor mijn baan, ben nu echt veel savonds, tijdens slaapjes of weekend aan het werken dat ik na mijn aankomend verlof weer terug wil naar 28. Brengt mij wat meer rust en denk dat ik uiteindelijk ook weer naar 32 wil (maar dan wil ik dat mijn man naar 36 gaat ipv 40). Dochter gaat nu 2 halve en 1 hele dag naar de opvang en 1 hele dag naar opa en oma. Dat zal straks weer 2,5 dag kdv en 1 dag opa en oma worden.

Amara vindt dit leuk.
  16. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    Ik werk nu 38 uur en zal straks terug gaan naar 32.
    Ze zal 2 dagen naar kdv gaan en 1 dag naar mn schoonouders.
    De 4e dag is een zaterdag. Dan zal mn man dr onder zn hoede nemen als dat lukt met de zaak en het werk.
    En mijn ouders zijn ook aanwezig op de zaterdag dus als het nodig is kunnen die ook bijspringen.

Amara vindt dit leuk.
  17. Sprina

Sprina Actief lid

30 apr 2019
    273
    412
    63
    Vrouw
    Zo hier net voor de eerste keer zwangerschapsfitness achter de rug. Was heel relaxed en toch gesport :) morgen yoga voor t eerst. Topfit die bevalling in:roflmao:

MissMorrow en Amara vinden dit leuk.
  18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier net even verf gehaald voor de bijkeuken. Was de enige ruimte waar we nog niks aan hadden gedaan. Die muren zijn nu nog wit met gaten en scheuren dus mijn man gaat morgen eerst die gaten eens egaliseren.
    Hopelijk kunnen we dan morgen ook een begin maken met de muren.
    Ik zal zo even een foto van de kleur op zoeken.
    Over 2 weken komt ook de nieuwe vloer boven!!

19. Ready2loveU

Ready2loveU Bekend lid

28 jan 2019
    683
    1.219
    93
    Vrouw
    We hebben net de 20 weken echo gehad!
    Alles was goed maar ze vroeg ons naar het termijn. Wanneer deze bepaald was. Ik vertelde wanneer en zij gaf aan het daar niet mee eens te zijn. Aan de hand van de kleine hersentjes, maar ook alles wat ze op heeft gemeten komt zij erop uit dat ik eerder uitgerekend ben. En ze heeft 3 keer precies hetzelfde gemeten.
    Ik vroeg hoever en ze kwam precies uit, met 2 precies dezelfde metingen, op wat ik zelf al die tijd roep:roflmao::roflmao: 18 weken en 5 dagen, minstens.
    Dus het klopt toch: momma knows best! Haha

Ze gaat nu met de vk overleggen of zij het termijn aan gaan passen of dat ze toch voet bij stuk houden en mij doorsturen naar de gyn. Dit horen wij donderdag. Voor nu heel blij dat alles goed was. Hij was erg beweeglijk en ze vertelde dat mijn placenta aan de achterkant is dus dat ik hem al wel goed zal voelen hihi.

Zooo verliefd!❤️ Hij lag te smakken en te duimen, zooo lief:p❤️

Bijgevoegde bestanden:

Mbob, mom2be21, Smallsandbambam en 7 anderen vinden dit leuk.
  20. Sprina

Sprina Actief lid

30 apr 2019
    273
    412
    63
    Vrouw
    @Ready2loveU wauw! Wat een mooie plaatjes en wat fijn dat alles goed was! Nu lekker genieten :)

Waarom zouden je trouwens anders doorsturen naar de gyn?

Ready2loveU vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina