Uitgerekend 16 t/m 30 september 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door livsophia, 11 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    431
    439
    63
    Vrouw
    Haha ik heb er juist enorm veel zin in :p, ben echt aan het aftellen tot mijn verlof, heerlijk in het zwembad in de tuin dobberen :). Maar ik speel een beetje vals want mijn dochter gaat 3 weken naar haar vader :o:

Wij hopen over 3 weken nog een weekje op vakantie te mogen, hier kijk ik wel enorm naar uit hoewel het wel erg spannend wordt of het überhaupt door mag gaan...

De babykamer is geverfd en de meubels staan maar moet nog wel verder leuk aangekleed worden. We hebben ook nog wat dingetjes nodig zoals een wiegje en/of co-sleeper, eetstoel, flesjes etc. Ik heb me eerst gericht op de verhuizing haha en ben van plan om daarna lekker te gaan nestelen.

Fienemien en Mich92 vinden dit leuk.
  2. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Haha tuurlijk, voor jou maak ik een uitzondering :roflmao:

Cobon vindt dit leuk.
  3. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Prachtig hoor! En zo klein vind ik hem niet, uiteindelijk zegt een buik ook maar weinig, iedereen draagt zo anders.
    Je had bij de tweeling inderdaad een mini buikje. Hopelijk veer je zo weer terug, zou ik ook wel willen :rolleyes:.

Ik merk zelf doordat ik al 2 x een enorme buik heb gehad dat het nu veel sneller gaat én nog heb ik vel 'over'. De 1e x veerde het nog aardig terug, 2e keer niet echt helaas :p

@Cobon oh ja, ik hoop stiekem echt op veel mooi weer, zodat ze gewoon lekker in de tuin zichzelf vermaken!!
    We zijn ook nog 2 weken weg, dus dat scheelt.

Cobon vindt dit leuk.
  4. Flops

Flops Fanatiek lid

13 nov 2021
    1.259
    1.018
    113
    Vrouw
    Haha zou wel fijn zijn.... m'n benen van enkel tot lies zitten vol met striae, love handles, billen en borsten ook... dus als dit nou wel gaaf blijft haha.. :roflmao::roflmao:
    Vind zo'n super grote buik wel echt mooi haha en dat losse vel.. ach t is voor een goed doel

Mich92 en Cobon vinden dit leuk.
  5. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ja dat is zo, als het mooi weer is kunnen ze lekker in bad in de tuin :)

6. Mozzarella

20 sep 2021
    92
    148
    33
    Vrouw
    Wat leuk dat de meeste van jullie al zo’n eind zijn met de babykamer! Ik wil nu accuut naar huis om ook te gaan beginnen, haha!

@Cobon Tof dat je nadenkt over een hands-off bevalling! Ik (wij) ook :) Althans, hoeft niet volledig hands-off, maar wel met zo min mogelijk interventies. Hoe staat jouw verloskundige daarin? Of ging je nou sowieso in het ziekenhuis bevallen?

En volgt er hier iemand al een zwangerschapscursus o.i.d.? Ik ben het boek “Vrije geboorte” aan het lezen en heb de cursus “Bevallen als een baas” van House of mothers aangeschaft. Een van jullie hier ervaring mee?

@Fienemien Leuk om te lezen dat je ook wasbare luiers gebruikt! Wat voor systeem gebruik je en hoe bevalt het? Wij willen starten met stikluiers en hydrofielen i.c.m. een overbroekje.

Flops vindt dit leuk.
  7. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ik moet in het ziekenhuis bevallen @Mozzarella , dus helemaal hands off gaat niet lukken. Ik zou het wel fijn vinden als ik dit keer leidend ben, en als iedereen vertrouwt op het proces. Ga jij thuis bevallen? Volgens staan de niet klinische verloskundigen (hoe heet dat?) héél positief tegenover hands off bevallen en hebben ze ervaring.

@Fienemien , had jij iets van 'verkleining' in het grote IKEA ledikant als co sleeper, in het begin? Het is zo'n groot bedje voor zo'n ukje..

8. septemberbaby22

19 jan 2022
    60
    75
    18
    Vrouw
    Mijn zwangerschapscursus begint over 1.5 week, ik ben zeer benieuwd! Hoop er daardoor ook meer achter te komen hoe ik de bevalling voor me zie, nu nog geen idee...

Fienemien en Cobon vinden dit leuk.
  9. Fienemien

Fienemien Actief lid

10 aug 2015
    270
    225
    43
    NULL
    NULL

Ooooh en wat vind je van "Bevallen als een baas"? Ik heb er nog aan getwijfeld. Maar goh ja, is de 4e nu, ik heb dit nog gedaan en ben zelf ook wel arts en in het verleden al heel goed ingelezen. Van de meeste dingen wéét ik wel wat de keuzes zijn en voor- en nadelen enzo, en intussen heb ik er ook wel een vrij goed zicht op wat ik wil en waar mijn prioriteiten liggen. Vrije Geboorte heb ik van mijn vroedvrouw mogen lenen maar moet ik nog in beginnen. Daarvan heb ik recent de bevallingscursus voor vaders van gekocht van voor mijn man. Die kent het intussen ook wel, denk ik :roflmao: Maar ach, het koste niet veel, en ik dacht, hij zal er vast wel IETS uit halen. Vorige keren heeft hij dat heel goed gedaan als geboortepartner en als bewaker van mijn bevalbubbel dus komt nu ook wel goed :thumup:

Wij gebruiken verschillende systemen van wasbare luiers maar wel met duidelijke voorkeur voor een tweedelig systeem :) we zijn aanvankelijk begonnen met prefolds + overbroekje maar dat was omdat we heel die luieruitzet gekregen hadden van mijn nicht (wiens kinderen intussen al groter waren). Nu gebruiken we hoofdzakelijk nog voorgevormde luiers. Overdag Little Lamb en voor 's nachts Anavy met een wolbroekje of een overbroekje van MotherEase. En ik hoop na de zomer dat we de peuter uit de luiers hebben :) daar gaan we deze zomervakantie werk van proberen te maken.
    Voor de opvang gebruiken we wel pocketluiers. Bij de oudste twee hebben ze geen wasbare luiers willen gebruiken, erg jammer... maar nu met de kleinste wilden ze het wel proberen. We hebben dan speciaal voor de opvang pocketluiers gekocht omdat dat qua systeem zeer gelijkend is met wegwerp en we de drempel zo laag mogelijk wilden leggen om het te blijven doen :) en dat gaat gelukkig goed! Ze kenden het eerst gewoon niet en dachten waarschijnlijk dat dat op een of andere manier veel werk was, maar dat is het niet. En zeker voor hen niet, want wij wassen :D Zij moeten gewoon de vuile luier in een wetbag stoppen ipv in de vuilbak gooien maar voorts is het voor hen geen verschil. Ben alleszins blij dat ze het nu wél willen doen!!

10. Fienemien

Fienemien Actief lid

10 aug 2015
    270
    225
    43
    NULL
    NULL
    Nee, geen verkleiner, maar mijn kinderen sliepen daar toch niet als baby ;) eerste weken sliepen die alleen maar bovenop mij. Als ze beetje ouder waren tegen mij, en dan lagen ze eigenlijk gewoon mee op mijn matras, maar is dat beetje ertegenaan wel handig zodat ze zeker niet uit bed kunnen vallen ;) en ook heel handig als opslagruimte voor een fles water, wat hydrofielen, een propere luier, ... ;) de peuter ligt nu nog altijd vooral naast mij op mijn matras, eerder dan in de co-sleeper. Maar ik duw ze er soms wel in nu :p ik heb ruimte nodig :p

11. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Ik doe geen cursus. Bij de 1e wel gedaan, maar zie er nu geen meerwaarde in, na 100+ baby's geboren zien worden & 2 bevallingen weet ik wel hoe het allemaal werkt en wat mijn eigen wensen zijn.

Even totaal iets anders, ik zit met dit mooie weer regelmatig met m'n benen in de zon. Nu is de voorkant bruin en de achterkant wit :roflmao::roflmao::roflmao: help? Het ziet er niet uit

12. Cobon

Cobon Niet meer actief

Dit ding :p ik ben niet ver verwijderd van m aanschaffen haha (buikslaper)

Bekijk bijlage 727884

Mich92 vindt dit leuk.
  13. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    HA. DIE moet ik hebben :roflmao:

14. Flops

Flops Fanatiek lid

13 nov 2021
    1.259
    1.018
    113
    Vrouw
    Enerverende dag vandaag... had een onrustig gevoel in m'n buik en ineens meerdere harde buiken (tot vandaag een keer of 10 in totaal gehad)
    Hele middag aan de ctg gelegen, was prima, urine was goed en bloeddruk was netjes (115/65)
    Baarmoedermond lengte was netjes 4.4 cm en drie uur later 4.6 cm dus mocht weer naar huis.. hopelijk zakt dit wel weer af

Ze denken dat het komt omdat baby zo bizar druk is en hard groeit dat m'n buik onrustig is maar vind het niet fijn ben flink wat grijze haren rijker na vandaag

Had trouwens ook echt niks gedaan behalve Netflix en iets naaien met de hand :$

15. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ideaal voor het zwembad of om de achterkant van je benen te bruinen ;)

16. Cobon

Cobon Niet meer actief

Oh wat vervelend! Ik herken het wel, harde buiken in reactie op een drukke baby. Rustig aan!

17. Flops

Flops Fanatiek lid

13 nov 2021
    1.259
    1.018
    113
    Vrouw
    Ik doe al weken niks, super rot :(

18. Cobon

Cobon Niet meer actief

Nee daar is geen snars aan :/

19. Fienemien

Fienemien Actief lid

10 aug 2015
    270
    225
    43
    NULL
    NULL
    Wel, ik heb eigenlijk al elke zwangerschap ontzettend veel harde buiken gehad, sowieso minstens 10x/dag. En ook zonder dat er iets aan de hand is. Wel ontzettende druktemakers in de buik dus dat wordt ook altijd daaraan toegeschreven

20. Flops

Flops Fanatiek lid

13 nov 2021
    1.259
    1.018
    113
    Vrouw
    Oh das wel veel..: hier tot nu toe eigenlijk alleen bij orgasmes :o:

Gezien de bevalling vorig jaar en mijn kans op vroeggeboorte moet ik wel meteen bellen als het erger word of ik meer last krijg

Deel Deze Pagina