Uitgerekend 16 t/m 30 november

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rian89, 6 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amara

Amara Bekend lid

13 mrt 2019
    615
    742
    93
    Vrouw
    Leuk idee! 2 losse helfden maken, echo erin en aan elkaar smelten. Of een groot chocoloda ei kopen, doorsnijden op de naad met een mes, echo erin en dan weer aan elkaar smelten:D

Wij gaan zo naar de boerderij waar m'n broertje werkt want de koeien mogen vandaag naar buiten en iedereen komt kijken. Nu hopen dat niemand iets opvalt en ik m'n mond kan houden:p

2. Amara

Amara Bekend lid

13 mrt 2019
    615
    742
    93
    Vrouw
    Leuk leuk leuk! Ik ga in september naar Sevilla, dus als je nog leuke tips hebt voor dingen om te doen of bezoeken daar, hoor ik ze graag:D

3. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    Oooo wat leuk!! Heerlijk hoe blij dieren zijn als ze voor het eerst weer t land op mogen!

Amara vindt dit leuk.
  4. Mamabella12

Mamabella12 Bekend lid

22 okt 2017
    789
    790
    93
    Hoi Dames, ik heb echt al een aantal dagen flink last van maagpijn. Iemand tips? Ik ben niet misselijk en heb ook geen maagzuur maar echt flinke steken. Het enige wat nu helpt is liggen maar dat kan ik ook niet de hele dag doen o_O

5. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    Hmmm ik heb dat gehad toen ik.smorgens water met citroen dronk. Wellicht neem je te veel zure producten?
    Iets kalmerends nemen? Kamille thee of vanille vla?

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik kreeg enorme maagpijn wat wel kwam van maagzuur maar dat had ik niet door. Probeer eens omeprazol!

Mamabella12 vindt dit leuk.
  7. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    Pffff vandaag al 3 paracetamol op en nog steeds pijn in mn hoofd:(

8. Rian89

Rian89 Fanatiek lid

13 jul 2013
    3.106
    2.347
    113
    NULL
    NULL
    Ahw vervelend.
    Kan je niet even gaan liggen?

9. Rian89

Rian89 Fanatiek lid

13 jul 2013
    3.106
    2.347
    113
    NULL
    NULL
    Ik heb heerlijk 1.5u geslapen net!! Zo fijn!

Nina Sanders en Amara vinden dit leuk.
  10. Pyaar

Pyaar Actief lid

14 jan 2019
    456
    629
    93
    Vrouw
    lieve dames, ik heb gisteravond de huisartsenpost gebeld, en vanochtend de verloskundige.. en zoals jullie weten heb ik nog niet eens een eerste echo gehad.. wat is er aan de hand? Ik zit onder de jeukende blaasjes. zeg maar niet blaasjes hoor, ENORME jeuk blaasjes, één grote plakkaat.. het begon gisteravond op mijn buik, na 2 uurtjes zat mijn HELE bovenlichaam, rug, borsten, armen en benen, nek vol.. behalve mijn gezicht gelukkig. Het is vuurrood. Het is warm. Het jeukt. ENORME bulten.. en blaren!.. Ik heb niets anders dan anders gedaan of gegeten. Ik ben nergens vreemd geweest. We hebben geen planten of huisdieren.. weet ik het?? De huisartsenpost zei me gisteravond dat ik het moest 'koelen' en dat het vanzelf weer over gaat, een normale allergische reactie. Ik hoefde er niet voor langs te komen zeiden ze. De verloskundige zei vanochtend aan de telefoon dat het wel eens PUPPP rash zou kunnen zijn, maar dat zie je zelden zo vroeg als 7 weken! En vaker bij eerste zwangerschappen, en ik heb al 2 kinderen!... Het advies is om maandag direct naar huisarts te gaan. Op internet lees ik niets minder dan dat het vaak voorkomt bij tweelingzwangerschappen of als het om een jongensbaby zou gaan.. Nou heb ik al 2 meiden, kan iemand hier iets uit opmaken of heeft iemand ervaring met deze of 'een' huidaandoening tijdens de zwangerschap? :(:cry: . Ik lijk wel verbrand! :cry:

11. Mamabella12

Mamabella12 Bekend lid

22 okt 2017
    789
    790
    93
    Is dat op recept? Of kun je dat gewoon bij de apotheek of drogist krijgen?

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Drogist is lage doseringen. Maar zou het voor de zekerheid via de huisarts doen

Mamabella12 vindt dit leuk.
  13. Amara

Amara Bekend lid

13 mrt 2019
    615
    742
    93
    Vrouw
    Kunnen ze je geen verzachtende zalf geven? Klinkt niet heel houdbaar om zo rond te blijven lopen....
    Hoop voor je dat het snel wegtrekt!

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Pyaar kun je een neutrale, maar verkoelende bodyspray gebruiken? Het lijkt mij dat smeren misschien niet zo lekker is, maar dat een verkoelende spray zonder parabenen, sulfaten en parfum wellicht wel wat helpt?

Pyaar vindt dit leuk.
  15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier einde van de middag een hapje in de stad gegeten met zn drietjes. We wilden wat simpels en niet te duur (genoeg kosten nog) en natuurlijk iets snels.. was lekker!
    Man had een schnitzel saté, ik 2 grote kipspiezen ook met saté en O had een portie kipnuggets met frietjes en broccoli. Wel grappig, de helft van de kipnuggets heeft mama mee zitten eten, de frietjes liet meneer staan maar de broccoli met appelmoes en de broodjes gingen er wel in haha! :roflmao:

Pyaar vindt dit leuk.
  16. Pyaar

Pyaar Actief lid

14 jan 2019
    456
    629
    93
    Vrouw
    @Nina Sanders , oh dat moet je zo houden, dat kinderen de groentes opeten! :) Mijn dochter van 4 eet ook altijd haar groentes en zegt vaak Nee ik wil geen kip (vandaag nog, nee ik wil geen gebakken kibbeling :eek: } .. en patatjes wil ze ook al niet.. Terwijl ik die wel elke dag zou willen eten haha..:oops::D

Nou ik ben vanavond op de huisartsenpost geweest.. moet je bij ons altijd dik 30 min voor onderweg met de auto maargoed... Ik had een arts daar die zei Joh overduidelijk een allergische reactie op iets.. Maar wel echt heel heftig.. ( Nou sla mij maar dood waarop dan een allergische reactie..). ik heb een hormoonzalf om te smeren gekregen en ook anti histamine tabletjes. Nu hopen dat het weg gaat... ik zie er echt melaats uit.. :eek::cry: Ik heb dit in mijn hele leven nog nooit gehad..

Nina Sanders vindt dit leuk.
  17. Pyaar

Pyaar Actief lid

14 jan 2019
    456
    629
    93
    Vrouw
    Ik voel me ook heel schuldig dat ik weer ''medicijnen neem'' tijdens een zwangerschap.. :( bij vorige zwangerschappen heb ik wel eens een blaasontsteking gehad + medicijnen daarvoor, een vaginale schimmel + tablet daarvoor, of gewoon paracetamol geslikt.. Ik ben altijd bang dat het kwaad doet voor de ongeboren vrucht. :cry:

18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nee niet te bang voor zijn hoor. Je neemt het niet voor niks. En als je arts het voorschrijft kun je er vanuit gaan dat het goed zit.
    Bij mijn vorige zwangerschap ook langdurig Omeprazol 40 mg gebruikt. Ik leefde daarop. Niets aan de hand hoor!
    Goed dat je, naast lokale, ook orale medicatie hebt gekregen. Omdat dit in je bloedbaan terecht komt werkt dit vaak net snel. Ik hoop dat je er snel vanaf bent!

Pyaar vindt dit leuk.
  19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik moet nog steeds wennen aan zinnen als ‘tijdens mijn vorige / eerste zwangerschap’… haha. Ik kan soms niet geloven dat ik nog een keer zwanger ben!

20. Juffie1990

Juffie1990 Bekend lid

28 dec 2017
    507
    545
    93
    Vrouw
    Juf
    Heb jij misschien afgelopen weken een keelontsteking gehad? Ik heb een aantal weken geleden een bacteriële keelontsteking gehad van de streptokokken virus. Een week tot twee weken Daarna kreeg ik ook overal rode bultjes op mijn bovenbenen wat plakkaten werden. Ik kwam bij de huisarts omdat ik gek werd van de jeuk. Bleek druppelpseuriasis, wat je kan krijgen door streptokokken. Werd eerst ook gedacht aan een allergische reactie maar toen hij zag dat ik twee weken daarvoor antibiotica had gehad door de keelontsteking wist mijn huisarts wat het was.

Deel Deze Pagina