Uitgerekend 16 t/m 30 september 2019

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door lana88, 5 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Het is heel logisch. Het blijft een spannend proces. Het is onwijs heftig als je zo tegenslag krijgt in je zwangerschap zoals bij wensbabies en ninaatjuh. Tuurlijk geeft dat twijfel of alles nog ok is. Ik ervaar het nu nog zo bij onze dochter... Met de tegenslagen het 1e levensjaar bij haar neem ik niks voor vanzelfsprekend. Maar evenwel heb je er geen invloed op en dus is positief denken zeker wel het juiste om te blijven doen en zeker niet naiief.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  2. Emotions

    Emotions Fanatiek lid

    5 jan 2019
    1.981
    2.237
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar. Ook even alles losgelaten, maar voornamelijk omdat veel mensen al vanalles voelen en ik nog altijd niet... Dusja. Maar het zal wel. ^^
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  3. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Ik ook nog steeds niet.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  4. PinkGlitter

    PinkGlitter Actief lid

    30 mrt 2019
    144
    205
    43
    Vrouw
    Heel herkenbaar. Ik zie de laatste tijd sterretjes als ik opsta en mijn buik voelt heel strak in de avond. Heb verder geen hoge bloeddruk dus geen Hellp syndroom oid. Maar dan ga ik wel denken, maar wat als ze wel iets zien op de 20 weken echo? Het lijkt allemaal zo vanzelfsprekend, zwanger worden, zwanger blijven en zwanger zijn. Maar dat is het helemaal niet. Wij hebben volgende week de 20 weken echo en begin er nu steeds meer aan te denken.

    @ nesteldrang, heb er wel last van alleen begin ik dan ergens aan en heb dan geen zin om het verder af te maken. Waardoor het huis nu juist 1 giga puinzooi is. Als ik ff 2 uurtjes aan de slag ga is het zo weg, maar de bank ligt zo lekker
     
    Nonaches en RobinBird vinden dit leuk.
  5. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Hier wel namen crisis hoor. Inmiddels al 2 van mn favo namen laten gaan omdat hij ze niet leuk vind.
    Hij vind o.livier heel leuk maar ik vind er niks aan. Hij blijft er maar over bezig.
    Ben aan t kijken voor een variant hierop maar nog niks zinnigs gevonden.
    Als het aan mij ligt weet ik het wel. Heb 5 mooie jongensnamen.
    De baby gaat sowieso 3 namen krijgen. Alleen vriendlief is een beetje klein kind... Het is o.livier en anders weet hij t niet. Cq zoekt ook niet. Zucht.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  6. PinkGlitter

    PinkGlitter Actief lid

    30 mrt 2019
    144
    205
    43
    Vrouw
    O.livier vind ik ook een leuke naam, maar moet wel echt bij je passen. Bij ons zou dat niet passen. Jammer dat je vriend niet verder wil denken. Kan O.livier geen 2e of 3e naam worden, jij de andere 2e of 3e naam en dan toch proberen samen de roepnaam te kiezen?

    Wij zijn er biijjjjnaaa uit. Heb zelf een alternatief geopperd voor mijn favo naam (ok er is nog een lievelingsnaam, maar past gewoon niet bij ons :( ), en mijn vriend vind die erg leuk. Terwijl ik toch liever die andere naam heb Haha. Hoewel dat alternatief af te korten is naar vrijwel die andere naam..nog even over na denken dus!
     
    Raggy81 en RobinBird vinden dit leuk.
  7. Podex

    Podex Fanatiek lid

    5 jan 2012
    1.075
    527
    113
    Vrouw
    Ah wat vervelend als je zo’n rotnacht hebt he pff..
    Breekt je echt

    Wij zijn 90% zeker van de eerste naam. Tweede nog lastig.
    Wel proefdruk van geboortekaartje besteld die komt woensdag heel benieuwd! Kamertje kan ik helaas nog niks aan doen moet nog een nieuw raam in en de stucadoor moet nog komen..
     
    Maarr, Nonaches, USAbaby en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Mijn man en schoonvader zijn vandaag op zolder de muur aan het plaatsen voor de nieuwe slaapkamer van onze oudste dochter. Zo leuk! Paar weekjes en dan is die kamer af. Dan kan het grote doorschuiven beginnen :) en kunnen we dus aan de babykamer beginnen. Zin in! Zo benieuwd of er toch blauw behang moet komen :p
     
    Maarr, Nonaches, Daiss8 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Bedankt voor de geruststelling meiden, dan ben ik dus niet helemaal kierewiet :)

    @Raggy81 ik ben erg benieuwd naar je andere 5 opties. Wil je die delen? En vindt je man die 5 helemaal niks?
     
  10. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    @Namen

    Wij hebben al een hele poos een meisjesnaam. Al voordat ik zwanger was. Gelukkig zijn we er allebei blij mee, want heel eerlijk gezegd had ik deze naam er anders doorgedrukt haha :p. Ten eerste omdat de naam veel voor mij betekent en ten tweede omdat ik vind dat ik net iets meer voorrang heb met het kiezen van de naam haha. Erg eigenlijk.. Maar de baby krijgt zijn achternaam al èn mijn lichaam zal een flinke opdonder krijgen, genoeg reden vind ik :p.

    Tweede naam hebben we ook al, al is die nog wel aan te passen als we toch een leukere vinden :). Verwacht ik niet.
     
    Daiss8 vindt dit leuk.
  11. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Haha stiekem denk ik ook zo! Oudste heeft ook mijn inbreng als naam gekregen, middelste was echt overleg en nu denk ik weer. Afhankelijk van jongen/meisje dat wel. Meisje wordt natuurlijk 3e keus van naam dus sowieso lastig. We hebben nooit een jongensnaam gehad dus zal sowieso een beetje gek voelen als het zo zou zijn
     
  12. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Wow meiden! Wat zijn sommigen al ver met kamerjes, namen, enz.
    Was bij ons bij de eerste wel, maar nu lijkt het net alsof ik niet zwanger ben ofzo. Ja m’n buik groeit en soms denk ik iets te voelen. Maar op een of andere manier ben ik er (nu ik niet meer ziek ben) helemaal niet zo mee bezig.
    Ik voel me nu helemaal loedermoeder. :$
     
  13. PinkGlitter

    PinkGlitter Actief lid

    30 mrt 2019
    144
    205
    43
    Vrouw
    Op het nadenken over na de naam en wat eerste aankopen na, zijn wij ook totaal nog niet bezig met andere dingen. Moeten nog steeds een extra kamer maken (vriendlief en vader lijken er weinig haast bij te hebben..) en meubels kopen voor onze zoon. Vorige keer stond ik met 12 weken al behang van de muren te krabben!
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  14. Podex

    Podex Fanatiek lid

    5 jan 2012
    1.075
    527
    113
    Vrouw
    Oh nee hoor niet zo voelen! Ik voel me ook totaaaal niet zwanger. Had ik met de eerste ook! Heel gek dat er ineens een baby was haha! Ik kan me het nooit zo goed beseffen !
     
    Sleepy85, RobinBird en Poolvos vinden dit leuk.
  15. Nonaches

    Nonaches Fanatiek lid

    6 dec 2011
    2.524
    1.025
    113
    Amsterdam
    Haha nou ik ben vooral snel omdat ik tekening houd dat mijn mobiliteit eerder afneemt dan bij jullie. En ik wil alles kiezen, voelen ruiken etc hahaha

    Dus voel je niet bezwaard haha
     
    MDvD96, Poolvos en RobinBird vinden dit leuk.
  16. Cil88

    Cil88 Niet meer actief

    Hier ook pas 1 ding gekocht en als het een meisje is. Dan heb ik nog niks gekocht. De naam zijn we ook nog niet aan uit. En ook hier lijkt alles nog geen haast te hebben.
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  17. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Erg wisselend. 2 vind hij niks
    M.ay.son en qu.inten

    En de andere 2 vond hij wel leuk maar dan weer niet dan weer wel..net wat hem uitkomt. Deze 2 hou ik nog even voor me

    En verder s.i.mon. en lau.ren vind hij in combi met de andere 2 namen wel ok maar zozo

    O.livier zou voor hem de 1enaam zijn of evt als 2e in combinatie maar ik vind de naam ook niet mooi als 2e of 3e naam.
    Ik heb mijn lievelingsnamen ook moeten laten varen dus vind het ook wat flauw.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  18. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Op dit moment rtl4 aan t kijken. Over kindjes die zonder toestemming mee genomen zijn naar buitenland.
    Sinds de geboorte van onze dochter merk ik dat ik vlagen heb dat ik echt bang ben dat haar ooit wat overkomt. Uiteraard niet zoiets van buitenland maar bijvoorbeeld later op school, of buiten (neem als voorbeeld zon schietpartij in utrecht). Herkennen jullie deze angst cq gevoelens ook ? Niet dat ik dit continue heb maar het kan me onverwacht zo overvallen.
     
  19. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik heb dit vóóral zwanger. Kan dan echt verschrikkelijk doemdenken. Ook in kleine momenten hoor, als dochter op de bank klimt en ik denk “wat als ze nu valt met dr hoofd op tafel en ernstig gewond raakt”.
    In de auto ben ik nu ook echt anders.
     
  20. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Wat een vreselijke afloop voor die kids en moeder in dossier vd Heuvel. Tranen met tuiten hier. Onvoorstelbaar dat zoiets kan wettelijk gezien. Had ik het maar niet gekeken.wat hoop ik dat dit goed gaat komen.
     

Deel Deze Pagina