Uitgerekend 16 t/m 30 september 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door lana88, 5 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Ik probeer nog twee uurtjes te slapen, dan kijk ik wel of ik even ga bellen. Vandaag kan ik toch niet terecht neem ik aan...

Sleepy85 vindt dit leuk.
  2. Sleepy85

Sleepy85 Bekend lid

10 jan 2019
    778
    846
    93
    Vrouw
    Over mvm, ik heb een keer meegedaan en toen werd het mk... nu doe ik niet mee. Ook omdat mijn kids nog niks weten.

Alhoewel.. mijn oudste zoon vroeg gister in welke winkel je zwangerschap spullen kan kopen...

Nonaches vindt dit leuk.
  3. Sleepy85

Sleepy85 Bekend lid

10 jan 2019
    778
    846
    93
    Vrouw
    In geval van ‘nood’ kun je altijd terecht. Hoop dat je nog wat kunt slapen en bloedden stopt!

Siamara vindt dit leuk.
  4. Monet

Monet Bekend lid

13 nov 2012
    586
    225
    43
    He bah.... gewoon even bellen hoor, zou ik tenminste doen

Siamara vindt dit leuk.
  5. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.112
    263
    83
    @Siamara : ik hoop dat het bij een enkele bloeding blijft :( Kan me voorstellen, zeker met je verleden dat je nu helemaal in de stress zit.

Mvm: hier (heel slecht) ook nooit aan mee gedaan

Kwaaltjes; hier lijken ze ook iets minder

Siamara vindt dit leuk.
  6. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    @Siamara: nee toch! Ik hoop erg dat het eenmalig is!! Als je je niet ok voelt snapt iedereen als je niet op verjaardag komt toch of vindt je her juist fijn bij ze te zijn?

@Mvm: ik had trouwens de deelnemersgraad gevraagd onder zwangere vrouwen. 1 op 4 vd zwangere vrouwen doet mee, ik was echt verbaasd over hoeveel dat is. In mijn naaste omgeving ken ik niemand

Vandaag Mn hardloopwedstrijd (na akkoord verloskundige trouwens hoor), erg naar uitgekeken sinds ik weet dat ik zwanger ben. Soort mijlpaal voor de eerste echo. Was gisteravond gelukkig een piepsie misselijk dus dan zakt Mn angst ook weer een beetje over dat het niet goed zou zitten.

Fijne zondag allemaal!

Cil88, Sleepy85, RobinBird en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ja maar de nipt heeft geen echo.
    Buj de combinatietest zit een echo.
    Hierin zit echter per centrum wat de echo doet grote verschillen en dat is waardeloos. Je hebt er die slechts de nekplooi meten en je hebt er die serieus je kindje zowat binnenstebuiten keren zoals bij mij het geval was. Zeer waardevol. De echo duurde zeker een uur. Hier staat het centrum ook voor en gaven ook aan dat het niet goed is dat in NL de verschillen zo groot zijn en de combinatietest dus omgedoopt wordt naar het is maar een schatting.
    Het bloed en de nekplooi geven een schatting. De zeer uitgebreide echo waar ool bloedsomloop en hartje etc bekeken werden zijn daarop een zeer waardevolle aanvulling. Het is wel raadzaam vooraf te vragen hoe ze de echo doen.
    De vk heeft mij niet gezegd dat het of of is en ik heb het nogmaals gevraagd omdat ik het hier las maar het niet terug vind op internet.
    Zoals beschreven bij het rivm zijn de tests tot op heden nog steeds een aanvulling op elkaar.
    Omdat ik zo 40 ben kies ik voor beide.

Ik kan me voorstellen als je jonger bent dat je wellicht minder of geen tests kiest of vanuit geloofsovertuiging.
    Zelf willen we alles testen wat er te testen valt en doen dus beide.

Dit was iig mijn uitgebreidere info wat betreft mijn ervaring en ook het geluid van het centrum zelf die ook balen dat de combinatietest zo neergezet wordt.

Podex en Simba1992 vinden dit leuk.
  8. Maarr

Maarr Bekend lid

24 aug 2018
    613
    686
    93
    @Siamara Aah nee wat schrikken meid, hopelijk is het onschuldig. Inderdaad doen wat goed voor je voelt, in geval van nood kun je terecht bij de vk op zondag. Knuffel

Siamara vindt dit leuk.
  9. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Siamara vindt dit leuk.
  10. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Net weer wakker, ga zo maar eens douchen. Na een huilnacht ben ik erg moe, maar ben er wel redelijk rustig onder. Niet dat ik optimistisch ben... Kweetniet. Het voelt gewoon niet goed. Onrustig gevoel daar beneden.

Natuurlijk heb ik ook meteen gedroomd dat ik alsmaar bleef bloeden. :rolleyes: En dat ik op m'n werk was en door de stress vergat m'n jurk naar beneden te trekken na het plassen, waardoor ik door school liep in m'n blote kont. :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

De vorige keer belde ik ook op zondag (toen bloedde ik echt heftiger en wist ik dat het foute boel was) en kon ik pas de dag erna terecht.

11. xxBloesem

xxBloesem Bekend lid

1 feb 2015
    536
    173
    43
    Vrouw

Ooo wat schrikken zeg! Ik zou sowieso bellen wie weet hebben ze wel ff tijd.voor je.. Sterkte!

Siamara vindt dit leuk.
  12. Monet

Monet Bekend lid

13 nov 2012
    586
    225
    43
    Hier kan je ook niet in het weekend terecht bij de vk voor een echo trouwens.. je kan ze wel altijd bellen

13. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    #2153 Nonaches, 10 feb 2019
    Laatst bewerkt: 10 feb 2019
    @Siamara oh meid leef met je mee! Hoop dat niks ernstigs is? Heb je geen seks gehad of iets? Misschien klein bloedvaten gesprongen?

Siamara vindt dit leuk.
  14. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Nee, ik kan niks bedenken wat dit veroorzaakt heeft. :( Er kwamen ook piepkleine "troepjes" mee, zeg maar. :(

15. Aardbeien

Aardbeien Actief lid

8 apr 2015
    436
    723
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen!

@Siamara ik zou toch even contact opzoeken met de vk. Misschien kan zij je wat gerust stellen. Hopelijk valt het allemaal mee!

@ kwaaltjes: op dit moment alleen misselijk als ik weinig heb gegeten. Gisteren met uiteten wel mijn bord weer voor 3/4 op gekregen :D
    Ik hoef nog niet extra veel te plassen, merk wel dat ik er 's nachts wel al 1 keer uit moet om te plassen.
    Verder sta ik nog steeds helemaal onder de puisten :cry: vooral mijn rug is niet om aan te zien en mijn voorhoofd is enorm vet.
    Qua vermoeidheid verschilt dat nu van dag tot dag. De ene dag ben ik extreem moe terwijl ik de andere dag wat neer kan doen.
    Soms heb ik ineens wat krampen in mijn buik, maar ik denk echt dat dit door een groeiende baarmoeder kom. Lijkt me ook wel het meest logisch als ik zie hoe hard mijn buik groeit. Het is dat ik weet dat het er maar 1 is, maar anders.. haha.

@ vertellen: mijn familie weet het. (moeder, vader, stiefvader en zusje) en mijn vriend zijn familie (moeder, vader, stiefvader, zussen en broer)
    Vandaag gaan we het vertellen tegen mijn oom en tante omdat zij toch anders voor ons zijn dan andere ooms en tantes.
    Mijn beste vriendin weet het en de beste vriend van mijn vriend.
    We vonden het ook wel een fijn idee dat, als het mis mocht gaan, hun er voor ons konden zijn.
    Maar we gaan van het positieve uit :):)

Nonaches vindt dit leuk.
  16. Ingee

Ingee Lid

24 apr 2016
    79
    111
    33
    Vrouw
    Marketing
    Gelderland
    Ahhhh nee, dit wil ik echt niet lezen na die mooie echo van deze week! Bel aub even om je zorgen te delen! Zeker omdat je helaas een nare ervaring met je meedraagt...

Siamara vindt dit leuk.
  17. Monet

Monet Bekend lid

13 nov 2012
    586
    225
    43
    Dat klinkt vanuit mijn eigen ervaring niet zo oke nee.... heb het echt te doen met je, die onzekerheid... bel gewoon even meis, wie weet kan je toch wel voor een echo komen???

Siamara vindt dit leuk.
  18. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    Aaah meid wat heftig. Is het al gestopt of nu nogsteeds? En die troepjes leek op weefsel of is gewoon slijm?

Siamara vindt dit leuk.
  19. RobinBird

RobinBird Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    @Siamara Ahhh kak, wat rot voor je! Bloedingen kunnen van alles betekenen, ik heb heel Google gehad gisteren. Het kan ook onschuldig zijn, maar o wat snap ik goed dat je dat nu niet vertrouwd/geloofd. Bel maar even naar je verpleegkundige. Misschien kun je niet terecht vandaag, maar dan ben je morgen de eerste waarschijnlijk. Als je morgen pas belt dan ben je misschien pas later aan de beurt. En dan willen ze vast weten of je morgen ook een bloeding hebt gehad en als dat dan niet zo is dan zijn ze misschien terughoudender.
    Hoe is je vriend eronder?

Siamara vindt dit leuk.
  20. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    @Aardbeien wat leuk om te horen. Hier weet ook naaste familie en vrienden het

Wat betreft buikgroei zal grotendeels je darmen zijn die ruimte maken. Je bm is nu zo groot al een ei, sinds ik weer naar wc kan is mijn buik iets minder gespannen en bol gelukkig. Kan ik weer beetje verbergen :roflmao:

Aardbeien en RobinBird vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina