Uitgerekend 16 t/m 30 november

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rian89, 6 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noa1987

Noa1987 Bekend lid

10 jan 2019
    762
    1.044
    93
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik voel me ook heel onzeker. Maandag viel mijn stem weg, 2 dagen geen stem gehad. Toen kwam de ellende met een keelontsteking, oorontsteking en nu ook nog eens fors aan het hoesten. Voel me echt niet top. Heb ook nog eens astma, dus maak me dan ook meteen zorgen, heb paracetamol, trachitol en extra salbutamol/ventolin nodig... ben dan zo bang wat het allemaal doet op de kleine.
    Donderdag pas de eerste echo bij 7+4.
    Qua zwangerschapskwalen heb ik alleen last van vermoeidheid en wat grotere borsten, ben dan zo bang dat we volgende week geen kloppend hartje zien.

2. BJlover

BJlover Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.205
    653
    113
    Dames wat fijn van de echo's. Ik moet nog zo lang wachten. Maar ja. Geduld is een schone zaak.

Heb nergens last van. Alleen wat moe

3. BlauwBloempje

BlauwBloempje Bekend lid

23 jan 2019
    889
    1.236
    93
    Vrouw
    Hier dus vanmorgen ook een streep bruinverlies. Ik schrok me dood! :eek:
    Ook wel wat krampjes, maar niks heftigs... en daarna ook geen bloedverlies meer. Bij de innesteling heb ik ook een streep bruin verloren dus blijkbaar werkt het zo bij mij... maar ik maak me toch een beetje zorgen.

Aan de andere kant vanmorgen voor de grap die laatste zwangerschapstest gedaan (lag over te wezen... ook zonde, toch?) en die spetterde zo hard van het schermpje dat ik bang was dat ie er vanaf zou springen om rondjes door de kamer te rennen.
    Ik snap er niks meer van!

Misschien toch de vk maar bellen voor die 8 weken echo? :oops: of toch nog maar een paar testen er tegenaan en hopen dat ie niet afloopt...

4. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    Wat een verschrikking die onzekerheid :(
    Ik twijfel ook of ik de fertiliteitsverpleegkundige in moet lichten. Aan de andere kant wil ik ook niet zeuren want ze kunnen nu toch niks...
    Maar die lichte bijna continue krampjes zinnen mij niks!
    Aan de andere kant ontzettend moe en snel buiten adem en dan denk ik zal mn lichaam heel hard aan het werk zijn? Groeit het 'zo hard'?
    Pffffff dilemma's!

mom2be21 vindt dit leuk.
  5. Rian89

Rian89 Fanatiek lid

13 jul 2013
    3.106
    2.347
    113
    NULL
    NULL
    Hier de laatste dagen ook weer meer krampjes en steekjes, er gebeurd een hele hoop daar binnen..
    Zolang de krampen niet heftig worden en je geen helder rood bloed verlies hebt zal ik me niet al te veel zorgen maken.

mom2be21 en BlauwBloempje vinden dit leuk.
  6. BlauwBloempje

BlauwBloempje Bekend lid

23 jan 2019
    889
    1.236
    93
    Vrouw
    Tja dat heb ik dus ook... ik was gisteren de bedden aan het opmaken en echt... ik leek wel een kettingroker ofzo, hijgen als een paard he! o_O
    En ook nog steeds wat zere borsten, niet heel erg maar een beetje blauwe-plek gevoel als je erop drukt.

Je lichaam is ook heel hard aan het werk! Al die hormonen, en een klein dingetje dat toch echt over een maand of 8 met alles erop en eraan ter wereld moet komen! Logisch dat we daar moe van worden.

Ik ga de nuchtere stem van @Rian89 volgen... geen krampen en geen helderrood is dus oud en dus gewoon iets gesprongen (hoop ik).

7. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Ik en m'n vriend hebben besloten de gezonde tour op te gaan, en van zodra die misselijheid over is (of toch niet meer zorgt voor dat kokhalzen) gaan we er helemaal voor. Heb net een pistoletje op met pesto, kipfilet, mozzarella en tomaat (en nog een instantsoepje voor het zout). Ons doel is dan ook maar 1 makkelijke avond per week met fastfood. Het helpt wel dat ik nu geen trek meer heb in chocolade :D

Groeien van de baarmoeder ik merk wel dat hij al een het groeien is, als ik 's ochtends moet plassen doet het gewoon pijn aan de baarmoeder, precies of die de hele nacht onder druk heeft gelegen en dan plots weer zijn ruimte krijgt (zo'n beetje get gevoel dat je je bh uidoet ofzo?)

Krampjes/steekjes die heb ik ook nagenoeg de hele tijd, vooral als mijn broek wat spant. Is juist een goed teken hoor meiden, je kleintje is zijn huisje voor de komende maanden aan het inrichten ;) Als de krampen echt erg worden (zoals erge menstruatie of samentrekkende wee-achtige krampen), dan wel even contact opnemen met de vk natuurlijk.

Bloed daar heb ik geen ervaring mee, nooit bloedverlies gehad tijdens een zwangerschap (ook niet met de missed abortion), zolang het bruin is en weinig, is er niets aan de hand volgens mij.

Naast de misselijkheid en kokhalzen krijg ik ook last van bekkenpijn als ik me niet rustig hou. Ben net E. naar kdv gaan brengen en vlug nog wat boodschappen, en heb het nu alweer zitten. Ik heb alle kwaaltjes er 10000% voor over, maar toch heb ik steeds dat stemmetje in mijn hoofd "als het maar niet weer voor niets is".

Rian89 vindt dit leuk.
  8. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    Hahahahahah @BlauwBloempje ik voel mij een kettingroker met zware obesitas!
    Normaal super energiek!
    Daarbij al 2 avonden op de bank in slaap gevallen. Nou dat gebeurt mij ik gok zn eens in de 5 jaar :roflmao:

@Roetje08 wat goed! Het hoeft niet perse moeilijk te zijn en gezond he! Wij hebben gister volkoren wraps met spinazie, geitenkaas walnoten en beetje honing op uit de oven. Duurt welgeteld max 10 minuten met oventijd erbij :roflmao:

I ♡ geitenkaas :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

BlauwBloempje vindt dit leuk.
  9. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Hier twee geitenkaashaters :D:D We waren 2 jaar geleden op reis naar Frankrijk en ik was toen vegetariër, wij hebben dus bijna nooit ergens kunnen gaan eten, want alle vegetarische opties waren met geitenkaas of een andere vieze kaas zoals camembert of brie :roflmao:

10. Pyaar

Pyaar Actief lid

14 jan 2019
    456
    629
    93
    Vrouw
    hoi dames, ik lees dat vrijwel iedereen onzeker is, dus ik ben niet de enige! :rolleyes: Ik vind de eerste weken zwangerschap tot aan die echo met hopelijk het kloppende hartje inderdaad ook zenuwslopend! Ik had afgelopen tijd krampjes en beetje moe.. borsten spelen ook op, maar alle symptomen zijn maar heel subtiel.. Ik herken wel dat hijgen als een paard, ik heb gister ook een bed verschoond en ik had gewoon 3 x pauze tussendoor om op adem te komen!! .. Hier doe ik ook om de paar dagen nog een test... erg he? :roflmao: Mijn man zegt dat ik niet zeuren moet, hij zegt joh alles zit gewoon goed en je moet blij zijn dat je nergens last van hebt.:cool: Toch zit ik de dagen af te tellen naar die eerste echo.. nog 2 weken..

Noa1987, Nvd en BlauwBloempje vinden dit leuk.
  11. BlauwBloempje

BlauwBloempje Bekend lid

23 jan 2019
    889
    1.236
    93
    Vrouw
    Ik lig dus al weken rond 9 uur in bed. Te erg!
    Maar de werkschema's zijn hier ook echt van de pot gerukt dus dat helpt niet mee.

Dat bloed... tja, ik weet het ook niet.
    Ik heb ook gelezen dat het mogelijk is dat je wat verliest, omdat alles nu veel beter doorbloed is, omdat je kleintje zich het gemakkelijk maakt daarbinnen en nog even verder nestelt, omdat je gesekst hebt en iets hebt aangestoten, en zelfs als je aan het tillen, hoesten of niezen bent geweest.

Nu ik er zo over nadenk heb ik dat dus ook gedaan. Met boodschappentassen en wasmanden gesjouwd, en daar bovenop ook een paar flinke hoestbuien (waarbij tijdens het hoesten een flinke steek in de onderbuik). Misschien is er gewoon iets geknapt...? Zolang het bij een keer een streep blijft laat ik het maar zo. Nu is het nog een drupje bruin bij het afvegen. Komt er meer, dan ga ik bellen.

12. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    Daar zal het dan wel aan liggen hoor! En bruin is oud zeggen ze he?
    We krijgen gewoon allemaal gezonde en prachtige november babys!! Daar duim ik keihard voor!

Misschien zijn/waren hier de krampjes ook deels gerelateerd aan mn darmen. Vanmorgen voor 10 uur 2 keer een grote boodschap gedaan:$:oops: en echt serieus tot nu al 6 a 7 keer wezen plassen. Wtf!

13. Flower7

Flower7 Lid

23 mrt 2019
    42
    86
    18
    Ik moet echt veel plassen op een dag. Vraag me af of het een blaasontsteking is of een zwangerschapskwaaltje is.

Wat is het verschil eigenlijk?

14. BlauwBloempje

BlauwBloempje Bekend lid

23 jan 2019
    889
    1.236
    93
    Vrouw
    Bij een blaasontsteking heb je ook pijn of een branderig gevoel tijdens het plassen. Als het een kwaaltje is pies je gewoon een hoop :roflmao:

15. Nvd

Nvd Bekend lid

15 mrt 2019
    650
    543
    93
    Vrouw
    Geitenkaas jummie. Afgelopen weken weer veel bewuster gaan eten en deze week helemaal gestopt met snoep en koekjes. Nu ik een bloedband heb wik ik onze baby een zo gezond mogelijke start meegeven.

Ik houd myfitnesspal weer bij sinds vandaag om te kijken hoeveel ik nou eet. Niet omdat ik wil afvallen maar om te zien of ik voldoende eet en goed verdeeld. Het helpt me altijd veel bewuster te zijn.

Vanochtend 2 rijstwafels met pompoenspread
    2 rijstwafels met tomatenspread, oude kaas en augurk

Nu kikkererwten,linzen, 2 eieren wat augurken en ipv de tonijn een schepje pittige mayo (niet heel goed maar heb de smaak nodig)

Vanavond groentecurrry met rijst

Tussendoor 3 koppen decafe cappuccino voor mn melk, een appel, en dan of 2 mandarijnen of een kom yoghurt met een banaan een wat pure chocolade rasp.

Kcal 1800 of 2100 afhankelijk van t laatste tussendoortje

MissMorrow vindt dit leuk.
  16. Nvd

Nvd Bekend lid

15 mrt 2019
    650
    543
    93
    Vrouw
    Dat verschil voel je gelijk :)

17. Nvd

Nvd Bekend lid

15 mrt 2019
    650
    543
    93
    Vrouw
    Wel fijn te lezen dat iedereen krampen heeft en onzeker is. Moet wel gewoon bij de zwangerschap horen als we het allemaal hebben. Na het legen van mijn blaas is het inderdaad erger @Roetje08

Noa1987 vindt dit leuk.
  18. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    Wat goed @Nvd
    Iemand nog een lekker en gezond idee voor vanavond? Ben even inspiratieloos!

Morgen krijgen we eters. Hoe doen jullie dat met niet drinken? We liggen nu onder een vergrootglas omdat iedereen het een soort aan ziet komen. Vorig jaar getrouwd en eind vorig jaar een echt grote grote mensen huis gekocht.
    Drink nornaal ook niet altijd maar toch! Ze letten op alles!

19. BlauwBloempje

BlauwBloempje Bekend lid

23 jan 2019
    889
    1.236
    93
    Vrouw
    Fles alcoholvrije wijn voor jezelf kopen! Kun je vinden bij Gall&Gall. Ik ben ook een echte wijndrinker dus valt meteen op als ik m’n wijntje laat staan :D

20. MissMorrow

MissMorrow Fanatiek lid

17 dec 2018
    1.619
    2.007
    113
    Vrouw
    Accountmanager
    @Nvd goed bezig hoor! Ik wil ook wel gezonder eten, maar heb zo weinig tijd om gezonde dingen te bereiden. Bijvoorbeeld een salade mee naar werk voor lunch, dan moet je er 's morgens toch eerder uit. En ik ben veel onderweg, dus dan is het broodje bij het tankstation vaak wel handig.

Overigens lust ik geen kaas, nu ik zwanger ben ook niet. Ik eet alleen kaas op een tosti of pizza.

Wat betreft plassen: ik plas sowieso al niet vaak (3 keer per dag is normaal), maar nu ga ik zo'n 6/7 keer per dag. Moet er sowieso elke nacht 1/2 keer uit om te plassen. Probeer ook wat meer te drinken.

En bloedverlies: ik heb twee miskramen gehad die begonnen allebei met bloedverlies. De eerste keer kwam het bloedverlies met 7 weken en dat was bruin bij het afvegen. Bij 8 weken nog een keer bloedverlies en dat was iets helderder. Maar het bleef alleen bij afvegen. Op de echo met 9 weken kwamen we erachter dat 't niet meer leefde. De miskraam is toen niet vanzelf op gang gekomen.

De tweede keer begon het bloedverlies precies met 6 weken. Dit was helder en de dagen daarna was het bruinverlies. Dat hield 4 dagen aan tot de miskraam echt op gang kwam.
    Ik zou dus extra alert zijn op bloedverlies, maar dat wil niet zeggen dat het meteen een miskraam betekent. Maar ik zou sowieso de vk bellen voor een vroegere echo.

Deel Deze Pagina