♡ UITGEREKEND SEPTEMBER 2021 ♡ 16. ♡Steph321 - 35 jaar - 3e kindje ♡IrisMarieke - 30 jaar - 4e kindje 17. ♡Alieke - 5e kindje 18. ♡BS155 - 30 jaar - 2e kindje ♡Lootje - 36 jaar - 4e kindje ♡Droompje123 - 28 jaar - 1e kindje ♡Boyigi2 - 32 jaar - 2e kindje 19. ♡Hippie89 - 31 jaar - 2e kindje 20. 21. ♡Lotion - 29 jaar - 4e kindje 22. ♡Bijtje90 - 30 jaar - 1e kindje 23. ♡Augustus2019 - 27 jaar - 2de kindje ♡Daantje3 -32 jaar - 2e kindje 24. ♡Qaayin - 26 jaar - 2e kindje ♡Set - 30 jaar - 3e kindje 25. ♡Neoflux - 34 jaar - 1e kindje 26. ♡HHJ - 27 jaar - 3de kindje 27. ♡Sienna96 - 25 jaar - 2e kindje 28. 29. 30. Jongen (5) | Meisje (6) | Verrassing (4) | Onbekend (2) ♡ AFSPRAKEN ♡April 8: Hippie89 - controle vk 9: Qaayin - controle vk 12: Neoflux - 16 weken echo 17:30 13: Sienna96 - controle vk 14: HHJ - controle vk 14: Lotion - controle vk 16:45 20: Lootje - 20 weken echo 26: Alieke - 20 weken echo 21: Steph321 - 20 weken echo 26: Lotion - 20 weken echo 13:30 30: IrisMarieke - 20 weken echo 09:30 Mei 3: augustus2019 - 20 weken echo 4: Qaayin - 20 weken echo 9.00 6: Droompje123 - 20 weken echo 07.30 12: Lotion - controle vk 16:00 Juni 9: Lotion - controle vk 16:00 Sterretjes☆ MLB ☆ Motherofdragons ☆ Droomwens79 ☆ Aicirtap ☆ Vlinder123 ☆ Stessje86
Kon ook niet heel veel anders dan in bed liggen, haha, wat een ellende zeg, voelde me zo slecht. De combi van migraine, die holte ontstekingen en druk door hersenschudding zorgde echt voor het gevoel dat mijn hoofd uit elkaar zou knallen. Gelukkig nu antibiotica, en herstellende. Ik was met dochter van de trap gevallen, doodeng en voel me mega schuldig, maar heb haar gelukkig op mij geklemd en volledig weten te beschermen, dus die had nergens last van! Maar daardoor zelf alle klappen gevangen, was bont en blauw. Dat doemdenken ja, zo irritant. Vrijdag bij die echo was ik er ook van overtuigd dat het niet goed zat. Veel paracetamol, ziek zijn, antibiotica, stress, voor mijn gevoel moest ik het wel verpest hebben. Maar gelukkig is je lijf er juist alleen maar mee bezig om die mini’s te beschermen en lekker te laten groeien. Maar als je er stress door ervaart, lekker hartje gaan luisteren bij vk. Ik mag daar echt altijd voor bellen als ik zou willen
Ik denk dat wij het deze keer niet willen weten, maar bij de andere 2 kinderen ook gewacht tot de 20 weken echo
Jeetje das flink schrikken ja! Kan me voorstellen dat je door al die medicatie weinig vertrouwen hebt in een goede zwangerschap. Gelukkig was je controle goed Vriendin heeft een angelsound maar als ik het dan nog niet vertrouwd bel ik de vk. @HHJ leuk! Een verrassing is zo leuk
Wow @Daantje3 wat schrikken zeg en een vreselijke combinatie om te hebben, geen wonder dat je geen puf had voor hier. ahhh leuk ❤️ @HHJ , althans haha wij hebben de ervaring dat het echt super mooi en speciaal is om het een verassing te laten tot de geboorte. @Lotion Vervelend dat je de baby nu even niet voelt, snap je onzekerheid. Als je angelsound van je vriendin kan lenen wel fijn om even te luisteren en als het dan toch niet fijn voelt gewoon vk bellen, daar zijn ze ook voor . Is je man vandaag nog thuis? anders een lekker rustig dagje, het is toch waardeloos weer . Omdat je zei dat hij de hele week van huis is. Misschien ervaar je omdat je doordeweeks zo druk bent wel teveel onrust in je lijf op dit moment om bewust de baby te kunnen voelen? Ik heb vanochtend met de kindjes even naar het hartje geluisterd met een angelsound. Zo lief om hun gezichtjes te zien als ze de hartslag horen❤️.
Sorry, weer geen meldingen. Soms valt het me op en kijk ik zelf, maar zo’n drukke week gehad dat ik er even niet aan had gedacht.... goede tag geweest! Hier weten we het, maar willen eerst de omgeving vertellen. To be continued!
@Steph321 Ja mijn man was vandaag nog thuis. Hij neemt dan ook wel veel van me uit handen dus dat is wel fijn. We zijn wel even naar de supermarkt gelopen maar zelfs van dat kleine stukje ben ik helemaal kapot. ik kakte volledig in toen we thuis kwamen. wat leuk! Ik wil ook kijken hoe de kinderen reageren op het hartje! N kijkt wel elke dag even of het goed gaat met de baby.. Lees: pakt een zonnebril, drukt zijn gezicht in mijn borsten en zegt dan Het gaat goed met de baby
Ik ga vandaag bloedprikken of ik antistoffen voor toxoplasmose heb Nogal wat discussies gehad met betrekking tot tuinieren hier. De verloskundige en arts zeiden dat ik dat moest vermijden dus nu vindt mijn man dat ik de tuin maar even links moet laten liggen. We hebben een tuin van 2600m2 die ik echt niet even 'links' kan laten liggen dus als compromis maar gesloten dat er eerst eens wordt gekeken of ik misschien al antistoffen heb. Overigens draag ik altijd handschoenen en was ook mijn handen als ik klaar ben.. Doen jullie nog wat aan de tuin tijdens de zwangerschap? En ik ben al 4 kg bijgekomen Dat voelt toch al als best veel voor mijn termijn
Wowzers dat is nog eens een tuin, fijn dat je getest kan worden! Haha ik laat het aan mijn man over en sta erbij en geef aanwijzingen . Wij hebben zelf geen katten maar in de buurt zijn echt zo mega veel katten, zekere voor het onzekere dan maar. Volgend jaar kan ik gewoon weer helpen. snap de frustraties over aankomen, maar het hoeft niet persé allemaal vet te zijn he, kan best zijn dat je vocht vasthoudt, daarnaast groeien je borsten, baarmoeder, heb je meer bloed al bij je. Ik heb de laatste weken echt veel gesnaaid en zie het ook meteen op de weegschaal, maar voel het ook in mijn hele lijf, moe, geen energie en dan graai ik als ik trek heb in iets meestal naar iets wat makkelijker voor handen ligt , en meestal niet gezond is. Vanaf vandaag weer draad op pakken met mijn eet patroon van voor dat ik zwanger raakte. Is geen dieet maar gewoon gezonde eetgewoontes, alles volkoren, veel groente en fruit, wat minder vlees weer en zo min mogelijk toegevoegde suikers om te zorgen dat bloedsuikerspiegel stabiel blijft en je niet van die dips krijgt. Ik vind het wel fijn om weer een houvast te hebben, anders blijf ik pakken wat er voor handen ligt. .
ohwww hopelijk heb je uitslag bloed snel terug, weet je tenminste of je er wat aan kan doen, want dat is ook wel heftige reactie op klein stukje wandelen. ahhhhh wat geweldig❤️, heerlijk hoe kinderen denken zeg.
Goed dat je gaat laten prikken! Tuin doe ik inderdaad wel nog hier en daar wat aan, want hier inderdaad ook een grote moestuin en veel andere planten, haha. Wel met handschoenen en goed handen wassen ookal heb ik een aantal jaar geleden toxoplasmose gehad, dus ben er in principe resistent voor, maar ben toch voorzichtig. Kilo’s gaan hier ook best hard, ik ga niet meer meten. Wel met mezelf afgesproken echt gezond te eten. Chipje oid alleen in het weekend. Sinds toen gaat het naar mijn idee wel minder hard. Mijn eerste trimester was gewoon apart, misselijk en overgeven en alleen maar vet/koolhydraten weg krijgen, weinig gezonds want dan ging ik over m’n nek. Dus dat ging toen even hard haha. Maarja ik heb er nu vrede mee
Qua aankomen.. Het kan ook zijn dat je nu meer aan komt en dat het aan het einde stabiel blijft. Maar er zijn ook dames die er zonder zelf aan bij te dragen 40 kilo aankomen. Ik ben zelf pas 0,3 kg aangekomen das weer het andere uiterste.
@Steph321 Ja dat heb ik dit weekend ook geprobeerd, ik zei tegen man, deze struik kan om (vlierbes). Nu ben ik ook gelijk de kardinaalsmuts kwijt En vorig jaar moest er een tak van een den gesnoeid worden. Ik weet nog steeds niet hoe hij het gedaan had maar de 30 jaar oude rhododendron was ook met de vloer gelijk gemaakt! Heb dus niet veel vertrouwen in de tuinierskills van mijn man Daarnaast komt een tijdschrift ook nog eens een rapportage maken in juli van de tuin waardoor er nog wat extra druk op het tuinierwerk komt te staan, dus ik hoop echt heel erg dat ik antistoffen heb haha Zelf geen katten maar de buurtkatten zitten wel in de tuin en ik heb 4 geiten die ook toxoplasmose verspreiders schijnen te zijn. Kan ook niet echt zeggen dat ik veel snaai, ik heb zelfs vaker zin in fruit dan in chips ofzo. Merk wel dat als we druk zijn (we zijn aan het klussen) dat er dan snel naar comfort food wordt gegrepen. Hier maar wat beter op gaan letten dan.. @Droompje123 Ben je er toen ziek van geweest? Ergens kan ik me niet voorstellen dat ik het niet heb gehad want ik mest natuurlijk de geitenstal uit en ik bekap ze ook zelf waarbij ik me ook wel eens met het mesje gesneden heb. Maarja, het erop gokken doe ik ook niet en als ik weet dat ik antistoffen heb denk ik dat ik wel er wat geruster op ben (uiteraard ook nog steeds voorzichtig). @Lotion Da's waar, maar ik zat al hoog qua BMI voordat ik zwanger werd dus ik kom er liever geen 20 of 30 bij (mijn moeder was er 25 aangekomen..) Maargoed, beetje opletten met gezond eten en meer kan ik er toch niet aan doen.
@Neoflux ja ik heb er toen wel last van gehad, flink opgezette lymfeklieren en zo moe als bij de ziekte van Pfeiffer. Heb toen uitgebreid bloedonderzoek gehad en toen bleek het toxoplasmose. En de huisarts was eigenlijk verbaasd omdat dus 9/10 mensen helemaal niks merken als ze toxoplasmose hebben. Dus zou heeel goed kunnen dat je het al hebt gehad maar nooit hebt gemerkt, zou fijn zijn!
Tuinieren heb ik zwanger nog niet gedaan, maar ik ga het nu wel doen. Met goede handschoenen aan, en goed wassen. Hou mijn nagels ook kort, dus daar gaat geen troep onder zitten En wat die kilo’s betreft, ik ben er ook al 4 aangekomen en heb door het ziek zijn de afgelopen 2 weken nauwelijks gegeten. Zodra ik zwanger ben krijg ik er volgens mij een kilo borsten bij en krijg ik gelijk een dikkere toet en heupen. Vocht, vet, geen idee, maar dit is volgens mij hoe mijn lijf met een zwangerschap omgaat. Zolang je voor je gevoel gezond en gevarieerd blijft eten, dan komt dat allemaal wel weer goed
Ohw woww wat gaaf, jullie moeten wel een hele bijzondere tuin hebben dan als hij gewoon in een tijdschrift komt , wat tof zeg! Hahah oeps als je man niet zulke groene vingers heeft, snap ik de druk wel die je voelt. Mijn man is er ook niet zo van om verteld te worden wat hij moet doen . ik heb zelf ook al een hogere bmi dus snap dat je je druk maakt. Eerste keer ben ik 23 kg aangekomen, tweede keer begon ik zwaarder en ben ik 15 aangekomen. Hoop het deze keer nog meer te beperken. In de basis eet ik heel gezond het zijn de dingen tussendoor die mij de das om doen . Ik heb twee keer ook best een tijdje borstvoeding kunnen geven 6 en 8 maanden, maar dat fabeltje dat je daardoor magisch snel zou afvallen ging bij mij niet op .
het laatste wat je zegt idd en vooral een beetje lief voor je zelf blijven en niet te streng zijn! Er gebeurd toch wel iets heel magisch we groeien gewoon een kindje❤️. Elk lijf reageert zo anders maar de maatschappij waarin we leven doet ons denken dat er alleen maar een bepaald plaatje hij hoort.
Ja precies! Vorige keer heb ik het mezelf na de zwangerschap zo lastig gemaakt. Paste mijn broeken niet gelijk, was niet gelijk fit, ben lang nog 10 kilo te zwaar geweest en was alleen maar bezig met afvallen. Elke dag, de hele dag. En toen liet ik het los, ging ik gewoon gezond eten en begonnen de hormonen mijn lijf te verlaten, en ineens was ik het allemaal weer kwijt. Dat ga ik deze keer dus echt anders doen, ik ga genieten, blijf gewoon normaal eten maar ga ook echt lief voor mezelf zijn. Want wat je zegt is helemaal waar, we laten een kindje groeien en dat is soms echt wel een lekker chipje of chocolaatje waard