Willen jullie trouwens combinatietest / NIPT laten doen? Bij zoontje wel de combinatietest gedaan. Klopt het dat deze laatste bijna niet meer wordt gedaan? NIPT lijkt nu helemaal 'hot' te zijn. Vind 'm alsnog wel prijzig en vraag me af wat uiteindelijk beter is. Want de NIPT is enkel een bloedafname. Dan kun je feitelijk grote aangeboren afwijkingen ook niet zien (het missen van organen of armen / benen et cetera).
@Roetje08 hier nam de misselijkheid gelukkig af rond 10 uur en kwam erachter dat toen ik me rond 1300 wel weer slecht begin te voelen een stukje fietsen en wat bezorgen bij een klant enorm hielp. Eigenlijk nu pas weer een beetje weeig . Wel erg moe viel rond 15.30 bijna in slaap achter de pc. @Nina Sanders ja ik wil echt een verrassing houden en bij de geboorte zien of het een jongen of meisje is. Lijkt me ook echt een goede drijfveer tijdens de bevalling We willen wel test laten doen maar hoe en wat laten we ons door de verloskundige in adviseren.
Zelfs als ik mn banner aanpas doet ie het niet. Hij blijft een dag achterlopen was vrijdag 7 weken dus vandaag dan toch 7+4? Wat super duper fijn @Friesje203! Heel veel sterkte lieve @Leanneke ❤️
Ik denk dat we wel voor de nipt test gaan. Bij de andere 2 was dat toen nog niet, toen idd combinatietest.. @Nvd Hier beide maat 50. En zelfs 50 is in het begin nog wat groot . Ze waren 3320 en 3510 gr bij de geboortes.
Welke maat, als in kledingmaat? Ik heb al 2 dochters, allebei hadden die kleding aan van maat 50 en 56. Het ene kledingstuk is het andere niet, valt groter of juist kleiner, maar dat heb je altijd
Oh grappig, want zo zit ik nou ook precies! Wij hebben nl. al twee meiden, (en al hoop ik dit keer op een jongen ), we gaan er glashard vanuit dat het wéér een meisje is..
@Nina Sanders hier in België wordt de combinatietest automatisch gedaan tijdens de 12 weken echo. Ook al is de nekplooi goed, dan nog doen we ook de nipt, want die wordt bijna helemaal terugbetaald. En zo weten we ook het geslacht misschien eerder. (Ergens hoop ik dat ik het formulier al bij de tweede echo bij 10.4w al meekrijg) @Nvd E. woog precies 3kg en was 49cm en heeft 2 maanden in maat 50 gezeten van de Nederlandse merken.
@Nina Sanders wij laten ook de nipt doen (bij m'n dochter ook gedaan). Is qua kosten niet veel duurder dan de combinatietest maar wel specifieker. De grote afwijkingen die jij noemt kunnen ze tijdens de echo's zien. @Nvd Mijn dochter had maat 50 met 3634gram en 50cm
Zoontje was 48cm en 3530gram en heeft ruim 6 weken maat 50 aan gehad. Vorige keer alleen combinatie test. Nu nog ff bedenken. Ct is €170 en nipt €175 dus maakt niet zoveel uit.
Ik ben nog aan het twijfelen of ik het wil weten. Ben veel te nieuwsgierig. De andere 3 wist ik wel wat ik kreeg
Ik wil het weten.. liefst zo snel mogelijk. Wat de testen betreft ben ik nog niet overuit. Ga dit eerst met de vk bespreken. Tien geleden niet gedaan. Was toen ook nog niet volgens mij. Heb mooie echo's gezien. Gefeliciteerd.
Over zo'n test moet ik nog nadenken. Bij mijn zoontjes niet gedaan. Toen was alleen de combinatie. Bij mijn kleine dame wel gedaan, vooral vanwege mijn leeftijd eigenlijk. Maar toen was de nipt nog niet. In ieder geval niet zoals nu.
Thanks voor de maten! Dacht altijd dat veel newborn gelijk al in 56 vielen. Goed te weten dat 50 dus net zo goed kan. Zaterdag op de sportenbeurs stofjes kopen en dan komende weken aan de knutsel als ik de wil ontspannen tussen werk en verhuizen door
Hallo allemaal, ik mag me bij jullie aansluiten ik ben voor de 4e keer onverwachts zwanger. We hebben 2 zoons van 10 en 9 en een dochter van 6. Ik ben zelf bijna 38 dus ook spannend of alles goed blijft gaan. Zijn er meer dames die wat ouder zijn?