Uitgerekend 16 t/m 30 november

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Rian89, 6 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nvd

Nvd Bekend lid

15 mrt 2019
    650
    543
    93
    Vrouw
    Die vaatwasser is heel herkenbaar, maar herstel het opzettelijk niet dan sta ik het weer te doen, dan maar half vol hoor. Uitruimen zelfde verhaal staan de borden ineens ergens anders. Naja jammer dan ben al lang blij dat hij t doet.

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wow wat zijn jullie allemaal tolerant naar jullie mannen toe. Dat verbaast me echt. Wij hebben echt de regel: beide fulltime werken = beide huishouden 50/50. Er zijn wel dingen die ik eigenlijk altijd doe, zoals de was, toilet etc. maar dat geldt ook voor hem. Mijn man houdt de badkamer en het vuil etc bij. Dingen zoals de vaatwasser en opruimen enzo doen we gewoon beiden.. We hebben daar gewoon hele duidelijke afspraken over, en herinneren elkaar daar ook gewoon aan als 1 van ons iets nalaat. Maar idd, soms wil mijn man nog wel eens rommel laten slingeren of iets niet doen (die stoel bijv. niet aanschuiven vind ik ronduit aso). Meestal gaat het goed. 1 keer heb ik een was gedaan en al zijn spul gewoon niet mee gewassen. Sindsdien ligt alles netjes in de wasmand ;).

Hoe zijn moeder het huishouden vroeger deed en wat mijn man allemaal wel en niet moest doen interesseert mij niet. Wij zijn z'n gezin ;) (ohhhh wat ben ik soms toch een heks)..
    @Yviev gatver karnemelk. Altijd al vies gevonden. maar notenbrood met kaas is heerlijk!
    Hier vanillevla met frambozen. ZOOOOO lekker!

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja vaatwasser inruimen gaat hier ook zo: manlief zet alles vooral. En ook heel ruim enzo. Meestal verplaats ik zelf wel nog wat dingen omdat het anders niet past voordat die aangaat. Maar past het makkelijk, dan laat ik hem halfvol en gaat ie toch aan. Jammer dan..

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wat denken jullie? Als de baby straks komt is O 2 jaar en 3 maanden. Wat krijgt hij hiervan mee? Ik bedoel, kun je een kind van 1,5 of 2 al voorbereiden op de komst van een nieuwe baby? Het concept 'baby' snapt hij nu echt nog niet. Maar ik zou voor geen goud willen dat hij zich straks achtergesteld voelt. Hij zal immers straks de aandacht moeten verdelen.. Ik bedoel, wij zullen onze aandacht moeten verdelen en hij zal minder aandacht krijgen.

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik kan trouwens echt niet wachten tot we het geslacht weten.. wij hebben allebei nu stiekem een lichte voorkeur voor een meisje omdat we al een zoon hebben. maar 2 jongens zou ik ook fantastisch vinden. Alleen jongensnamen gaan we nooit uitkomen denk ik. Voor een meid zijn we er al wel uit (Nina)

Mbob en Pyaar vinden dit leuk.
  6. BlauwBloempje

BlauwBloempje Bekend lid

23 jan 2019
    889
    1.236
    93
    Vrouw
    Oh ik laat het ook gewoon liggen hoor. Niet in de wasmand is niet gewassen. Daar hebben we een keer een hele discussie over gehad :roflmao: ik pakte dat vroeger altijd wel op, maar dan had hij het juist apart gehouden om te klussen of in de tuin te werken :oops:

Hier zijn de taken ook verdeeld. Ik doe de was, meestal stofzuigt hij. Badkamer en toilet en vaatwasser wisselen we af, hij doet het vuilnis en ik het aanrecht en fornuis. En wie het eerste thuis is kookt.

mom2be21 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja bij ons ook van dat koken. Meestal ben ik dat omdat mijn man dan O ophaalt. We werken beiden tot ong. 17u en zijn rond zessen thuis.
    Wat mijn man nog wel doet is zijn sokken zo half in elkaar in de wasmand gooien, dan worden ze niet goed schoon vind ik. Weetjewel, zo half in elkaar gevouwen wat gebeurt tijdens het uittrekken. Soms wil ik het nog wel goed doen, dat hangt van mijn bui af, hihi ;)

8. BlauwBloempje

BlauwBloempje Bekend lid

23 jan 2019
    889
    1.236
    93
    Vrouw
    Leuk! Hier wordt het ook steggelen over een naam. Maar dat komt omdat ik dus steeds van gedachten verander. o_O

Nina Sanders vindt dit leuk.
  9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Bij ons is het meestal dit:

ik: koken, stofzuigen, de was, toilet, stoffen wanneer nodig
    hij: dweilen, badkamer, vuil, bed verschonen..

beiden: vaatwasser, opruimen, keuken schoonmaken (wie kookt maakt meestal schoon), grote klussen doen we eens in de zoveel tijd samen, zoals de ramen (meestal als de glazenwasser is geweest) of de koelkast van binnen.

BlauwBloempje vindt dit leuk.
  10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Welke namen hebben jullie nu in gedachten (of wil je het niet delen)?
    (ik blijf maar kletsen haha)

11. BlauwBloempje

BlauwBloempje Bekend lid

23 jan 2019
    889
    1.236
    93
    Vrouw
    Hahaha, dat gebeurt hier ook - en maak ik me ook schuldig aan! Daarom wil ik ook de was doen, dat soort dingen schud ik dan op mijn gemakje uit, shirts met prints gaan binnenstebuiten, broeksknopen en bh sluitingen gaan dicht en kanten ondergoed in een waszakje. Ja, zo’n muts ben ik :D

Overigens is de wasmand inmiddels verbannen naar een andere kamer. Ik word helemaal misselijk van de geur van zijn sokken :|

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    hahahahahahahahahahahaha!

Ik vidn dat O. 's ochtends gigantisch uit zn giecheltje stinkt!
    Zo erg. Mijn zoon wordt áltijd chagrijnig wakker (echt waar, zo jammer, maar hij is ALTIJD heel bokkig) dus als ik hem dan wil opvrolijken en kussen (waarbij hij meestal zijn hoofd weg draait en 'nee!' roept) denk ik 'oh man, jij stinkt uit je kleine gekke bekkie!'

mom2be21 en BlauwBloempje vinden dit leuk.
  13. BlauwBloempje

BlauwBloempje Bekend lid

23 jan 2019
    889
    1.236
    93
    Vrouw
    Hahaha, ik ook hoor! (niet zo veel zin in werk... sssttt)

Mijn man is er van het vernoemen, dus als het een jongen is naar zijn vader, die dus Andries heet. Vind ik vreselijk, vooral omdat zijn zus dat ook al gedaan heeft met de oudste. Ik hoop dus op een meisje!

Dat vernoemen vind ik ook niet erg, maar als we een combi maken van de namen van beide moeders en oma, dan komen we op Annemarieke uit. Wel lekker Hollands, maar wat een mond vol! Twee lettergrepen max zeg ik. Anders gaan mensen zelf een afkorting bedenken.

Zelf vind ik Nienke wel een mooie naam, of Famke. Maar dat word dus nog een lange discussie o_O

Nina Sanders, Amara en Yviev vinden dit leuk.
  14. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders leuke naam!

Ik ben ook zo benieuwd! Eerst vrijdag maar is een goede echo!
    Namen tot nu Felix & Isabeau.

Nina Sanders en BlauwBloempje vinden dit leuk.
  15. Amara

Amara Bekend lid

13 mrt 2019
    615
    742
    93
    Vrouw
    Mijn man werkt fulltime en ik studeer nog dus huishouden doe ik door de weeks en in het weekend gewoon samen. Hij ziet ook nooit wat gedaan moet worden maar zal er ook nooit over klagen dus dat neem ik maar voor lief;)

Jongensnamen nog 0 inspiratie. Dacht een naam te hebben maar toch vanaf gestapt. Zo leuk die hormonen:roflmao:
    Meisjesnaam twijfel tussen Limee/Lymee en Lily....

Nina Sanders en Pyaar vinden dit leuk.
  16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wat apart Limee. Nog nooit van gehoord maar vind het leuk. Zou het zelf denk ik schrijven als Limée, Lily vind ik ok leuk!

Amara vindt dit leuk.
  17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh een tweede naam voor een meisje zijn we ook uit. Juliette.

Pyaar, Amara en BlauwBloempje vinden dit leuk.
  18. Ready2loveU

Ready2loveU Bekend lid

28 jan 2019
    683
    1.219
    93
    Vrouw
    Ja tot 18.30uur aan het werk maar niet op kantoor!

19. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

We zijn gestopt met een naam zoeken tot we het geslacht weten. Voor meisje bij mij staat op 1: Zelie en op 2: Niene. Maar dat vindt hij niets :cry: Voor een jongen heb ik nog niets (enkel Otis, maar past niet bij E.), ik ben er toch van overtuigd dat het een meisje is :roflmao:

's Ochtends word ik misselijk van alles rond E. Ik moet haar kamer nog maar binnen stappen of ik ben al aan het kokhalzen. Vriend wordt dan boos, zegt dat E. niet stinkt :D

Heb me deze voormiddag kunnen bezig houden met een puzzel die mijn vriend wilde die ik maakte. Nu probeer ik wat huishouden, maar kan er echt mijn aandacht niet bijhouden. De echo komt nu akelig dichtbij. Ga ik blij zijn als ik het hartje zie/hoor, of ga ik me gewoon nog steeds zo voelen, wetende dat het hartje alsnog kan stoppen..

20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dat laatste heb ik dus een klein beetje, maar dit heb ik bij mijn vorige zwangerschap ook gehad. Het geeft gewoon geen nut om zo te denken Totaal niet. Het slaat nergens op. Ben dat idee nu dus ook meer aan het loslaten. Het idee dat dit mijn 2e zwangerschap is (en het dus al een keer eerder gelukt is) zorgt er wel voor dat ik dit keer wat meer vertrouwen heb.

Deel Deze Pagina