Uitgerekend 16 t/m 30 november

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Rian89, Mar 6, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nvd

Nvd Bekend lid

Mar 15, 2019
    650
    543
    93
    Female

Het probleem is dat ik soms echt wel zie dat hij zijn best doet, alleen loopt het als hij dan even moe is of zich niet goed voelt gelijk weer mis. Hoe minder ik doe hoe minder hij doet dus dan wordt het alleen maar erger. Als het huis perfect is opgeruimd ziet hij het beter en doet hij ook wat. De wasmand wordt dan in elk geval naar boven gebracht. Niet dat het de kast in gaat maar hij moppert in elk geval niet dat hij de trap niet goed kan oplopen.

Grootste probleem is dat hij het niet ziet dus hij erriteerd zich wel als hij over het lege bordje van d smoesjes valt als hij soep wilt maken, maar stapt er sago overheen ipv het in de wasbak te zetten. Dat soort dingen. Ik hoop echt dat dat nog gaat veranderen aan de ander kant heb ik me er maar bij neergelegd. Maar niet bij gezeul over zijn eigen troep hij leert maar zien dat het zij troep is.

Heb er al weleens ana gedacht alleen mijn eigen spullen op te ruimen en op alles van hen een memo briefje te plakken waar het hoort maar ben bang dat het een enorme ruzie oplevert en niks helpt.

2. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Dat laatste zou ik niet doen, dat gaat alleen maar fout aflopen. Dat is het nadeel van hun eigen troep, ze zien het soms niet. Zo kan hij zien dat de vloer vuil is, maar niet dat er 5 blikjes op zijn bureau staat. Achja, het zijn uiteindelijk mannen. Ik hoop toch dat het betert als jij gewoon het huishouden niet meer kan doen omdat je hoogzwanger bent of als de kleine er is..

Nvd likes this.
  3. BlauwBloempje

BlauwBloempje Bekend lid

Jan 23, 2019
    889
    1,236
    93
    Female
    Hier hanteer ik de ‘een ding tegelijk’ aanpak. Mijn lief is een schat en hij wil graag helpen, maar het is wel een kerel die ook gewoon niet ziet dat hij mij soms extra werk bezorgt. Ik heb hem dat verteld en ook gezegd dat als hij mij wil helpen, hij kan beginnen met het opruimen van zijn eigen rommel.

En ik help hem daar dan weer bij door op een ding tegelijk te focussen. Zo liet hij bijvoorbeeld na het opruimen van de vaat altijd de keukenkastjes open staan. Ben ik dus drie weken aan het vragen geweest of hij de kastjes ook weer dicht deed. Inmiddels gaat dat vanzelf en vraag ik steeds of hij zijn stoel zelf even aanschuift als hij aan tafel heeft gezeten. Dat blijft nog even oefenen... als hij dat doorheeft mag hij zijn vuile vaat zelf in de vaatwasser zetten :rolleyes:

mom2be21, Pyaar and Nvd like this.
  4. Nvd

Nvd Bekend lid

Mar 15, 2019
    650
    543
    93
    Female

Haha dit ben ik nu ook aan het toepassen, dan gaat het een paar dagen goed en moet ik weer zeggen, schat die lege fles kun je die opruimen.

BlauwBloempje likes this.
  5. BlauwBloempje

BlauwBloempje Bekend lid

Jan 23, 2019
    889
    1,236
    93
    Female
    Tja het is wel een kwestie van een lange adem... :roflmao: maar ondanks dat het bij hem soms wat ergernis oproept snapt hij ook wel dat ik ook niet de rest van mijn leven achter hem aan ga lopen om kastjes dicht te doen, stoelen aan te schuiven, bierflessen op te ruimen en vuile kopjes bij elkaar te zoeken ;)

Nvd likes this.
  6. Yviev

Yviev Fanatiek lid

Dec 23, 2017
    3,018
    2,709
    113
    Female
    O o o die mannen ook he?!
    Ze zien het gewoon niet of ze zien t wel maar het boeit ze niet!

Oef! Vanmorgen op de weegschaal gestaan. Gelukkig 'maar' 1 kilo aangekomen in deze 3 weken.
    Mn lief dacht ook dat ik zn zware brede uitgezakte ga worden ipv er een met alleen een mooi rond buikje. Door mijn eetgedrag nu :roflmao::roflmao::roflmao:
    Fijn en bedankt :roflmao:

mom2be21, Nvd and BlauwBloempje like this.
  7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    @Nvd mijn man is wel behulpzaam in het huishouden hoor. Doet heel veel, we hebben de afspraak: we werken beiden fulltime dus is het huishouden ook voor ons beiden. Het gaat me meer om de extra dingen voor mij. Dan denk ik: god man, bied een keer iets aan, hou een beetje extra rekening met mij, zeur niet als je een keer wat meer in huis moet doen omdat ik moe ben ofzo.. bleeghh

Nvd likes this.
  8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Ligt dit aan mij? Dit is toch de nromaalste zaak van de wereld?
    My god.. mijn man schuift zn stoel soms ook niet aan. Weet je wat ik dan super kinderachtig doe? Hem gewoon terugroepen en hem héél dringend verzoeken mij niet extra werk te bezorgen. Na 14 jaar vraag ik dit soort dingen niet vriendelijk meer hoor! :cool:

mom2be21 and Pyaar like this.
  9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Het wordt zó mooi weer vandaag!!!
    Meerdere mensen die tot 17.00 op kantoor moeten zitten?

10. BlauwBloempje

BlauwBloempje Bekend lid

Jan 23, 2019
    889
    1,236
    93
    Female
    Yep, hier ook helaas.
    En ja, die dingen zijn ‘normaal’. Bij zijn ouders thuis kan hij het ook prima, maar thuis ‘vergeet’ hij het regelmatig. Kwestie van opvoeden, kan ik vast oefenen voor als ik straks een opstandige kleuter heb die het vertikt ;)

Ik denk ook niet dat het onwil is van hem hoor. Als ik hem vraag om iets extras te dien dan doet hij dat met liefde, de schat. Alleen sommige dingen zitten domweg (nog) niet in het systeem blijkbaar. En heel naar of indringend doen is niet zo lekker voor de sfeer in huis, daar zijn we allebei heel gevoelig voor.

Maargoed, wij hebben dan ook geen veertien jaar achter de rug, maar slechts vier ;) elkaar wat later in het leven tegengekomen.

Nina Sanders likes this.
  11. Nvd

Nvd Bekend lid

Mar 15, 2019
    650
    543
    93
    Female
    Toch vreemd eigenlijk dat 80% van de mannen zo is. Hoe komt het dat dat kleine andere deel het wel ziet? Langer op zichzelf gewoond misschien of toch andere opvoeding. Mijn schoonmoeder doet nog steeds alles van drinken inschenken tot de glazen opruimen dus daar heeft hij nooit wat geleerd. Pfff

@Nina Sanders Ik moet vandaag wel tot 1700 door maar ga vanmiddag even op de fiets folders naar de gemeente brengen en dan gelijk even wat boodschapjes halen. Ben ik toch even lekker buiten geweest :)

Nina Sanders likes this.
  12. Rian89

Rian89 Fanatiek lid

Jul 13, 2013
    3,106
    2,347
    113
    NULL
    NULL
    Hahaha die mannen toch. Moet wel lachen om jullie! Sommige dingen zijn heeel herkenbaar!!

Ik ben vandaag lekker vrij! Jongste op de psz, dus ik heb net weer even geslapen. Heerlijk. Totdat de pakketbezorger aanbelde, Grrr!!! Mét een pakketje die niet eens voor ons was. Serieus, moest je me daar voor wakker maken?!

Nvd likes this.
  13. Nvd

Nvd Bekend lid

Mar 15, 2019
    650
    543
    93
    Female
    Hier nu een halve kilo aangekomen maar moet volgens mij wel nog goed naar de wc dus denk dat het meevalt. Maar snoep heel bewust niet. En probeer porties beter te verdelen en dus eigenlijk niks extra te eten.

14. Pyaar

Pyaar Actief lid

Jan 14, 2019
    456
    629
    93
    Female
    Oh wat grappig en herkenbaar van die mannen! Geen idee waar het aan ligt.. Bij mijn man is het overduidelijk cultureel- en opvoedingsgebonden.. hier gebeurt er soms nog wel iets als ik bijna ontplof, zoals de vaat even doen of een boodschap voor me halen.. Maar het is hier ook zat een bende van meneer... de badkamer, het toilet.. of al die kleding die hij op de grond gooit.. zucht.. Zo heb ik me ook zwaar geërgerd tijdens mijn beide thuisbevallingen.. ik deed zelf de deur open voor de vk,. ik heb zelf mijn zeiltjes naast het bed gelegd pff.. en naderhand was meneer echt heel zielig want hij was moe want hij had de hele nacht niet geslapen.. joh, werkelijk? Maar wie is hier nou net bevallen dan?!.. :eek: Komt de kraamhulp, waar is je man? ja.. die ligt de slapen want die is moe.. En jij dan? Ik?..mwa valt wel mee.. de was draait ook al Hahah..:roflmao:

15. BlauwBloempje

BlauwBloempje Bekend lid

Jan 23, 2019
    889
    1,236
    93
    Female
    Nou dit dus! :roflmao:
    Mijn lief heeft heel lang thuis gewoond (tussendoor wel op kamer voor de studie, maar studentenhuis... dat telt niet) en zijn moeder is zo’n fulltime moeder die het organiseren van het huishouden tot een kunstvorm heeft verheven... o_O daar kan ik niet tegenop, ik moet ook vier dagen in de week werken... en met mijn reistijden is hij dus vaker thuis dan ik.

Ik ga wel even naar buiten in de pauze inderdaad! Heerlijk :thumup:

Nvd likes this.
  16. Yviev

Yviev Fanatiek lid

Dec 23, 2017
    3,018
    2,709
    113
    Female
    Yup hier ook! Tot 17.15/17.30 blehg!!

@Nvd o... ik was best trots hahahah! Tot nu :|:roflmao:

17. Yviev

Yviev Fanatiek lid

Dec 23, 2017
    3,018
    2,709
    113
    Female
    Mmmmmmm notenbrood met kaas en een glas karnemelk ♡♡♡
    Nieuwe liefdes en laten me weer ruim een uur top voelen haha!

BlauwBloempje and Nvd like this.
  18. Roetje08

Hahahaha, Ik moet altijd vragen of hij z'n vuile kleren wil verzamelen en in de wasmand smijten. En soms zegt hij dan, heb ik al gedaan. En dan zeg ik, mag ik gaan kijken? Looptie snel naar boven :roflmao:

Mbob, BlauwBloempje and Nvd like this.
  19. Roetje08

Ik denk vooral opvoeding, onze ouders zijn ook nog van de tijd dat moeder alle huishouden deed en vader in de zetel plofte met een biertje. Mijn vriend moest vroeger 1x per maand ofzo de badkamer kuisen (verder niets) en dat is ook het eerst wat mijn vriend deed thuis. Hij is wel bereidwillig, enkel vaatwasser vullen kan hij écht niet, ik krijg er dubbel zoveel in :roflmao:

20. Nvd

Nvd Bekend lid

Mar 15, 2019
    650
    543
    93
    Female
    Het is wachten tot het hier er toch aan schiet net wat chocolade met slagroom gesnoept. Moest dr slagroom kopen voor mn kat (Moet medicatie wat niet lukt dus op aanraden van de dierenarts) en ik wil al 4 weken slagroom nu het in de koelkast stond kon ik er niet afblijven (

Share This Page