door zeuren.. ik snap echt niet dat vk dit geen redes vinden om even extra te kijken, al is het maar voor de geruststelling..
Hallo dames, ik zou me ook graag bij jullie voegen ik ben momenteel zwanger van ons 2e kindje. We hebben een zoon van bijna 1,5 jaar en op 24 september ben ik uitgerekend. Volgens de nub (13 weken, echo VK) is het met 80% zekerheid een meisje. A.s. Zaterdag hebben we de echte geslachtsbepalende echo, ben heel benieuwd! Ik wil erg graag een meisje, dus zou leuk zijn als dat zo is. Al lijkt een jongen me heel leuk voor onze zoon. Na zaterdag kan het shoppen wel eindelijk beginnen! Ik voel ‘s avond wel wat plopjes in mijn buik, maar dat zouden ook goed mijn darmen kunnen zijn. Mijn placenta ligt ook voor, was ook zo bij mijn zoon. Toen voelde ik hem pas echt met 20 weken. Heb wel een vetlaagje van mezelf dus weet niet of dat nog verschil maakt.
Ik ga het weer doen. Bij mijn dochter had ik niet voldoende maar heb vanaf dag 1 een combi kv bv gedaan. 11 maanden...toen wilde ze niet meer helaas.
Als je je er niet ok bij voelt zou ik aangeven dat je n echo wil om te zien waar t vandaan zou kunnen komen...
Ik ga ook weer bv geven dochter 9 maanden gevoed toen afgebouwd in 3 week omdat kolfen t/m 9 maanden mag onder werktijd bij mij ging eerst heel moeizaam maar bleek ze tongriempje en lipband te strak zay en ze niet goed kon aanhappen na laseren ging gelijk beter gelukkig nog lactatiekundige ingeschakend stond op punt gewoon te stoppen maar blij dat ik het nog heb geprobeerd
Afscheiding is gestopt denk ik... Ikga geen bv doen. Bij eerste geprobeerd, maar gaf me zoveel stress omdat niet lukte, dat ik ben gestopt. Hij had moeite met zuig reflex en ik heb kleine tepels. Dus die combi werkte niet, ook met flesjes was het een ramp in begin. En omdat het er nu twee zijn ga ik het ook niet doen. Voel anders net zo’n koe anders Hahah
Hier ook geen BV. Ook teveel stress en lichamelijke klachten. Duimen jullie mee dat de geslachtsbepaling vanavond lukt.
@Cil88 ik duim met je mee! Laat je het weten? @Nonaches hoop dat het gestopt is. Jammer dat het ziekenhuis zo hard is en je niet tegemoet komt om je gerust te stellen. Dat is wel echt het nadeel van het ziekenhuis he. Je bent een nummertje. Niet zo belangrijk hoe je je voelt voor hun. Zij kijken alleen naar medische noodzaak. @borstvoeding geven: ik ga het wel proberen. Maar als het niet lukt ga ik niet lopen martelen, dan maar over op flesvoeding. Zouden jullie adviseren om alvast een doos poeder in huis te hebben voor de geboorte? Of eerst afwachten of het lukt met de borstvoeding? En ik twijfel over kolven of niet. Waarom wel/niet?
Als het je alleen al een gerust gevoel geeft zou ik gewoon een pak in huis halen, dat is best lang houdbaar en ik heb wel borstvoeding gegeven maar toch af en toe een fles kunst tussendoor gedaan omdat ik niet altijd zin had om volle bak te kolven haha. Ik heb wel lang gekolfd, de eerste was verknocht aan borstvoeding bij mij maar de tweede die vond de fles toen ik eenmaal werkte wel heel makkelijk dus toen ben ik gaan kolven ook als ik gewoon thuis was. Vond dat wel echt een ding hoor, kan niet zo goed tegen de verplichting maar het idee dat ik graag dit wilde doen had de overhand. Ik heb zo een oncharmant ding, volautomatisch met dubbele kolf, maar wel ideaal want op mijn werk had ik max 20 min nodig voor een kolfrondje.
@borstvoeding geven: ik ga het wel proberen. Maar als het niet lukt ga ik niet lopen martelen, dan maar over op flesvoeding. Zouden jullie adviseren om alvast een doos poeder in huis te hebben voor de geboorte? Of eerst afwachten of het lukt met de borstvoeding? En ik twijfel over kolven of niet. Waarom wel/niet?[/QUOTE] Ik weet niet of je een bepaald merk wil gaan gebruiken.. ik weet dat het toen mijn zoontje bijvoeding nodig had hij een flesje nutrilon kreeg en dat ben ik daarna ook door blijven geven. Als je bij eigen merk zou willen gaan geven zou ik dat wel vast in huis halen ivm overstappen kwa merk maar dat is persoonlijk
Ik twijfel over borstvoeding. Bij de eerste wilde ik het niet, maar voelde me een soort van verplicht om het te proberen. Tijdens de kraamweek geprobeerd met hulp van de kraamverzorgster maar het lukte gewoon niet. Lactatiedeskundige wilde ik niet, omdat ik er voor me gevoel niet 100% achter stond. Zodra de kraamverzorgster weg was op haar laatste dag, ben ik gestopt met proberen en heb ik een aantal weken gekolft. De gedachte dat ik nu weer borstvoeding zou moeten proberen geeft me stress, maar dan denk ik weer: ja maar je wil toch het beste voor je kind blabla. Heb me echt door die vervelende negatieve berichten online laten beïnvloeden (heb me voorgenomen deze zwangerschap ook niet meer te Googlen!) dus ik neig naar niet proberen, en desnoods weer een tijd kolven. Bij de intake van de kraamverzorging werd bij mijn 1e gezegd om GEEN flesvoeding in huis te nemen. Heb dat dus wel gedaan, achteraf maar goed anders had mijn zoon helemaal niets binnen gekregen de eerste dag. Volgens de verloskundige kunnen pasgeboren baby’s 3 dagen ofzo zonder voeding, maar dat idee vond ik wel heel naar en de kraamverzorgende was het daar ook niet mee eens. Dus ik zou zeggen, haal dat pak ik huis! Ik ga dat zeker weer doen.
Een zh mag nooit zorg weigeren. Echt drammen hoor als je je zorgen maakt. Heeeeel vervelend ! Want we betalen ons scheel maar alleen als je blijft zeuren kom je aan bod. Slechte zaak.
Zeker doen. Onze kleine was ontroostbaar dag 2. Savonds in spoedapotheek kv gehaald. Ze had Honger! Heb n vreselijk filmpje gezien (waar gebeurd verhaal) waar moeder zo werd om gepraat..alleen bv geen kv... Kindje heeft het niet gehaald. Dus ook hier komt weer een pak kv in de kast!