Uitgerekend 16 t/m 30 september 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door lana88, 5 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RobinBird

RobinBird Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Wat goed hoe je dit allemaal omschrijft! Heel begrijpelijk ook voor mij. Wat zwaar dat je zoveel miskramen hebt moeten meemaken :(! Heb ik (nog) geen ervaring mee.

Raggy81 vindt dit leuk.
  2. RobinBird

RobinBird Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    @Gender disappointment
    Ik vind persoonlijk bijvoorbeeld het antwoord "als het maar gezond is" op de vraag of iemand een gender-voorkeur heeft, altijd totale onzin. Er wordt niet gevraagd of je voorkeur uitgaat naar een gezond of een minder gezond kindje. Natuurlijk gun je je kindje een blakende gezondheid. Maar dat heeft niks met geslacht te maken :). Die opmerking houdt het taboe in stand.

Aardbeien, Maarr, Raggy81 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. RobinBird

RobinBird Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Wij hebben vanmiddag de uitgebreide echo gehad. Ik ben vandaag 13 weken en 3 dagen zwanger en alles lijkt goed te gaan :). Nu begint de nieuwsgierigheid toch te kriebelen: krijgen we een zoon of een dochter? De echoscopist zei dat ze niets zeker wist, maar dacht te zien dat het een meisje is. Zien jullie ergens op deze foto een nubje? Ik niet :p...

Bijgevoegde bestanden:

Podex, Maarr en Sleepy85 vinden dit leuk.
  4. Simba1992

Simba1992 Fanatiek lid

8 dec 2017
    1.033
    1.020
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens! Natuurlijk hoopt iedereen op een gezond kindje. Daarnaast mag je ook best hopen op een geslacht. Ik hoor ook in de groep die niet makkelijk zwanger wordt, wij liepen al in het ziekenhuis voor onderzoek waarom het niet wilde lukken. Ik heb mezelf wel altijd als jongensmama gezien. Dat betekent niet dat ik niet blij zou zijn met een meisje, alleen dat ik dat beeld bij zou moeten stellen. Dat is even omschakelen.
    Daarom wil ik wel graag weten wat het wordt. Zodat ik niet nog hoef om te schakelen als de baby al geboren is. Dan ben ik al aan het idee gewend denk ik. En het is makkelijk met kleertjes kopen enzo :)
    Heel eerlijk: iedereen die we hebben verteld over de zwangerschap had als eerste reactie: het wordt een meisje. Schoonvader houdt stug vol en noemt de baby al zijn kleindochter. Ik vond dat wel licht teleurstellend om steeds te horen... zullen de hormonen ook wel zijn.

Maarr, RobinBird en Sleepy85 vinden dit leuk.
  5. Sleepy85

Sleepy85 Bekend lid

10 jan 2019
    778
    846
    93
    Vrouw
    @RobinBird durf het idd niet te zeggen, geen duidelijk nubje te ontdekken... fijn dat alles er goed uitziet

@gender dissapontment: mooi stuk en idd veel taboe over. Ik zou ook even moeten schakelen als het een jongetje is. Hoe dan ook maakt het niet uit wat het geslacht is, al is mijn gevoel een meisje. Het is al zo bijzonder een wondertje te mogen dragen.

Aardbeien en RobinBird vinden dit leuk.
  6. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    @gender dissappontment: ik heb dit in het begin van de zwangerschap vaak gelezen. Ik zat er ergens mee in dat ik een jongentje ging krijgen omdat ik eigenlijk graag een meisje wou.

Nu heb ik heel hard zitten nadenken over een jongentje, over hoe ik me zou voelen en ik zou het eigenlijk echt tof vinden. Een klein knul die een echte mamaklep gaat worden. Zijn eerste vriendinnetje leren kennen en troosten als zijn hartje voor het eerst gebroken wordt.. een knappe kerel die veel meisjes hun hoofd zal doen omdraaien..

Volgende week weten de uitslag. Ik hoop, maar ik denk het wel dat ik gewoon heel blij ga zijn met een lief mannetje.

Maarr, Raggy81, Sleepy85 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Sleepy85

Sleepy85 Bekend lid

10 jan 2019
    778
    846
    93
    Vrouw
    Jongetjes zijn ook heel leuk ❤️

Maarr en Raggy81 vinden dit leuk.
  8. RobinBird

RobinBird Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Wat een leuk stuk! Ik heb ook een voorkeur voor een meisje. Maar mede door dit stuk krijg ik nu ook echt vlinders als ik aan een jongetje denk :)!

Maarr, Emotions en Raggy81 vinden dit leuk.
  9. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Nee zie ook geen nubje sorry :confused:

10. Wensbabies

Wensbabies Actief lid

2 jan 2019
    131
    363
    63
    Vrouw
    Het wordt mij nu ook constant gevraagt of ik voorkeur heb. En dat ik zeker een jongen wil nu na twee meiden. Maar echt serieus het maakt mij totaal niks uit! Ik wil gewoon echt heel graag een gezond kindje. Dat gaat echt boven alles. Bij de meiden had ik wel voorkeur. Dus ik ben niet van de taboe.

Maarr en RobinBird vinden dit leuk.
  11. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ik denk zolang je leeft en laat leven is alles goed toch?

Wij zouden echt even blij zijn met jongen als met een meisje, maakt mij écht niet uit. Precies wat @Wensbabies zegt...

Wel grappig dat ik altijd dacht een jongensmoeder te zijn :), maar kan mij nu niks anders meer voorstellen

Maarr en Sleepy85 vinden dit leuk.
  12. Nonaches

Nonaches Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    Haha ik ga stuk, die van mij is 6. Dus die is zich heel bewust van dingen. Hij had de film op Netflix gekeken over jongetje die Willies zoekt om broertje te krijgen. Dus mijn zoon weet dat je Willies nodig hebt en die denkt dat ze via mijn kont naar binnen zijn gekomen. Ook dat de babies daar uitkomen :roflmao::roflmao:

@ cravings, hier weinig. Normaal vreet ik alles wat los en vast zit maar nu, mag blij wezen als ik er wat in krijg. Die misselijkheid is vreselijk....:confused:

nee zie helaas geen nub, maar obv skull zou ik ook zeggen meisje. Leuk en spannend!

@gender, ik wilde bij mijn eerste graag een jongen. Maar nu zou ik graag meisje willen Haha. Lekker tutten met haartjes. Maargoed jongens zijn ook leuk, maar 3 jongens kan wel flinke strijd worden onderling Haha, daar zie ik wel tegenop. Maargoed we gaan zien He :)

Sleepy85 vindt dit leuk.
  13. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Slaapmodus : uit
    Piekermodus : aan

Het zal een soort van "na stress" zijn van vanochtend testen en bloedprikken en de ruzie maar ik kan niet slapen.
    Gister allang in dromenland nu klaar wakker.
    Piekeren over jongensnamen, zal ik straks net zo gek zijn op hem als op mn dochter, hoe moet het nu met werk..wat straks met opvang..nu passen mn ouders op maar wat straks. Zullen ze...net als mn schoonouders ook niet echt positief reageren..of juist wel..
    Verder voel ik me onbegrepen en verdrietig. Gezellig het geplande broodje eten in de stad vanmiddag hebben we niet gedaan.
    Vriendlief ? Die ligt inmiddels in diep dromenland.:(

14. Monet

Monet Bekend lid

13 nov 2012
    586
    225
    43
    Hmmm ik heb een craving in alles.. kan dat ook??? Eet alles wat los en vast zit hahahahaha!!

Wat gender disappointment betreft.... ik heb dat zelf totaal niet maar kan het me wel voorstellen dat je dit kunt hebben... heb nu 1 meid en 1 jongen en de meesten zeggen aan de hand ban de nub nu weer een jongen. Ben wel benieuwd

USAbaby en RobinBird vinden dit leuk.
  15. Aardbeien

Aardbeien Actief lid

8 apr 2015
    436
    723
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Morgen weet ik of wij een zoon of dochter krijgen. Mij maakt het niet uit wat het wordt, maar ik 'hoop' stiekem toch wel een meisje. We zullen het zien :)
    Een jongen is niet minder welkom ❤

RobinBird, Maarr, Sleepy85 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Sleepy85

Sleepy85 Bekend lid

10 jan 2019
    778
    846
    93
    Vrouw
    @Aardbeien leuk! Ben benieuwd... :D

Wat een nacht, elk uur gezien... bahbah. En weer fijn zo onwijs misselijk. Straks werken... pffff maar ff alles bij elkaar rapen om iets te eten...

17. Simba1992

Simba1992 Fanatiek lid

8 dec 2017
    1.033
    1.020
    113
    Vrouw
    @Raggy81 wat rot voor je:( knuffel!

Hier zelf ook een rotnacht gehad. Nu al klaarwakker. Ik ben verkouden, lig te hoesten en daardoor te kokhalzen tegelijk. Iemand op het werk heeft me aangestoken. Ze zei nog: “ik ben zo verkouden” en gaat vervolgens veel te dichtbij me staan praten waardoor ik haar adem inademde :| durfde er niets van te zeggen. Had ik wel moeten doen. Zo dom en gemeen van haar, ze weet dat ik zwanger ben en steeds misselijk ben:cry:

18. Raggy81

Raggy81 Fanatiek lid

26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Hier uiteindelijk wel geslapen. Gezellig is het hier nog steeds niet.
    Straks hopelijk een koper voor de kinderwagen en dan eens weer gaan snuffen voor een nieuwe twedehands

19. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ik moet wel lachen om mijzelf af en toe, een aantal van jullie zijn al lekker babyspullen aan het shoppen. Wij zijn de zolder aan het intekenen en met een aantal dakkapelpartijen om tafel voor offertes. Hopelijk komende week besluiten en dan over een paar weken leuke dingen shoppen na de 20’weken echo :)

RobinBird en Nonaches vinden dit leuk.
  20. Aardbeien

Aardbeien Actief lid

8 apr 2015
    436
    723
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb ook slecht geslapen, maar dan van de zenuwen. Wat erg zeg, haha.
    Droomde op een gegeven moment dat de echoscopiste zei dat het een Chihuahua was ipv een baby :eek:

Nog 1 uur en dan mag ik naar de Chihuahua kijken :p

RobinBird, Podex, rm2015 en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina