@Lotion lief dat je er naar vraagt, gisteren hebben we mijn schoonmoeder begraven. Mijn man heeft zelf gesproken bij de dienst. Was een lange en zware dag. Daarnaast ook goed nieuws gelukkig, maandag echo gehad en een kloppend hartje gezien! Maandag geschat op 7w2d wat klopt met mijn eigen berekening. 5 maart de termijnecho @ kwaaltjes, hier heel misselijk de hele dag door en sinds een klein weekje ook veel spugen. Verder gelukkig geen andere kwaaltjes.
UITGEREKEND 16. 17. 18. ♡BS155 - 30 jaar - 2e kindje Steph321 - 35 jaar - 3e kindje 19. ♡Alieke - 5e kindje 20. Lootje - 36 jaar - 4e kindje 21. ♡Droompje123 - 28 jaar - 1e kindje ♡IrisMarieke - 30 jaar - 4e kindje Aicirtap - 40 jaar - 2de kindje Motherofdragons - 32 jaar - 4e kindje 22. ♡Lotion - 29 jaar - 4e kindje ♡Hippie89 - 31 jaar - 2e kindje ♡Din - 27 jaar - 1e kindje 23. ♡ Augustus2019 - 27 jaar - 2de kindje 24. ♡Bijtje90 - 30 jaar - 1e kindje 25. ♡Qaayin - 26 jaar - 2e kindje ♡Vlinder123 - 35 jaar - 3e kindje 26. Sienna96 - 24 jaar - 2e kindje ♡Neoflux - 34 jaar - 1e kindje 27. 28. Droomwens79 - 41 jaar - 2e kindje HHJ - 27 jaar - 3de kindje 29. Set - 30 jaar - 3e kindje 30. OKTOBER1. Stessje86 - 2e kindje Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (1) | Onbekend (20) AFSPRAKENFebruari: 10: Hippie89 - 2e echo 8wkn 19.30 10: Neoflux - intake Genk vlokkentest 09:00 10: Aicirtap - 3de echo 15.30 11: Lootje - eerste echo 11: Steph321 - eerste echo 12: Droomwens79 - 3de echo 14.05 15: MLB - eerste echo 10.00 16: Sienna96 - eerste echo 9:50 18: Din - tweede echo 08:40 18: Neoflux - tweede echo 19:15 22: Set - eerste echo 18.30 23: Droomwens79 - intake VK 10.15 26: Stessje86 - eerste echo 08.30 Maart: 2: IrisMarieke - termijnecho, intake, nipt 09.00 3: Lotion - termijnecho 16u30 3: HHJ - termijnecho 08.30 3: Alieke - termijn echo 19.40 5: Qaayin - termijnecho om 13.15 6: Droompje123 - termijnecho 12.15 8: Din - termijnecho 13:00 13: BS155 - termijnecho 12.00 17: Lotion - intake 16u30 18: augustus 2019 - termijnecho Sterretjes☆ MLB [/QUOTE]
Wat fijn dat jullie zo’n mooie echo hadden, toch een lichtje in zo’n zware tijd voor jullie. Ik kan mij goed voorstellen dat gisteren erg zwaar is geweest, het ook niet niks❤️
Nou toch helaas niet helemaal zoals we gehoopt hadden in Genk. In tegenstelling tot Nederland (waar we een verklaring voor abortus moeten tekenen mocht het kind het gen hebben) breken ze in België helemaal geen zwangerschap af bij dit gen. Komt daar niet door de ethische commissie. Fijn zou je dan denken, maar ze doen er dus ook geen onderzoek naar. Een vlokkentest brengt namelijk altijd risico op miskraam mee en aangezien er met de uitkomst toch niks zou veranderen doen ze het daar niet. Ook wel begrijpelijk. We gaan dus gewoon de bloedtest op geslacht afwachten en dan kunnen we twee dingen doen, helemaal geen vervolgonderzoek en pas na de 18e verjaardag van het meisje vertellen dat ze wellicht gendrager is, of toch de principeverklaring tekenen en achteraf toch geen abortus plegen. Volgens de huisarts mogen ze je namelijk niet dwingen. We neigen nu iets meer naar geen vervolgonderzoek maarja, de zorgen blijf je dan natuurlijk wel houden.
Blijft ingewikkeld voor jullie! Eerst maar afwachten nu dus of het een jongen of meisje is. Sterkte, echt geen onbezorgde tijd nu
bizar dat het zover uit elkaar zit. Is het niet mogelijk om met een test in België die uitsluitsel geeft terug te gaan naar Nederland en uiteindelijk achteraf in NL verder behandeld te worden en dus wel of niet kiezen om af te breken? Ik heb echt geen idee, lijkt wel heel omslachtig. Vervelend dat die test en het vervolg ervan voor zoveel onzekerheid zorgt. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt.
Dankjewel @Lootje @Steph321 Nee want in België doen ze de test dus überhaupt niet omdat het daar niet door de ethische commissie komt. Maar eerlijk gezegd hoef ik ook niet meer terug naar Genk, wat een onvriendelijke arts! Ze zei dat zo'n test alleen zou zijn om onze nieuwsgierigheid te bevredigen (??? Eerder zorgen wegnemen maargoed..), zei dat het feitelijk onze eigen schuld was omdat we van PGD af zijn gestapt (hier zijn we dus vanaf gestapt in overleg met het zkh, na 2 jaar behandelen en wéér wachttijden door corona. Ook het stofje wat nodig is om te biopteren is momenteel niet beschikbaar omdat dit ook nodig is voor coronavaccins die natuurlijk voorrang hebben waardoor de wachttijden nog langer zouden worden. Door de PGD afdeling is toen ook gezegd dat prenatale diagnostiek een optionele abortus geeft, wat dus minder optioneel blijkt te zijn). Als klap op de vuurpijl gaf ze nog even aan dat we bij een tweede kindje maar weer voor PGD moeten kiezen. Hallo, mag ik eerst mijn eerste kindje 'afronden'? En PGD is ook zeker niet makkelijk, je hebt al het zware traject van ICSI met als 'extraatje' dat ook nog eens de helft van je embryo's afvallen. En op die uitslag moet je 8 weken wachten. Sorry voor het lange verhaal, stond gewoon een beetje te kijken van de manier hoe die arts het allemaal bracht. Misschien ben ik wel gewoon hormonaal We gaan in ieder geval dus eerst even de bloedtest afwachten, dan hebben we nog zeker 2 weken om over een eventuele vlokkentest te beslissen.
Woww wat een heks zeg . Het gaat niet om iets cosmetisch, maar om een hele ernstige ziekte. Dat ze daar totaal geen begrip voor heeft zegt meer over haar dan over jouw hormonen. Je vraagt je af waarom zulke mensen dit werk doen! Ik heb wel eens gehoord van een bevriende verloskundige die 20weken echo’s doet dat ze mensen ontmoet heeft die besloten kindje te aborteren vanwege klompvoeten. Dat ze daar op tegen zijn snap ik helemaal. Maar brca is echt heel ernstig.
Ja dat vond ik dus ook Precies, ik vond de woorden 'nieuwsgierigheid bevredigen' echt zó fout gekozen. Weet niet of dit een taaldingetje tussen BE en NL is maar dit gaat wel iets verder dan nieuwsgierigheid. Je zit zelf ook gewoon 18 jaar in spanning omdat je niet weet of je dochter misschien wel ernstig ziek kan worden. En de dochter zit zelf ook nog eens 3 weken in spanning omdat je zo lang op de uitslag moet wachten. Mijn man zei ook na het gesprek 'die heeft zeker zelf geen kinderen'. Snap ook niet hoe je op zo'n afdeling kan werken met dergelijke uitspraken..
Kindje was niet gegroeid. Hartje klopt traag. Maar je kon het nu wel duidelijker op de echo zien. Ze wilden liefst pas over 2 weken een echo doen. Maar aangegeven dat ik liever elke week heb. Dus volgende week woensdag weer echo. Het kan nog steeds 2 kanten op.
potverdikkie wat vervelend dat je nog altijd in de onzekerheid zit zeg! Fijn dat ze gehoor geven aan je vraag van elke week. Nu nog eens twee weken moeten afwachten lijkt mij echt niet te doen! Ik duim voor je ❤️
@aicirtap Jeetje wat heftig zeg dat je nu nog steeds in onzekerheid moet zitten Ik duim voor je dat het toch goed mag zijn volgende week!
Wij hadden vandaag een goede echo gelukkig Precies 8 weken (precies zoals gedacht ook) en voorlopig dus ook echt uitgerekend op 22 september. We konden al inimini armpjes en beentjes zien die zich beginnen te vormen en het begin van de hersenontwikkeling 3 maart de termijnecho en volgende week telefonisch de intake..